U mnie 3 kg na kierownicy już znacząco upośledza zwinność roweru.
Jeśli 5 kg na przedniej osi jest jak najmniej, to ile waży całość załadunku "na lekko" ?
Klasyczny system z bagażnikiem jest dużo lepszy i praktyczniejszy.
Klasyczny system z bagażnikiem jest dużo lepszy i praktyczniejszy. Ale czego się nie robi, jak chce się podążać za modą?
Oczywista oczywistość!
bagażniki mają zastosowanie niemal wyłącznie wtedy, gdy ktoś nie potrafi się zmieścić w tradycyjny zestaw bikepackingowy.
Patrząc na to czego świat bikepackingowy używa - bagażniki mają zastosowanie niemal wyłącznie wtedy, gdy ktoś nie potrafi się zmieścić w tradycyjny zestaw bikepackingowy.
W ten weekend startują 3 wielkie wyścigi ultra
Gadanie, że to moda - to są teksty ludzi, którzy nie potrafią przyjąć do wiadomości, że to, że coś dla nich się sprawdza, komu innemu wcale się sprawdzić nie musi.
a jak wiecie sakwy i szlaki piesze to się niezbyt lubią
No to już wiem skąd taka popularność bagażnika o nazwie Tailfin z dedykowaną torbą typu trunkbag.
I na tym możemy zakończyć dyskusję. Ultra. Zafiksowałeś się na wyścigi i myślisz, że świat rowerowy wyścigami stoi. Co innego przejechać trasę jak najszybciej, a co innego jak najciekawiej.
O! O! O! Gadanie, że to nie moda, tylko konieczność i postęp - to są teksty ludzi, którzy nie potrafią przyjąć do wiadomości, że to, że coś dla nich się sprawdza, komu innemu wcale się sprawdzić nie musi.
Taiflin nie jest bagażnikiem (...)
Na turystycznych wyjazdach bikepackingowych proporcje są dokładnie te same co na ultra - prawie nikt bagażników nie używa.
What’s a Tour Divide video without talking about cargo and, maybe more specifically, racks? Racks have been around since the first Divide race, but the debate about whether to trust a rack or stick with a seat pack is still going strong. That said, it’s been eye-opening to see how much things have shifted from last year. We were nearly 50/50 in 2024, with a slight edge to seat packs, but this year, racks saw a huge jump. Over 67 percent of racers used a rack setup, while just under 33 percent went with seat packs. That’s a pretty wild change.
A kim Ty jesteś żeby oceniać co dla innych jest rzeczywiście lepsze (...)
Taiflin nie jest bagażnikiem
A co to ma w ogóle do rzeczy? Na turystycznych wyjazdach bikepackingowych proporcje są dokładnie te same co na ultra - prawie nikt bagażników nie używa. Pogódź się wreszcie z rzeczywistością, że bagażnik to rozwiązanie niemal tylko dla tych co się nie potrafią zmieścić w tradycyjny zestaw bikepackingy jak Ty
A kim Ty jesteś żeby oceniać co dla innych jest rzeczywiście lepsze, a co jest modą?
"Żadne krzyki i płacze nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne"
Jest. Ma pewne zalety (np to, co wymieniłeś: lekkość w porównaniu z typowym bagażnikiem), ma też cechy wspólne z innymi bagażnikami
Cytat: Wilk w 24 Lip 2025, 14:42A kim Ty jesteś żeby oceniać co dla innych jest rzeczywiście lepsze (...)A Ty kim jesteś?
Nie róbcie ludziom wody z mózgu. Bagażnik to bagażnik, a torba zintegrowana z podpórką to torba zintegrowana z podpórką.
Bagażnik tym się różni od klasycznego Aeropacka - że nie jest zintegrowany z torbą. I mozna go używać z dowolną torbą, po zdjęciu pierwotnej.
Ja jedynie pokazuję, czego inni używają i że bagażniki są w zdecydowanej mniejszości.
Podpórką
A @PABLO Ci pokazał, że jednak nie. Proszę bardzo: Tu przegląd rowerów z wyścigu na dystansie 4000 km. Ileż tam bagażników! Warto przejrzeć.
chińska torba z Ali może go z powodzeniem zastąpić i wyszła z tego duża kupa.
Tak tu jest większy procent bagażników. Ale ten wyścig ma się nijak do jeżdżenia wypraw po Europie.
Bo jak pisałem bagażnik wtedy ma sens, gdy przestajemy się mieścić w klasycznej podsiodłówce
Wymądrzasz się, nie mając zielonego pojęcia z czego wynikają takie, a nie inne wybory sprzętowe ludzi. Narzucasz innym swój bardzo ciasny punkt widzenia i nie przyjmujesz do wiadomości innego zdania niż własne.
Jutro wylatuję na wyścig liczący blisko 5000km