Autor Wątek: TRP Spyre - słaba siła hamowania, gdzie problem?  (Przeczytany 47439 razy)

Offline Mężczyzna salask

  • Wiadomości: 3
  • Miasto: Radom
  • Na forum od: 02.07.2018
Panowie, dołączam do wątku i dokładam moje trzy grosze :)

Po walce z tymi hamulcami w moim gravelu mogę pochwalić się małym sukcesem, ale od początku:
1. Najważniejsza jest wymiana klocków na metaliczne, ja wymieniłem na A2Z model: AZ-620S, są dostępne w sklepach, nie są tanie ale działają w porównaniu do oryginalnych TRP czy jakiś półmetalików z allegro za 45 zł komplet na dwa koła.

2. Bardzo ważne są też tarcze, ja przez moją głupotę albo brak szczęścia zaraz po zakupie roweru zmieniłem koła i tarcze też, na jakieś pierwsze z brzegu TEKTRO które miałem pod ręką (rozmiar 160 mm) i na wszystkich wcześniej wymienionych klockach hamulce nie działały !!!

3. Dziś w przypływie wolnego czasu założyłem oryginalne tarcze, najgorsze że nie wiem czy są to TRP(Tektro) czy coś jakieś no name od GIANTA, nieważne, zrobiłem test na przód założyłem tani klocek z allegro na tył A2Z, po kilku hamowaniach byłem w szoku metaliczny klocek na tylnym kole zaczął działać, z przodu klocek no name tylko zwalniał. Dołożyłem A2Z na przód i efekt taki sam jak z tyłu.

Wnioski !!! Nie kombinować tylko zakładać klocki metaliczne A2Z, może jakieś inne ale metaliczne !!! Zwrócić uwagę na tarcze !!!

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1815
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Wnioski !!! Nie kombinować tylko zakładać klocki metaliczne A2Z, może jakieś inne ale metaliczne !!! Zwrócić uwagę na tarcze !!!

A jeśli tarcza jest "RESIN ONLY" to też tak bez wahania wsadzisz metaliczne klocki?
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 6987
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Ja tak. Po prostu szybciej się zedrze.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna salask

  • Wiadomości: 3
  • Miasto: Radom
  • Na forum od: 02.07.2018
Najważniejsze zęby :)  Reszta się nie liczy :)

Swoją drogą jak producenci mogą montować hamulce które jedynie zwalniają lub jedynym efektem jest dźwięk szurania :) :)

herakles

  • Gość
Przejechałem na tych hamulcach z 20 tysięcy kilometrów więc się wypowiem w tym starym wątku. Może się komuś przyda mój pogląd.
1. Czytałem opinie, że sam zacisk jest ok, ale fabryczne tarcze i klocki to syf. Na ile to prawda?
Nie uważam, chociaż nie pamietam już jak się jeździło na fabrycznych klockach.
2. Czy po dotarciu klocków hamulcowych jest lepiej?
Zawsze po założeniu nowych klocków kilka pierwszych hamowań jest dzinych, słabych ale szybko się to wszystko dociera.
3. Spotkałem się z opiniami, że przy tych hamulcach praktycznie musem jest stosowanie specjalnych, nieściśliwych pancerzy hamulcowych, które są drogie i ciężko dostępne - prawda to?
Nie wiem, jakieś shimano mam, msystem albo jakoś tak i działają bardzo dobrze.
4. Podobno śrubki dosuwające klocki do tarczy (te na imbus 3mm) potrafią się same wykręcać - prawda to?
Po 10 tysiącach się zaczęło faktycznie coś takiego dziać. Zignorowałem to przez dłuższy czas i w końcu w trasie musiałem wkręcić tą śrubkę bo nie dawała jechać i nie miałem hamulca z przodu.
Kropelka kleju do gwintów Loctite 243 rozwiązała problem do dziś.
5. Podobno dużo zależy od klamkomanetek, z jakimi te hamulce współpracują - jakie macie u siebie?
Używałem w 4700 oraz 5800 nie ma problemu.
Ogólnie szosa i metaliki to pomyłka. Właśnie się o tym przekonałem. Na półmetalikach działają dobrze. Podobnie na żywicznych. Żywiczne za to znikają w oczach także używam półmetalików. Czasem trzeba je podregulować, ale to raz na długi czas, tak jak czytam w tym wątku, że ktoś co górka stawał, to coś było nie tak. Zjeżdżałem na tych hamulcach kilka razy z góry św jerzego, gdzie co chwila jest zakręt i przepaść i hamuje się co chwila do zera zjeżdżając 1700m w dół i regulowałem je co drugi taki zjazd. W naszych polskich warunkach, gdzie z większości górek się za...sówa, bo jest prosta droga albo mimo wszystko w miarę gładkie serpentyny są w zasadzie bezobsługowe, a samo ustawianie to przekręcenie imbusem dwóch śrubek na oko żeby nie dotykało tarczy i działa.
Co do siły hamowania, to jest to subiektywne uczucie w funkcji modulacji. Ja przedniej klamki chyba jeszcze nigdy po całości nie ścisnąłem. Za każdym razem instynkt samozachowawczy nie pozwalał mi ścisnąć klamki już mocniej. Awaryjne hamowania w ruchu miejskim też nie sprawiają problemu. Jak wsiadam na starego złoma z vkami to też mam początkowo pełne wrażenie że te vki są mocniejsze, ale wydaje mi się, że to względu na to, że mają słabą modulacje i strasznie szarpią. Trzeba z dużo większym wyzuciem łapać za klamkę w vkach.
Tylko te metaliki teraz założyłem i to był błąd.

Offline Mężczyzna karol1994cz

  • Wiadomości: 67
  • Miasto: Zamość
  • Na forum od: 07.03.2018
Czy regulację odsunięcia klocków w trp spyre c mogę wykonać tylko z użyciem tej śrubki która znajduje się po zewnętrznej stronie zacisku? Czy mogę to zrobić  wkręcając śrubkę od wewnątrz zacisku?

Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 510
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
Spyre mają dwie śrubki i każda odpowiada za jeden tłoczek, więc wkręcając tylko tą od wewnątrz zacisku wyregulujesz klocek po tej również stronie, a drugi nie zmieni położenia.

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum