Autor Wątek: Garmin Edge 500 - serwis  (Przeczytany 701 razy)

Offline Mężczyzna Maro281

  • Wiadomości: 5
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 29.05.2020
Garmin Edge 500 - serwis
« 31 Sie 2021, 10:57 »
Cześć
Od wielu lat byłem szczęśliwym posiadaczem niezawodnego Garmin Edge 500.
Od jakiegoś czasu pojawił się problem z którym serwis nie może mi pomóc.
Dzięki forum udało mi się ogarnąć ładowania tego sprzętu podczas jazdy, co nie było łatwą sprawą, to może i z tym problemem pomożecie.
Problem polega na tym, że pod ładowaniem działa, nagle się zacina i aby cokolwiek zrobić muszę czekać, aż się rozładuje i później znów pod ładowaniem działa.
Oczywiście przywrócenie nastaw poprzez naciskanie trzech przycisków nie działa.
Nie znalazłem w żadnym wątku tego problemu.
Może ktoś ma jakiś specjalny kabel serwisowy do tego aby wgrać ponownie oprogramowanie?
Jeśli ktoś czuje się na siłach to mogę jakoś przekaząć urządzenie do serwisu :)
Pozdrawiam
Marek
« Ostatnia zmiana: 31 Sie 2021, 11:04 Maro281 »

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3087
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Odp: Garmin Edge 500 - serwis
« 31 Sie 2021, 11:05 »
Synchronizowałeś go z garmin express? Zaczęło się to od wrzucenia czegoś na urządzenie? Mam na myśli jakiś ślad, może nowa mapa? Przy resecie do ustawień fabrycznych często i tak zostają śmieci w pamięci urządzenia (przetestowane na fenixie), może warto podpiąć się kablem pod komputer i wyczyścić fizycznie wszystkie pliki gpx, fit i co tam jeszcze może być?

Offline Mężczyzna Maro281

  • Wiadomości: 5
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 29.05.2020
Odp: Garmin Edge 500 - serwis
« 3 Wrz 2021, 10:07 »
Niestety podłączając do komputera nie przechodzi w tryb komputerowy. Komputer nie widzi go, a urządzenie ładuje się.
Sprawdzę jeszcze na innym kablu.
Stało się to podczas wyjazdu. Nowe trasy były jechane ale śladu nie wrzucałem.


Offline Mężczyzna maciek70

  • Wiadomości: 321
  • Miasto: Sosnowiec
  • Na forum od: 18.05.2018
Odp: Garmin Edge 500 - serwis
« 3 Wrz 2021, 10:17 »
Sprawdź na innym kablu. Duża część kabli USB, które się posiada w domu pochodzi z ładowarek i często nie ma przewodów do danych, tylko zasilanie. Efekt jest wtedy dokładnie taki jak opisałeś.
"Jest tylko cienka czerwona między rozsądkiem a szaleństwem"

Offline Mężczyzna wiki

  • Nie spać! Jechać!
  • Wiadomości: 1317
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 28.01.2016
    • ekstremalna strona rowerowa
Odp: Garmin Edge 500 - serwis
« 3 Wrz 2021, 10:18 »
Sprawdź na innym kablu. Duża część kabli USB, które się posiada w domu pochodzi z ładowarek i często nie ma przewodów do danych, tylko zasilanie. Efekt jest wtedy dokładnie taki jak opisałeś.

Mam to samo. Na jednym kabelku bez problemu łączy się z kompem na innym nie.
rowerem na księżyc (88,5%)  [OSP - 122]

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3087
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Odp: Garmin Edge 500 - serwis
« 3 Wrz 2021, 10:31 »
Niestety podłączając do komputera nie przechodzi w tryb komputerowy. Komputer nie widzi go, a urządzenie ładuje się.
Sprawdzę jeszcze na innym kablu.
Stało się to podczas wyjazdu. Nowe trasy były jechane ale śladu nie wrzucałem.



Zostaw pod komputerem na dłuższy czas, niech się tam ładuje. To jeden ze sposobów reanimacji Fenixów, które świrują.

Offline Mężczyzna Gerwazy

  • Wiadomości: 379
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 13.10.2016
Odp: Garmin Edge 500 - serwis
« 3 Wrz 2021, 11:42 »
Niestety podłączając do komputera nie przechodzi w tryb komputerowy. Komputer nie widzi go, a urządzenie ładuje się.
Sprawdzę jeszcze na innym kablu.
Stało się to podczas wyjazdu. Nowe trasy były jechane ale śladu nie wrzucałem.



Marku,

To może być zarówno problem związany z nieoryginalnym kablem (takim, który nie ma odpowiedniej "żyły" do przesyłu danych) jak też z uszkodzonym gniazdem USB (często dochodzi  do uszkodzeń typowo mechanicznych lub przez ładowanie urządzenia przez ładowarkę do komórki - np było sporo uszkodzonych Fenixów w ten sposób - Garmin niby tego nie zakazuje - jak np Polar ale serwis zaleca ładowanie urządzeń - zegarki/odbiorniki GPS przez komputer lub powerbank).
Najprościej będzie podejść do serwisu Garmina, podłączą Ci urządzenie do kompa i sprawdzą czy jest jakakolwiek komunikacja. Jak będą w stanie "podnieść" Ci 500 to wgrają Ci nowy soft itp. Jak znam życie będzie to "za friko". Jak się okaże, że odbiornik jest uszkodzony to albo zapytaj o ewentualną ofertę wymiany (oddajesz swój sprzęt i dostajesz nowy "refurbished" ) albo szukaj nieautoryzowanego punktu naprawy Garmina - znam jeden dobry w Krakowie...w Warszawie nie korzystałem z żadnego więcCi nie pomogę).
Osobiście korzystałem z takiej pomocy w Trigar.pl (w Krakowie) - mają też swoją filię na Ursynowie. Możesz spróbować też poprosić o pomoc w azymucie - sądzę, że  powinni Ci też pomóc.

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum