Wydaje mi sie ze korba MTB 24 - 38 i kaseta 11 - 34 będzie adekwatna do moich potrzeb
ciekawe co piszesz. Chcesz wysoką główkę ramy pewnie w celu innej pozycji a dajesz baranka.Więc plecy CI doskwierają czy nie? Bo jeśli tak to wydaje mi się, że baranek to nie ten kierunek.Piszę "wydaje mi się", bo nie wiem czym się kierujesz przy wyborze rama/kierownica.A pokaż lub opisz czemu Fuji z 2016 roku już taki zajechany? Trzeba się nim zaopiekować?
Skrajnie długa główka (oczywiście przy odpowiednio długim widelcu) zmusza do używania dolnego chwytu jako podstawowy, bo rower prowadzony z górnego staje się niewystarczająco stabilny. Z tego co widzę większość graveli jest zaprojektowana tak żeby w górnym chwycie nie mieć zbyt mocno podniesionego środka ciężkości.
Witam Podłącze się pod wątek.Moje przymiarki do wymiany napędu w Marin FC cel: wymiana Sory , miękkie przełożenia coś co będzie grało ze sobą i nie będzie większego problemu z regulacją Klamkomanetki - Tiagra ST -4700 2x10Korba - fc m6000 38/26Kaseta -11/34
Marin w standardzie ma napęd 3x9 więc już dosyć miękkie przełożenia w stosunku do typowej szosy. Ja dodatkowo zaopatrzyłem go w kasetę 36 i moja małżonka robi na tym podjazdy terenowe z sakwami, gdzie zestaw waży ze 30 kg. To jest właśnie wielka przewaga napędów z trzema blatami z przodu.
Jeśli jest korba szosowa 3-rz to przeróbka jest bardzo prosta. Mała zębatka może zostać zmieniona na 26t, średnia na 39t, a duża do pudła.
Coś kręcisz. Może nie są to zębatki do Sory, ale będą pasować. Sam założyłem 28t do mojej Ultegry, a mógłbym nawet mniejszą.Tu jest zębatka 24t do Sory https://allegro.pl/oferta/nowa-zebatka-buzz-saw-onza-ss-24t-74-bcd-10512604978
Większość Sor ma 5 ramion. Gdybyś pisał o konkretnym modelu, to łatwiej byłoby znaleźć rozwiązanie.