Autor Wątek: "Bestia" - Spec Awol Comp  (Przeczytany 12134 razy)

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1357
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 13:22 »
Dla roweru opór powietrza :)
Wystarczy sobie założyć baranka, i zmienic uchwyt na dolny, pochylić się  - prędkość  rośnie o parę procent.
TO jest zauważalne.

A nie jakieś odchudzanie, ściubienie pojedynczych gramów na ramie czy alu nyplach.

Online Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 7230
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 13:29 »
Ależ oczywiście że masa kluczowo wplywa na opory toczenia, ale masa całego zestawu (rower+rowerzysta), a wtedy zmiana masy o 500g oznacza zmianę masy całości o ca. 0,5%
Biorąc pod uwagę że opór powietrza nie maleje w rzeczywistości będzie jeszcze mniej.

Offline Mężczyzna bikeandfire

  • Wiadomości: 148
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 28.10.2014
    • bike and fire
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 14:09 »
Fajnie, że w PL jest coraz więcej takich mniej standardowych rowerów. Ja dzisiaj kończę serwis swojego bo już 16 tyś zrobione.
Dobrej jazdy :-)

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka


Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 744
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 14:11 »
IMO dużo za duże znaczenie przywiązujesz do masy.
Może i masz rację, ale wolę przegięcie w tą stronę niż jazdę z sakwami z przodu i tyłu. Nigdy chyba nie zrozumiem po co komu tyle bagażu na wyprawie.
No, prosze o wzory ktore wylicza procentowy wplyw ekstra 2kg na opory ruchu po plaskiej trasie
Alek, ale po co to liczyć. Dla niektórych radość z urwania 1 kg z roweru jest bezcenna  ;D
Czyli na całej trasie TCR z 50tys podjazdów urwiesz w ten sposób na 3kg godzinę z haczykiem.
Michał postaram się być na mecie TCR godzinę przed Tobą  ;)

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2019
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2589
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 14:15 »
Fajnie, że w PL jest coraz więcej takich mniej standardowych rowerów. Ja dzisiaj kończę serwis swojego bo już 16 tyś zrobione. Dobrej jazdy :-)

Dzięki Sylwku! Śledzę Twojego bloga i na pewno dorzuciłeś kamyczek do całej tej historii ;-) Przy okazji chciałbym spytać o błotniki których używasz? Co to za model, jak się spisuje i jaką oponę da się wcisnąć pod nie?

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9183
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna Hipek

  • Administrator
  • Wiadomości: 4474
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 18.08.2011
    • Hipcia i Hipek
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 14:33 »
Tak jak napisałem na 2,5kg różnicy na podjeździe 7% 550m w pionie przy tej samej mocy różnica była 35 sek.
Swego czasu wklejałem filmik - to chyba do tego nawiązujesz:



martwawiewiórka [14:51]: sól kolarstwa, co to takiego?
Elizium [14:52]: spacer z rowerem po górach

Mijah: (...)przy okazji dowiedziałem się czegoś co zmieni moje życie. Oznaczenie podjazdu HC to nie hardcore, tylko hors catégorie.

Offline Mężczyzna bikeandfire

  • Wiadomości: 148
  • Miasto: Konin
  • Na forum od: 28.10.2014
    • bike and fire
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 14:41 »
Fajnie, że w PL jest coraz więcej takich mniej standardowych rowerów. Ja dzisiaj kończę serwis swojego bo już 16 tyś zrobione. Dobrej jazdy :-)

Dzięki Sylwku! Śledzę Twojego bloga i na pewno dorzuciłeś kamyczek do całej tej historii ;-) Przy okazji chciałbym spytać o błotniki których używasz? Co to za model, jak się spisuje i jaką oponę da się wcisnąć pod nie?
Bardzo mi miło,że gdzieś tam miałem wpływ na zakup Awola :-)
Błotniki to Sks Bluemels Primus, bardzo z wyglądu pasowały ale na trasie do Amsterdamu tylni pękł pod wpływem wibracji. Jednak ten jeden stalowy pałąk nie daje stabilności i błotnik na wybojach bardzo skacze. Ogólnie nie polecam bo są drogie a słabe.

« Ostatnia zmiana: 16 Paź 2016, 17:00 Turysta, Powód edycji: Tapatalk spam »

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2945
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 14:47 »
Majac dwa rowery - jeden 9,5kg i drugi okolo 13kg, i jezdzac nimi podobne trasy - roznica w przyspieszeniu jest bardzo odczuwalna, w srednich predkosciach z przejazdu nie wychodzi juz jakos specjalnie.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6728
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 14:51 »
Do jazdy w terenie lepsze są błotniki bez prętów. Nie ma co w nich pękać i są bardziej odporne na błoto.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Pedro

  • Wiadomości: 143
  • Miasto:
  • Na forum od: 19.01.2014
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 14:59 »
Ależ oczywiście że masa kluczowo wplywa na opory toczenia, ale masa całego zestawu (rower+rowerzysta), a wtedy zmiana masy o 500g oznacza zmianę masy całości o ca. 0,5%
Biorąc pod uwagę że opór powietrza nie maleje w rzeczywistości będzie jeszcze mniej.
Oczywiście,że chodzi o masę całego pojazdu, łącznie z kierowcą i bagażem :) Generalnie opory toczenia są proporcjonalne do masy, więc zmniejszenie masy o 10 % spowoduje takie same zmniejszenie oporów toczenia. Z tego co pamiętam opory toczenia są też proporcjonalne do prędkości. Ale już opory powietrza są proporcjonalne do kwadratu prędkości, tak więc zwiększenie prędkości z 20 do 40 km/h spowoduje dwukrotne zwiększenie oporu toczenia i aż czterokrotne zwiększenie oporu powietrza. To wszystko odnosi się do samochodów ale myślę, może mieć też zastosowanie do ruchu roweru. W rowerze jest o tyle trudniej,że współczynnik oporu powietrza nie jest stały ;)

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 744
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 15:00 »
Nie da rady, ja przecież jadę na karbonie, lżejszym z 1kg od Twojego roweru, więc to ja mam te 20-30min w zapasie
Widzisz, sam potwierdzasz że jednak waga roweru ma znaczenie  ;D Liczę na to że będziesz miał jednak więcej bagażu ode mnie i to ja będę te 20-30 min do przodu
dwie pierwsze edycje TCR wygrał Kristof Allegaert na stalowym rowerze
Ale te koleś to inna liga niż reszta zawodników, kolejni zawodnicy mieli do niego na mecie ponad 1 dzień straty. 

Offline Wilk

  • Wiadomości: 9183
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 1931
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 19:59 »
Wracając do tematu, na żywo spec znacznie ładniejszy niż na zdjęciu.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4884
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 15 Kwi 2016, 08:20 »
/.../
Warto wiedzieć, że dwie pierwsze edycje TCR wygrał Kristof Allegaert na stalowym rowerze, nie waga decyduje o wynikach w takich imprezach.

W roku 2013 jechał rowerem koloru białego marki Canyon (ten nie był ze stali).
W roku 2014 jechał rowerem koloru czerwonego, innego producenta - stalowym.
« Ostatnia zmiana: 15 Kwi 2016, 08:26 łatośłętka »
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Tagi:
 




Organizujemy







Partnerzy

Patronat






Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum