Autor Wątek: XC 900 S - lekki full półkarbonowy  (Przeczytany 13151 razy)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 8701
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Zwykle wystarczają dwa klucze francuskie. Tylko ostrożnie, bo jeśli się dobrze nie naprostuje, to można zmielić przerzutkę.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 6834
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
hak prostuje się wkręcony do ramy, z wkręconym gwintem od przerzutki (pasuje oś od starej piasty, gwint M10x1). Są przyrządy do tego, żeby nie robić na oko. W dobrym rowerowym będą mieli.

Często nowy hak ze sklepu też nie wyląduje z jakiś powodów prosto w ramie, też się prostuje w ten sam sposób.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 9560
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
reklamacja
« Ostatnia zmiana: 5 Lip 2020, 02:18 podjazdy »
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 3814
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Do czego szykujesz rower?pgr?
Jadę tam gdzie znika horyzont.

MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1533
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
reklamacja

Cóż.. wyrazy współczucia - mieć rower na papierze, a nie móc nim jeździć  :-\
Na wyprawę powinno się zabierać w sumie zapasowy hak, więc od razu zamówiłeś dwa?

I skoro już zasmakowałeś w napędzie 1x, to wypadałoby wsadzić owala ;]

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1146
  • Miasto: Paluch Warszawski
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w .PDF.
Nie ma owali 30z na 104. :'(

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1533
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Hmm... no ja jeżdżę naprzemiennie na 34T i 36T, o mniejszych jakoś nie pomyślałem kiedykolwiek  :icon_surprised:

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 8701
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Kiedy pozytywnie odczuwasz owalność? Czytałem, że owal przydatny jest głównie podczas terenowych podjazdów.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 9560
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Niezależnie od reklamacji pękniętej śruby zamówiłem też 30T, bo 34T daje twarde przełożenie w górach. Wszak to 29, a nie 26 cali. 34T +50T daje odpowiednik jazdy pod górkę w poprzednim rowerze na zębatkach 22 x 29.
50/34*22*26/29= 29,0
Po założeniu 30 T będzie to odpowiadało mniej więcej 22 x 33, a jeździłem w fullu 22 x 32 lub 34 w zależności od kasety. Niestety zorientowałem się za późno, że to przecież trzeba mnożyć przez 26/29 bo jest inny rozmiar kół. Bilety mam z możliwością przesunięcia terminu, więc jak się nie wyrobię z powodu roweru, spróbuję później, tylko rośnie liczba zakażeń koroną i różnie może być z dostępnością przekraczania granic w sierpniu...
« Ostatnia zmiana: 5 Lip 2020, 23:40 podjazdy »
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline PABLO

  • Wiadomości: 2423
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Ja mam owalną tarczę 28T i kasetę 11-46 i czasem braknie na podjazdach z bagażem, jeżeli teren jest wymagający (nie chodzi mi o nachylenie, tylko o "nawierzchnię"). Koła 27.5+.

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 9560
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Ja mam owalną tarczę 28T i kasetę 11-46 i czasem braknie na podjazdach z bagażem, jeżeli teren jest wymagający (nie chodzi mi o nachylenie, tylko o "nawierzchnię"). Koła 27.5+.
No, dlatego liczę, że do piątku dojdzie ta zamówiona tarcza 30T. To byłoby wystarczające przełożenie na góry. Na 34T wiem, że będzie więcej wypychu. O ile mam w planie trasy takie pewniaki wypychowe, gdzie po prostu trzeba trawersować zbocze na dziko i wiadomo, że będzie to z buta, o tyle jest też dużo stromych podjazdów, gdzie graczem nr 1 będzie nawierzchnia. A ta w Pirenejach bywa dość surowa. Z kolei 30T na trasach nizinnych w Polsce to będzie za mało. Liczę, że będę mógł zmieniać te tarcze sezonowo, może wtedy też łańcuch dłużej pożyje. Stalowa przednia tarcza kosztuje 60 zł, bardzo mało jak na system 1x12. Jakbym nawet wymieniał co 2 tysiące km, to się może opłacić, o ile łańcuch przyjmie. Tarcza jednak łatwiej się uplastycznia niż kaseta, więc być może da się szybko postarzeć i nową tarczę do łańcucha z przebiegiem 5-8 tys. km, to byłby duży zysk na kasecie. Praktyka pokaże.
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline PABLO

  • Wiadomości: 2423
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Praktyka pokaże.

Ja na podstawie własnych doświadczeń wracam do przerzutki przedniej. Tyle, że zakładam niezbyt częste jej używanie - po prostu zamiast zmieniać tarcze (jak w Twoim planie), czasem zmienię przełożenie z przodu. Różnica w wadze, z mojego punktu widzenia pomijalna, funkcjonalność nieporównywalna. Do tego, zakładam zużycie przede wszystkim środkowej tarczy, co znacząco powinno zmniejszyć koszty.

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 9560
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
a na podstawie własnych doświadczeń wracam do przerzutki przedniej. Tyle, że zakładam niezbyt częste jej używanie - po prostu zamiast zmieniać tarcze (jak w Twoim planie), czasem zmienię przełożenie z przodu. Różnica w wadze, z mojego punktu widzenia pomijalna, funkcjonalność nieporównywalna. Do tego, zakładam zużycie przede wszystkim środkowej tarczy, co znacząco powinno zmniejszyć koszty.
Waga części przy suporcie to jest mało istotna, bo jest na dole jak się niesie rower. Dwie tarcze jednak będą zużywać się nierównomiernie, co może utrudnić wcelowanie się z wymianą, zanim kółka tylnej przerzutki, kaseta i łańcuch pójdą do kosza/na złom. Koszt przerzutki przedniej pomijam, bo to raczej zakup jednorazowy. W systemie 1x12 tarcze są znacznie tańsze niż kaseta z łańcuchem. No i przerzutka przednia to kolejny element (manetka, linki) podlegający awarii, zwłaszcza zimą. Na mrozie znacznie trudniej okiełznać przód niż tył, bo przednia zamienia się w sopel lodu, zaś tylna jest wentylowana obrotami koła i co najwyżej nie schodzi na najszybsze przełożenia z powodu nagromadzenia lodu.
« Ostatnia zmiana: 6 Lip 2020, 00:26 podjazdy »
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1146
  • Miasto: Paluch Warszawski
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w .PDF.
Zupełnie przypadkiem mam zębatkę 30z w systemie gxp (3 śruby). Jeżeli nie dojdzie zamówiona to daj znać.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1533
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Jakbym nawet wymieniał co 2 tysiące km, to się może opłacić, o ile łańcuch przyjmie.

Aliexpressowe tarcze z amelinium wytrzymują 1300-1500 km w łatwym terenie/asfalcie. Można to łatwo poznać po 'terkotającym' kółku tylnej przerzutki ;P
Bo wizualnie zmiany są praktycznie niewidoczne.

Kiedy pozytywnie odczuwasz owalność? Czytałem, że owal przydatny jest głównie podczas terenowych podjazdów.

Pewnie to placebo, lecz ja mam zawsze poczucie większej 'zrywności' roweru, gdy jadę na owalu - w ten weekend jechałem wyprawówką i mimo zapakowania, sporej masy mnie z plecakiem dalej na światłach pierwsze 4-5 sekund było moje  8)
W terenie jest trochę łatwiej nadganiać kręcąc pod górę - przypuśćmy, że jedziesz jakimś ciasnym singlem, gdzie niekoniecznie można obracać korbą, by w glebę/korzeń nie przywalić, wtedy na owalu łatwiej napędzisz wykonujac ten samo obrót, co na mniejszej tarczy.

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum