Autor Wątek: Fuji Touring 2017 - modyfikacje  (Przeczytany 8214 razy)

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 11:11 »
Witam
No I po długich poszukiwaniach udało mi się w końcu upolować pięknego Fuji w tym zielonym kolorze  :D
Jest to rower z przeznaczeniem tylko na wyprawy czy długie wycieczki z z sakwami takie jest założenie od początku, do szaleństw po leśnych ścieżkach czy lekkim górzystym terenie mam drugi rower przerobiony na gravela .
Pomyślałem sobie o małych zmianach jak np : wymiana błotników na SKS Longboard czarne i opony albo 35 albo 38 mm w przypadku tego Fuji 38 mm to max z błotnikami.
Miałem ponad 12 letnią przerwę w jeżdżeniu z sakwami z racji że 2 synów wcześniej się urodziło i nie było kiedy. Teraz już mogę z nimi jeździć a starszy spokojnie przejeżdża 60-70 km więc czas wrócić do podróżowania rowerowego.
Obecnie mam opony 700x32c i na asfalcie jest dobrze cicho i szybko na tyle na ile da się tym rowerem rozpędzić, pytanie do was czy brać odrazy opony 38 będzie większy komfort przy pokonywaniu wszelkich dziur czy jeżdżeniu po kiepskich drogach, byłem w lesie i po ubitej nawierzczni było ok ale lekko miękki teren i czuć że rower już się zapada wychodzą wtedy te 32 mm opony. Osobiście skłaniam się ku 700x38 ale z drugiej strony nie ma to być rower grawelowy więc może 700x35 wystarczą ? Jak się wtedy rower zachowa jak dołożę do tego obciążenie ?
Od tego jakiej wielkości opony kupię uzależniam też wybór błotników czy mają się skończyć do opon max 35 czy szersze do 38 lubię mieć błotniki idealnie spasowane.
Kolejna rzecz jakie bycie polecili klocki kupiłem też nowe Deore V - ki żeby wymienić te tektro mini  , szukam klocków na zimę chyba że są jakieś sprawdzone na cały rok.
To tyle na początku będę tutaj zamieszczał wszelkie pomysły, zmiany czy zdjęcia.
Pozdrawiam

Przykładowy fuji z oponami 38 i błotnikami wygląda bosko.
« Ostatnia zmiana: 14 Paź 2018, 14:20 Waxmund »
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Giovanni

  • Wiadomości: 2517
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 06.06.2008
    • bikestats
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 11:18 »
Piękny! Ile waży?


"Za dobrych czasów liczyłem wakacje według ilości ognisk, liczyłem wakacje według ilości nocy przespanych pod namiotem."
https://www.strava.com/athletes/27761512

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 11:21 »
Piękny! Ile waży?
Jeszcze nie wiem nie miałem okazji swojego ważyć.

Z tego co podaje producent to Chyba około 13.5 kg ale biorąc pod uwagę błotniki, uchwyty, lampki, koszyki na bidony pod 15 kg pewnie podejdzie. Czyli raczej taki standard w przypadku stalowych touring ów.
« Ostatnia zmiana: 14 Paź 2018, 14:20 Waxmund, Powód edycji: polaczone posty »
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 11:46 »
Mam stalową szosę z oponami Shwalbe Marathon 32 mm. Taki rozmiar idealnie sprawdza się do turystyki bez bagażu. Często zjeżdżam z asfaltu i nawet znośnie sobie radzi. Wcześniej używałem 25 mm i było mniej znośnie

Pod sakwy jednak sugerowałbym coś szerszego. 38 mm zdaje się być rozsądne.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 147
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 11:59 »
Tylko czy na pewno się opłaca ? Sam mam ten rower na oponach schwalbe g-one all round w rozmiarze 35mm . 38mm wejdzie raczej na styk. Co przy błocie ewentualnie biciu kola może być problemem.
Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 13:08 »
Tylko czy na pewno się opłaca ? Sam mam ten rower na oponach schwalbe g-one all round w rozmiarze 35mm . 38mm wejdzie raczej na styk. Co przy błocie ewentualnie biciu kola może być problemem.
Ciekawe co piszesz bo na anglojęzycznych forach ludzie piszą że nie ma problemu z oponami 38mm jak załączone zdjęcie jednego z użytkowników. Rozumiem że nie miałeś okazji jeszcze sprawdzić osobiście?
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 147
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 13:18 »
Postaram się wrzucić wieczorem zdjęcie. Moje opony Schwalbe są nieco szersze od deklarowanych 35mm . Tak jak pisałem, 38mm wejdzie ale przy lekkim biciu kola będzie obcierala
Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 13:23 »
Postaram się wrzucić wieczorem zdjęcie. Moje opony Schwalbe są nieco szersze od deklarowanych 35mm . Tak jak pisałem, 38mm wejdzie ale przy lekkim biciu kola będzie obcierala
jakbyś mógł pokazać to na zdjęciu byłoby super. Myślę że oprócz szerokości dochodzi jeszcze kwestia rodzaju bieżnika bo takie schwalbe smart sam pomimo deklarowanej szerokości maja na brzegu wysoką kostkę i to może przeszkadzać w tylnych widełkach, ale opona tej samej szerokości z bardziej łagodnym bieznikiem może już być ok. Kompromisem może się wydawać continental tour ride 700x37c
Spróbuję na anglojęzycznych forach zapytać użītkowników tego fuji zobaczymy a może tutaj się ktoś znajdzie kto przerabiał temat.
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 13:27 »
Zmierz sobie ile masz aktualnie luzu. Raczej będziesz chciał mieć te 4 mm luzu z obu stron zachowane Pamiętaj też, że opony czasem nie trzymają deklarowanej szerokości, bo ta też zależy od obręczy.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 14:36 »
Zmierz sobie ile masz aktualnie luzu. Raczej będziesz chciał mieć te 4 mm luzu z obu stron zachowane Pamiętaj też, że opony czasem nie trzymają deklarowanej szerokości, bo ta też zależy od obręczy.
Skłaniam się ku tym Continental 37 albo jeszcze Rozważę schwalbe marathon gt 365 700x35c w teorii powinny się zmieścić te 37 mają niski bieżnik skoro ludzie na tym samym rowerze jeździ na 38 no to chyba tragedii nie ma. Myślę że zaryzykuje ostatecznie małżonka będzie miała nowe opony  ;)
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 17:13 »
Panowie nastąpiła mała pomyłka na jednej ze stron było źle napisane te opony nie są w rozmiarze 700x37c tylko 700x35C poza tym po dłuższym przemyśleniu i moich doświadczeniach z Continental które szybko zajechałem, skłaniam się ku Schwalbe Marathon Mondial, używam zwykłych Marathonów od lat i w sumie zawsze byłem z nich zadowolony , myślałem jeszcze o GT 365 ale są cięższe a do zadań specjalnych w terenie mam drugi rower na 700x40c Schwalbe Sam i sprawdzają się dobrze na moje potrzeby, tak więc myślę że te Mondiale będą idealnym kompromisem.


No I już opony zamówione w przyszłym tygodniu zmiana ogumienia a potem dalsze próby i jakiś dalszy wyjazd w niedzielę spróbuję gdzieś dalej pojechać albo we wtorek jakieś 60-70 km żeby przetestować .


Ok temat opon mamy rozwiązany. Obecnie mam hamulce oryginalne tektro klamki też mam tektro ale poprzedni właściciel zmienił je na jakieś mniejsze shimano spróbuję znaleźć jakieś oznaczenie na nich, pytanie czy te oryginalne tektro RL520 są waszym zdaniem wystarczające czy może jest coś lepszego bardziej wygodnego? Jak tak to za czym się rozglądać. Pojeżdżę na tych tektro v-kach a potem albo po zimie zmienię na Deore które już kupiłem. I kolejna rzecz jakie dobre klocki byście polecili nie wiem czy jest coś na wszystkie pory roku czy lepiej coś na zimę i na lato osobno. Podajcie proszę wasze propozycje waszym doświadczeniem poparte. Na razie to tyle   cdn..
« Ostatnia zmiana: 14 Paź 2018, 14:21 Waxmund, Powód edycji: polaczone 3 posty »
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 19:33 »
RL520 posiadam od około czterech lat, ale jeszcze nie używałem ;) Aktualnie w dwóch rowerach mam założone RL340. Zdają się mieć wygodniejszy (większy) korpus. Niestety nie zawsze udaje się zgrać uciąg linki z hamulcami i bywa, że rower słabo hamuje. Pod tym względem retro klamki od Shimano były lepsze.

Dla Ciebie jedyną alternatywą są Dia Compe i Cane Creek, które wygodniejsze raczej nie będą.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 19:40 »
RL520 posiadam od około czterech lat, ale jeszcze nie używałem ;) Aktualnie w dwóch rowerach mam założone RL340. Zdają się mieć wygodniejszy (większy) korpus. Niestety nie zawsze udaje się zgrać uciąg linki z hamulcami i bywa, że rower słabo hamuje. Pod tym względem retro klamki od Shimano były lepsze.

Dla Ciebie jedyną alternatywą są Dia Compe i Cane Creek, które wygodniejsze raczej nie będą.
no to może te shimano co mam są jakimś starszym modelem, w porównaniu do tych rl 520 tektro są mniejsze ale nie mam porównania jak z ciągiem linki ale zakładam że skoro fabrycznie były zamontowane i sporo ludzi przejechało na nich pół świata to tragiczne chyba nie są, pytanie czy z moimi Deore v-Kami się zgrają. A jakie klocki polecacie? Nie szukam klocków żeby stawać na przednim kole czy do ostrego jeżdżenia po górach MTB takie żeby miały dobrą modulacje były ciche i nie scierały mocno obręczy. Ludzie polecali MERIDA BS-MD003 ale zdaje się to są już starsze modele teraz inne nowsze i nie bardzo mam rozeznanie jakich szukać. Jeżdżę w terenie gdzie mam dużo pod górki i z górki.
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 20:00 »
Tylko RL520 (i klony), jakiś model Cane Creek i Dia Compe działają z v-brake. Klamki Shimano są pod Canti.

Klocki kupuję byle tanie, więc nie poradzę.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Online Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4704
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 20:05 »

(Jeśli klocki, to tylko lego.)

Shimano były z rowerami.
Przeszedłem na Kool Stop, Swissstop.
Dla mnie db. rzeczy.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 20:11 »

(Jeśli klocki, to tylko lego.)

Shimano były z rowerami.
Przeszedłem na Kool Stop, Swissstop.
Dla mnie db. rzeczy.
Wiadomo lego to lego  ;) a jaki model Kool stop albo Swissstop polecasz? Żeby mi obręczy nie scierało za bardzo.
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Online Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4704
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 21:31 »

A nawet dziś se w biurze filowałem na jedne - coś jakby szare lub czerniawe ... skłamać nie chcę  (takie nie na deszcz). W pn. luknąć będę mógł, zapodam. Ten Kool Stop kupowałem z 2, 3 lata temu. W tzw. międzyczasie, przypomniało mi się, kol. siara_ informował, z v-brake'ów coś tam mieli wyjść, czy jak.

Te shimanowskie właśnie twarde były, obręcze żłobiły, no i w klocek opiłek się wbił (wówczas nie sprawdzałem), nie dostrzegłem, - obręcz szybko zeszła. No ale, po prawdzie, głównie to moja wina (przyznaję - w działaniu brak mi konsekwencji) - bym nie hamował, jeszcze by długo były.

Może nie hamuj lub mniej? - nie będą się ścierały lub będą mniej.

tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Robb

  • "Ojciec Założyciel"
  • Wiadomości: 3636
  • Miasto: Kraina Wygasłych Wulkanów
  • Na forum od: 04.06.2006
    • Robb Maciąg
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 21:41 »
Piękny
… why so serious ?

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 22:03 »
Poza mniejszą ilością hamowania warto czyścić obręcze i klocki. Od terenowej jazdy w syfie musiałem co chwilę wygrzebywać opiłki.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 22:48 »
Piękny
Dzięki moje oko też się nie może nacieszyć  ;)

Poza mniejszą ilością hamowania warto czyścić obręcze i klocki. Od terenowej jazdy w syfie musiałem co chwilę wygrzebywać opiłki.
nie chcę żeby ktoś pomyślał że szukam klocków z siłą hamowania tarczówek i zerowym zużyciem obręczy, ale jak wiecie są lepsze i gorsze. Chodzi o klocki które nie są za twarde ale skutecznie zadziałają w różnych warunkach, MTB nie będę uprawiał na tym rowerze więc trochę innymi kryteriami chcę dobrać klocki. No i fakt regularne czyszczenie na pewno nie zaszkodzi.
« Ostatnia zmiana: 14 Paź 2018, 14:22 Waxmund »
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 973
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 23:06 »
Dlatego ja zawsze staram się wybierać te bardziej miękkie. Stać mnie jeszcze na klocki i mogę je częściej wymieniać, a nawet zabrać ze sobą zapasowe na dłuższy wyjazd. Ewentualnie można też wybrać, często polecane, klocki wieloskładnikowe (3-compound).

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 23:15 »
Dlatego ja zawsze staram się wybierać te bardziej miękkie. Stać mnie jeszcze na klocki i mogę je częściej wymieniać, a nawet zabrać ze sobą zapasowe na dłuższy wyjazd. Ewentualnie można też wybrać, często polecane, klocki wieloskładnikowe (3-compound).
o kosztach w ogóle nie mówię to nie problem raczej chodzi o coś dobrego wspomniałem też o tych MERIDAch one też są chyba 3 składnikowe, przyznam że materia klocków jest mi nieznana  ;) małżonka jeździ na swoim specialized już ładnych parę lat przez cały rok i jakoś obręcze mają się dobrze i nie przejmuje się specjalnie kołami, a w moim Fuji koła są zdecydowanie lepszej jakości niż jej.
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna 7milowebuty

  • Wiadomości: 107
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 17.01.2013
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 23:44 »
Używam Tektro RL520  z hamulcami V Deore i nie ma z tym żadnego problemu, działa to dobrze, i daje się regulować. Do tego czerwone klocki Clarks – siła i modulacja wydają się lepsze niż np. standardowe czarne Shimano.

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 12 Paź 2018, 23:56 »
Używam Tektro RL520  z hamulcami V Deore i nie ma z tym żadnego problemu, działa to dobrze, i daje się regulować. Do tego czerwone klocki Clarks – siła i modulacja wydają się lepsze niż np. standardowe czarne Shimano.
dzięki za potwierdzenie tych RL520 i Deorek pewnie po weekendzie zmienię te klamki i tak muszę bo mam w wydaniu UK czyli odwrotnie. Klocki wezmę pod uwagę Clarki są tutaj popularne. Pozdrawiam Poznań jam rodowita pyra jest pół życia z wildy a potem Rataj  ;)
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 707
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 13 Paź 2018, 10:18 »
Czarne klocki Swissstop najmniej zużywają obręcze i nadal pięknie hamują.


Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 707
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 13 Paź 2018, 10:56 »
Przecież to są do karbonu. Czarne klocki swissstop z białymi napisami. Dasz radę, sa tylko 3 kolory. Ja dopijam kawe i jade.

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 13 Paź 2018, 11:12 »
Może i kolory 3 ale czarnych na stronie producenta zdecydowanie więcej a info czarne z białymi napisami to trochę mało ;)
http://www.swissstop.com/en/brakepads/rimbrakes/
Właśnie o tym mówię podawajcie linki albo nazwę bo tak to post będzie miał 100 stron o samych klockach .
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna 7milowebuty

  • Wiadomości: 107
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 17.01.2013
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 13 Paź 2018, 11:45 »
Klocki wezmę pod uwagę Clarki są tutaj popularne. Pozdrawiam Poznań jam rodowita pyra jest pół życia z wildy a potem Rataj  ;)
Dziękuję, również pozdrawiam! Ja pisałem o Clarks CP500 – wymienne wkładki do klocków.
Niby miękkie, ale tak na dotyk to wcale takie miękkie nie są. Ale hamują tak jakoś „miękko” tzn. dobrze.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 707
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 13 Paź 2018, 21:40 »
wulisu, tak, to original black rx plus. Nie wiem, czy same wsuwki będą pasować do twoich hamulców, byc może musisz kupić na początek kompletne klocki.

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 13 Paź 2018, 21:49 »
Dzięki za detale teraz wiem czego szukać. Zatem mam już 2 propozycje dzięki 👍panowie klocki zamówione.
« Ostatnia zmiana: 13 Paź 2018, 22:10 wulisu »
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 707
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 13 Paź 2018, 22:15 »
Trudno tu mówić o 2 propozycjach, bo to zupełnie inna klasa i cena. O ile w klockach do hamulców tarczowych jest spora i sensowna konkurencja, w klockach obręczowych jest Swissstop i długo nic. Niestety - cenowo też :-) Sram w grupach szosowych montuje właśnie te klocki fabrycznie.

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 13 Paź 2018, 22:31 »
Zamówiłem Swissstop RX Plus Original Black Brake Pads były akurat wyprzedawane, nie chce mi się bawić w poszukiwania, poczytałem na szybko i rzeczywiście mają dobre opinie. Jeszcze raz dziękuję. Zastanawiam się czy odrazu zdjąć te klocki z Deore czy na nich pojeździć, miałem plan taki żeby pojeździć najpierw na tych tektro co mam oryginalnie mam wrażenie że te klocki są raczej po tej stronie miękkich klocków, one nawet dobrze jeszcze się nie ułożyły pojeżdżę na nich trochę a potem jak przyjdą te kupione to przemienię będę miał wtedy bardzo dobre porównanie, zmienię też klamki na te tektro RL520 co mam, myślę że będzie tylko lepiej, nie żebym teraz narzekał.
Może też poradzicie w kwestii owijki obecnie mam taką jakby z korka gruba jest, kierownica jest też bardziej splaszczona wydaje mi się plus pancerze co po zawinieciu czyni ją grubą. Z kolei w moim drugim rowerze mam kierownicę od Marina i owijke taka jakby że skóry fajnie przylega ręce się nie slizgają ale bardziej przenosi wibracje na ręce, macie jakieś propozycje? Będzie musiała być dosyć długa żeby razem z pancerzami to zakryć bo tam bar endy są.
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 707
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 13 Paź 2018, 23:23 »
Zawsze najlepiej sprawują się nowe klocki na nowej obręczy, więc ja bym raczej zmienił.

W kwestii owijek - Fizik classic, trwała i dobra. Łatwo się czyści, nawet biała.  Możesz nawinąć na swoją żelową, będzie trochę grubiej i wygodniej. Stary patent starych szosowców na polskich drogach.  Lub mniej trwała, ale wygodna do jazdy bez rękawiczek: https://www.fizik.com/eu_en/men/accessories/bar-tape/tempo-microtex-bondcush-soft.html

Jeżeli dobra i ładna :-), to Cinelli. Hobo ma w komplecie żelowe wkładki i jest dość solidna. Również Fizik ma żelowe podkładki, które z linkowaną zamszową owijką dają rewelacyjny komfort i chwyt nawet bez rękawiczek.




Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 13 Paź 2018, 23:32 »
Fizik jest bardzo łatwy do czyszczenia, są ok. Rękawiczki przydatne, bo owijka robi ślady na dłoni :D

Polecam też takie najtańsze z aliexpress (za około 1,5 dolara)

Są bardzo miękkie, przyjemne, dosyć łatwo łapią syf/kurz, ale równie łatwo domyć.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 707
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 13 Paź 2018, 23:39 »
Jeden detal jest ważny przy kierwonicy z barendami - na kierownicy trzeba upchać sporo pancerzy, do tego ominąć klamkę hamulcową. Potrzebna jest solidna owijka, bo te różne gąbkowe i żelowe wynalazki będą rozciągane przez pancerze, zwłaszcza na kierownicy o skomplikowanym kształcie.
Również do mocowania pancerzy potrzeba nierozciągliwej taśmy, bo zwykła izolacyjna może ich nie utrzymać.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 13 Paź 2018, 23:49 »
Tej "korkowej" używałem w rowerze z klamkomanetkami. Myślę, że nadałaby się do bar-endów założonych w ten sposób:
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 707
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 00:00 »
Właśnie tak poprowadzone pancerze to utrapienie, tak jest w fabrycznej Sutrze i to właśnie zmieniłem natychmiast.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 00:01 »
Co jest z nimi nie tak? Mam tak w dwóch rowerach...
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 707
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 00:08 »
Jak to co? Plączą się między palcami w dolnym chwycie, a ja akurat jeżdżę głównie w dolnym chwycie, póki nie zaczną się ostrzejsze podjazdy i chcę mieć w nim kilka położeń dłoni, a nie tylko na samym końcu.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 00:17 »
Też używam głównie dolnego chwytu i nie miałem z nimi problemów. Może to kwestia długości pancerzy, kształtu kierownicy lub przyzwyczajenia. Kiedyś tak założyłem, bo miałem krótkie pancerze i zostało :P Nie odczuwam, żeby pchały się nie tam gdzie trzeba, a linka zawsze ma trochę krótszą drogę i mniej gięć.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 707
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 01:00 »
Ja tego nie robiłem, tak kupiłem z nowym rowerem. Ze 2 000 km próbowałem sie przyzwyczaić, ale to jednak dzieło debila, przekładając palce na klamki lub zmieniajac chwyt zawsze się paluchy i linki plątały. W działaniu przerzutek nie ma absolutnie różnicy miedzy mocowaniem pancerzy zgodnie ze sztuką, a tą prowizorką, przejechałem na tym z 6 000 km i wszystko działa prawidłowo. Poza uproszczeniem roboty montażyście nie widzę w tym żadnych zalet.

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 10:00 »
Zawsze najlepiej sprawują się nowe klocki na nowej obręczy, więc ja bym raczej zmienił.
A jakie ma to niby znaczenie pytam z ciekawości bo nigdy się nad tym nie zastanawiałem. A co jeśli ktoś kupuje nowe klocki do używanych obręczy? Czyli według ciebie najlepiej żebym odrazu założył nowe klocki w moim przypadku te które zamówiłem i takich się trzymał, czy o to chodzi? Miałem w planach pojeździć na tych tektro i hamulach I klockach a potem założyć te deorki I nowe okładziny.
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 707
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 10:22 »
Nic, po prostu wyraźnie szybciej sie zużywają i trochę gorzej hamują, gdy obręcz jest już zryta i z drugiej strony jest już w nią powbijanych sporo twardych cząstek.
To samo jest tez w hamulcach motocykli i samochodów przy ostrzejszej jeździe. I jeżeli zależy Ci na trwałości - to czystość jest podstawą. Masz gumkę, o której pisał kolega wcześniej?
Czyli jeżeli masz w zapasie ileś tam klocków, przejedziesz najwięcej km używając kompletów od najlepszego do najgorszego.
Kiedyś były też obręcze Ceramic, lub w tańszej wersji z twardą anodą, co dość drastycznie przedłużało im życie, zwłaszcza w przełajach. Dziś nikt się już chyba w to nie bawi, obręcze trekkingowe z powierzchnią hamującą są już tylko w tanich rowerach, tym samym stosowane stopy aluminium nie zachwycają i szybko się przecierają, wbijają się w nie opiłki i krzemionka. Nawet ostatnia ostoja tych hamulców - szosówki, raczej się kończą na rzecz tarcz. Wielu ludzi zginęło, także na polskich górskich wyścigach amatorskich, od przegrzania lateksowej dętki przez hamulce obręczowe.

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 10:45 »
To samo jest tez w hamulcach motocykli i samochodów przy ostrzejszej jeździe. I jeżeli zależy Ci na trwałości - to czystość jest podstawą. Masz gumkę, o której pisał kolega wcześniej?
Czyli jeżeli masz w zapasie ileś tam klocków, przejedziesz najwięcej km używając kompletów od najlepszego do najgorszego.
Kiedyś były też obręcze Ceramic, lub w tańszej wersji z twardą anodą, co dość drastycznie przedłużało im życie, zwłaszcza w przełajach. Dziś nikt się już chyba w to nie bawi, obręcze trekkingowe z powierzchnią hamującą są już tylko w tanich rowerach, tym samym stosowane stopy aluminium nie zachwycają i szybko się przecierają, wbijają się w nie opiłki i krzemionka. Nawet ostatnia ostoja tych hamulców - szosówki, raczej się kończą na rzecz tarcz. Wielu ludzi zginęło, także na polskich górskich wyścigach amatorskich, od przegrzania lateksowej dętki przez hamulce obręczowe.
Nowe klocki są już zamówione będą w przyszłym tygodniu.
Dalej nie wiem czy łapię o co chodzi z tym żeby najpierw zacząć jeździć od najlepszych do najgorszych, obręcz i tak się wyciera czy chodzi ci o to że jak już będzie mocno wytarta przestaje mieć sens używania lepszych klocków i wtedy już obojętnie jakie ?
Ja się nie ścigam jeżdżę dla przyjemności głównie dłuższe wypady gdzie hamowanie raczej jest spokojne, patrząc na obręcze w rowerze mojej żony nie wiem ile tysięcy ma już przejechane i poprzedni właściciel też na nich jeździł, ciągle mają się dobrze a moje obręcze są lepszej jakości niż jej i praktycznie nowe więc chyba na kila lat powinny i starczyć ?
Ludzie ciągle jeżdżą po świecie na v-kach z konkretnym obciążeniem i nie wydaje mi się żeby miały zupełnie zaniknąć przez najbliższe 10 lat no ale tutaj możemy sobie tylko spekulować.
Nie wiem jak jest w jeżdżeniu wyścigowym i obciążeniami obręczy czy ich przegrzaniem trochę to zabrzmiało jakby na v-kach nie dało się już w ogóle jeździć .

. Rękawiczki przydatne, bo owijka robi ślady na dłoni :D
Rękawiczki i kask używam zawsze bez tego się nie ruszam ;)

Również do mocowania pancerzy potrzeba nierozciągliwej taśmy, bo zwykła izolacyjna może ich nie utrzymać.
Ja używałem w drugim rowerze do tej pory tylko taśmy izolacyjnej i póki co nie zauważyłem w/w problemów, natomiast zauważyłem że są lepsze i gorsze taśmy mam ciągel jakieś stare dawno temu kupione i one się bardzo słbo rozciągają , natomiast kupiłem ostatnio żółtą izolacyjną i ta jest z zupełnie innej mieszanki jest też dosyć przezroczysta i ta się mocno rozciąga.



W kwestii owijek - Fizik classic, trwała i dobra. Łatwo się czyści, nawet biała.  Możesz nawinąć na swoją żelową, będzie trochę grubiej i wygodniej. Stary patent starych szosowców na polskich drogach.  Lub mniej trwała, ale wygodna do jazdy bez rękawiczek: https://www.fizik.com/eu_en/men/accessories/bar-tape/tempo-microtex-bondcush-soft.html

Jeżeli dobra i ładna :-), to Cinelli. Hobo ma w komplecie żelowe wkładki i jest dość solidna. Również Fizik ma żelowe podkładki, które z linkowaną zamszową owijką dają rewelacyjny komfort i chwyt nawet bez rękawiczek.
Więc tak na początek żeby nie wydawać kasy na lepszą owijkę kupię te tańsze bo i tak muszę ustawić wysokość klamek a to dopiero wyjdzie po dłuższym jeżdżeniu jaka pozycja będzie dla mnie optymalna.  Przykładowe zdjęcia owijki z mojego drugiego roweru i ta mi się podoba fakturą, i jedno zdjęcie z tą grubszą z Fuji. Ktoś wie może co to za klamki Shimano mam ?
« Ostatnia zmiana: 14 Paź 2018, 14:19 Waxmund, Powód edycji: polaczone posty »
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 14:15 »
Owijkę możesz zakładać wielokrotnie, możesz poćwiczyć na aktualnej.

Aha. Te tanie z aliexpress nie mają kleju, co nie ma wielkiego znaczenia.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 10355
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 14:17 »
Wulisu, taki mamy zwyczaj na forum, ze nie pisezmy posta pod postem. A tym bardziej 4 postow.
« Ostatnia zmiana: 14 Paź 2018, 14:23 Waxmund »
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 14:24 »
Nie wiem co robię nie tak,  cytuję czyjąś wypowiedź jak zazwyczaj się robi, i dodaje swoją odpowiedź. Chyba że moja przeglądarka źle coś robi? Za zamieszanie przepraszam.
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 10355
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 14:28 »
Chodzi o niepisanie posta pod postem. Jesli chcesz zacytowac kilka osob, to trzeba sie pobawic chwile i wcisnac to do jednego posta. Warto  ::)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 14:30 »
Chodzi o niepisanie posta pod postem. Jesli chcesz zacytowac kilka osob, to trzeba sie pobawic chwile i wcisnac to do jednego posta. Warto  ::)
Rozumiem niektóre odpowiedzi pisałem szybko z telefonu w drodze do klientów  ;) obiecuję poprawę.
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 14:31 »
Chodzi o niepisanie posta pod postem. Jesli chcesz zacytowac kilka osob, to trzeba sie pobawic chwile i wcisnac to do jednego posta. Warto  ::)
Rozumiem niektóre odpowiedzi pisałem szybko z telefonu w drodze do klientów  ;) obiecuję poprawę.
Nie cytuje się posta wyżej. Zaraz wyłapiesz bana. 8)
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 14:41 »
Chyba muszę pisać z komputera bo coś mi w telefonie nie tak działa.
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 14 Paź 2018, 14:42 »
W taptalku możesz zaznaczyć kilka postów i odpowiadać na nie (cytując) w jednym.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 147
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 15 Paź 2018, 17:58 »
Z owijkami jest tak ze ta ovala jest rewelacyjna , niestety przetarlem ja w jednym miejscu i oddalem do serwisu gdzie zamieniona ja na taka z aliexprees ( za brooksa chcieli 50 euro). Pod oryginalna nie czulem linek , teraz juz niestety tak .
W ostatnia sobote ,z roznych przyczyn, wystartowalem na tym rowerze w wyscigu na 200km dookola Flandrii , i o ile wkurzala mnie powolnosc w przyspieszaniu (zestopniowanie ) to na podjazdach bar-endy wykazaly wyzszosc nad klamkomanetkami;)
Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 15 Paź 2018, 18:00 »
Czyli ktoś jeszcze lubi bar endy  ;)
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Online Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4704
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 15 Paź 2018, 18:10 »
(Skoroś te kloce już zamówił, idą, jeszcze 1nych już nie potrzebujesz, - sprawy sprawdzał nie będę.)
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 15 Paź 2018, 19:47 »
Tak klocki i opony już jadą dzięki.
Szybkie 2 zdjęcia z dzisiejszej dniowej i wieczornej przejażdżki na moim Fuji-ku  ;)
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 15 Paź 2018, 19:48 »
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 15 Paź 2018, 19:50 »
I jeszcze w ciągu dnia.
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 15 Paź 2018, 19:56 »

Na Fuji-ku jeździ się bosko nie chce się schodzić  :)
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Online Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4704
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 15 Paź 2018, 20:07 »
(Fotki/pościki będziesz tak porcjował, kariery tu nie zrobisz. :D)
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 15 Paź 2018, 20:41 »
Z telefonu szybko za duże zdjęcia żeby w jednym poście zmieścić chciałem na szybko podzielić się wrażeniami.
(Fotki/pościki będziesz tak porcjował, kariery tu nie zrobisz. :D)
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 16 Paź 2018, 11:01 »
W ostatnia sobote ,z roznych przyczyn, wystartowalem na tym rowerze w wyscigu na 200km dookola Flandrii , i o ile wkurzala mnie powolnosc w przyspieszaniu (zestopniowanie ) to na podjazdach bar-endy wykazaly wyzszosc nad klamkomanetkami;)
Czyli ktoś jeszcze lubi bar endy  ;)
Trudno wracać z bar-endów do klamkomanetek Shimano. Zamiast jednym ruchem przeskoczyć 6 biegów, przy klamkomanetkach trzeba się ostro naklikać. Zwłaszcza w terenie brak mi szybkości bar-endów :|
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna altharr

  • Wiadomości: 461
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 16 Paź 2018, 11:30 »
Zwłaszcza w terenie puszczanie kierownicy żeby szybko zmienić bieg jest super...

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 16 Paź 2018, 11:35 »
Nie zawsze jest taka konieczność. Nielubiana przeze mnie On One Midge pozwala na zmianę biegu bez odrywania dłoni od kierownicy.

Brak mi samej szbkości, a nie wszystkich cech tych manetek ;)
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna altharr

  • Wiadomości: 461
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 16 Paź 2018, 11:45 »
To zmieniasz kolanem? ;)
Przecież w tym układzie nie możesz jednocześnie zabezpieczyć hamulca, zmiany biegów i prowadzenia, max. 2 i to przy dużej wprawie. Do turystyki to oczywiście wystarczy, składając taki rower sam bym rozważył barendy, ale jazda w terenie, albo szybka, dynamiczna jazda szosowa to zupełnie inna bajka,więc proszę bez zbędnego dorabiania ideologii ;)
Ps. Bez urazy, imponuje mi Twój indywidualizm rowerowy, a w nim dostrzegam, że przewagę ma bardziej serce niż szkiełko i oko. Pozdrowienia

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2945
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 16 Paź 2018, 11:50 »
Cytuj
Zamiast jednym ruchem przeskoczyć 6 biegów, przy klamkomanetkach trzeba się ostro naklikać. Zwłaszcza w terenie brak mi szybkości bar-endów

A nie brakowalo ci z bar endami, w szybkiej akcji w terenie, mozliwosci trzymania palcow na hamulcach? Bo zachowawcza jazda ze strachu przed wypierdzielka spowalnia mnie bardziej niz machanie biegami.

Zreszta 6 biegow to raptem 2 machniecia, a i tak nie da sie tego za szybko zrobic zeby sie lancuch gdzies nie zacial.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 16 Paź 2018, 12:37 »
To zmieniasz kolanem? ;)
Czasem się zmieniało 8)

Przecież w tym układzie nie możesz jednocześnie zabezpieczyć hamulca, zmiany biegów i prowadzenia, max. 2 i to przy dużej wprawie. Do turystyki to oczywiście wystarczy, składając taki rower sam bym rozważył barendy, ale jazda w terenie, albo szybka, dynamiczna jazda szosowa to zupełnie inna bajka,więc proszę bez zbędnego dorabiania ideologii ;)
Z On One Midge droga od klamek do manetek jest krótka, więc wystarczy lekko przesunąć dłoń. Zmiana biegu na cięższy jest bardzo szybka, bo można nacisnąć końcem dłoni zamiast przełączać palcami. Na podjazdach czasu na zmianę biegu jest więcej, poza tym sama zmiana jest krótka, bo przerzuca się o kilka biegów.

Klamkomanetki Campagnolo łączą zalety obu systemów, ale nie pasują do kierownic dirt drop (ponoć dostęp do górnego dzyndzla jest utrudniony)

Ps. Bez urazy, imponuje mi Twój indywidualizm rowerowy, a w nim dostrzegam, że przewagę ma bardziej serce niż szkiełko i oko. Pozdrowienia
Ile rowerów tyle różnych manetek, bronię bar-endów, bo są niesłusznie szkalowane Maja wady, ale mają też zalety, ale o tym mało się pisze - walczmy z uprzedzeniami! W "prawdziwym" MTB założyłem klamkomanetki, bo nie odstają. Odległość od klamek do końca kierownicy jest też akurat trudna do akceptacji.


A nie brakowalo ci z bar endami, w szybkiej akcji w terenie, mozliwosci trzymania palcow na hamulcach? Bo zachowawcza jazda ze strachu przed wypierdzielka spowalnia mnie bardziej niz machanie biegami.

Zreszta 6 biegow to raptem 2 machniecia, a i tak nie da sie tego za szybko zrobic zeby sie lancuch gdzies nie zacial.
Pisałem, że brakuje mi samej szybkości przerzucania o 6 biegów ;) Do przełajowania brałbym Campagnolo.

O ile biegów można przerzucać w klamkomanetkach Shimano? W moich starych 105 9s jeden klik = jeden bieg :/ Szczególnie irytujące jest wachlowanie dźwignią w celu wrzucenia lżejszego. Dodatkowo moim błędem był też wybór kasety 11-32 zamiast 11-36t
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Online Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 7132
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 16 Paź 2018, 12:48 »
Zwłaszcza w terenie puszczanie kierownicy żeby szybko zmienić bieg jest super...
Widziałeś kiedyś zawody MTB?
Wszyscy mają bar-endy  ;D

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2945
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 16 Paź 2018, 12:49 »
Cytuj
O ile biegów można przerzucać w klamkomanetkach Shimano? W moich starych 105 9s jeden klik = jeden bieg :/ Szczególnie irytujące jest wachlowanie dźwignią w celu wrzucenia lżejszego. Dodatkowo moim błędem był też wybór kasety 11-32 zamiast 11-36t

W 105 5700 (10s): 1 klik = 3 biegi w góre (na lzejsze), 1 w dol (na ciezsze).

Ale mozna w dol przerzucac maszynowo, zrzucenie 4 biegow zajmuje mi mniej niz sekunde.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 16 Paź 2018, 13:09 »
A! ;D Nawet nie zauważyłem / zapomniałem, u mnie jest tak samo. Tylko ze względu na kąt klamek ta zmiana dźwignią jest tak nieszczęsna (przy Salsie Woodchipper), że trudno sięgnąć do końca.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2945
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 16 Paź 2018, 13:20 »
Cytuj
Tylko ze względu na kąt klamek ta zmiana dźwignią jest tak nieszczęsna (przy Salsie Woodchipper), że trudno sięgnąć do końca.

Nie zauwazylem problemu na przesiadce na Genetic Digest, a to calkiem podobna kierownica... chociaz moze nie do konca.

http://whatbars.com/ - widziales?

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 16 Paź 2018, 13:36 »
Genialne to mało powiedziane!

Macałem kierownicę Satori, czy to samo.  Klamki układają się tak, że są przekręcone na bok. Trudno porównywać do Woodchppera, bo ustawienie klamek zależy od wielu czynników. Ja skierowałem je do środka (klamki skierowane ku sobie), bo w ten sposób dźwignie hamulcowe były ustawione w bardziej naturalnej pozycji. Za to zrzucanie biegu jest utrudnione, bo zaczyna "brakować palców".

e: W Satori to samo powinno być bardzo łatwe. Utrudnione mogłoby być wrzucanie cięższego, ale w tym przypadku ruchu jest i tak "krótki"

Myślę, że Salsa nie bez powodu wykorzystuje klamkomanetki Sram.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 16 Paź 2018, 14:03 »
Klocki przyszły, opony też dziś będą hamulce też już gotowe na wymianę  :) zatem wiem jak wyglądać będzie moje popołudnie. Chociaż jak tak patrzę na te tektro vki podobają mi się na tym rowerze zgrabne są i ładnie się komponują, deorki są jednak większe, no ale w końcu jednak skuteczność hamowania się liczy, chociaż nie wiem czy jeszcze nie zrobię próby i po przełożeniu klamek i zamiany stron, nie założę na próbę same Swissstop okładziny a potem założę deorki wtedy będę miał najlepsze porównanie. A może się okaże nie będzie na tyle znaczącej różnicy żeby je zmieniać, chociaż nie wydaje mi się.
« Ostatnia zmiana: 16 Paź 2018, 22:11 wulisu »
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2945
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 16 Paź 2018, 14:25 »
Onamihs, nowy gracz na rynku!

Ale klocki Sswis to chyba jednak moga byc podrobki.

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 16 Paź 2018, 15:17 »
Uważasz że moje klocki to podróbki? Kupione w jednym z większych sklepów w UK
Ale klocki Sswis to chyba jednak moga byc podrobki.
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2945
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 16 Paź 2018, 15:53 »
Uwazam ze smiesznie sie czyta nazwy znanych firm od tylu.



 ;)

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 16 Paź 2018, 22:13 »
No tak nie skojarzyłem że o to ci chodzi  ;)
Uwazam ze smiesznie sie czyta nazwy znanych firm od tylu.



 ;)
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 147
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 18 Paź 2018, 21:57 »
Korzystając z ostatnich promieni słonecznych wybraliśmy się dziś nad morze  ;)
Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 18 Paź 2018, 22:06 »
Ładnie się wtopił z grafiką. Widzę że jeździsz na oryginalnym siodełku też je mam tylko jeszcze nie miałem okazji jeszcze go przetestować, póki co testuję schwalbe marathon mondial 700x35 i jeździ się fajnie. A ty u siebie co jeszcze zmieniłeś?
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 147
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 18 Paź 2018, 22:16 »
Oryginalne siodełko Ovala dla mnie jest idealne, spoko daje radę nawet przy kilkudniowych wyjazdach. Zmienilem opony na Schwalbe G-One allround i wymienilem zużyte klocki hamulcowe-niestety nie pamiętam na jakie.
Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 18 Paź 2018, 22:20 »
A dalej jeździsz na tych oryginalnych v-kach tektro? Starcza ci to? Ja jeszcze nie miałem czasu przełożyć moich Deorek zacznę od klocków żeby zobaczyć różnicę.
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 147
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 18 Paź 2018, 22:29 »
Od początku jeździłem na oryginalnych tektro, po około 3.5-4 tys km wymieniłem same "wkłady". Nie miałem z nimi żadnych problemów. Jedyne co to musiałem się przyzwyczaić bo zbyt silne naciśnięcie na hamulec powoduje "zablokowanie" tylnego koła
Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 18 Paź 2018, 22:41 »
Rozumiem czyli dla ciebie ich siła hamowania jest wystarczająca, mi się wydaje że klamki które mam nie są do końca z nimi zgrabne nie mam takiej dużej siły hamowania może w końcu jutro uda mi się je zamienić z tymi oryginalnymi wtedy będę miał odniesienie.
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 18 Paź 2018, 23:39 »
Używasz mini v z klamkami Tektro 520? :O
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 147
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 18 Paź 2018, 23:44 »
Tak, nigdy nie miałem z nimi żadnych problemów
Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 27 Paź 2018, 15:28 »
Klamki wymienione na tektro pierwsze próby za sobą , dużej różnicy nie ma w górnym chwycie powiedziałbym nawet że z tymi shimano było ciut lepiej.
Mam inny problem nie wiem dlaczego część dłoni przy kciuku która się opiera jak trzymamy dłoń w górnym chwycie mnie boli, podniosłem trochę klamki do góry skróciłem też dystans między siodełkiem a kierownicą i ciągle mam wrażenie że czegoś brakuje, planuję jechać za 2 tygodnie trochę dalej 140km w jedną stronę i mam obawy czy nie będzie problemu na trasie.
W drugim rowerze moim treku mam Sora 3500 tam skróciłem dystans mostek 90mm i teraz jest idealnie chwyt nie męczy mi rąk. Mam wrażenie że te tektro na górze się zwężają w porównaniu do tych Sora  może to jest problem ? Z drugiej strony ludzie jeżdżą na tych Tektro i jakoś nie narzekają, jakieś pomysły?
I jeszcze jedno zastanawiałem się czy da się połączyć sora 3500 albo 3030 czy inną serię z V-brake mini ?
« Ostatnia zmiana: 28 Paź 2018, 10:53 wulisu »
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 707
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 27 Paź 2018, 20:51 »
Tak

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 27 Paź 2018, 21:18 »
Mam te klamki w swoim rowerze (zmobilizowałeś mnie żeby zrobić podmianę). Nie są duże, cudów bym się nie spodziewał, ale kształt jest sensowny i całkiem przyzwoicie się je trzyma.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 28 Paź 2018, 10:57 »
Rozumiem że masz na myśli połączenie klamek Sora z v-kami mini ? Czytałem na anglojęzycznych forach że z pełnymi v-kami podobno nie działa dobrze ze względu na inny ciąg linki ?
Tak
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 28 Paź 2018, 11:00 »
Cieszę się że cię zmobilizowałem  :D ;) ale powiedz jeszcze o jakich klamkach mówisz tych tektro czy Sora które z którymi wymieniłeś ?
Mam te klamki w swoim rowerze (zmobilizowałeś mnie żeby zrobić podmianę). Nie są duże, cudów bym się nie spodziewał, ale kształt jest sensowny i całkiem przyzwoicie się je trzyma.
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 28 Paź 2018, 20:04 »
Zmiana z Tektro RL340 na RL520.

Jak coś używałem jeszcze w swojej karierze klamkomanetek 105, Campagnolo Mirage, Modolo Morphos i starych klamek hamulcowych 105
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 707
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 28 Paź 2018, 20:17 »
Dla moich łap nie ma żadnych klamkomanetek ani samych dźwigni hamulcowych, które komfortem zbliżałyby się do tych:
https://www.trpcycling.com/product/rrl-alloy/

Najwygodniejszą klamkomanetką natomiast jest Force 10S, pierwsza w historii klamkomanetka Srama.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6553
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 28 Paź 2018, 22:00 »
Jeśli dobrze pamiętam jechałem na rowerze kolegi z tymi TRP. Komfort podobny do RL340. TRP trochę mniejsze, ale lepiej wyprofilowane. Miałeś okazję porównywać?

SRAM tylko zmacałem. Żadne klamkomanetki nie dorównują im kształtem.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 707
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 28 Paź 2018, 22:44 »
Rrl dużo wygodniej się hamuje z chwytu na manetce i mają zadarty przód,przez co w porównanie z 340 są 3 pozycje dla dłoni: na łapie ( jak na km Shimano, w środku,jak na Campie i dzięki zadartemu przodowi można oprzeć dół dłoni na klamkach i złapaś jak za rogi. A grabie mam raczej duże.
Poza tym ładniej układają się na grubej/ podwójnej owijce.

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 1 Lis 2018, 22:16 »
Okładziny zmienione zostawiłem tektro vki żeby zobaczyć czy jest odczuwalna różnica, zmiana jest widoczna i to bardzo, kolejny etap przełożę później z Deore vkami i zobaczę czy dalej się coś zmieni.
Kolejna rzecz obniżyłem kierownicę w dół minimalnie i klamki też odrobinę się podniosły do góry, wydaje mi się że teraz dłonie też lepiej leżą, ale ciągle mam wrażenie twardości pod ręką, może owijjka też na to wpływa, będą stopniowo poprawiał szczegóły żeby znaleźć idealne położenie.
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 707
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 1 Lis 2018, 22:21 »
W dawnych czasach nawijało się podwojne owijki,są tez wkładki żelowe ( np. Fizik). Z czasem łapy się przyzwyczają.

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 2 Lis 2018, 00:24 »
Na drugim rowerze mam kierownicę od Marina Four Corners gravelową z klamkami Sora 3500 i syntetyczną owijką , całość jest o wiele cieńsza niż w tym fuji z owijką korkową i jakoś mi się lepiej jeździ, może też dlatego że mam raczej drobne ręce i tej grubej tak nie obejmuję, ale wiadomo trzeba dać sobie czas żeby się przyzwyczaić .
Za mało jeszcze wyjeździłem na tym fuji żeby wyciągać pochopne wnioski , na razie delikatne zmiany góra -dół i obserwacja . Co zauważyłem to kiedy się przesiadam z gravela na fuji to brakuje mi tego rozgiecia na boki jakoś w dolnym chwycie pod górkę lepiej mi się jeździ , musiałbym poszukać takiej kierownicy szosowej z lekkim odgieciem jakieś 4 stopnie może.
Kierownica w fuji to Oval Concepts 310 Ergo a w moim treku to Marin Butted Alloy, Compact 12º Flared , jak widzicie są to 2 zupełnie różne kierownice . Fajnie jest pojeździć na obu żeby mieć lepsze porównanie.
W dawnych czasach nawijało się podwojne owijki,są tez wkładki żelowe ( np. Fizik). Z czasem łapy się przyzwyczają.
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Offline Mężczyzna wulisu

  • Wiadomości: 39
  • Miasto: obecnie Edynburg
  • Na forum od: 12.10.2018
Odp: Fuji Touring 2017 - modyfikacje
« 7 Lis 2018, 10:05 »
Trochę pojeździłem I łapki się przyzwyczaiły teraz dziwnie się wraca na drugi rower na Fuji-ku zdecydowanie jazda jest przyjemniejsza. A hamulce są teraz super okładziny się bardziej dotarły.
Od zawsze na 2 kółkach byle się toczyć przed siebie.

Tagi:
 




Organizujemy







Partnerzy

Patronat






Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum