Autor Wątek: MPP 2023  (Przeczytany 2789 razy)

Offline Mężczyzna Turysta

  • Wiadomości: 5667
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 15.06.2011
MPP 2023
« 10 Paź 2022, 10:17 »
Niedługo start zapisów, czas więc najwyższy przedstawić pierwsze informacje na temat przyszłorocznej edycji Maratonu Północ- Południe.
Trasa tradycyjnie uległa drobnym modyfikacjom. Najwięcej zmian w środkowej części - MPP po raz pierwszy zawita do Włocławka, Kutna i na Ziemię Łódzką. Będzie okazja, żeby zajrzeć do największej polskiej dziury w ziemi pod Bełchatowem. Po roku przerwy wracamy na Jurę i w zachodnie Beskidy, a na metę w Głodówce wjeżdżać będziemy inaczej niż zazwyczaj - od południa. I choć nie będzie ani Makowskiej, ani Rdzawki, ani nawet Gliczarowa, to i tak będzie się gdzie spocić, bo suma podjazdów zapowiada się na najwyższą spośród wszystkich edycji.

https://mpp.kolo-ultra.pl/trasa-mpp2023/




Offline Wilk

  • Wiadomości: 16606
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: MPP 2023
« 10 Paź 2022, 13:06 »
Bardzo wiele zmian, zobaczymy jak to wypali. Ciekawi mnie jak wygląda pod kątem asfaltowym cały odcinek z Kwidzyna aż na Jurę, bo tam dominują boczne dróżki - a to można powiedzieć "dziewicze" tereny dla MPP. Ale jak patrzę na SV to w zdecydowanej większości kawałków wygląda to dobrze.

Natomiast odcinek górski IMO jednak sporo łatwiejszy niż w ostatnich 3 latach. Większa suma podjazdów całości wynika z tego, że więcej się zbiera małych i łatwych podjazdów na odcinku środkowym oraz na Jurze. Natomiast sam odcinek górski (ostatnie 150km) to jest tak ok. 450m w pionie mniej niż w tym roku. No, a przede wszystkim są to podjazdy jednak sporo łatwiejsze, z tego co kojarzę to tylko jeden kawałek za Wadowicami ma dłuższe sekcje +10%. Na tym kawałku bym rozważył pewne zmiany, bo tam sporo naturalniej byłoby puścić przez Zachełmną i Makowską niż długo meandrować wzdłuż DK28.

Też odcinek Maków-Łętownia jest w mojej opinii słaby, ten kawałek był w 2021 - i tam układ asfaltów jest taki, ze pod górę jest elegancko, natomiast zjazdy są mocno dziurawe i słabo się to jedzie, chyba że coś poprawili od zeszłego roku. No i fajnie byłoby jednak dociągnąć do tego równego tysiaka jak w ostatnich latach, 7km to spokojnie da się gdzieś dołożyć  ;)

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 9741
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: MPP 2023
« 10 Paź 2022, 13:19 »
Ciekawi mnie jak wygląda pod kątem asfaltowym cały odcinek z Kwidzyna aż na Jurę, bo tam dominują boczne dróżki
Na pierwszy rzut oka odcinek z Kutna do Gomunic wygląda na bardzo fajnie poprowadzony, choć oczywiście tu i ówdzie zapamiętany przeze mnie stan asfaltu może już być nieaktualny.

Offline Mężczyzna memorek

  • Wiadomości: 2627
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 12.05.2007
Odp: MPP 2023
« 10 Paź 2022, 13:23 »
Natomiast odcinek górski IMO jednak sporo łatwiejszy niż w ostatnich 3 latach.
I to mnie przekonuje! Kiedy można się zapisać?  ;D

No i fajnie byłoby jednak dociągnąć do tego równego tysiaka
Pełna zgoda.

Marek

Offline Greg18

  • Wiadomości: 19
  • Miasto:
  • Na forum od: 19.05.2022
Odp: MPP 2023
« 10 Paź 2022, 13:29 »
Może i ja się zapiszę ;)

Offline Mężczyzna Turysta

  • Wiadomości: 5667
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 15.06.2011
Odp: MPP 2023
« 10 Paź 2022, 13:30 »
Trasa nie jest jeszcze w całości objechana, więc niewykluczone, że wyjdą jakieś kwiatki, które trzeba będzie korygować. Korygowanie zwykle kończy się dokładaniem kilometrów, więc póki co nie będziemy na siłę dociągać do tysiąca, bo może samo wyjdzie.
A że odcinek górski łatwiejszy? Nie musi być za każdym razem coraz trudniej. Nie ukrywam, że zawsze staram się przemycić jakieś walory krajoznawcze i wpleść w trasę drogi, po których MPP jeszcze nie jechał. W przyszłym roku będą to między innymi bardzo przyjemne dróżki na dojeździe do Jury, zupełnie nowy asfalt nad Jeziorem Mucharskim i dojazd do Czarnego Dunajca z przepięknym widokiem na Tatry z Księżej Grapy.

I to mnie przekonuje! Kiedy można się zapisać?

Zapisy od 1. listopada.

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 3049
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: MPP 2023
« 10 Paź 2022, 14:02 »
Podoba mi się. Widzę też całą masę możliwych skoków w bok po to żeby trochę pozaliczać  :P
(jakkolwiek to by nie wybrzmiewało)

Offline Mężczyzna Turysta

  • Wiadomości: 5667
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 15.06.2011
Odp: MPP 2023
« 10 Paź 2022, 14:06 »
póki co nie będziemy na siłę dociągać do tysiąca, bo może samo wyjdzie.

Mówiłem - drobna korekta i już jest 996,5.

Offline Mężczyzna Bubu

  • Wiadomości: 418
  • Miasto: Ziemia Dobrzyńska
  • Na forum od: 06.06.2018
    • Relacje z wycieczek i wypraw
Odp: MPP 2023
« 10 Paź 2022, 15:14 »
Podoba mi się trasa, bo biegnie 4 km od mojego domu :)

Pewnie prześlę trochę uwag co do mojej okolicy.

Dwie kwestie na szybko:
  • Z Włocławka wyjeżdżamy krajową 91. Na odcinku od skrzyżowania z 62 te parę kilometrów do Jedwabnej jest zakaz jazdy dla rowerów (B-9), a to, co ma niby być DDR biegnącym wzdłuż w lesie, dla rowerów szosowych się zdecydowanie nie nadaje. Jechałem tam raz po ciemku rowerem turystycznym i było bardzo słabo. O ile się nic nie zmieniło, to odcinek jest bardzo problematyczny. Można ew. pojechać z Włocławka na Kruszyn i Choceń i gdzieś tam "dobić" do proponowanego śladu. Najlepiej, jakby ktoś z Włocławka się tu odezwał.
  • W zeszłym roku proponowałem opcję trasy z wjazdzem mostem do Grudziądza. Turysta, czy ewentualnie jesteś zainteresowany takim wariantem? Zaletą byłby popołudniowy (dla większości uczestników) wjazd do miasta - jedna z najpiękniejszych panoram nadwiślańskich, na dodatek przy oświetleniu od zachodu. Wadą - przejazd przez kolejne miasto. Mogę przedstawić tu jakieś koncepcje, jeśli byłaby chęć z Twojej strony.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 9741
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: MPP 2023
« 10 Paź 2022, 15:47 »
  • Z Włocławka wyjeżdżamy krajową 91. Na odcinku od skrzyżowania z 62 te parę kilometrów do Jedwabnej jest zakaz jazdy dla rowerów (B-9), a to, co ma niby być DDR biegnącym wzdłuż w lesie, dla rowerów szosowych się zdecydowanie nie nadaje.
Ja jechałem tam trekingiem w dzień i zaparłem się że więcej tamtędy nie pojadę  ;)

Offline Mężczyzna horacy13

  • Wiadomości: 20
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 22.03.2021
Odp: MPP 2023
« 10 Paź 2022, 15:59 »
Można to ominąć jadąc z Włocławka najpierw ul. Płocką, a potem DK 62 wzdłuż Wisły w stronę Warszawy i skręcając na Kowal za Mostkami. Plusy to bardzo klimatyczna droga przez las od DK 62 do Kowala, krajówka na tym odcinku nie najgorsza. Minus to jakieś +12 km, więc nie wiem, czy realna opcja.

Offline Mężczyzna Turysta

  • Wiadomości: 5667
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 15.06.2011
Odp: MPP 2023
« 10 Paź 2022, 16:34 »
Z Włocławka wyjeżdżamy krajową 91. Na odcinku od skrzyżowania z 62 te parę kilometrów do Jedwabnej jest zakaz jazdy dla rowerów (B-9), a to, co ma niby być DDR biegnącym wzdłuż w lesie, dla rowerów szosowych się zdecydowanie nie nadaje. Jechałem tam raz po ciemku rowerem turystycznym i było bardzo słabo. O ile się nic nie zmieniło, to odcinek jest bardzo problematyczny. Można ew. pojechać z Włocławka na Kruszyn i Choceń

Z Włocławkiem generalnie jest problem, bo tam chyba wszystkie opcje są z zakazem ruchu rowerów (włącznie z wylotem na Kruszyn). DK91 wydała mi się najsensowniejsza z uwagi na szerokie asfaltowe pobocze, ale, oczywiście, z uwagą przyjmę sugestie lepszego poprowadzenia trasy przez miasto. Ta kwestia jest jak najbardziej otwarta.

W zeszłym roku proponowałem opcję trasy z wjazdzem mostem do Grudziądza. Turysta, czy ewentualnie jesteś zainteresowany takim wariantem? Zaletą byłby popołudniowy (dla większości uczestników) wjazd do miasta - jedna z najpiękniejszych panoram nadwiślańskich, na dodatek przy oświetleniu od zachodu. Wadą - przejazd przez kolejne miasto. Mogę przedstawić tu jakieś koncepcje, jeśli byłaby chęć z Twojej strony.

Na ten rok Kwidzyn już zostanie. Za dużo pracy włożone w tę opcję, by od nowa rozkminiać zupełnie nową trasę na dużym odcinku. Ale jak najbardziej pomysł do wykorzystania w przyszłości  (postaram się o nim pamiętać za rok).

Offline Mężczyzna lukidra

  • Wiadomości: 213
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 08.05.2018
Odp: MPP 2023
« 10 Paź 2022, 21:10 »
Uwagi odnośnie górskiego odcinka. Wilku ma rację odnośnie odcinka od Makowa, ten zjazd do Wieprzca jest naprawdę niefajny. Już zdecydowanie lepiej jest nie bać się pojechać tam DK28 te kilka km, żeby mieć po prostu spokój.
Ogólnie tej końcówce brakuje takiego charakterystycznego zębu przez brak jakiejś wybitnej górki. Dlatego proponuję jechać przez Stryszów i Marcówkę - piękne widoki, a i jest tam niezły pazur.
I ogólnie też zastanowiłbym się, czy nie dać trasy przez Jordanów zamiast przez Naprawę, a następnie z Wysokiej odbić na obecny ślad.
I w sumie jeszcze jedno. Zamiast dość mocno powielać odcinek przez Rybną na kanał w Łączanach, można od razu za zjazdem z A4 na następujący ślad: Nieporaz, Regulice, Okleśna, Podłęże i powrót na ślad w Kamieniu. Tamta trasa jest naprawdę bardzo ciekawa.
« Ostatnia zmiana: 10 Paź 2022, 21:16 lukidra »
Płaskie to nuda, górki to dopiero coś :)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 16606
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: MPP 2023
« 10 Paź 2022, 23:41 »
Uwagi odnośnie górskiego odcinka. Wilku ma rację odnośnie odcinka od Makowa, ten zjazd do Wieprzca jest naprawdę niefajny. Już zdecydowanie lepiej jest nie bać się pojechać tam DK28 te kilka km, żeby mieć po prostu spokój.

Tam można różne warianty zrobić - albo Stryszawa i Krowiarki lub Zubrzycka i potem wrócić DK 7 (ma pobocze na sporej części) by zaliczyć podjazd na Harakabuz (tego chyba jeszcze nigdy na MPP nie było, a rzeczywiście jest fajny widok na Tatry jak Turysta wspominał). Bo ten odcinek Maków - Wieprzec - Łetownia jest słaby, podjazdy są fajne i naprawdę wymagające i dają w kość, ale zjazdy wszystko psują, sporo dziur, nie ma frajdy z jazdy, to jest takie zwożenie się. Przynajmniej tak było w zeszłym roku, w Małopolsce robią sporo dróg, więc może coś się zmieniło.

Ale też byłbym zwolennikiem puszczenia albo DK 28 albo DK7 zamiast tego kawałka. DK7 nie jest jakoś wielce ruchliwa na odcinku Rabka - Chyżne (zresztą byłoby nią więcej w dół), DK28 już bardziej, ale MPP nią już jechał, a pomijając ruch ten kawałek do Jordanowa jest fajny, takie solidne interwały, jest też taki ostry zjazd, gdzie spokojnie 60km/h daje się przekroczyć.

Offline Mężczyzna Turysta

  • Wiadomości: 5667
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 15.06.2011
Odp: MPP 2023
« 11 Paź 2022, 06:21 »
zjazd do Wieprzca jest naprawdę niefajny.
odcinek Maków - Wieprzec - Łetownia jest słaby, podjazdy są fajne i naprawdę wymagające i dają w kość, ale zjazdy wszystko psują

Szosa Żarnówka - Wieprzec - Osielec była właśnie modernizowana (a może nawet jeszcze jest), więc jest spora szansa na to, że tam zmieniło się na lepsze. Jeśli się okaże, że rzeczywiście jest kiepsko, to się pomyśli.

Ogólnie tej końcówce brakuje takiego charakterystycznego zębu przez brak jakiejś wybitnej górki. Dlatego proponuję jechać przez Stryszów i Marcówkę - piękne widoki, a i jest tam niezły pazur.

Jest jak najbardziej Ząb na trasie, ale propozycja ciekawa, Marcówkę włączyłem (bez Stryszowa, bo z tamtej strony kiepsko ten asfalt wygląda).

Zamiast dość mocno powielać odcinek przez Rybną na kanał w Łączanach, można od razu za zjazdem z A4 na następujący ślad: Nieporaz, Regulice, Okleśna, Podłęże i powrót na ślad w Kamieniu. Tamta trasa jest naprawdę bardzo ciekawa.

Zapodasz ślad i powiesz, co jest tam ciekawego?

Oczywiście wszystkich życzeń nie spełnię, bo mam też jakąś swoją wizję, pod którą będę mógł się podpisać z czystym sumieniem, ale dzięki za dotychczasowe i przyszłe uwagi, bo pomaga to dopieścić trasę tak, aby była jak najlepsza.

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum