Autor Wątek: Zakaz przewozu baterii w Wizzarze??  (Przeczytany 5325 razy)

Offline Giovanni

  • Wiadomości: 2586
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 06.06.2008
    • bikestats
Zakaz przewozu baterii w Wizzarze??
« 4 Lut 2018, 20:50 »
Podczas odprawy online wyszło mi, że nie można przewozić baterii, nawet w luku bagażowy (chociaż na rysunku był raczej symbol akumulatora)
Mieliście kiedyś problemy z przewozem baterii????


"Za dobrych czasów liczyłem wakacje według ilości ognisk, liczyłem wakacje według ilości nocy przespanych pod namiotem."
https://www.strava.com/athletes/27761512

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 3041
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Raczej chodzi o to, żeby ich nie przewozić w bagażu rejestrowanym, w kabinowym można. Tak jest w FlyUiA i u Turków.

Online Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 5986
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Mieliście kiedyś problemy z przewozem baterii????
ograniczenia dotyczą tych na bazie litu:
https://wizzair.com/pl-pl/informacje-i-uslugi/informacje-o-podrozy/bagaz#/

Możliwość przewozu baterii lub akumulatorów litowych drogą powietrzną zależy od ich konfiguracji oraz oznaczenia watogodzin (Wh) (w przypadku akumulatorów) lub zawartości litu (LC) (w przypadku baterii).

W przypadku przewozu urządzeń elektronicznych (zegarków, kalkulatorów, aparatów fotograficznych, telefonów komórkowych, laptopów, kamer wideo itp.) zawierających baterie litowe lub litowo-jonowe, baterie zapasowe należy pojedynczo zabezpieczyć przed zwarciem (umieszczając je w oryginalnym opakowaniu lub w inny sposób, izolując styki - np. zaklejając styki lub umieszczając każdą baterię w oddzielnej torbie plastikowej lub opakowaniu) i przewozić je wyłącznie w bagażu podręcznym.

Baterii zapasowych nie wolno umieszczać w bagażu rejestrowanym!

Ponadto każda zainstalowana lub zapasowa bateria nie może przekraczać poniższych parametrów:

    Akumulatory litowo-metalowe lub litowo-stopowe nie mogą zawierać więcej niż 2 gramy litu.
    Akumulatory litowo-jonowe nie mogą mieć pojemności większej niż 100 Wh.

Akumulatory litowo-jonowe o pojemności większej niż 100 Wh, ale mniejszej, mogą być przewożone jako baterie zapasowe lub w urządzeniu elektronicznym tylko w bagażu podręcznym i po uzyskaniu zgody od Wizz Air.

Jedna osoba może przewozić maksymalnie dwa (2) pojedynczo zabezpieczone akumulatory zapasowe o pojemności od 100 do 160 Wh.

Na Islandię brałem sporo baterii (ponad 20) i nikt się nie przyczepił. Ładowarki dałem do głównego bagażu.
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Giovanni

  • Wiadomości: 2586
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 06.06.2008
    • bikestats
Były osobne ikonki dla kabiny i osobne dla "w ogóle nie można".


"Za dobrych czasów liczyłem wakacje według ilości ognisk, liczyłem wakacje według ilości nocy przespanych pod namiotem."
https://www.strava.com/athletes/27761512

Online Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 5986
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Były osobne ikonki dla kabiny i osobne dla "w ogóle nie można".
Giovanii, a czytałeś ten opis co podałem ze strony wizzair? Bo mam wrażenie, że chyba nie. Jak wieziesz rower elektryczny to musisz baterię nadać przesyłką naziemną.
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Giovanni

  • Wiadomości: 2586
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 06.06.2008
    • bikestats
Weź tu się ze mnie nie śmiej. Ja mentalnie żyje w XIX wieku. W sumie widzę, że temat lepiej skasować :)


"Za dobrych czasów liczyłem wakacje według ilości ognisk, liczyłem wakacje według ilości nocy przespanych pod namiotem."
https://www.strava.com/athletes/27761512

Offline Mężczyzna Połciu

  • Wiadomości: 55
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 19.05.2017
Jedynie w Gruzji, przy wylocie, musiałem wyciągnąć baterie z urządzeń bo się czepili. I to spotkało mnie 2 razy.
Raz, już nie pamiętam na jakim lotnisku, poprosili do pokoju obok, i dodatkowo prześwietlali akumulatory. Często wypytywali po co mi 12 akumulatorów i x baterii. Ale nigdy mi ich nie zabrali.
Jedynie co straciłem, to butelkę po benzynie (z pompką w środku) , a wracałem z Bliskiego Wschodu.

Online Wilk

  • Wiadomości: 9936
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Następny idiotyczny przepis widzę wymyślili, szansa, że wyciek z takiej baterii załatwi samolot to jak trafienie trzy razy z rzędu szóstki w totka ;)
"Najmarniejszy kot jest arcydziełem"
Leonardo da Vinci

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 5910
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
było już mnóstwo katastrof spowodowanych przez akumulatory litowe, ale to w lotach cargo. Dlatego ciężko się zamawia akumulatory z Chin, bo większość przewoźników nie dopuszcza ich przewozu w samolotach.

My home is where my bike is.

Online Wilk

  • Wiadomości: 9936
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
było już mnóstwo katastrof spowodowanych przez akumulatory litowe, ale to w lotach cargo. Dlatego ciężko się zamawia akumulatory z Chin, bo większość przewoźników nie dopuszcza ich przewozu w samolotach.

Z mnóstwem to już sobie nie płyń, bo to w ogóle nie jest kategoria którą do wypadków lotniczych można stosować. A jeśli rzeczywiście są groźne, to przecież można wymagać ich przewozu w odpowiednio zabezpieczonym pojemniku.
"Najmarniejszy kot jest arcydziełem"
Leonardo da Vinci

Online Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 5986
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Następny idiotyczny przepis widzę wymyślili, szansa, że wyciek z takiej baterii załatwi samolot to jak trafienie trzy razy z rzędu szóstki w totka ;)
Nie chodzi o wycieki, a raczej o wybuch po przypadkowym (lub celowym - zamach) zwarciu. Dlatego ograniczenie pojemności maksymalnej oraz liczby akumulatorów o wysokiej pojemności. Niejeden z nas widział filmik wybuchającego telefonu, a to przecież bateria o małej pojemności. Nietrudno sobie wyobrazić skalę zniszczeń przy zwarciu tysiąckrotnie "większego" akumulatora. Kilka takich akumulatorów mogłoby doprowadzić do poważnych uszkodzeń statku powietrznego, bo palą się jak palnik acetylenowy. Wystarczy strumień ognia skierować np. w stronę okna lub w twarz wybranej osoby.
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Online Wilk

  • Wiadomości: 9936
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Nie chodzi o wycieki, a raczej o wybuch po przypadkowym (lub celowym - zamach) zwarciu. Dlatego ograniczenie pojemności maksymalnej oraz liczby akumulatorów o wysokiej pojemności. Niejeden z nas widział filmik wybuchającego telefonu, a to przecież bateria o małej pojemności. Nietrudno sobie wyobrazić skalę zniszczeń przy zwarciu tysiąckrotnie "większego" akumulatora. Kilka takich akumulatorów mogłoby doprowadzić do poważnych uszkodzeń statku powietrznego, bo palą się jak palnik acetylenowy. Wystarczy strumień ognia skierować np. w stronę okna lub w twarz wybranej osoby.

Może i racja, ale katastrofy z tego powodu to są rzadkie przypadki, inaczej byłoby o tym więcej słychać, wybuch żeby rozwaliło jakiś ogniotrwały pojemnik to już myślę, że wielka rzadkość. Ale też pojemność powyżej 100 Wh to już powyżej poziomu pojemności zwykłej elektroniki, powerbank 20000mAh to tak ok. 70Wh, nie wiem może jakieś specjalistyczne baterie fotograficzne pod to podlegają.

Tylko pytanie czy w zelotyzmie bezpieczeństwa nie zaczną się niedługo czepiać do mniejszych baterii, bo jak Ci każą wyjąć powerbank w czasie odprawy to słaba sytuacja.
"Najmarniejszy kot jest arcydziełem"
Leonardo da Vinci

Offline miki150

  • morsung
  • Wiadomości: 5386
  • Miasto: Melbournowo
  • Na forum od: 05.07.2010
Przecież niedawno była wielka chryja, bo samoczynnie płonęły albo wybuchały baterie w Galaxy Note 8. Jak to się stanie w kabinie, to można jeszcze zapanować nad sytuacją, ale w bagażu rejestrowanym jest wielka szansa na pożar. Co z tego, że nie było jeszcze katastrofy, wystarczy mieć trochę wyobraźni.


Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 5910
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
katastrofy lotów cargo nie są medialne, ale jak na standardy lotnicze są dosyć częste. Było już kilka przypadków, gdzie baterie litowe są podejrzewane
https://dlapilota.pl/wiadomosci/avweb/ladunek-baterii-litowych-prawdopodobna-przyczyna-katastrofy-b747

Jeśli chodzi o wszystkie kretynizmy związane z kontrolą lotniskową, czyli tzw. "teatr bezpieczeństwa", to akurat to zagrożenie jest całkiem realne. Tylko dla wygody nikt (jeszcze) nie wygania nas z laptopem, gdzie ogniw jest kilka, zwykle dużej pojemności.

Lit to bardzo reaktywny metal, a jedyna metoda zabezpieczenia to całkowite odcięcie tlenu. Jeśli obudowa akumulatora zostanie naruszona, mechanicznie, czy też przez wzrost temperatury (zwarcie), dochodzi do zapłonu. Im większy stopień naładowania, tym większe fajerwerki.

Przy obchodzeniu się z bateriami należy być bardzo ostrożnym, także w domu. Przy ładowaniu niezabezpieczonych ogniw (latarkowych), nigdy nie należy ich ładować bez nadzoru. Nie należy ustawiać ładowarki w pobliżu materiałów łatwopalnych. Palącego się ogniwa nie gasimy wodą!

My home is where my bike is.

Online Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 5986
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
katastrofy lotów cargo nie są medialne, ale jak na standardy lotnicze są dosyć częste. Było już kilka przypadków, gdzie baterie litowe są podejrzewane
Wystarczy zwykły pożar, aby narobić sporych problemów (gryzący dym, duszenie się pasażerów, naprawdę niewiele trzeba do awaryjnego lądowania, a co jeśli lot jest transoceaniczny?). Ja i tak jestem pełen podziwu, że pozwalają wnosić zapalniczki. Oszołomów nie brakuje, a o paleniu w toaletach podczas lotu co rusz się słyszy.
« Ostatnia zmiana: 5 Lut 2018, 18:47 podjazdy »
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Tagi:
 




Organizujemy








Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum