Autor Wątek: Fuji Touring 2017 - modyfikacje  (Przeczytany 8828 razy)

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 13 Paź 2018, 21:49 »
Dzięki za detale teraz wiem czego szukać. Zatem mam już 2 propozycje dzięki 👍panowie klocki zamówione.
« Ostatnia zmiana: 13 Paź 2018, 22:10 wulisu »
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 772
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 13 Paź 2018, 22:15 »
Trudno tu mówić o 2 propozycjach, bo to zupełnie inna klasa i cena. O ile w klockach do hamulców tarczowych jest spora i sensowna konkurencja, w klockach obręczowych jest Swissstop i długo nic. Niestety - cenowo też :-) Sram w grupach szosowych montuje właśnie te klocki fabrycznie.

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 13 Paź 2018, 22:31 »
Zamówiłem Swissstop RX Plus Original Black Brake Pads były akurat wyprzedawane, nie chce mi się bawić w poszukiwania, poczytałem na szybko i rzeczywiście mają dobre opinie. Jeszcze raz dziękuję. Zastanawiam się czy odrazu zdjąć te klocki z Deore czy na nich pojeździć, miałem plan taki żeby pojeździć najpierw na tych tektro co mam oryginalnie mam wrażenie że te klocki są raczej po tej stronie miękkich klocków, one nawet dobrze jeszcze się nie ułożyły pojeżdżę na nich trochę a potem jak przyjdą te kupione to przemienię będę miał wtedy bardzo dobre porównanie, zmienię też klamki na te tektro RL520 co mam, myślę że będzie tylko lepiej, nie żebym teraz narzekał.
Może też poradzicie w kwestii owijki obecnie mam taką jakby z korka gruba jest, kierownica jest też bardziej splaszczona wydaje mi się plus pancerze co po zawinieciu czyni ją grubą. Z kolei w moim drugim rowerze mam kierownicę od Marina i owijke taka jakby że skóry fajnie przylega ręce się nie slizgają ale bardziej przenosi wibracje na ręce, macie jakieś propozycje? Będzie musiała być dosyć długa żeby razem z pancerzami to zakryć bo tam bar endy są.
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 772
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 13 Paź 2018, 23:23 »
Zawsze najlepiej sprawują się nowe klocki na nowej obręczy, więc ja bym raczej zmienił.

W kwestii owijek - Fizik classic, trwała i dobra. Łatwo się czyści, nawet biała.  Możesz nawinąć na swoją żelową, będzie trochę grubiej i wygodniej. Stary patent starych szosowców na polskich drogach.  Lub mniej trwała, ale wygodna do jazdy bez rękawiczek: https://www.fizik.com/eu_en/men/accessories/bar-tape/tempo-microtex-bondcush-soft.html

Jeżeli dobra i ładna :-), to Cinelli. Hobo ma w komplecie żelowe wkładki i jest dość solidna. Również Fizik ma żelowe podkładki, które z linkowaną zamszową owijką dają rewelacyjny komfort i chwyt nawet bez rękawiczek.




Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6728
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 13 Paź 2018, 23:32 »
Fizik jest bardzo łatwy do czyszczenia, są ok. Rękawiczki przydatne, bo owijka robi ślady na dłoni :D

Polecam też takie najtańsze z aliexpress (za około 1,5 dolara)

Są bardzo miękkie, przyjemne, dosyć łatwo łapią syf/kurz, ale równie łatwo domyć.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 772
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 13 Paź 2018, 23:39 »
Jeden detal jest ważny przy kierwonicy z barendami - na kierownicy trzeba upchać sporo pancerzy, do tego ominąć klamkę hamulcową. Potrzebna jest solidna owijka, bo te różne gąbkowe i żelowe wynalazki będą rozciągane przez pancerze, zwłaszcza na kierownicy o skomplikowanym kształcie.
Również do mocowania pancerzy potrzeba nierozciągliwej taśmy, bo zwykła izolacyjna może ich nie utrzymać.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6728
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 13 Paź 2018, 23:49 »
Tej "korkowej" używałem w rowerze z klamkomanetkami. Myślę, że nadałaby się do bar-endów założonych w ten sposób:
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 772
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 00:00 »
Właśnie tak poprowadzone pancerze to utrapienie, tak jest w fabrycznej Sutrze i to właśnie zmieniłem natychmiast.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6728
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 00:01 »
Co jest z nimi nie tak? Mam tak w dwóch rowerach...
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 772
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 00:08 »
Jak to co? Plączą się między palcami w dolnym chwycie, a ja akurat jeżdżę głównie w dolnym chwycie, póki nie zaczną się ostrzejsze podjazdy i chcę mieć w nim kilka położeń dłoni, a nie tylko na samym końcu.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6728
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 00:17 »
Też używam głównie dolnego chwytu i nie miałem z nimi problemów. Może to kwestia długości pancerzy, kształtu kierownicy lub przyzwyczajenia. Kiedyś tak założyłem, bo miałem krótkie pancerze i zostało :P Nie odczuwam, żeby pchały się nie tam gdzie trzeba, a linka zawsze ma trochę krótszą drogę i mniej gięć.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 772
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 01:00 »
Ja tego nie robiłem, tak kupiłem z nowym rowerem. Ze 2 000 km próbowałem sie przyzwyczaić, ale to jednak dzieło debila, przekładając palce na klamki lub zmieniajac chwyt zawsze się paluchy i linki plątały. W działaniu przerzutek nie ma absolutnie różnicy miedzy mocowaniem pancerzy zgodnie ze sztuką, a tą prowizorką, przejechałem na tym z 6 000 km i wszystko działa prawidłowo. Poza uproszczeniem roboty montażyście nie widzę w tym żadnych zalet.

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 10:00 »
Zawsze najlepiej sprawują się nowe klocki na nowej obręczy, więc ja bym raczej zmienił.
A jakie ma to niby znaczenie pytam z ciekawości bo nigdy się nad tym nie zastanawiałem. A co jeśli ktoś kupuje nowe klocki do używanych obręczy? Czyli według ciebie najlepiej żebym odrazu założył nowe klocki w moim przypadku te które zamówiłem i takich się trzymał, czy o to chodzi? Miałem w planach pojeździć na tych tektro i hamulach I klockach a potem założyć te deorki I nowe okładziny.
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 772
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 10:22 »
Nic, po prostu wyraźnie szybciej sie zużywają i trochę gorzej hamują, gdy obręcz jest już zryta i z drugiej strony jest już w nią powbijanych sporo twardych cząstek.
To samo jest tez w hamulcach motocykli i samochodów przy ostrzejszej jeździe. I jeżeli zależy Ci na trwałości - to czystość jest podstawą. Masz gumkę, o której pisał kolega wcześniej?
Czyli jeżeli masz w zapasie ileś tam klocków, przejedziesz najwięcej km używając kompletów od najlepszego do najgorszego.
Kiedyś były też obręcze Ceramic, lub w tańszej wersji z twardą anodą, co dość drastycznie przedłużało im życie, zwłaszcza w przełajach. Dziś nikt się już chyba w to nie bawi, obręcze trekkingowe z powierzchnią hamującą są już tylko w tanich rowerach, tym samym stosowane stopy aluminium nie zachwycają i szybko się przecierają, wbijają się w nie opiłki i krzemionka. Nawet ostatnia ostoja tych hamulców - szosówki, raczej się kończą na rzecz tarcz. Wielu ludzi zginęło, także na polskich górskich wyścigach amatorskich, od przegrzania lateksowej dętki przez hamulce obręczowe.

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 10:45 »
To samo jest tez w hamulcach motocykli i samochodów przy ostrzejszej jeździe. I jeżeli zależy Ci na trwałości - to czystość jest podstawą. Masz gumkę, o której pisał kolega wcześniej?
Czyli jeżeli masz w zapasie ileś tam klocków, przejedziesz najwięcej km używając kompletów od najlepszego do najgorszego.
Kiedyś były też obręcze Ceramic, lub w tańszej wersji z twardą anodą, co dość drastycznie przedłużało im życie, zwłaszcza w przełajach. Dziś nikt się już chyba w to nie bawi, obręcze trekkingowe z powierzchnią hamującą są już tylko w tanich rowerach, tym samym stosowane stopy aluminium nie zachwycają i szybko się przecierają, wbijają się w nie opiłki i krzemionka. Nawet ostatnia ostoja tych hamulców - szosówki, raczej się kończą na rzecz tarcz. Wielu ludzi zginęło, także na polskich górskich wyścigach amatorskich, od przegrzania lateksowej dętki przez hamulce obręczowe.
Nowe klocki są już zamówione będą w przyszłym tygodniu.
Dalej nie wiem czy łapię o co chodzi z tym żeby najpierw zacząć jeździć od najlepszych do najgorszych, obręcz i tak się wyciera czy chodzi ci o to że jak już będzie mocno wytarta przestaje mieć sens używania lepszych klocków i wtedy już obojętnie jakie ?
Ja się nie ścigam jeżdżę dla przyjemności głównie dłuższe wypady gdzie hamowanie raczej jest spokojne, patrząc na obręcze w rowerze mojej żony nie wiem ile tysięcy ma już przejechane i poprzedni właściciel też na nich jeździł, ciągle mają się dobrze a moje obręcze są lepszej jakości niż jej i praktycznie nowe więc chyba na kila lat powinny i starczyć ?
Ludzie ciągle jeżdżą po świecie na v-kach z konkretnym obciążeniem i nie wydaje mi się żeby miały zupełnie zaniknąć przez najbliższe 10 lat no ale tutaj możemy sobie tylko spekulować.
Nie wiem jak jest w jeżdżeniu wyścigowym i obciążeniami obręczy czy ich przegrzaniem trochę to zabrzmiało jakby na v-kach nie dało się już w ogóle jeździć .

. Rękawiczki przydatne, bo owijka robi ślady na dłoni :D
Rękawiczki i kask używam zawsze bez tego się nie ruszam ;)

Również do mocowania pancerzy potrzeba nierozciągliwej taśmy, bo zwykła izolacyjna może ich nie utrzymać.
Ja używałem w drugim rowerze do tej pory tylko taśmy izolacyjnej i póki co nie zauważyłem w/w problemów, natomiast zauważyłem że są lepsze i gorsze taśmy mam ciągel jakieś stare dawno temu kupione i one się bardzo słbo rozciągają , natomiast kupiłem ostatnio żółtą izolacyjną i ta jest z zupełnie innej mieszanki jest też dosyć przezroczysta i ta się mocno rozciąga.



W kwestii owijek - Fizik classic, trwała i dobra. Łatwo się czyści, nawet biała.  Możesz nawinąć na swoją żelową, będzie trochę grubiej i wygodniej. Stary patent starych szosowców na polskich drogach.  Lub mniej trwała, ale wygodna do jazdy bez rękawiczek: https://www.fizik.com/eu_en/men/accessories/bar-tape/tempo-microtex-bondcush-soft.html

Jeżeli dobra i ładna :-), to Cinelli. Hobo ma w komplecie żelowe wkładki i jest dość solidna. Również Fizik ma żelowe podkładki, które z linkowaną zamszową owijką dają rewelacyjny komfort i chwyt nawet bez rękawiczek.
Więc tak na początek żeby nie wydawać kasy na lepszą owijkę kupię te tańsze bo i tak muszę ustawić wysokość klamek a to dopiero wyjdzie po dłuższym jeżdżeniu jaka pozycja będzie dla mnie optymalna.  Przykładowe zdjęcia owijki z mojego drugiego roweru i ta mi się podoba fakturą, i jedno zdjęcie z tą grubszą z Fuji. Ktoś wie może co to za klamki Shimano mam ?
« Ostatnia zmiana: 14 Paź 2018, 14:19 Waxmund, Powód edycji: polaczone posty »
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Tagi:
 




Organizujemy







Partnerzy

Patronat






Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum