Autor Wątek: "Bestia" - Spec Awol Comp  (Przeczytany 10308 razy)

Offline Mężczyzna Pedro

  • Wiadomości: 143
  • Miasto:
  • Na forum od: 19.01.2014
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 15 Kwi 2016, 10:52 »
Wiadomo,że czerwony jest najszybszy - to mogło skompensować wpływ większej masy ;)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 8768
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2017
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2529
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 15 Kwi 2016, 11:14 »
A wracając do AWOL-a ... ;-)

Kilka uwag po pierwszych kilkudziesięciu kilometrach:

- sram x9 to zdaje sie odpowiednik shimano deore xt i na sporych wybojach wyraźnie słyszy się brak systemu shadow z xt - łańcuch dobija do rurki podłańcuchowej
- hamulce mechaniczne avida bb7 wymagały trochę zachodu przy regulacji, po dotarciu zdecydowanie mniej skrzypią, a i modulacja hamowania jest całkiem w porządku, choć do hydraulików DEORE BR-M615, które znam, im daleko, oj daleko ;-)
- rower na stockowych oponach jest "przerażająco" cichy ;-)
- jako, że nigdy wcześniej nie miałem baranka, takie dwie zapewne śmieszne dla większości z Was konkluzyjki: "baranak" jest zajebisty! i ... w dolnym chwycie muszę się nauczyć jeździć, albo inaczej, trzeba trzymać równą kadencję, lub ciągnąć na twardych przełożeniach, bo trochę "buja"
- stockowe siodełko nie dogaduje się z moimi 4-ma literami, co podejrzewałem już w sklepie ... może jakieś sugestie za czym się tu rozglądać w rozsądnych pieniądzach?

c.d.n.
« Ostatnia zmiana: 15 Kwi 2016, 11:22 Krzysiek Sobiecki »

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2945
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 15 Kwi 2016, 11:27 »
1. Z tego co wiem, mozesz kupic tylna przerzutke X9 w wersji ze sprzeglem podobnym do Shadow... ale czy to naprawde potrzebne?
2. BB7, ani zadne hamulce tarczowe tworzone pod szose, nie dadza ci takiego samego maksymalnego momentu hamowania co tworzone pod MTB - bo zrywalyby opony z asfaltu. Ale za to mozesz dosc bezpiecznie hamowac w zakretach :) Jakie tam masz klocki? Ja jezdze na takich http://www.wiggle.co.uk/lifeline-sintered-disc-brake-pads-1-pair/ i sa zdecydowanie lepsze niz te co przyszly z hamulcami.
3. Hehe :D Nie slyszales jeszcze szumugum na lysych szosowkach ;)
4. Cialo ci sie przystosuje do baranka, ale psyche niekoniecznie do dolnego  chwytu - ja go uzywam tylko kiedy musze (pod wiatr), albo w wyboistych ostrych zjazdach (bo jest pewniejszy) - inaczej duzo lepiej czuje sie w hood'ach.

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2017
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2529
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 15 Kwi 2016, 11:44 »
1. Z tego co wiem, mozesz kupic tylna przerzutke X9 w wersji ze sprzeglem podobnym do Shadow... ale czy to naprawde potrzebne?

Niekoniecznie, poza tym, że byłoby jeszcze ciszej ;-)

Cytuj
2. BB7, ani zadne hamulce tarczowe tworzone pod szose, nie dadza ci takiego samego maksymalnego momentu hamowania co tworzone pod MTB - bo zrywalyby opony z asfaltu. Ale za to mozesz dosc bezpiecznie hamowac w zakretach :) Jakie tam masz klocki? Ja jezdze na takich http://www.wiggle.co.uk/lifeline-sintered-disc-brake-pads-1-pair/ i sa zdecydowanie lepsze niz te co przyszly z hamulcami.

Grunt, że modulacja jest naprawdę w porządku i dość szybko wyczułem na ile mogę sobie pozwolić. Duży plus dla BB7. Klocki metaliczne avida zapewne ... nie wyciągałem ich. Dzięki za rekomendację zamienników - kupię jak zjadę obecne.

Cytuj
4. Cialo ci sie przystosuje do baranka, ale psyche niekoniecznie do dolnego  chwytu - ja go uzywam tylko kiedy musze (pod wiatr), albo w wyboistych ostrych zjazdach (bo jest pewniejszy) - inaczej duzo lepiej czuje sie w hood'ach.

Baranek jest bardzo wygodny, choć zdecydowaną różnicę do prostej kiery poczuję pewnie dopiero, jak pojadę cos koło 200+ ;-) Dziś rano trochę wiało nad Wisłą, więc postanowiłem przejechać całość standardowej dojazdówki do pracy w dolnym chwycie - rzeczywiście aero z pozycji plus odpowiednia kadencja i jechało się lepiej niż z prostą kierownicą w takich warunkach.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4702
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 15 Kwi 2016, 12:14 »
(Spojler: ::)

To nawet jeszcze lepiej pokazuje, że ta waga wcale tak ważna nie jest. Po pierwszej edycji, w której zebrał mnóstwo doświadczeń zdecydował się jednak na jazdę na cięższym stalowym rowerze, stawiając na większą wygodę kosztem wagi.

(Jak sądzę - ) Jest jak piszesz.
Jak wiesz, zdecydował się na jemu na miarę skrojony, niszowej manufactury flamandzkiej z tradycją.)
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4702
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 15 Kwi 2016, 12:20 »

A wracając do AWOL-a ... ;-)
/.../
- stockowe siodełko nie dogaduje się z moimi 4-ma literami, co podejrzewałem już w sklepie ... może jakieś sugestie za czym się tu rozglądać w rozsądnych pieniądzach?

c.d.n.

http://www.podrozerowerowe.info/index.php?action=post;msg=283635;topic=14171.15

(Nie wiem, czy powyższe zadziała, więc:)

Jeśli pod uwagę bierzesz siodła selle italia: wejdź na stronę producenta, wybierz kraj 'Polska', odp. miasto, w tym sklep, w jakim przeprowadzany jest pomiar odp. części ciała w kontekście specyfiki jazdy (idmatch) - dobór siodła; z kilku wytypowanych będziesz mógł wybrać jedno.

Usługa pomiaru jest odpłatna (chyba, że w tym samym sklepie kupujesz).
(Obecnie zmienia się dystrybutor - w RP z dostępnością jest ciężko.)

Właśnie tak uczyniłem.


W uzupełnieniu:

Najlepsze siodło jak dotąd.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2945
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 15 Kwi 2016, 12:33 »
A moze zaloz siodlo z Rometa? Niekoniecznie zadziala, bo pozycja inna, ale jest szansa.

Poza tym jak Latos radzi - najlepiej zrobic pomiar frenologiczny à rebours  :)

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2017
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2529
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 15 Kwi 2016, 13:21 »
A moze zaloz siodlo z Rometa? Niekoniecznie zadziala, bo pozycja inna, ale jest szansa.
Poza tym jak Latos radzi - najlepiej zrobic pomiar frenologiczny à rebours  :)

Tak, tak ... spróbuję ze starym siodłem, a pomiar to rzeczywiście dobry pomysł!

Offline Wilk

  • Wiadomości: 8768
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1340
  • Miasto: Mons/Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 16 Kwi 2016, 18:22 »
W roku 2013 jechał rowerem koloru białego marki Canyon (ten nie był ze stali).
W roku 2014 jechał rowerem koloru czerwonego, innego producenta - stalowym.
To nawet jeszcze lepiej pokazuje, że ta waga wcale tak ważna nie jest. Po pierwszej edycji, w której zebrał mnóstwo doświadczeń zdecydował się jednak na jazdę na cięższym stalowym rowerze, stawiając na większą wygodę kosztem wagi.
Jego stalowy rower do ciężkich nie należy, waga poniżej 8 kg. Z tym komfortem trafiłeś w sedno. To był powód dlaczego zdecydował się na stal.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2017
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2529
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 17 Kwi 2016, 21:01 »
"Operacja Zator"

Miała być operacja Beskid Wyspowy wraz z grupą krakowską, no ale po całosobotnim malowaniu tarasu nie czułem się na siłach, by wstawać przed 4-tą rano :-) O bólu nadgarstków starałem się nie myśleć ... Budzik zadzwonił po 6-stej, zaokienne, poranne słońce zachęcało do ruszenia się z domu, więc i ruszyłem. Postanowiłem jechać wzdłuż doliny Wisły na zachód, a potem pokręcić się po pagórkach w okolicach Alwerni. Poza tym miałem nadzieję przetestować rower nie tylko na szosie, ale i szutrach, w lesie i na gliniastych, wąskich ścieżkach. Kilka zdjęć, jak i trasa poniżej, tu skupię się na wrażeniach z jazdy:

- szosa - AWOL daje szansę poczuć prędkość, prowadzi się stabilnie, a napęd jak dla mnie jest odpowiednio zestopniowany
- szutry - zwłaszcza te w okolicach Zatoru, są genialne: lekko pofalowane dno doliny Wisły, wokół stawy i starorzecza i gęsta sieć kamienisto-gliniastych dróg! Bestia łyka taki teren bez mrugnięcia okiem i czuje się, że ten rower to gravel z krwi i kości. Rama Cr-Mo fajnie tłumi wibracje, jest to wyczuwalne po dłuższej jeździe w takim terenie.
- piachy - mało ich było i głównie mokre, po deszczach, więc dość twarde; tyłem trochę bujało na boki, ale też opona 42c, no i nabita pod szosę ...
- glina - krótki odcinek na wale przeciwpowodziowym; nie było za mokro, więc i nie specjalnie był to grząski teren - zwykłą szosą raczej na granicy przejezdności, przełajem można by tak cały dzień ;-)
- podjazdy - nie było ich dużo, choć kilka całkiem zacnych - np. podjazd pod zamek w Lipowcu, którego końcówka miała charakter terenowy; w sumie 1.1km, średnio 7%, max 24%; całość przekręciłem siedząc dzięki przełożeniu 34 na 36 ... z sakwami byłoby pchanie, raczej ;-)
-  siodełko - jest całkiem dobrze; przestawiłem je o 0,5 cm do tyłu i obyło się bez problemów z 4-ma literami
- mostek - chyba obrócę, przez co obniżę pozycję ...



Okolica obfituje w liczne atrakcje krajoznawcze, gęstą sieć szlaków rowerowych, w tym tematycznych (od arch. sakralnej po ornitologiczne...), poza tym dziś przez cały dzień widoczne były Beskidy i Babia Góra.

Zdjęcia
Trasa

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2945
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 17 Kwi 2016, 21:07 »
... A minusy w porównaniu z Rometem? Bo nie chce mi się wierzyć że nie ma ;-)

Poza tym wygląda na to że miałeś naprawdę przednią jazdę:-)

Sent from my D6603 using Tapatalk

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2017
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2529
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 17 Kwi 2016, 21:24 »
Minusy ... na pewno amortyzator lepiej wybrałby co większe garby i nierówności, zwłaszcza na glinie i szutrach - tu nie ma co dyskutować, choć dziś nie było za wiele takich sytuacji. Również zjazd w dolnym chwycie z Lipowca, zwłaszcza na dziurawym i kamienistym odcinku o nachyleniu 17-19% był dość trudny dla hamulców ... na Romecie można by tu mieć więcej frajdy ze zjazdu. Grubszy kapeć dziś raczej nie miał sensu. Na paru podjazdach pewnie pojechałbym Rometem bardziej na miękko, ale z drugiej strony AWOL wydaje się "bardziej kolarski", czyli trzeba zadawać, co ma swój urok, czyż nie? ;-)

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2945
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 17 Kwi 2016, 21:40 »
No i teraz recenzja jazdy wydaje się pełniejsza :-) Pytam bo nigdy na MTB nie jeździłem...

Sent from my D6603 using Tapatalk


Tagi:
 




Organizujemy







Partnerzy

Patronat






Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum