Autor Wątek: Pierwszy gravel | Bardziej terenowy | Lekki | Alu | Do 11 tys  (Przeczytany 2850 razy)

Offline Mężczyzna arhetyp

  • Wiadomości: 34
  • Miasto: Gliwice
  • Na forum od: 14.02.2025
Już tu się zlecieli karbonowi zeloci :-)
Nie sugeruj się tym, że "łoo Panie, za takie pieniądze to już tylko karbon!". Karbon oprócze tego, że jest lekki, ma też swoje wady. Właściwie, to poza lekkością same wady :)
Jak chcesz mieć odporny rower do jeżdżenia, a nie do oglądania czy gdzieś coś nie pękło - to bierz amelinium.

Kupuj meride na grxie. Dwa blaty z przodu robią robotę - szczególnie na górkach, albo ciężkich ujebach.


Tak, nie sugeruję się:)
Akurat materiał ramy mam przemyślany - zostaję przy ALU.

Co to blatu to teraz mam w Procaliber jeden i bardzo mi się to sprawdza.
Nie mniej jednak tu jestem gotowy spróbować coś zmienić.

A jak się mają w porównaniu poniższe zakresy przełożeń:

Silex400: korba 30-46 / tył 11-36 [10 zębatek]
Silex700: korba 42 / tył 10-51 [12 zębatek]

Który będzie miał lżejsze lekkie przełożenie (pod górkę) i cięższe ciężkie (z górki)?

Offline Mężczyzna arhetyp

  • Wiadomości: 34
  • Miasto: Gliwice
  • Na forum od: 14.02.2025
z Alu to obecnie chyba Orbea TERRA H30 lub 40 mi się najbardziej widzi, i niebanalny Ridley GRIFN A
- na Canyony już nie mogę patrzeć, zresztą na żywca one średnio wyglądają bo małowania mało interesujące - wyjątkiem był kiedyś taki jasno purpurowy co ma Ramzes .

Przymierzałem się do Kanzo, takie podstawowy model na APEXie, wydawał mi się za sportowy = leżąca pozycja.

Offline Mężczyzna arhetyp

  • Wiadomości: 34
  • Miasto: Gliwice
  • Na forum od: 14.02.2025
Już tu się zlecieli karbonowi zeloci :-)

To nie tak: po prostu za 8k pln(a nawet za 7k pln), mozna miec karbon.

IMHO naszemu autorowi - jak juz ktos  wspominal - wystarczylby rower alu za 5-6k (najlepiej kupiony po sezonie, wiec jeczze lepszy setup w niezlej cenie).

Do autora:

1. Niekoniecznie kupowalbym teraz rower.
2. Szkoda byloby mi 10k na alu.
3. Koledzy wpominaja fajne sprzety jak Ridley, Orbea, Silexa; fajne sa aluminiowe Cannon Topstone, Krossy Esker etc
4. IMHO najwazniejszym dl CIebie bedzie przymierzenie roweru pod siebie ( odpada Canyon) pamietajac, aby nie wpakowac sie w zbyt duza rame, bowiem to jest chyba problem  wielu kieronikow.
Dla przykladu: Cannondale dla wzrostu 184cm, to M.... Giant Revolt - M/L....
Tak wiec uwazaj.

Dziękuję. Tak, pełna zgoda, dlatego ten Canyon to tak bardziej kusi niż to wybór rozsądny.

Mam 182 cm wzrostu i dość długie chyba nogi (liczą do przekroku ok 90 cm) i Silex już M wydawał mi się duży, L dla porównania przymierzę ale to tylko tak dla pewności.

Offline Mężczyzna arhetyp

  • Wiadomości: 34
  • Miasto: Gliwice
  • Na forum od: 14.02.2025
Pozostańmy proszę przy alu może?:)

Z tego amelinium to ma być forma by wlać do wnętrza tytan, czy jakiś inny szlachetny materiał?

Skoro założeniem jest rower "przygodowy", a teraz jeździłeś z amortyzacją, to musisz mieć konstrukcję, która przyjmie na klatę większe nierówności, choć część z nich niwelując. Załatwiasz to albo układem rurek, które będą pracować, albo szerokomi laciami.

Druga sprawa, na jakich gravelach do tej pory miałeś okazję jeździć? Jesteś pewien swej geometrii? Na początku bym sobie wolał na tydzień wypożyczyć różne modele i mieć porównanie...

BTW. Na wspominanych przez Ciebie konstruktach będziesz wyglądał jak Janusz w Passacie Tesli, ale to już Twój wybór...

Absolutnie nie jestem pewien:)

Chętnie bym pożyczył coś na próbę i taki mam plan - w Decathlon są tribany, potem będę porównywał geometrię.

Innych miejsc gdzie mogę pożyczy rower w okolicy (Gliwice) nie znam.
A z przejażdżką pod sklepem to wiadomo jak jest. Coś to pokazuje ale też można podjąć zła decyzję.

Co masz na myśli z tym wyglądaniem jak Janusz? Nie zrozumiałem tego:)
Proszę wyjaśnij.

Dzięki i pozdrawiam.

Offline Mężczyzna arhetyp

  • Wiadomości: 34
  • Miasto: Gliwice
  • Na forum od: 14.02.2025
@arhetyp
Z tych które wymieniłeś brałbym Meridę. Trek się bardzo mocno ceni. Poza tym zastanów się czy jesteś pewien, że chcesz tyle wydać na rower alu. Jak tak to możesz jeszcze spojrzeć na Krossa.

Tak, wiem, że kross to bardzo rozsądny wybór.
Merida jest droższa - Silex koło 6500 ale wydaje mi się dużo lżejszy i bardziej mi się podoba z wyglądu. I taki próżny powód - ale faktycznie dużo na około jest Krossów:)

Offline Mężczyzna arhetyp

  • Wiadomości: 34
  • Miasto: Gliwice
  • Na forum od: 14.02.2025
Już tu się zlecieli karbonowi zeloci :-)
Nie sugeruj się tym, że "łoo Panie, za takie pieniądze to już tylko karbon!". Karbon oprócze tego, że jest lekki, ma też swoje wady. Właściwie, to poza lekkością same wady :)
Jak chcesz mieć odporny rower do jeżdżenia, a nie do oglądania czy gdzieś coś nie pękło - to bierz amelinium.

Kupuj meride na grxie. Dwa blaty z przodu robią robotę - szczególnie na górkach, albo ciężkich ujebach.


Tak, nie sugeruję się:)
Akurat materiał ramy mam przemyślany - zostaję przy ALU.

Co to blatu to teraz mam w Procaliber jeden i bardzo mi się to sprawdza.
Nie mniej jednak tu jestem gotowy spróbować coś zmienić.

A jak się mają w porównaniu poniższe zakresy przełożeń:

Silex400: korba 30-46 / tył 11-36 [10 zębatek]
Silex700: korba 42 / tył 10-51 [12 zębatek]

Który będzie miał lżejsze lekkie przełożenie (pod górkę) i cięższe ciężkie (z górki)?

Chyba sobie sam odpowiedziałem:

https://www.gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=30,46&RZ=11,13,15,17,19,21,24,28,32,36&UF=2250&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed&GR2=DERS&KB2=42&RZ2=10,12,14,16,18,21,24,28,33,39,45,51&UF2=2250

O ile dobrze to czytam, będzie prawie dokładnie to samo?

Pozdrawiam,
Arek


Offline Mężczyzna Semper

  • Wiadomości: 362
  • Miasto:
  • Na forum od: 22.05.2018
Tak. Na dwublacie będziesz miał lepsze stopniowanie, ale przy Twoich potrzebach 1x wydaje się być lepszym wyborem. Ja odkąd przeszedłem na 1x nie widzę już sensu pchać się w 2x.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3240
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Innych miejsc gdzie mogę pożyczy rower w okolicy (Gliwice) nie znam.
A z przejażdżką pod sklepem to wiadomo jak jest. Coś to pokazuje ale też można podjąć zła decyzję.

Dość duże centrum z wypożyczalnią masz w Bielsku - https://trekbielsko.pl/centrumtestowe/

Co masz na myśli z tym wyglądaniem jak Janusz? Nie zrozumiałem tego:)

Wyjedziesz z domu na takiej marudzie czy innym kanionie, a u somsiada na podjeździe będzie już stał taki sam. Jak zaparkujesz pod sklepem to go pomylisz z dziesięcioma innymi...


Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9085
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Miałem możliwość póki co obejrzeć jedynie Silexa 400 - Revolt wagowo i jakościowo to podobny produkt?

Tak:

https://www.giant-bicycles.com/pl/revolt-0-2025

https://www.giant-bicycles.com/pl/revolt-0

tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10842
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
A jak się mają w porównaniu poniższe zakresy przełożeń:

Silex400: korba 30-46 / tył 11-36 [10 zębatek]
Silex700: korba 42 / tył 10-51 [12 zębatek]

Który będzie miał lżejsze lekkie przełożenie (pod górkę) i cięższe ciężkie (z górki)?
Chcesz żeby ktoś za ciebie podzielił dwie liczby?  :o

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 1340
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
W wyborze między 1x a 2x - to bardziej obecnie nie chodzi o zakres, tylko o stopniowanie kaset, w przypadku gdy ktoś jeżdzi sporo ze stałą prędkoscią, duzo szosy - to różnica jest spora. Mam 1x11, 1x12
i 2x12 - to najbardziej lubie oczywiście to ostatnie przy prędkościach 30+  ;)

Offline Mężczyzna arhetyp

  • Wiadomości: 34
  • Miasto: Gliwice
  • Na forum od: 14.02.2025
Po tych wszystkich odpowiedziach (za które bardzo dziękuję) klaruje mi się pytanie:

Czy warto dopłacać do silex 700 względem silex 400, to w praktyce ok. 6.5 tys. lub 10 tys. czyli dopłaca się 50% właściwie, sporo:

https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/4879/silex-400-25
https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/4878/silex-700-25

Zakres napędu właściwie taki sam, 1x vs 2x i gorszy osprzęt, ale czy aż tak istotnie?

Pozdrawiam,
Arek

Offline Mężczyzna maciek70

  • Wiadomości: 591
  • Miasto: Milowice
  • Na forum od: 18.05.2018
W wyborze między 1x a 2x - to bardziej obecnie nie chodzi o zakres, tylko o stopniowanie kaset, w przypadku gdy ktoś jeżdzi sporo ze stałą prędkoscią, duzo szosy - to różnica jest spora. Mam 1x11, 1x12
i 2x12 - to najbardziej lubie oczywiście to ostatnie przy prędkościach 30+  ;)

Od jakiegoś czasu mam w gravelu, takim bardziej terenowym pod kątem zastosowań, napęd 1x12 40z/10-51z. Uważam, że jak nie jeździsz tym rowerem w grupie po asfalcie z dużymi prędkościami, to taki napęd jest idealny i wystarcza w każdym zastosowaniu. Mnie osobiście po miękkiej stronie szybciej brakuje trakcji i równowagi (odrywanie się przedniego koła) niż przełożeń. Na tyle mi się podoba koncept napędu bez przedniej przerzutki, że zacząłem czytać recenzje 1x13 Campy pod kątem szosy :)
"Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem a szaleństwem"

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 1340
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Od jakiegoś czasu mam w gravelu, takim bardziej terenowym pod kątem zastosowań, napęd 1x12 40z/10-51z. Uważam, że jak nie jeździsz tym rowerem w grupie po asfalcie z dużymi prędkościami, to taki napęd jest idealny i wystarcza w każdym zastosowaniu. Mnie osobiście po miękkiej stronie szybciej brakuje trakcji i równowagi (odrywanie się przedniego koła) niż przełożeń. Na tyle mi się podoba koncept napędu bez przedniej przerzutki, że zacząłem czytać recenzje 1x13 Campy pod kątem szosy :)

W sumie zgoda, też jestem fanem prostoty i systemu 1x.  W szosowym na płaskopolsce to i 1x8 da radę , zreszta w pro peletonie już taki napęd też się pojawia, a napędy Campa record z lat 90 - "co ząbek" to poezja  :D
Ale w takiej szosie to ja kminie czy kasetę 2x12 nie zmianić z 11-34 na 11-30, bo brakuje w tej pierwszej 16T  ;D

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 1340
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Zakres napędu właściwie taki sam, 1x vs 2x i gorszy osprzęt, ale czy aż tak istotnie?

Hamulce grx 820 to klasa sam w sobie - nie ma co porównywać do grx 400 (nie posiada servo), lepsze tarcze , do tego masz znacznie lżejsze koła - których nie musisz później "upgradować"..

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum