Stal jest zdecydowanie bardziej wytrzymała na ścieranie niż aluminium.
Z tym, że są stopy aluminium które maja podwyższoną odporność na ścieranie, stosowali takie w lepszych grupach, ale tak 20 lat temu.
W tarczach dużych (42 - 50) to łańcuch niszczy koronki, a nie odwrotnie.
Koronki o dużej ilości zębów zużywają sie wolniej, nacisk łańcucha rozkłada sie na większą ilość zębów.
Dlatego szybciej leci kaseta, niż koronki korby (te większe).
I to co pisał Worek, zużyty/ naciągnięty łańcuch (>1%) nawet dużą, stalową koronkę zajedzie.
Lepiej rotowac 3 łańcuchy, niż zajeżdżać do końca jeden i wymieniac na nowy po zużyciu poprzednego.
Użytkuję obecnie aluminiowe tarcze szosowe z lat 90, wytrzymują 3 kasety, w sumie przebieg powyżej 30 tyś, przy rotacji łańcuchów.