Autor Wątek: Kolejny Hilite na forum. Tytanowy pinion  (Przeczytany 21553 razy)

Offline Mężczyzna Cokeman

  • Wiadomości: 846
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 24.05.2013
Ale nam chodzi o producenta, wagę, czy mialy np jakiś bieżnik specjalny, wkładke antyflakową. A ty tylko o szerokości.

Offline Mężczyzna liftlodz

  • Wiadomości: 1399
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 24.12.2020
To były opony 30mm i całość przejechana w korbach i to bez żadnego kapcia!

Ale to oczywiście nie są opony idealne na taki teren, tutaj wynikało to z realiów wyścigu, gdzie na trasie TCR liczącej blisko 5000km było ok. 200km szutrowych odcinków. Więc opony się dobierało (przynajmniej ja tak dobierałem) pod te asfaltowe 4800km, a na tych 200km "jakoś to będzie" ;). Na taką trasę jak Assietta to myślę, że optymalne byłyby opony koło 42-45mm.

Generalnie to tam najwięcej było motorów, bo to akurat była niedziela i duże tłumy turystów. A z rowerów to niestety zdecydowanie dominowały elektryczne MTB, a ze zwykłych rowerów też więcej MTB widziałem, ale graveli trochę było.
A jakiej firmy i jaki model?

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20912
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Continental GP 5000 TR, pisałem już w wątku o TCR jak się zachowywały na wyścigu, ich plusem są mocniejsze ścianki boczne niż w modelu na dętkę, minusem cieńszy górny bieżnik i też sporo wyższa cena przy niższej żywotności, tylna opona po tych niemal 5000km już jest mocno starta, modele dętkowe żyją trochę dłużej,, ale to niejako wynika z cieńszej gumy na głównym bieżniku. Generalnie to jeden z popularniejszych obecnie modeli opon tubeless, z tym że na tyle to zdecydowaną większość wyścigu przejechałem z dętką, na przodzie natomiast tubeless przeżył całą trasę, choć pod koniec siknęło mi mlekiem, ale dziura się uszczelniła.

Ale nie ma co wyciągać jakiś wniosków na temat wytrzymałości opony po takich kawałkach jak ten szutrowy - tu w sporej mierze decyduje zwykłe szczęście. Choć oczywiście temu szczęściu można trochę pomóc jak się nie robi takich błędów jak zjeżdżanie terenowego zjazdu z dupą na siodełku.

Offline Mężczyzna liftlodz

  • Wiadomości: 1399
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 24.12.2020
Dzięki za odpowiedź, ja jeżdżę na GP 5000AS 700x25C i też czasami po szutrach, ale nie z takimi kamieniami jak te na zdjęciu.
Pancerne opony (jak na ten typ opon) u mnie na tą chwilę ok 8000 km bez kapcia.
« Ostatnia zmiana: 19 Sie 2025, 07:18 liftlodz »

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum