Autor Wątek: Jones Bikes  (Przeczytany 19505 razy)

Offline Mężczyzna lary

  • Wiadomości: 130
  • Miasto: polska
  • Na forum od: 05.06.2013
Jones Bikes
« 1 Lis 2022, 16:17 »
Jones Bike krótki opis budowy

SKĄD ON SIĘ WZIĄŁł?: Z przypadku :) Droga była kręta i długa. Do rzeczy, chciałem rower wielozadaniowy, wybór padł na Surly Ogre, taki sobie wymarzyłem, chciałem zamówić frame set i złożyć sobie takie cudo. Jednak rzeczywistość zgniotła mnie totalnie. Dostępność rowerów i ram masakryczna. Cały internet przeszukany i nic, a dystrybutor Surly w Polsce określił datę dostępności na luty, marzec 2023. Dla mnie to zbyt wiele , czekać na ramę pół roku? Spoko może dla niektórych to nie problem ale dla mnie od razu odpadła taka opcja, więc po prostu podziękowałem firmie Surly. Nie odpowiada mi taka opcja że nawet na głupi bagażnik przedni każą czekać do maja 2023 roku. No więc zacząłem szukać opcji B, czyli czegoś podobnego do moich zastosowań. Przypadek polegał na tym że z firmy Jones Bikes znałem tylko kierownice którą chciałem kupić do budowy Ogra. I tak poprzez kierownice H-BAR LOOP doszedłem do marki JONES i okazało się że robią całkiem fajne rowery. Rama stalowa, toleruje różne wielkości kół i grubości opon. Zmieszczą się nawet 3,2 calowe opony w rozmiarze 29 cali. Zapadła decyzja: składam rower na ramie JONES BIKES.

PRZEZNACZENIE: rower wielozadaniowy, na codzień, wycieczki, możliwość założenia sakw, od spokojnej jazdy po asfalcie po jazdę po leśnych ścieżkach. Ale przede wszystkim ma to być rower który daje mi frajdę z jazdy.

DOBÓR KOMPONENTÓW: Poświęciłem dużo czasu na wybór wszystkich komponentów i sprawiło mi to straszną frajdę. Starałem się aby rower nie był przesadnie ciężki, choć bardziej stawiałem na wygodę. Graty wybierałem raczej porządne. Złożyłem rower taki jaki chciałem, fajnie mi się jeździ i tyle. Oczywiście nie oczekuje że będzie Wam się podobał bo w sumie po co, dla mnie jest super. No wiecie to jest piękna sprawa w składaniu rowerów, bo w końcu jeśli by rozdać 100 ludziom 100 takich samych ram, to zobaczymy 100 różnych rowerów będących wynikiem różnych upodobań bądź różnego stopnia szaleństwa/upośledzenia w głowie:). Ale jeśli chcecie trochę się ponabijać to zapraszam,  zawsze razem pośmiać się możemy :)

ILE TO KOSZTUJE? W moim przypadku wyglądało to tak że chciałem rower złożony z części raczej dobrych, takich które mi odpowiadają. Powiem wprost: tanio nie było,  bo sam frame set z opłatami za cło kosztował tyle co w/g mnie naprawdę fajny rower wyprawowy na który większość z Was chętnie by wsiadła;) O napędzie Rohloff już nawet nie wspomnę.  Ale w przypadku rowerów składanych samodzielnie rozważanie o jakiejś ekonomii/oszczędności nie specjalnie chyba ma sens i wydaje mi się że ktoś kto składa rower dobrze zdaje sobie z tego sprawę.

SPECYFIKACJA:
RAMA - jones steel plus LWB diamond rozmiar M, sztywna oś 148/12 boost
WIDELEC - jones steel Truss fork ze sztywną osią 150/15 mm
STERY - jones h-set
KIEROWNICA - Jones h-bar
MOSTEK - tymczasowy regulowany Pro LT 90 mm, będzie
zmieniony na stały jak ustalę pozycje odpowiednią
PODKŁADKI NA RURĘ STEROWĄ - race face
GRIPY - esi grips xxl, przedłużone co wymaga kierownica H-bar
SZTYCA - race face turbine
SIODŁO - sq lab 610 ergolux active 2.1 szerokość 140 mm
SUPORT - token bb 392 bsa
KORBA - rotor kapic carbon
PEDAŁY - crank brothers stamp 7 xl
ŁAŃCUCH - connex 9sg złoty
HAMULCE - magura mt 7 pro czterotłoczkowe
TARCZE HAMULCOWE - przód: magura storm sl 180 mm, tył: magura 160 mm z 4 otworami pod piastę rohloff
PIASTY - przód: dt swiss 350, tył: Rohloff speedhub 500/14
OBRĘCZE - wtb com i40 29 cala, szerokość wew. 40 mm
DĘTKI - barbieri nxt
OPONY - Schwalbe g-one speed 2,3 cala
BAGAŻNIK - old man mountain divide
WAGA - tak jak na zdjęciu z bagażnikiem i pedałami: 14,2 kg

Offline Mężczyzna lary

  • Wiadomości: 130
  • Miasto: polska
  • Na forum od: 05.06.2013
Odp: Jones Bikes
« 1 Lis 2022, 16:28 »

Offline Mężczyzna lary

  • Wiadomości: 130
  • Miasto: polska
  • Na forum od: 05.06.2013
Odp: Jones Bikes
« 1 Lis 2022, 16:28 »

Offline Mężczyzna lary

  • Wiadomości: 130
  • Miasto: polska
  • Na forum od: 05.06.2013
Odp: Jones Bikes
« 1 Lis 2022, 16:29 »

Offline Mężczyzna lary

  • Wiadomości: 130
  • Miasto: polska
  • Na forum od: 05.06.2013
Odp: Jones Bikes
« 1 Lis 2022, 16:30 »

Offline Mężczyzna liftlodz

  • Wiadomości: 1270
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 24.12.2020
Odp: Jones Bikes
« 1 Lis 2022, 16:46 »
Super maszyna, niech jeździ.
Jeszcze tylko wywal ten paskudny łańcuch, załóż pasek i ... witaj w klubie.

Kolorek ekstra.

Kòpôcz

  • Gość
Odp: Jones Bikes
« 1 Lis 2022, 18:25 »
Mnie się bardzo podoba. Doboru komponentów nie komentuję - każdy z nas po iluś tam latach miewa swoje skrzywienia (dla mnie mostki tylko Thomson, piasty tylko Hope, korby tylko Middleburn itd ;)). Kolor framesetu też "mój". Reasumując - piękny rower i w tym setupie musi być wdzięczny w użytkowaniu.
P.S. Ogry były jeszcze wakacje na stanie w justpedal. Teraz nie mają magazynie, ale figurują jako możliwe do zamówienia.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8577
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Jones Bikes
« 1 Lis 2022, 18:26 »
"Zdrowo znoś!"

Pytania:
Linki do "external gear box" idą dołem (masz 'kąś fotę)?
"External gear box" po co (ciężej chodzi)?
Zębów ile z przodu, z tyłu?
Te opony (speed) czemu?
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 2927
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Jones Bikes
« 1 Lis 2022, 20:11 »
O ile design ram Jones'a mi nie leży, to widać, że się przyłożyłeś do odpowiedniego zbudowania swej maszyny z dbałością o każdy detal ;]

P.S. Pierwsza myśl brzmi - czy da się uszyć torby pod ten widelec? ^^

Kòpôcz

  • Gość
Odp: Jones Bikes
« 1 Lis 2022, 20:29 »
A czemu by się miało nie udać: https://bikepacking.com/gear/jones-truss-fork-pack/

Offline Mężczyzna lary

  • Wiadomości: 130
  • Miasto: polska
  • Na forum od: 05.06.2013
Odp: Jones Bikes
« 1 Lis 2022, 21:01 »
"Zdrowo znoś!"

Pytania:
Linki do "external gear box" idą dołem (masz 'kąś fotę)?
"External gear box" po co (ciężej chodzi)?
Zębów ile z przodu, z tyłu?
Te opony (speed) czemu?

1 dołączam fotkę z kablami, jak widać linki od manetki łączą się z kablem od hamulca i idą dokładnie tą samą trasą
2 external gear hub, powiem Ci szczerze że nawet nie wiedziałem że mam inną opcje przy sztywnej osi w ramie.
3 zęby przód tył 38/16 , nie wypowiem się czy to starcza na moje potrzeby bo rowerem jeżdżę od niedawna.
4 opony, wiesz co i tak planuje jakiś grubszy komplet na zmianę z większym bieżnikiem (rama przyjmuje 3,2 cala) a te po prostu kupiłem z myślą że może na tą chwilę nie potrzebuje większego bieżnika, w grawelu z kołami 27,5 cala mam też model G-one i ogarnia mi przyzwoicie. Aha no i waga tych speed przy 29 calach to 560 gram więc całkiem spoko. Wersja speed była troszkę grubsza od innej g-one więc troszkę liczę na lepszy komfort amortyzacji.


Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4759
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Jones Bikes
« 2 Lis 2022, 08:54 »
niech służy ta ciekawa maszyna długo i daleko!

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8577
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Jones Bikes
« 2 Lis 2022, 09:43 »

Dziękuję, teraz widzę.

1/ Magura, dobre śruby, fajny kolor proszkiem (sądzę) zwracają uwagę, no i ... rower. Popatrzyłem na str. Jones (fajna nazwa), posłuchałem brodacza w kapeluszu - na pewno ciekawe. Ciekawym jak Ci wejdzie.

2/ Na str. Rohloff'a trochę pofilowałem ws. oś sztywna - ext. gear box - idzie i bez. Z, oczywiście, jest okay, jest panzer. Zwłaszcza zalecane na australijski pył, jak czytałem.

3/ Mam 42 lub 43 lub coś około, z tyłu nie wiem (kilkanaście) - starcza u mnie, starczy u Ciebie.

4/ Rozumiem, te speed są lekkie; pytałem, bo ten rower - jakby - nie pod taki speed.
14,2kg - jak na ten rodzaj rur - jest nieźle.

Jeszcze:
Jek regulujesz stopień napięcia łańcucha (mimośród w suporcie)?
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2444
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Odp: Jones Bikes
« 2 Lis 2022, 11:52 »
po prostu podziękowałem firmie Surly.

I myślę, że zrobiłeś to w dobrym momencie  :) Surly to był huk 10-12 lat temu, jak nie miał w Polsce za bardzo konkurencji. Konkurencji dla roweru z wszystkimi możliwymi otworami montażowymi, solidną (przynajmniej w teorii) ramą, wygodną geometrią, dużym stackiem. Teraz jest tego, z taką specyfikacją, na pęczki, gravele, hybrydy, cuda na kiju.

No i anglosaskich firm produkujących ramy, też jest w Polsce dostępnych jakby więcej.

Rower wygląda bardzo zacnie. Szczególnie waga jest bardzo przyzwoita, jak na rower stalowy z bardzo solidnymi, szerokimi kołami.

Lekki nie jest, ale takie ciężkie, wyprawowe rowery mają swój urok. Byle z tą wagą nie przesadzić i byle ta waga (w formie bagażu głównie) nie kumulowała się z tyłu albo przodu roweru.

Kòpôcz

  • Gość
Odp: Jones Bikes
« 2 Lis 2022, 12:17 »
Czym jest wysoki stack to pewnie kwestia względna - dla mnie żaden Surly wysokiego stacka nie ma, wyrzuciłem tą markę ze swojej tabeli planów jakiś czas temu. Taki np. Nordest Sardinha bije na głowę każdego Surly.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum