Autor Wątek: Accent Nordkapp+sztywny widelec - przełajowo-crossowy  (Przeczytany 13013 razy)

Offline Mężczyzna LuQ

  • Wiadomości: 49
  • Miasto: Sosnowiec / Pisarzowice
  • Na forum od: 01.01.2013
Noszę się z zamiarem złożenia roweru na ramie Accent Nordkapp ze sztywnym widelcem.
Stoję przed tym samym problemem, co każdy kto chciał to zrobić, czyli dopasowaniem długości wideł i geometrii ramy.

Przeszukuję sieć codziennie i jak na razie najlepsze wydaja mi się takie opcje:

tani widelec carbonowo-aluminowy:
http://allegro.pl/widelec-trekking-cross-carbon-1-1-8-i2954966659.html

stalowy widelec trekkingowy:
http://allegro.pl/widelec-stalowy-trekking-28-pod-tarcze-i-bagaznik-i2945087625.html

Jak myślicie, czy te pozycje są warte uwagi?
« Ostatnia zmiana: 15 Mar 2014, 20:49 yoshko »

Offline Mężczyzna wgrzeszkowiak

  • Wiadomości: 88
  • Miasto:
  • Na forum od: 11.01.2013
Cześć,


Co dokładnie masz na myśłi pod hasłem "crossowo-przełajowy"? Rower ma mieć kierownicę szosową czy prostą?


Przy kierownicy szosowej możesz mieć problem z doborem rozmiaru - klamkomanetki są dość mocno wysunięte do przodu, więc żeby to skompensować, potrzebowałbyś ramy o jakieś 2 rozmiary niższej.


Przy kierownicy prostej nie powinno być problemów, ale pierwszy widelec jest za krótki (400 mm od osi do bieżni to stanowczo za mało), a w drugim wysokości nie podano.


Żeby wszystko jakoś działało, potrzebowałbyś przede wszystkim widelca o wysokości podobnej do amortyzatora - w przeciwnym wypadku cała rama będzie "przewrócona" do przodu, a to wpłynie na prowadzenie się roweru, który będzie bardziej "nerwowy".


Daj znać, czego mniej więcej oczekujesz i co się Tobie marzy, to pomyślimy, co da się zrobić ;)

Offline Mężczyzna Symfonian

  • Dominik
  • Wiadomości: 1444
  • Miasto: Piekary Śląskie
  • Na forum od: 18.05.2009
Koleżance montowałem ten drugi stalowy, z tego co pamiętam dość ciężki ale sprawiał wrażenie solidnego. Zrobiła już z 20tyś i narazie wszystko ok z nim.

P.S.
Jakbyś chciał rame Nordkappa to mogę załatwić 100zł taniej niż cena sugerowana ;)

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15544
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Warto tez zajrzeć w kilka wątków o ramie Nordkapp, które mogą posłużyć pomocą :)

Offline Mężczyzna LuQ

  • Wiadomości: 49
  • Miasto: Sosnowiec / Pisarzowice
  • Na forum od: 01.01.2013
.

Rower ma mieć długość kokpitu i wysokość 'oś suportu - wierzch siodła' jak ten na zdjęciu.
Według moich pomiarów owa rama to 570 mm (za mała). Ja mam 182 cm i długie ręce. Żeby wygodnie i dynamicznie na tym jechać wsadziłem tam mostek długości 135 mm. To sprawia że na zjazdach w lesie łatwo stanąć na przednim kole.
Ponadto przy jeździe w luźnym śniegu zamarzają szczęki hamulców.
Lubię jeździć szosówkami, ale tym rowerem dużo się zdziała w turystyce, zwłaszcza z fotelikiem dziecięcym (gdy schodzę z roweru, to przednie koło podnosi się do góry). Jazda z obciążeniem, gdy nie można podskoczyć po wertepach i o zgrozo ::) polskich drogach rowerowych mało komfortowa.

Dlatego rozważam gorączkowo złożenie nowego roweru z niewielkim odzyskiem części z obecnie używanego. Pozycja powinna pozostać podobna do tej jak obecnie (sportowa), lecz kierownica wyżej (obecnie 8 cm poniżej siodła).

Założenia podstawowe:
- Rama Accent Nordkapp 22", kolorystyka czarno-czerwona (rower ma być choć trochę widoczny na drodze),
- widelec sztywny - idealna długość to 42 cm (od osi do podstawy miski sterowej) - przy tej wysokości kąty ramy zmieniają się na plus o 1,3 stopnia i staja się bardzo podobne do Accent Shannon,
- kierownica szosowa z klamkomanetkami, jeśli się zmieszczą obok licznika i lampy przedniej to zamontuję jeszcze klamki na górnym chwycie,
- hamulce przełajowe cantilever (tutaj zastanawiam się nad Tektro z poziomo ustawionymi ramionami, lecz nie jestem pewien czy nie będzie kolizji ze stelażem fotelika lub ewentualnym bagażnikiem i sakwami,
- korby przełajowe Sora, jeśli podejdzie wkład suportu do tej ramy,
- koła przełożę ze starego. Rozważam podmianę piast i przejście z wolnobiegu 7-rzędowego do kasety 9-rzędowej ze względu na kłopoty ze znalezieniem dobrych klamkomanetek w znośnej cenie. Ponadto mam wrażenie że sprzętu na 7-tryb są w produkcji jakieś resztki i i widać zmierzch tego układu.
- rower na stałe będzie nosił błotniki, bagażnik tylko w zależności od potrzeby.

Z luźnych myśli, to chciałbym, aby w rowerze mieściły się opony o szerokości 1,75", które w zależności od potrzeby zakładałbym (prawie jak w monster cross).

Symfonian - a masz ją w rozmiarze 22" koloru czarno-czerwonego?

Offline Mężczyzna Symfonian

  • Dominik
  • Wiadomości: 1444
  • Miasto: Piekary Śląskie
  • Na forum od: 18.05.2009
Symfonian - a masz ją w rozmiarze 22" koloru czarno-czerwonego?

Akurat tego koloru w tym rozmiarze już nie ma na hurtowni, choć 2tyg temu taką ramę koledze załatwiałem. Co do tego koloru to muszę Cie uprzedzić że Accent trochę lipę odstawił bo o ile kolor czerwony na spodzie rury skośnej jest taki jak na zdjęciu, to czerwony na tylnych widełkach jest inny i podchodzi dla mnie bardziej w różowy :D
A żeby rower był widoczny na drodze to lepiej zamocować jakieś odblaski/lampki itp.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7350
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Cytuj
Z luźnych myśli, to chciałbym, aby w rowerze mieściły się opony o szerokości 1,75", które w zależności od potrzeby zakładałbym (prawie jak w monster cross).
wątpię, czy do obręczy szosowych podejdą Ci takie. Ja bym ten rower co masz zostawił i złożył nowy całkowicie niezależnie. Możesz popatrzeć na moją pokrakę, konfiguracja podobna do tego co chcesz uzyskać.
http://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=7891

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10365
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Moim zdaniem na Twój wzrost 57 cm górnej rury to max. Z resztą najlepiej sobie wyznacz: http://www.competitivecyclist.com/ (są podane wymiary dla trzech metod i podobno najlepsza jest Competitive Fit)

Mam 2-3 cm wzrostu mniej, długie ręce tak, że kupując kurtkę dopiero trzydziesta pasowała, jeżdżę na ramie 55 cm i mostku 11,5 cm - jest ok.

globalbus złożył fajny rower i rzeczywiście można na nim się wzorować. Choć sam zamiast wsadzać kasetę 8s, chyba bym kombinował ze starą przerzutką Campagnolo i założył już kasetę 10s ;) No i mógłby być ciut krótszy.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wgrzeszkowiak

  • Wiadomości: 88
  • Miasto:
  • Na forum od: 11.01.2013
Popieram worka_foliowego. Przy konfiguracji szosowej stawiałbym na ok. 56 cm długości ramy, a i to przy założeniu, że chcesz jechać dość mocno wyciągnięty do przodu.


W kwestii hamulców: jest jeszcze bardzo ciekawe rozwiązanie pod tytułem "Mini V-brake", czyli V-ki, ale kompatybilne z klamkami szosowymi. Hamują rewelacyjnie i są dziecinnie proste w montażu, tylko licz się z tym, że przy wysoko zawieszonym błotniku fajka może o niego zahaczać. Gdyby jednak udało się zamocować taki hamulec, to wg mnie warto.


A jeśli chodzi o montaż dodatkowych klamek, zawsze możesz użyć adaptera typu Topeak Bar Extender, który dodaje trochę wolnego miejsca na kierownicy, a przy okazji umieszcza licznik i lampkę w bardziej komfortowej pozycji.


Jedyny problem widzę z widelcem, bo nie przychodzi mi do głowy model o podanej przez Ciebie wysokości. Przykro mi :(

Offline Mężczyzna Damian90

  • Wiadomości: 182
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 16.08.2012
http://allegro.pl/rama-set-ridley-crossbow-szosa-cross-treking-60cm-i2927254715.html
A mamuśka mówiła: "nie pal papierosów bo nie urośniesz" trzeba było słuchać  :)

 Fajny widelczyk: http://allegro.pl/widelec-4za-zornyc-carbon-szosa-cross-treking-11-8-i2959004510.html Mam taki więc mogę zmierzyć jak coś

Offline Mężczyzna rodert

  • Wiadomości: 197
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 06.07.2011
Fajny widelczyk: ...  Mam taki więc mogę zmierzyć jak coś

Jest to widelec typowo przełajowy o wysokości 39 cm wyprodukowany przez Aprebic, markowany jako 4za. Nie zaufałbym mu, tutaj pęknięcie w miejscu łączenia goleni z aluminiową koroną:
http://photos.nsmb.com/showimage.php?i=22280

Offline Mężczyzna wgrzeszkowiak

  • Wiadomości: 88
  • Miasto:
  • Na forum od: 11.01.2013
ZAWSZE znajdziesz jakiś uszkodzony egzemplarz - wszystko jest kwestią tego, jak szybko pojedynczy przypadek zostanie rozsiany po Sieci i zostanie pokazany jako "nie zaufałbym" albo "ten typ tak ma". Ot, magia Internetu.


Kto jak kto, ale Ridley zna się na przełajówkach jak nikt inny na świecie. Zaufałbym w ciemno.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7350
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10365
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Tyle, że po dołożeniu kół, klamkomanetek, przerzutek, korby, supportu, owijki, siodełka... dużo taniej wyjdzie kupić gotowy rower.

Chyba lepiej dla sprzedającego gdyby wszystko rozkręcił i sprzedał osobno..
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna oszej

  • Niejeżdżący teoretyk - forumowy mędrek
  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 21.01.2011
wgrzeszkowiak - Ta, tylko to nie rama pękła tylko wideł, a on jest tylko doszywany Ridleyowi... Także to tak jak pisać, że można ufać w ciemno jakiejś firmie, bo zna się na rzeczy, a wsadzi tam RST, który pęknie... Marka to nie tylko materiały, ale też geometrie...

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum