Autor Wątek: Problem z hamulcami po myciu  (Przeczytany 21587 razy)

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2162
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 03.11.2010
Odp: Problem z hamulcami po myciu
« 27 Lis 2020, 19:48 »
Wychodziłoby na to, że wszystkie poza Tektro są godne zaufania w umiarkowanym stopniu, bo konstytucyjnie wszystkie są podobne.

W Giant Conduct jest inaczej, bo tam jest więcej hydrauliki. W tym systemie ciągniesz dłonią za zwykłą klamkę, która przy pomocy linki ciągnie za kolejną klamkę umieszczoną w magicznym puzderku na kierownicy. Od kierownicy układ jest już hydrauliczny, więc w teorii problem przegrzania płynu jest mniej prawdopodobny (w praktyce raczej też)

Online Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 6942
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Problem z hamulcami po myciu
« 27 Lis 2020, 19:56 »
w tradycyjnym układzie hydraulicznym ilość płynu w wężykach jest niezerowa, więc też jest to dodatkowa kompensacja.

Moim zdaniem, albo hydrauliki pełne, albo mechaniki pełne. Shimanowskie hydrauliki są proste w obsłudze i dość tanie. Avidy BB7 też nie są takie złe, a w szosie będą niemalże wieczne.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2162
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 03.11.2010
Odp: Problem z hamulcami po myciu
« 27 Lis 2020, 20:31 »
Moim zdaniem, albo hydrauliki pełne, albo mechaniki pełne. Shimanowskie hydrauliki są proste w obsłudze i dość tanie. Avidy BB7 też nie są takie złe, a w szosie będą niemalże wieczne.

Święte słowa. Avid potrafi "w linkę" bo to nie jest przypadek że najlepsze V-ki to są SD 7 a najlepsze BB7.


Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9026
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Problem z hamulcami po myciu
« 27 Lis 2020, 21:15 »
Poza BB7 są jeszcze TRP Spyre, które mają ruchome oba klocki i zdaje się hamują lepiej/mocniej. Na AliExpress można kupić klony za około $24.

Jeśli będę jechał gdzieś dalej z pewnością rozważę zabranie zapasowego zacisku lub podmienię oba na całkiem mechaniczne.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Online Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 6942
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Problem z hamulcami po myciu
« 27 Lis 2020, 21:24 »
Poza BB7 są jeszcze TRP Spyre, które mają ruchome oba klocki i zdaje się hamują lepiej/mocniej.
Coś za coś. BB7 to konstrukcja debilnie prosta, serwis Spyre jest bardziej skomplikowany. Wadą BB7 jest rozmiar, nie w każdą ramę się wpasują (bardzo wystają)

My home is where my bike is.

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14220
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Problem z hamulcami po myciu
« 27 Lis 2020, 21:46 »
Poza BB7 są jeszcze TRP Spyre, które mają ruchome oba klocki i zdaje się hamują lepiej/mocniej. Na AliExpress można kupić klony za około $24.
Tylko liczenie, że klon za 1/4 ceny będzie się sprawować tak samo jak oryginał - to założenie dość odważne ;)
Później wychodzą takie kwiatki o jakich Kawerna napisał.

A te Spyre już są bardzo upierdliwe w działaniu, masa chrzanienia się z ustawianiem. Z BB7 nie miałem do czynienia, natomiast BB5 miałem okazję obsługiwać w rowerze Kota i to też była porażka, upierdliwe na maksa. Hybryda ma sens tylko wtedy gdy chcemy mieć namiastkę hydrauliki nie zmieniając manetek, ale jak pisałem przy obecnych cenach coraz bardziej traci to rację bytu.

"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9026
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Problem z hamulcami po myciu
« 27 Lis 2020, 22:08 »
A te Spyre już są bardzo upierdliwe w działaniu, masa chrzanienia się z ustawianiem. Z BB7 nie miałem do czynienia, natomiast BB5 miałem okazję obsługiwać w rowerze Kota i to też była porażka, upierdliwe na maksa. Hybryda ma sens tylko wtedy gdy chcemy mieć namiastkę hydrauliki nie zmieniając manetek, ale jak pisałem przy obecnych cenach coraz bardziej traci to rację bytu.
W takim wypadku chyba pojeżdżę na tych moich Zoomach i zobaczę jak się sprawują, bo na ten moment są to dalej pierwsze wrażenia. Jakość hamowania jest świetna, ale niepokoi potencjalna awaryjność. Jeśli wszystko będzie ok, to dokupię zapas do wożenia na wyprawy.

Pełna hydraulika jest niestety bardzo droga i wymaga dużych kompromisów. "Zabytkowa" Tiagra 2x10 kosztuje 1400 zł (??) - trudno dokładnie policzyć (przekładki części z innych rowerów, sprzedaż zdemontowanych), ale złożenie Rometa kosztowało mnie około 2000 zł. Klamkomanetki pod 12 rzędów (poza Chińskimi wynalazkami pod linkę) w ogóle nie istnieją.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14220
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Problem z hamulcami po myciu
« 28 Lis 2020, 00:35 »
"Zabytkowa" Tiagra 2x10 kosztuje 1400 zł
Tiagra 1400zł, 105 ok. 1600zł. Ale to i w mechanicznej wersji swoje kosztuje, Tiagra z hamulcami mechanicznymi kosztuje koło 1000zł, więc do hydrauliki dopłacasz jednie 400zł. Więc dopłata do hydrauliki wcale nie jest aż tak wysoka.
(??) - trudno dokładnie policzyć (przekładki części z innych rowerów, sprzedaż zdemontowanych), ale złożenie Rometa kosztowało mnie około 2000 zł.
Ale co to za porównanie? Rower za 2tys to zawsze będzie byle jaki, bo to jest po prostu suma za niska na porządniejszy sprzęt. I trzeba się liczyć, że to będzie działać słabo i będzie mieć niejeden minus.


Klamkomanetki pod 12 rzędów (poza Chińskimi wynalazkami pod linkę) w ogóle nie istnieją.

Istnieją, np. Sram AXS, ale to jest już bardzo wysoki poziom cenowy
"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2160
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Problem z hamulcami po myciu
« 28 Lis 2020, 00:38 »
Istnieją nawet hydrauliczne manetki na 13 rzędów, ale to jest bardzo wysoki poziom cenowy :-)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9026
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Problem z hamulcami po myciu
« 28 Lis 2020, 00:46 »
Ale co to za porównanie? Rower za 2tys to zawsze będzie byle jaki, bo to jest po prostu suma za niska na porządniejszy sprzęt. I trzeba się liczyć, że to będzie działać słabo i będzie mieć niejeden minus.
Starczyło na mieszankę osprzętu Dura Ace, Campagnolo Record, Deore XT i SLX, więc źle nie jest. Tylko piasty są byle jakie.

Istnieją nawet hydrauliczne manetki na 13 rzędów, ale to jest bardzo wysoki poziom cenowy :-)
Fakt, nawet dwie firmy robią napędy i klamkomanetki 13-rz.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2236
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Odp: Problem z hamulcami po myciu
« 28 Lis 2020, 14:08 »
A te Spyre już są bardzo upierdliwe w działaniu, masa chrzanienia się z ustawianiem.
Spyre są rewelacyjne w działaniu. Raz ustawiasz i masz spokój na tyle, że zapominasz jak się je ustawiało.

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14220
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Problem z hamulcami po myciu
« 28 Lis 2020, 16:26 »
Spyre są rewelacyjne w działaniu. Raz ustawiasz i masz spokój na tyle, że zapominasz jak się je ustawiało.

Ja miałem z tym zupełnie inne doświadczenia

Starczyło na mieszankę osprzętu Dura Ace, Campagnolo Record, Deore XT i SLX, więc źle nie jest. Tylko piasty są byle jakie.

Tylko pewnie wszystko używane, z napędem włącznie. Oczywiście, ze da się używane rzeczy kupić sporo taniej, ale jak niska cena jest jedynym wyznacznikiem kompletowania części do roweru to kończy się rozmaitymi rzeźbami. A Ty tyle już tych rowerów składałeś, że dałoby radę za to kupić rower wysokiej klasy pod 10tys, który by posłużył długie lata.
"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 453
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
Odp: Problem z hamulcami po myciu
« 28 Lis 2020, 17:10 »
A te Spyre już są bardzo upierdliwe w działaniu, masa chrzanienia się z ustawianiem.
Spyre są rewelacyjne w działaniu. Raz ustawiasz i masz spokój na tyle, że zapominasz jak się je ustawiało.

Spyke tak samo - raz ustawiłem i od czasu do czasu przekręcę baryłką jak klamka zbliża się do kierownicy.

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum