Autor Wątek: "Bestia" - Spec Awol Comp  (Przeczytany 10307 razy)

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1357
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 10:57 »
Rama stalowa 2000g+ to jest dobra waga dla przełajówki, bardziej takiej do sakw i bagażnika.
Szukanie na siłę lżejszych, niezbyt opłacalne mi się wydaje.
Lepiej pieniądze zaosczędzić na bagazniki (np. tytanowe Tubusa) lekkie koła, opony, ew. widelec karbonowy.
Cenowo to może wyjść korzystniej.
Sam jeżdżę na stalowej ramie 2100g, całość z bagażnikami i osprzętem turystycznym 13500g, i gdybym sobie bagażniki odchudził, spokojnie mozna 500g niżej zejść.



Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2945
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 11:04 »
No wlasnie. Croixa de Fer (2100g) ze stalowym widlem (900g) mozna zbudowac za sensowne pieniadze w granicach 10.5kg, z karbonowym moze 10.2kg. Na tym da sie juz scigac, a po dolozeniu bagaznikow (tubusy po ok. 600g ) i blotnikow (<500g) ciagle mamy sensowna wage ponizej 12kg i sprzet do objechania swiata.

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 743
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 11:15 »
Z drugiej strony rezygnowac ze stali dla 200-300g oszczednosci masy na calym rowerze?
Raczej bliżej 500g różnicy na samej ramie. Różnica wagi AWOL'a w specyfikacji fabrycznej a Fuji który kupiłem to już 3-3,5 kg, a to już jest przepaść. Ja jeżdżę na lekko z dużą podsiodłówką i mocowania pod bagażniki przód / tył , błotniki nie są mi potrzebne (Fuji ich nie ma) , ale wiem że dla innych ich brak dyskwalifikuje takie ramy i lepszy będzie AWOL. Każdemu wedle potrzeb, niech się Krzyśkowi dobrze jeździ, chociaż uczciwie muszę przyznać że "look" AWOL na lepszy od Fuji; te wąskie rurki są super.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 8768
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 743
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 11:39 »
No ale to na czym jest aż taka różnica? Przecież chyba nie na samej ramie i widelcu? Bo jeśli składasz sam - to interesuje Cię tylko różnica na framesecie, resztę dajesz jaką chcesz, czy rama jest stalowa czy też aluminiowa.
No ale ja porównuję dwa konkretne rowery - AWOL'a w spec. fabrycznej i to co kupiłem (nic jeszcze nie wymieniałem, bo potencjał do zejścia do 8kg jest) no i w tym konkretnym przypadku różnica wynosi ok 3,5 kg.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 8768
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2945
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 11:54 »
Cytuj
Raczej bliżej 500g różnicy na samej ramie.

Zalezy czego szukasz, ale stalowe szosowki w normalnych cenach sa ponizej 1900g. Sa tez takie w nienormalnych po 1,2kg ;)

Cytuj
Różnica wagi AWOL'a w specyfikacji fabrycznej a Fuji który kupiłem to już 3-3,5 kg

No to juz bardzo duzo, ale myslalem ze rozmawiamy o budowaniu roweru na framesecie, czyli (zakladajac) z takimi samymi komponentami :)

Cytuj
Ale właśnie jak to jest z tymi wagami Genesis? Bo oni podają wagę framesetu CdF jako 3,83kg dla rozmiaru M.

Jak wazylem swojego CdF w rozmiarze 58cm (L / XL?) to mial (o ile dobrze pamietam) 2100g + 940g widelca + stery. Czyli pol kilo mniej niz podaja....


Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 743
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 12:04 »
No to juz bardzo duzo, ale myslalem ze rozmawiamy o budowaniu roweru na framesecie, czyli (zakladajac) z takimi samymi komponentami
Niby tak, ale frameset Awola to ok 2700zł, i jak do tego dodam różnicę między tym co zapłaciłem za Fuji to nie ma szans by wystarczyło na koła Mavic Aksium, osprzęt SRAM Force, karbonowy widelec i resztę osprzętu. Lekka wersja Awola (9-10kg)kosztowałaby pewnie z 7-8 tyś zł

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2017
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2529
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 12:08 »
Niby tak, ale frameset Awola to ok 2700zł, ...

Dokładnie to 2599 zł

Offline Wilk

  • Wiadomości: 8768
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna Ricardo

  • Wiadomości: 743
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 12:32 »
I też w przypadku Fuji dostajesz jednak rower o znacznie węższych zastosowaniach, a Awol jest cholernie uniwersalny
Ale tak jak pisałem wcześniej mi ta uniwersalność AWOLA nawet bardziej przeszkadza niż jest potrzebna. Po co mi mocowania pod bagażnik na widelcu i ramie skoro nigdy ich nie użyję, dla mnie to tylko zwiększenie masy roweru. Zrezygnowałem z AWOLA głównie przez to że nie chcę mieć ramy ważącej 2100g skoro to samo mam w alu ważące 1600.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 8768
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 20 Lut 2017, 12:04 »
Wiadomość usunięta.
„Nic mi po srebrze, nic mi po złocie,
Nic po chudobie —
Niech z głodu zamrę, przy krzywym płocie,
Byle przy tobie!“

Offline Mężczyzna skrzysie.k

  • Kapituła MP-P 2017
  • Absent.With.Out.Leave
  • Wiadomości: 2529
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 29.01.2016
    • Szlaki i Drogi
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 12:50 »

Ale tak jak pisałem wcześniej mi ta uniwersalność AWOLA nawet bardziej przeszkadza niż jest potrzebna. Po co mi mocowania pod bagażnik na widelcu i ramie skoro nigdy ich nie użyję, dla mnie to tylko zwiększenie masy roweru. Zrezygnowałem z AWOLA głównie przez to że nie chcę mieć ramy ważącej 2100g skoro to samo mam w alu ważące 1600.

I oto właśnie w tym wszystkim chodzi ... o wybór, świadowy wybór. Miałem (mam) 29-era, hardtail i dzięki niemu wróciłem po latach do jazdy na rowerze. Po roku wiedziałem jednak, że czeka mnie zmiana, bo dojrzała we mnie chęć podróżowania. Rambler ograniczał mnie w tym względzie na wiele sposobów. Pod bikepacking 17" rama z mocnym dropem górnej rury wykluczała jakikolwiek sensowny framebag, pod sakwy pojawiał się problem amortyzatora. Niby do obejścia i pewnie dałoby się ale, w międzyczasie ... polubiłem jazdę szosą, coraz częściej widzę się na dłuższych dystansach (200+), coraz bardziej potrzebowałem uniwersalności w rowerze. To wszystko zacząłem dostrzegać w segmencie gravel, który stoi okrakiem między lżejszym mtb, turystyką o różnych wcieleniach, czy przełajem, skąd blisko już do szosy ... Teraz czekam już tylko na lowridera i wiatr we włosach :-)

Offline Mężczyzna Pedro

  • Wiadomości: 143
  • Miasto:
  • Na forum od: 19.01.2014
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 13:10 »
Masa to jeden z najistotniejszych parametrów wpływających na opory ruchu pojazdu. Drugim takim parametrem jest współczynnik oporu powietrza. W każdym razie opory ruchu pojazdu składają się z: oporu toczenia, oporu wzniesienia, oporu bezwładności i oporu powietrza. Masa występuje w tych trzech pierwszych składowych, nie ma wpływu jedynie na opór powietrza. Oczywiście są na to wszystko odpowiednie wzory, które mogę przytoczyć ;)

Offline Mężczyzna Alek

  • Wiadomości: 2945
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 28.02.2013
    • aleknowak.net
Odp: "Bestia" - Spec Awol Comp
« 14 Kwi 2016, 13:19 »
Cytuj
Masa to jeden z najistotniejszych parametrów wpływających na opory ruchu pojazdu.

No, prosze o wzory ktore wylicza procentowy wplyw ekstra 2kg na opory ruchu po plaskiej trasie.

Bo doswiadczenia wykazuja ze nawet pod gore ten wplyw jest duzo mniejszy niz myslano. Co innego aerodynamika...

Tagi:
 




Organizujemy







Partnerzy

Patronat






Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum