Autor Wątek: Marin Four Corners 2021 - budowa od 0  (Przeczytany 8335 razy)

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 403
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
Marin Four Corners 2021 - budowa od 0
« 12 Mar 2021, 19:29 »
A więc stało się - kupiłem kilka pospawanych rurek , a co z tego  finalnie wyjdzie  to zobaczymy . Docelowo ma to być rower wyprawowy i następca troche zmęczonego juz życiem  Fuji Touring 2016. Dlaczego nie kupiłem  gotowego  ?

Po pierwsze primo jest  deficyt Marinów 4C na rynku. A nawet jakby sie znalazł czy to nowy czy używany to i  tak musiałbym pól roweru wymienic ( badziewny napęd , koła itd )  więc  uznałem , ze to bez sensu .I tak najbardziej zależało mi na ramie , głownie ze względu na geometrie ( wysoka główka ). A po  drugie primo to koszt mimo , ze finalnie większy to bardziej mi się rozłozy w czasie. Ze składaniem mi sie nie spieszy bo narazie  mam na czym jezdzic .

Moja wizja

- koła DT swiss r 500 ?
- kierownica typu rozgięty baranek a la ritchey beacon
- napęd 2x10  , 2 x 9 ?  tu podeprę się wiedzą kolegi z forum https://zyciewnamiocie.pl/lekkie-przelozenia-w-gravelu-lub-szosie/ choć temat jeszcze do przemyslenia . Ma byc młynek  :icon_exclaim:
- spowalniacze  mechaniczne ?   ( raczej ze względu na koszta  )

Wszelkie porady i sugestie mile widziane .

« Ostatnia zmiana: 12 Mar 2021, 19:35 Piotr St »
kolarz wybitny

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Jeśli to ma być pancerne i sprawdzone - to polecam specyfikację 3x9 jak z Sutry, którą na tym forum kiedyś szczegółowo rozpisałem. Wymieniłem tylko parszywego Brooksa na WTB i kierownicę na Ritchey Venture Max. Reszta okazała się zadziwiająco trwała i poza normalnymi wymianami 3 kompletów opon, 2 kasetami i niezliczoną liczbą łańcuchów i klocków nic jak dotąd nie zawiodło. Przebieg będzie między 2 a 3 dychy.

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 403
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
Jesli Twoja specyfikacja z Sutry to 26-36-48 na 11- 34 z barendami to dziękuje bardzo ale nie skorzystam .Mam identycznie w swoim Fuji Touring i ze skrajnych przełozen korzystam od święta . Największej zębatki z przodu i najmniejszej z tyłu prawie nie uzywam .
kolarz wybitny

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
22/32/44 korba, 12-36 kaseta - miękkie jak ....
Patrząc na ramę, jeszcze prymitywniejszą niż w Sutrze, sądziłem, że szukasz czegoś topornego. Przepraszam.
Bierz zatem GRX810.

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 403
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
Rama prymitywna i toporna to fakt ale nie zamierzam robic z tego jakiegoś czołgu . Wydaje mi sie ze korba MTB 24 - 38 i kaseta 11 - 34 będzie adekwatna do moich potrzeb .GRX 810 wezmę pod uwage - dzięki
kolarz wybitny

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 403
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
Takie cos to byłoby marzenie
kolarz wybitny

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4929
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
ciekawe co piszesz. Chcesz wysoką główkę ramy pewnie w celu innej pozycji a dajesz baranka.
Więc plecy CI doskwierają czy nie? Bo jeśli tak to wydaje mi się, że baranek to nie ten kierunek.
Piszę "wydaje mi się", bo nie wiem czym się kierujesz przy wyborze rama/kierownica.

A pokaż lub opisz czemu Fuji z 2016 roku już taki zajechany? Trzeba się nim zaopiekować?

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5223
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Wysoką główkę ma też klasyk - Surly LHT. Może pozycja też ważna, ale chodzi też o styl prowadzenia roweru.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10370
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Skrajnie długa główka (oczywiście przy odpowiednio długim widelcu) zmusza do używania dolnego chwytu jako podstawowy, bo rower prowadzony z górnego staje się niewystarczająco stabilny. Z tego co widzę większość graveli jest zaprojektowana tak żeby w górnym chwycie nie mieć zbyt mocno podniesionego środka ciężkości.

Wydaje mi sie ze korba MTB 24 - 38 i kaseta 11 - 34 będzie adekwatna do moich potrzeb
Brzmi bardzo rozsądnie. Dla mnie optymalne jest 36/24 z kasetą 11-34t.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4929
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
zobaczymy co napisze na to sam Piotr.

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 403
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
ciekawe co piszesz. Chcesz wysoką główkę ramy pewnie w celu innej pozycji a dajesz baranka.
Więc plecy CI doskwierają czy nie? Bo jeśli tak to wydaje mi się, że baranek to nie ten kierunek.
Piszę "wydaje mi się", bo nie wiem czym się kierujesz przy wyborze rama/kierownica.

A pokaż lub opisz czemu Fuji z 2016 roku już taki zajechany? Trzeba się nim zaopiekować?

Plecy jeszcze nie doskwierają ale jestem mało elastyczny i  na Fuji mimo zmiany mostka prawie nie uzywam dolnego chwytu . Dlatego wybrałem własnie ramę 4 C ze względu na wysoką główke i bardziej zrelaksowaną pozycję - przynajmniej tak to rozumuje .Przyrównałem obie ramy i na oko jest znacząca róznica .  A kierownica typu rozgięty baranek to nie jest must have tylko  temat jeszcze do przemyslenia , moze faktycznie zwykła prosta byłaby lepsza ?

Co do Fuji  Touring to ma najechane ok 20 tkm i musze w nim wymienic prawie wszystko - napęd , koła i pomalowac rame bo jest tragedia . Ostatnio zauważyłem tez małe pękniecie na widelcu  :( . Wiec do jazdy wokoło  komina jest ok , ale na dalsze jazdy juz raczej odpada .
« Ostatnia zmiana: 15 Mar 2021, 13:07 Piotr St »
kolarz wybitny

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 403
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
Skrajnie długa główka (oczywiście przy odpowiednio długim widelcu) zmusza do używania dolnego chwytu jako podstawowy, bo rower prowadzony z górnego staje się niewystarczająco stabilny. Z tego co widzę większość graveli jest zaprojektowana tak żeby w górnym chwycie nie mieć zbyt mocno podniesionego środka ciężkości.

No wiem jak to będzie z tym środkiem cięzkosci , ale z 4C ze względu na swoją wage  i   topornośc to chyba  taki średni grawel . Dla mnie to jest  raczej  rower wyprawowy z mozliwoscią zjechania na szutr. A z tą pozycją to nie chce popadac ze skrajnosci w skrajnośc - wszystko mozna chyba odpowiednio dopasowac ?
« Ostatnia zmiana: 15 Mar 2021, 12:44 Piotr St »
kolarz wybitny

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 534
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
Jako że miałem dostęp do osprzętu Shimano 105 skończyło się na wymianie tylnej przerzutki z długim wózkowi, kaset które używam to od 14-28 po 11-34. Korba 46/30 , Kierownica Ritchey Beacon, siodło Brooksa .
Co do kół to oryginalne zostały, założyłem na nie opony 29*2.0
Dodatkowy zestaw kół to tylne tribanowskie plus dt Swiss z dynamem i dodatkowy zestaw Dt Swiss R23 który okazało się można zaadoptować pod sztywne osie.
Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 403
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
Tak widziałem Twój post o Marinie 105 , bardzo fajnie Ci wyszedł . I kolorystycznie tez ładnie dobrany pięknie prezentuje się w lesie  :D
kolarz wybitny

Offline Mężczyzna piotr82

  • Wiadomości: 23
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 31.01.2015
Jak ktoś zdecydował się na daną ramę to dlaczego doradzacie inne ramy? Przecież ten wybór determinuje prawie cały kształt funkcje i przeznaczenie roweru...

Ze swoich obserwacji do póki rama nie ma osprzętu oddałbym ją do porządnego malowania proszkowego... Moja ma około 4tys. km i jest dość mocno poprzecierana przez paski, linki, pancerze itd. Ma sporo obić od łańcucha i kamyczków. Nie wygląda zbyt ładnie po jednym roku używania...

Ja poszedłem w podobną stronę jak kol. Piotr1975, tylko bardziej budżetowo:
- koła po 36 szprych, alexrims, kapslowane, szprychy nierdzewne sapim, piaty ma na novateku
- korba - cx50 --> 46 na 34 (ta standardowa nie za bardzo się nadaje na włóczenie się)
- kaseta 11-34 alivio
- przerzutka tył alivio shadow 9rz (pasuje do klamek sora ale ma mocniejszy naciąg łańcucha)
- siodełko wymieniłem na bardzo podobne do fabrycznego --> wtb pure.

Najwięcej zależy od tego ile ma się do wydania...

Powodzenia w budowie...


Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10370
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
@Piotr1975

Ten rower po malowaniu i zmianach wizualnych wygląda aż zbyt dobrze. Co to za kolor Bruksa? Miodowy, czy antyczny brąz? Jaka owijka? Pytam, bo mam zamiar dodać brązu do jednego z rowerów.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 534
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
Siodło klasyczne B17
Do tego owijka

Jest tak miękka że dodatkowe żele są zbędne
Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Offline Mężczyzna Baloni

  • Wiadomości: 126
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 15.10.2016
Witam
Podłącze się pod wątek.

Moje przymiarki do wymiany napędu w Marin FC  cel: wymiana Sory , miękkie przełożenia coś co będzie grało ze sobą  i nie będzie większego problemu z regulacją

Klamkomanetki - Tiagra ST -4700  2x10
Korba - fc m6000 38/26
Kaseta -11/34
Przerzutka tył : grx-rx400
                    Przód  : FD 6025 deore down swing na obejme

Czy ktoś z forumowiczów stosuje napęd 2x 10 MTB do Marina  lub orientuje się czy po wyżej konfiguracja będzie chodziła ? Czy może coś zmienić ?

Dzięki za podpowiedzi .

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10370
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
O ile nie zaszły zmiany, o których nie wiem, to nie będzie działać. Przerzutek przednich mtb i szosowych nie mieszamy! 2 kliknięcia manetki szosowej = 1 kliknięcie manetki mtb.

Działałoby gdyś miał manetkę 3x, wtedy zmiana przedniej zębatki wymagałaby dwóch kliknięć. Bez sensu, ale da się. Przez chwilę używałem takiej konfiguracji.

Rozwiązaniem może być użycie przerzutki szosowej. Problem w tym, że masz korbę MTB, która jest zdaje się nieco bardziej odsunięta na zewnątrz. Może przerzutka szosowa 3-rz..?

Jest jeszcze jedno rozwiązanie, które używam z powodzeniem. Korba mtb 3-rz bez największej zębatki + zwykła przednia przerzutka szosowa.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1907
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Witam
Podłącze się pod wątek.

Moje przymiarki do wymiany napędu w Marin FC  cel: wymiana Sory , miękkie przełożenia coś co będzie grało ze sobą  i nie będzie większego problemu z regulacją

Klamkomanetki - Tiagra ST -4700  2x10
Korba - fc m6000 38/26
Kaseta -11/34
Jak byś wymieniał na Ultegrę lub hydrauluczny GRX, to może byś poczuł różnicę. Tak, to bez różnicy. Jak chcesz miękkie przełożenia to bez żadnej przeróbki wejdzie ci kaseta 11x36. Poziom precyzji nowej Sory nie odbiega specjalnie od Tiagry 4700 czy 105.

Offline Mężczyzna Baloni

  • Wiadomości: 126
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 15.10.2016

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1907
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Marin w standardzie ma napęd 3x9 więc już dosyć miękkie przełożenia w stosunku do typowej szosy. Ja dodatkowo zaopatrzyłem go w kasetę 36 i moja małżonka robi na tym podjazdy terenowe z sakwami, gdzie zestaw waży ze 30 kg. To jest właśnie wielka przewaga napędów z trzema blatami z przodu.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10370
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Jeśli jest korba szosowa 3-rz to przeróbka jest bardzo prosta. Mała zębatka może zostać zmieniona na 26t, średnia na 39t, a duża do pudła.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1907
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Tylko po co wyrzucać blat który pozwala dokręcać po ludzku na zjazdach? Duży przeskok osprzętu to dopiero hydrauliki lub wysoka półka napędów 11 rzędowych.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10370
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Pamiętam, że na wypawie miałem korbę trzędową i na 4200 km zdarzyło mi się tylko raz wrzucić na największą zębatkę :f
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Baloni

  • Wiadomości: 126
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 15.10.2016
Marin w standardzie ma napęd 3x9 więc już dosyć miękkie przełożenia w stosunku do typowej szosy. Ja dodatkowo zaopatrzyłem go w kasetę 36 i moja małżonka robi na tym podjazdy terenowe z sakwami, gdzie zestaw waży ze 30 kg. To jest właśnie wielka przewaga napędów z trzema blatami z przodu.

Twoja małżonka  musi mieć mocna nogę ..... Mi osobiście mała zębatka 30t przy kasecie 36 t  na podjazdach z obciążeniem 4 sakwy  w polskich górach brakowało lżejszych biegów .Dla tego że mój napęd jest już trochę lekko zajechany  to powoli szukam innego rozwiązania niż Sora .

Offline Mężczyzna Baloni

  • Wiadomości: 126
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 15.10.2016
Jeśli jest korba szosowa 3-rz to przeróbka jest bardzo prosta. Mała zębatka może zostać zmieniona na 26t, średnia na 39t, a duża do pudła.

Niestety do korby Sora nie ma zębatek niżej niż 30 t ......a szukam rozwiązań bez większego kombinowania i patentów 

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10370
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Coś kręcisz. Może nie są to zębatki do Sory, ale będą pasować. Sam założyłem 28t do mojej Ultegry, a mógłbym nawet mniejszą.

Tu jest zębatka 24t do Sory ;)
https://allegro.pl/oferta/nowa-zebatka-buzz-saw-onza-ss-24t-74-bcd-10512604978
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Baloni

  • Wiadomości: 126
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 15.10.2016
Coś kręcisz. Może nie są to zębatki do Sory, ale będą pasować. Sam założyłem 28t do mojej Ultegry, a mógłbym nawet mniejszą.

Tu jest zębatka 24t do Sory ;)
https://allegro.pl/oferta/nowa-zebatka-buzz-saw-onza-ss-24t-74-bcd-10512604978

Worku nie kręć ;) Sora jest 4-ramienna

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10370
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Większość Sor ma 5 ramion. Gdybyś pisał o konkretnym modelu, to łatwiej byłoby znaleźć rozwiązanie.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Baloni

  • Wiadomości: 126
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 15.10.2016
Większość Sor ma 5 ramion. Gdybyś pisał o konkretnym modelu, to łatwiej byłoby znaleźć rozwiązanie.

Worku .Marin FC 2021  a nie 2017 ;)  ale może i jest to jakiś patent wrócić do starej Sory i zmienić zębatkę

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10370
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Kradziony wątek, a ja Ci do piwnicy nie zaglądam :P

Namieszali z tymi nowymi korbami. Do korb trzyrzędowych szosowych można było brać małe zębatki z korb typu Deore LX M550, które jeszcze miały 5 ramion. Teraz grup szosowych nie można łatwo łączyć, bo małe zębatki mają inne BCD.

Moim zdaniem najlepiej trzymać się korb trzyrzędowych z zębatkami 104BCD. Jest duża dostępność zębatek. Korbę trzyrzędową można łatwo przerobić na 1-rz. W 2-rz robi się przesunięcie linii łańcucha. Korby szosowe nie wyglądają zwykle zbyt dobrze pozbawione jednej zębatki.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum