Autor Wątek: Specialized chisel expert - MTB do zadań specjalnych  (Przeczytany 2500 razy)

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 199
  • Miasto: PObiedziska
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Witam,

Kupiłem drugi rower. Jakiś czas temu - postanowiłem wrócić do MTB -
i między wyprawami - pojeździć w trudnym terenie i w górach
(co sprawiało mi zawsze wielki fun), do tego może jakieś maratony XC w 2019 - czas pokaże .

Sprzęt zacny - rocznik 2018 z wyprzedaży. To jest dokładnie model
Specialized chisel expert 2x 2018 - w rozmiarze M .

To typowy hardtail "twenty-niner' ,napęd 2x11
rama alu stop M5 (najwyższy model alu - później już tylko karbon) 
osprzęt Shimano XC/SLX , reszta łącznie z kołami (sztywna oś) jest Speca 
- amor RockShox reba

Długo testowałem - sprawdzałem różne opcje , ostatecznie stanęło na specu - który dla mnie
bił wszystkich wykonaniem ALU (może poza Trekiem) - natomiast był bezkonkurencyjny w temacie
geometrii i ogólnie czucia podczas jazdy ..

Sprzęt już przetestowany - sprawuje się rewelacyjnie , jestem bardzo zadowolony z zakupu !


« Ostatnia zmiana: 8 Lis 2018, 16:53 remik »

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 666
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Czyżby kolejny przedstawiciel klasy rowerów MTB bez otworów do przykręcania bagażnika ?
Nie rozumiem dlaczego wiele rowerów MTB hardtail z średniej półki nie ma tych otworów. Co one producentom szkodzą ?

Offline Snufkin

  • Wiadomości: 45
  • Miasto: ... tu i tam ...zalezy,gdzie sie doturlam...
  • Na forum od: 23.10.2018
 :icon_idea: Wydaje mi sie,ze moze chodzic o obnizenie kosztow produkcji.tzn nie musza juz projektowac tych otworow  w fazie rysowania ramy przez projektanta,za co firma musi zaplacic,za kazdy otwor czy tez "fancy" wygiecie ramy a potem,gdy juz rama jest wytwarzana oszczedza czas w procesie produkcyjnym,ustawianiniu na maszynach itd... maja mniej  zamarachy-ale to tylko moje skromne zdanie. ::)Oczywiscie ubolewam nad tym,bo jak sa otwory pod bagaznik jest lepiej-zawsze mozna sie zapakowac i bez kombinacji i problemow z zapakowaniem sie ,poleciec w trase.
Uwielbiam stan bycia w drodze...

Offline Mężczyzna maper

  • Wiadomości: 780
  • Miasto: Straszyn
  • Na forum od: 15.02.2016
Może nie ma ich dlatego, że sakwy w jeździe terenowej to nie jest optymalne rozwiązanie na przewiezienie bagażu. Widzę, że osoby z forum, które jeżdżą w terenie, idą raczej w stronę bikepackingu.

Offline Snufkin

  • Wiadomości: 45
  • Miasto: ... tu i tam ...zalezy,gdzie sie doturlam...
  • Na forum od: 23.10.2018
Pewnie po czesci Kolega ma racje.Osobiscie mialbym chyba problem,zeby sie spakowac w tak male "torebki/plecaczki" z calym tym moim  talatajstwem i zarciem ;D .Z drugiej strony ceny tak malych torebek sa lekko chyba przesadzone. :-[
Uwielbiam stan bycia w drodze...

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6949
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Bikepacking nie wyklucza bagażnika

Mnie się udało kupić ramę 29 z taperowaną główką i z oczkami. Poprzednia też miała oczka. Mam wrażenie, że teraz znalezienie takiej ramy stało się łatwiejsze.

Fakt w większości przypadków oczka dalej są w nieco niższych modelach, co zawłaszcza trzy lata temu oznaczało mniej sportową geometrię.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 3590
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
ale i tak ładnie się prezentuje ten rower. Chłopaki nie tym się chwali kolega, tylko całym rowerem i się cieszy z niego! Wypijmy piwo za rower, niech służy.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6949
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Rower fajny nawet bez oczek. Sakw i tak nie ma sensu zakładać do takiego roweru.

Napęd to chyba jednak 2x11? :>
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna LXVII

  • Wiadomości: 111
  • Miasto: Kłodawa/Gorzów Wlkp.
  • Na forum od: 01.07.2015
2x11

mam toto samo w garazu :)

LXVII

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 199
  • Miasto: PObiedziska
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
ehhh, ale wykminiliście - dziurawić taką piękną ramę  ;D

Może i byłaby ciut lżejsza jeszcze - ale ona już tak lekka , że strach na niej lampkę led wieszać
- a sakwach nie wspominając  ;)

Napęd , tak- 2x11 - gdyby był w chisel expert 2019 zamiast sram 1x12 - to bym chyba nowszy model zamówił , czarny mat z białym napisem spec - wygląda obłędnie ..

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6949
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Na co komu tyle przełożeń... Niedawno naszła mnie refleksja, że w mtb mnie by chyba zadowolił już nawet napęd 1x10: korba 30t (lub 28t) + kaseta 11-42t.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 199
  • Miasto: PObiedziska
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
hihi. Jak wymyślą 1x16 - to jest szansa że wezmę - póki co od 1x12 odstraszyła mnie wizja notorycznej zmiany blatu . Ostatnio w Bieszczadach 3x8 nie starczało - ale tylko na podjazdach- źle zestawiona kaseta  - obecnie 2x11 jest idealnie . Jeśli ktoś się zadowala w MTB 10 biegami - to znaczy, że taki rower nie jest mu potrzebny  ;)

Offline Snufkin

  • Wiadomości: 45
  • Miasto: ... tu i tam ...zalezy,gdzie sie doturlam...
  • Na forum od: 23.10.2018
Szczera prawda Panowie,skupilismy sie na "dziurkach" :P a zapomnielismy pogratulowac Koledze fajnego bajka.Niechaj sluzy Ci dobrze i smiga wesolo ;) Jedyny sluszny kolor : Magiczny  CZARNY  ;D Super!!!
Uwielbiam stan bycia w drodze...

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6949
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Szukanie dziur w rowerze świadczy właśnie o tym, że nie ma się do czego przyczepić.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6949
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Jeszcze wrócę do napędu, chętnie bym się czegoś dowiedział

hihi. Jak wymyślą 1x16 - to jest szansa że wezmę - póki co od 1x12 odstraszyła mnie wizja notorycznej zmiany blatu.
Na aliexpress przednie zębatki kosztują w około $8, więc to raczej bardzo mało. Jak dla mnie na plus, że kupując ją i wymieniając z kasetą masz cały nowy napęd.

Ostatnio w Bieszczadach 3x8 nie starczało - ale tylko na podjazdach- źle zestawiona kaseta  - obecnie 2x11 jest idealnie . Jeśli ktoś się zadowala w MTB 10 biegami - to znaczy, że taki rower nie jest mu potrzebny  ;)
Ciekaw jestem jakich rzeczywiście przełożeń używasz. Moje rozważania na temat napędu 1x10 są bardziej teoretyczne, bo na mtb po górach jeszcze nie jeździłem - kiedyś tylko wypychałem po ciemku osakwioną szosówkę na szczyt ;D Z tego powodu chętnie poznałbym Twoje doświadczenia.

W mtb mam napęd 2x9, 32t z przodu i 11-32 z tyłu. Przednia zębatka jest dla mnie zbyt duża i kilku twardszych biegów nawet na płaskim asfalcie nie wykorzystuję. Ten sam użyteczny zakres dałaby mi kaseta 11-42. Ilość biegów ma wpływ właściwie wyłącznie na zestopniowanie, a to do jazdy w terenie nie musi być bardzo gęste.

Jaki zakres przełożeń rzeczywiście wykorzystujesz? Mam wrażenie, że przy korbie 36/26 nigdy bym nie wykorzystał połowy biegów korzystając z zębatki 36 (lubię miękko). Wydaje mi się, że ten sam efekt uzyskałbym jednym blatem (28 lub 30t) i ewentualnie nieco szerszą kasetą, np. 11-46. Fajnie gdybyś się odniósł i podzielił się jak to działa w rzeczywistości.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Tagi:
 




Organizujemy








Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum