Dzisiaj ze znajomym wycinalismy sztyce.
wkładałem pod prasę i wciskałem lekko do środka (~5mm), opierałem o dół rury podsiodłowej a nie suportu
Możesz też dość mocną suszarką do włosów lub czymś podobnym (nie opalarką!) podgrzać całe miejsce styku - stal ma inną rozszerzalność niż alu więc spoina wskutek rozszerzenia może skruszeć dając lepszy dostęp dla penetratora
W rowerze żony ukręcil sie gwint w obejmie sztycy i przy okazji ja wyciagałem. Rower jest prawie nowy (1 rok) i juz widac było rdze z ramy na sztycy (rama cr-mo, sztyca alu). Podejrzewam że to pierwsze oznaki mozliwości zapieczenia.
połączenia rama -sztyca nie jest szczelne, dostaje się tam wilgoć
smar ma za zadanie zapewnić poślizg stykających się elementów,
Cytuj połączenia rama -sztyca nie jest szczelne, dostaje się tam wilgoćCytuj smar ma za zadanie zapewnić poślizg stykających się elementów,Ale i zabezpiecza wlasnie przed wilgocia oraz zapieczeniem "galwanicznym"... Nie tak dobrze jak np. pasta miedziana, ale zawsze.
Odgrzewam temat, ponieważ mój Piorun doznał kontuzji, a mianowicie zapiekła się sztyca podsiodłowa Rower to Surly LHT czyli Cr-Mo a sztyca alluminium. Siedzi to w środku ok 16-17 cm. Na razie wyciągnąłem suport i wlałem benzynę może to ruszy a może są jakieś nowe sposoby na taki przypadek oprócz powyżej opisanych, oraz czy jeśli wysokość siodełka jest dobra i nie będę wyciągał/próbował wyciągnąć tej sztycy to czy takie długotrwałe zapieczenie nie uszkodzi ramy od wewnątrz ? Pytanie pewnie raczej na forum metalurgiczne jeśli takie jest ale może ktoś coś wie na ten temat?
W celu nie zapieczenia kolejnej sztycy, przyszły rower planuję mieć z aluminium
W moim Stevensie też był podobny problem ale bodajże udało się go rozwiązać nalewając chyba nafty przez otwór koszyka bidonu i odwracając rower do góry kołami.
Pierwszy z lewej albo prawej:http://karbonowy.pl/serwis/2595-finish-line-ti-prep-smar-montazowy.html