Autor Wątek: TRP Spyre - słaba siła hamowania, gdzie problem?  (Przeczytany 46782 razy)

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Cytuj
Trzeba to samemu na sobie sprawdzić, czy jest to jakoś wyliczalne, czy też są gdzieś dane empiryczne?

Trzeba sprawdzić. Ale wg. mnie temperatura to kontrefekt skuteczności: jak dobrze zahamujesz, to nie zdążysz przegrzać. Jeśli będziesz miał słabe klocki, będziesz je dusił dłużej, temperatura wzrośnie bardziej. Dlatego też hamulce bardziej lubią krótkie, mocne, pulsacyjne hamowanie niż średnie przyciskanie na całym zjeździe.

Cytuj
Moja pokrętna logika mówi mi, żeby jednak zdejmować zacisk, bo i tak trzeba wyregulować na koniec, a przynajmniej koła się nie zdejmuje.

Jeśli masz dobrze, równolegle ustawiony zacisk w stosunku do tarczy, nic oprócz dystansu nie musisz regulować przy zmianie klocków.

Zdjęcie koła to przecież pryszcz. Skąd ta awersja? :)

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2246
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Jeśli masz dobrze, równolegle ustawiony zacisk w stosunku do tarczy, nic oprócz dystansu nie musisz regulować przy zmianie klocków.
No tak, w sumie racja.
Zdjęcie koła to przecież pryszcz. Skąd ta awersja? :)
odkąd lemondka przewraca go na bok ;)
wielkie dzięki wszystkim za pomoc!

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2246
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Odwołuję wszystko co powiedziałem złego na temat spyre, są świetne, użyłem 3x na MP ;)
Wyregulowałem jeszcze raz, działają faktycznie tak jak mają działać. To cienka opona już więcej nie może.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Zauważyłem też że siła tarcz słabnie jak się pojeździ po miejskim syfie, ale dwa dobre hamowania na górskich zjazdach i wszystko wraca do normy. Może to to? :)

Aha, przesunąłeś linkę na zewnątrz śruby?

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2246
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Aha, przesunąłeś linkę na zewnątrz śruby?
w zasadzie to jedyne czego nie zrobiłem, ale resztę wyregulowałem chyba dobrze ;)

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
A to już nie przesuwaj, bo będziesz gumy zrywał ;)

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2246
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Po tysiącu km klocki się trochę zjechały, co wymusza dokręcenie śrubek. Zastanawiam się nad użyciem szczelinomierza do tego. Ktoś próbował?

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2946
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Ja zawsze przykrecam hamulec do ramy po wlozeniu takiej specjalnej blaszki miedzy rotor a klocki. Na oko 0.2mm z obu stron, mozesz wyciac z puszki po piwie zanim przyjdzie :)


Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 2999
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Moje pytanie po części będzie dotyczyło siły hamowania... chcę domontować do baranka klamki przełajowe, czy wynalazki typu TRP RL950 czy Tektro RL720 / RL721 / RL726 (btw czym się różnią? wie ktoś?) będą pasowały do TRP Spyre?

Co do siły hamowania, to póki co jestem zawiedziony... jak jeszcze w dolnym chwycie jestem w stanie jakoś siłę hamowania uzyskać, tak w górnym to co najwyżej spowolnię rower. Może po zmianie klocków i wykonaniu innych przeczytanych tutaj operacji coś się polepszy. Póki co czasem strach przycisnąć na mieście.

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2672
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Nie wiem co Wy macie nie tak z tymi hamulcami?! TRP uchodzą za lepsze od szosowych Avidow BB7, a na tych drugich jak wcisnę ostro klamki to muruje mnie w miejscu! Zmieńcie linki i pancerze, klocki. ...

Offline Mężczyzna poziom

  • Wiadomości: 765
  • Miasto: ELW
  • Na forum od: 11.12.2016
U mnie się okazało, że przedni był....źle przykręcony. Krzywo. I nierównomiernie hamował. Nie dało się ustawić kloców tak, żeby tarcza choć lekko się nie wyginała przy hamowaniu.
W końcu się wkurzyłem, rozkręciłem, skręciłem i jest OK :)
"Never argue with idiots"

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 2999
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Nie wiem, ja tak mam w 2 rowerach, w obu hamulcach. Linki nówki, pancerze nówki, klocki nówki (fabryczne). Moje stare v-ki deore hamują o niebo lepiej bez specjalnego regulowania  ::)
Ale to moje pierwsze tarcze, więc może się nie znam...

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9141
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Przepaliłeś klocki?
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 2999
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Wydawałoby się, że tak (przynajmniej w moim rowerze).

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9141
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Nie wiem, przepal jeszcze raz - ja kiedyś długo miałem problem z siłą hamowania, bo przepalenie nie jest całkiem proste. Tak samo jak skrzysie.k mam BB7 Road w rowerze do jazdy w terenie i mocy im nie brak. Twoje powinny być mocniejsze, więc coś jest nie tak.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum