Autor Wątek: Radon ZR Team 8.0/ NX. Jaką wersję tego modelu byście wybrali ?  (Przeczytany 2298 razy)

Offline Mężczyzna mouglee

  • Wiadomości: 9
  • Miasto:
  • Na forum od: 23.11.2014
Cześć ! :)

Przymierzam się do zakupu nowego roweru. Do tej chwili jezdżę sobie na sztywnym Felt'cie na kołkach 26" i z wiekszymi kołami nie mam doświadczenia.
Wybór juz zapadł lecz zostało kilka niuansów, w których możecie mi pomóc.
W założeniu miało to być coś nowego (nie używka).
W teren z amorem. Do jazdy na lekko z torbami bikepackingowymi albo bez ale też z możliwością przykręcenia bagażnika, założenia sakw i udania się na ciut dłuższą wycieczkę.
Wkład suportu wkręcany.
Ogranicza mnie budżet 1000 euro to max. i to z przesyłką.
Rowerek miał mi się też podobać, wybraniec to:
 
Radon
ZR Team 8.0

https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-8.0-912646
(tu dwie dostępne wielkości kól: 27,5" i 29 ")

Konfiguracja:
Rama ZR TEAM 27,5 - Materiał: Aluminium
Kolor ciemnoczarny / srebrny / wiśniowy
Widelec Rock Shox Judy Silver, pilot PopLoc, Boost
Skok 100 mm
Hamulce Shimano BR-MT200 (kiedyś do wymiany na mechaniki)
Tarcze hamulcowe Shimano SM-RT10, 180 / 160mm, Center-Lock
Stery FSA, ZS44 / ZS56
Mostek LEVEL NINE Race, 31,8 mm, 6 ° (16 "/ 60 mm 18" / 75 mm 20 "/ 75 mm)
Kierownica LEVEL NINE Race, 31,8 x 720 mm, wznios 15 mm
Chwyty kierownicy Chwyty RADON Performance
Siodło Selle Italia X1
Sztyca LEVEL NINE Race 30,9 x 400 mm
Mechanizm korbowy Shimano FC-MT610, 32T, 175 mm
Wspornik suportu Shimano Deore SM-BB52, 73 mm BSA
Przerzutka tylna Shimano XT RD-M8100, 12-biegowa
Manetki Shimano SLX SL-M7100-R, 12-biegowe
Kaseta Shimano SLX CS-M7100, 10-51
Łańcuch Shimano SLX CN-M7100
Opona przednia Schwalbe Tough Tom, drut, 27,5 "x 2,25"
Opona tylna Schwalbe Rapid Rob, drut, 27,5 "x 2,25"
Koła DT Swiss X1900 27,5, 22,5 mm, 110/135 mm
Zestaw nie zawiera pedałów
Całkowita waga od 12,60 kg
(rozmiar ramy S, ja potrzebuje M wiec będzie troszkę więcej ).

Lub:

Radon
ZR Team NX1

https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-zr-team-nx1-912728
(aktualnie dostępne kólko 27,5")

Konfiguracja:
Rama ZR TEAM 27.5 | 29 - Materiał: aluminium
Kolor głęboka czerń / błyszcząca oliwka / musztarda błyszcząca, he,he ;)
Widelec Rock Shox Judy Silver, PocLoc Remote, Air, Boost
skok 100 mm
Hamulce Shimano BR-MT200
Tarcze hamulcowe Shimano SM-RT26, 180 / 160mm, na 6 śrub
Stery FSA, ZS44 / ZS56
Mostek LEVEL NINE Race, 31,8 mm, 6 ° (16 "/ 60 mm, 18" / 75 mm, 20 "/ 75 mm, 22" / 90 mm)
Kierownica LEVEL NINE Race, 31,8 x 720 mm, wznios 15 mm
Chwyty kierownicy Chwyty RADON Performance
Siodło Selle Italia X1
Sztyca LEVEL NINE Race 30,9 x 400 mm
Korba SRAM X1 1000 Eagle DUB, 32T, 175mm
Oś suportu SRAM DUB, BSA 73mm
Przerzutka tylna SRAM NX Eagle, 12-biegowa
Manetki SRAM NX Eagle, 12-biegowe, Shiftmix
Kaseta SRAM PG-1210 Eagle, 11-50
Łańcuch SRAM NX
Opona przednia Schwalbe Tough Tom, drut, 29 "x 2,25"
Opona tylna Schwalbe Rapid Rob, drut, 29 "x 2,25"
Koła Mavic Crossride FTS-X, 21 mm, 110 / 135 mm
Zestaw nie zawiera pedałów
Całkowita waga od 12,90 kg (rozmiar S).

Zdaję sobie sprawe z ograniczeń napedu (1x).
Ścigał się nie będę ważne dla mnie, żeby dało się jechać w dół, po prostej i żeby ładnie ciągnął do góry ;) .
Kolorystycznie bardziej podoba mi się wersja zielona na NX.
Nie jest to jednak decydujące.
Ważniejsza dla mnie jest np. jakość kół: Mavic czy DT ?
Jaka wersję osprzętu byście wybrali?
I jakie koło 27,5"czy 29"?
Mój wzrost: 175 cm, przekrok 81.

Pozdrawiam i dziękuję za Wasze opinie  :) .

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 672
  • Miasto: PObiedziska
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
29 cali
Shimano deore / SLX / XT
Koła DT-swiss jeśli są .

Offline Mężczyzna mouglee

  • Wiadomości: 9
  • Miasto:
  • Na forum od: 23.11.2014
Hej!

Dzięki Remik za odpowiedz. :)
Jak by nie  było odzewu, to pomyślałbym że wybrałem...źle. ;)

Mam jeszcze jedno pytanie.
Gdyby się okazało, że napęd 1x nie jest dla mnie, to czy mogę kiedyś wymienić korbę na tę:

https://bike.shimano.com/pl-PL/product/component/slx-m7100/FC-MT610-2.html

W modelu 7.0 rama jest ta sama, naped 2x10 wiec chyba się przyjmie ?

Z ogarnięciem kompatybilności to się gubię, więc dzięki za pomoc.

Pozdrawiam. :)

Offline Mężczyzna 365

  • Wiadomości: 555
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 27.02.2018
Wymiana korby na 2x, niewiele da skoro masz napęd jednorzędowy w obydwu modelach. Zatem celuj może w model 7.0 jak sama napisałaś.
Hamulce MT200 do wymiany. Dlaczego? Nie są może demonem skuteczności ale mimo wszystko do użytku turystycznego wystarczają z zapasem.
Jeśli dobrze widzę, żaden z tych rowerów nie ma dolnych otworów w ramie do mocowania bagażnika.
Reszta jak napisał @remik.
Paweł.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1841
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Po co przepłacać za napęd 12 biegowy (łańcuch i kaseta drogie jak cholera) wieczny nie jest, zwłaszcza przy jednorzędowym z przodu
Lepiej 10b i z przodu 2 tarcze (2x10).

Poza tym, dobór przełożeń.
32t z przodu i 11-50 z tyłu, to raczej do jazdy w górach, i ciężkim terenie.
36 ew 38 z przodu bym dał, na asfalty.
« Ostatnia zmiana: 17 Lis 2020, 12:49 sinuche »

Offline Mężczyzna mouglee

  • Wiadomości: 9
  • Miasto:
  • Na forum od: 23.11.2014
Mądrego zawsze warto posłuchać :)
Właśnie po to umieściłem mój post żebyście mi doradzili.
Dobra.
Nie będzie już XT i SLX zostaje Deore co też nie jest źle.

Trochę obawiam się ze napęd 2x10 odchodzi już do lamusa i kupię nowy rower na przestarzałych technologiach. Jednak wciąż jeżdżę na 3x9 i części są dostępne.

Nie potrafię ocenić kół, padaka czy dadzą  radę   ?
Amortyzator nie ma już sztywnej osi. / ale to nie problem przy wymianie amora - żart ;) .
Cena części i samego rowerku sporo niższa co jest na plus.
O wymianie korby na 2x myślałem właśnie w tym kontekscie jak pisze @Sinuche / jak mnie znudzi młynek w miejscu he,he. Tu już nie będzie tej potrzeby.

Tak wygląda specyfikacja 7.:
Rama ZR TEAM 27.5 | 29 - Materiał: aluminium
Kolor ciemnoczarny / srebrny / wiśniowy
Widelec Rock Shox Recon Silver R, TK, PopLoc Remote
Skok 100 mm
Hamulce Shimano BR-MT200 / boje się hydraulików nie ma to, jak linka ;)
Tarcze hamulcowe Shimano SM-RT10, 180 / 160mm, Center-Lock
Stery FSA, ZS44 / ZS56
Mostek LEVEL NINE Race, 31,8 mm, 6 ° (16 "/ 60 mm, 18" / 75 mm, 20 "/ 75 mm, 22" / 90 mm)
Kierownica LEVEL NINE Race, 31,8 x 720 mm, wznios 15 mm
Chwyty kierownicy Chwyty RADON Performance
Siodło Selle Italia X1
Sztyca LEVEL NINE Race 30,9 x 400 mm
Mechanizm korbowy Shimano FC-MT500-2, 36x26T, 175 mm
Wspornik suportu Shimano Deore SM-BB52, 73 mm BSA
Przerzutka tylna Shimano Deore RD-M6000-SGS, 10-kierunkowa
Manetki Shimano Deore SL-M6000, 2x10 biegów
Przerzutka przednia Shimano Deore FD-M6020-L, Sideswing, 34,9 mm
Kaseta Shimano Deore CS-HG500-10, 11-42
Łańcuch Shimano Deore CN-HG54
Opona przednia Schwalbe Tough Tom, Draht, 27,5 "x 2,25" | 29 "x 2,25"
Opona tylna Schwalbe Rapid Rob, drut, 27,5 "x 2,25" | 29 "x 2,25"
Piasta przednia Shimano Acera HB-M3050
Tylna piasta Shimano Acera FH-M3050
Szprychy DT Swiss Factory
Obręcze Alex MD21
Zestaw nie zawiera pedałów
Całkowita waga od 13,20 kg

Otwory górne i dolne pod bagażnik są w każdym z tych modeli.

Jak byście, chcieli coś dorzucić nie krepujcie się, chętnie przeczytam.
Podziękował. :)

Offline Mężczyzna 365

  • Wiadomości: 555
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 27.02.2018
Ważne żeby napęd był sprawny, wyregulowany i w miarę czysty. Wtedy każdy będzie dobry.
Drugi rower użytkuje na Tourney-u i jakoś się nie psuje, a "stare" technologie zostaną z nami jeszcze długie lata.
Sztywna oś jest fajna ale szczerze nie czuję różnicy po przesiadce ze zwykłej 9mm. Poczułem za to lepszy amortyzator.
Hydrauliki... nie mam może dużego doświadczenia ale od 4 lat jeżdżę na hydraulikach i nie zaliczyłem ani jednej awarii. Nawet nie musiałem odpowietrzać. Zawsze może się zerwać przewód ale to raczej sporadyczne sytuacje.
Otwory faktycznie są.
Kiedyś usłyszałem coś ciekawego: najważniejsza w rowerze jest rama, potem koła, potem amortyzator (lub jego brak). Reszta to kosmetyczne dodatki.
Paweł.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 8617
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
No, ja po pierwszym zjechaniu 1000 różnicy poziomów po kamieniach dodałbym jednak do tego hamulce. Na v-brake moje ręce by odmówiły współpracy.
Oczywiście na nizinach to nie miałoby żadnego znaczenia.

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 672
  • Miasto: PObiedziska
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
hamulce MT dają radę - bałbym się bardziej linki i V-ki na zjazdach ;)

do jazdy amatorskiej - ten zestaw jest optymalny kosztowo , grupa Deore najlepsza jakość/cena
jedynie nie mam pewności czy te piasy długo pożyją , ale to nie jest jakiś wielki koszt łożysko wymienić ...


Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1841
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Te piasty Acera M3050 są na łożyska kulkowe, i tak dłużej pożyją w porównaniu do maszynowych (tak z doświadczenia).
Ja zastosowałbym piasty Deore M525(bez A na końcu) - tarcza na 6 srub, lub piasty Deore XT,
 są lepiej uszczelnione, można kilkanaście tyś. km zrobić, bez zaglądania do środka.
Serwis, to wymiana smaru i kasowanie luzów.

Trochę to dziwne, wszystko Deore, tylko piasty Acera.

Nie zgadzam się, że 2 biegi z przodu to "stara technologia". 2 biegowy napęd będzie produkowany długo, choćby do szosy, korby sie nie niszczą, a zębatki są zawsze dostępne.
Tylko czekać, jak wszczyscy ci zwolennicy jednorzędówek, powrócą do przerzutek z przodu, ze względu na szybsze zużycie napędu.
« Ostatnia zmiana: 17 Lis 2020, 16:53 sinuche »

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
Czytałem, że teraz na kołach oszczędzają. I na piastach.

Zresztą te napędy 1x to też marketing. Można przyoszczędzić na całym mechanizmie przedniej przerzutki.

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 672
  • Miasto: PObiedziska
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Tylko czekać, jak wszczyscy ci zwolennicy jednorzędówek, powrócą do przerzutek z przodu, ze względu na szybsze zużycie napędu.

Zwolennicy jednorzędówek mają hajs, a i te kilkaset gram lżejszy rower + prostota to główny argument - a nie koszty w sporcie  ;) Ale zgadzam się - że napęd 2x jeszcze pożyje i będzie się miał dobrze ..

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1841
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Przerzutka tylna Shimano Deore RD-M6000-SGS, obsługuje maxymalnie 36T w kasecie, a ta (kaseta) jest 11-42.
To nie będzie działać. trzeba zredukować kasetę do 11-36, przy tej przerzutce.

Tak mi się wydaje, że ten napęd (w sensie przełożeń) jest za dalej "miękki".
Wydaje mi się że tarcza 42 z przodu była by lepsza. Zawsze lepiej używać większej tarczy z przodu, mniej się zużywa.

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 672
  • Miasto: PObiedziska
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Dlaczego miękki , to jest rower mtb  ;)

Mam to samo , napęd XT/SLX 2x11 , obecnie nawet lżej czyli 11-42. przód 24/34 . W ciężki teren
optymalnie (głównie tak jeźdżę) - wykorzystuje się obydwie przednie tarcze, szutry - płaskie szybkie odcinki duża tarcza i można to napędzać do ok 45-47 km/h. Przy pełnym obciążeniu bikepackingowym to już wogóle - w terenie jak najbardziej zostałbym w 26/36 .
Jak przerzutka ogarnie 36  - 42 też da radę w praktyce, więc bez dodatkowych kosztów ..


Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 8701
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Do turystyki na napęd 2x10 jest minimalnie lepszy od 1x12 że względu na szersze przełożenia. Może to trochę kwestia regulacji i stanu haka przerzutki, ale mam wrażenie, że 2x10 działa nieco bardziej kulturalnie niż 1x12.

Za to nie zgadzam się zbytnio co do kosztowności. Kasety 12-rz zaczynają się od 140 zł, a łańcuchy kosztują około 80 zł. Już nie jest drogo, a zanim pojawi się konieczność wymiany, wszystko jeszcze stanieje.

Unikałbym tylko napędów 1x11. Dosyć rozsądne może być 2x11.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna mouglee

  • Wiadomości: 9
  • Miasto:
  • Na forum od: 23.11.2014
Hej!
Przemyślałem sobie pare rzeczy, wiadomo chciałoby się mieć super rower, ale nowinki kosztują.
Lepiej zrobię jak się za bardzo nie będę rozpędzał a
zaoszczędzone fundusze wydam na dobre torby bikepackingowe czy jakieś inne szpeje .
Zwróciliście uwage że zastosowano za dużą kasetę i maksymalna wielkość największej obsługiwanej zębatki w kasecie w Rd-6000 SGS to 36T.
Sprawdziłem całkowitą pojemność tylniej przerzutki. Shimano podaje 45T i zamontowany zestaw się w tym mieści, po podstawieniu do wzoru mam 43T. Może to jednak chodzi ciekawe tylko czy lekko?
Koła, na razie będą musiały wystarczyć .
Hamulce myślałem o mechanicznych Trp Spyre bo boję się zapadania klamek na dłuższych zjazdach. Jestem nastawiony na ten zakup.
Dzięki Wam za wszystkie uwagi :) .

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1841
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
W sprawie tej maksymalnej wielkości zębatki kasety.

Przerzutka posiada pojemność (to co obliczyłeś), jeżeli jest większa niż podana, łańcuch nie jest prawidłowo naprężony, czyli wypadają ci skrajne (przód, tył) przełożenia.

W przerzutce określa się też maksymalną koronke kasety, to zupełnie inny parametr. Jest to wielkość największej skrajnej koroniki, przy której wózek (kółko, górne przerzutki) zmieści się pod tą zębatką. I tutaj ciężko to przekroczyć, kółko zahacza ci o koronkę i nie wskoczy  na nią. Można to trochę podregulować śrubą, ale tak maks. 2 zęby można uzyskać.

Z przerzutką 36, to nie wiem czy nawet koronka 40T zaskoczy.
« Ostatnia zmiana: 20 Lis 2020, 12:57 sinuche »

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 4095
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Można kupić przedłużenie haka.

Ale przekazy ustne i pisane użytkowników tego rozwiązania, mówią, żeby nie iść tą drogą.

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 13519
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Zresztą te napędy 1x to też marketing. Można przyoszczędzić na całym mechanizmie przedniej przerzutki.

Nie jest to marketing tylko rozwiązanie do pewnego typu zastosowań. W typowym MTB to bardzo sensowne rozwiązanie, bez tego na pewno nie zawojowałoby tak szybko rynku. Natomiast do turystyki już takie sobie, a na pewno sporo bardziej kosztowne.

Otwory górne i dolne pod bagażnik są w każdym z tych modeli.


Otwór jest, ale umiejscowiony słabiutko, montowanie bagażnika będzie już wymagać rzeźby.
Ważne żeby napęd był sprawny, wyregulowany i w miarę czysty. Wtedy każdy będzie dobry.
Drugi rower użytkuje na Tourney-u i jakoś się nie psuje, a "stare" technologie zostaną z nami jeszcze długie lata.

Jest duży przeskok pomiędzy czymś na poziomie Tourneya a nowoczesnym napędem na poziomie Deore i więcej. Im węższy łańcuch tym płynniej napęd działa, po prostu nie masz skali odniesienia. To się odczuwa dopiero jak się dłużej poużywa lepszego napędu, a później przesiada się na starszy. Ja np. tak mam przesiadając się na rower do jazdy do pracy, który i tak ma napęd 9rz, ale w porównaniu do 11rz czuć różnicę

"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Offline Mężczyzna 365

  • Wiadomości: 555
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 27.02.2018
@Wilk - mam skalę odniesienia do Alivio M4000 z wcześniejszego roweru i do Deore M6000 w obecnym. Ja wiem, że to nie jest wysoka półka i pewnie XT działa lepiej ale w porównaniu do tych dwóch... no jest trochę bardziej topornie, jest mniejsza liczba przełożeń ale w codziennym użytkowaniu biegi zmieniają się tak samo. Z góry na dół i odwrotnie. :) Wygodę dla mnie robi raczej dobór przełożeń i sprzęgło w przerzutce.
Dlatego szczególnie gdy ktoś pyta o pierwszy rower albo pierwszy MTB (z czego w większości będzie użytkowany na asfalcie) to polecanie mu np. SLX uważam za co najmniej dziwne. Chociaż jak się ma kasę to i Bentley-em można jeździć 1 km na zakupy.  :o
"Nie pytaj mnie jaki mam rower tylko ile dzięki niemu zobaczyłem" :) czy jakoś tak...
Paweł.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1841
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Można kupić przedłużenie haka.

Ale przekazy ustne i pisane użytkowników tego rozwiązania, mówią, żeby nie iść tą drogą.
No można, ale to zbyt obniża przerzutkę (o kilkanaście mm). A to już jest za dużo, by przerzutka działała praiwidłowo na innyh koronkach, a i łańcuch trzeba by wydłużyć.

Już lepiej zamontować dłuższy hak, o maksimum 5 mm, ale to ciężko przypasować (różne typy, mocowania haków).

Offline Mężczyzna mouglee

  • Wiadomości: 9
  • Miasto:
  • Na forum od: 23.11.2014

Hej :) !
Dziekuję za Wasze wszelkie opinie, roweru jeszcze nie kupiłem, czekam na black week ;) .

Poszukałem informacji na temat kompatybilności przerzutki i kasety na stronce Shimano -  teoretycznie jest źle.
https://productinfo.shimano.com/#/com?cid=C-432&acid=C-435


Wg producenta nie powinno się łączyć tych komponentów.
Z kasetą CS-HG500-10 należałoby zastosować przerzutkę 10 rz./RD-M6000-GS lub 11rz./RD-M4120-SGS,RD-M5120-SGS.
Wrzuciłem problem w google i znalazłem na innym forum podobny temat.
Za małą mam wiedzę i dużo tego, żebym to teraz swobodnie rozwinął, dla chcących przeczytać wstawiam link
https://forum.szajbajk.pl/topic/11609-28-3811-42-rd-m6000-gs-czy-sgs/ .
Jednak konkluzja jest taka, że może to działać w praktyce ..."Ja w końcu wybrałem wersję m6000 SGS, zamiast dedykowanej GS
do kasety 11-42 i działa to bardzo dobrze, jestem zadowolony ;)"...
Co o tym myśleć, czy dyskont/Radon wystawiłby rower, w którym byłby problem z nie działajacą przerzutka ?
Rozumiem, że w razie kłopotów z płynnością działania napędu zostaje mi zmiana przerzutki lub wymiana kasety na mniejszą (twardsze przełożenie w jeździe pod górę) i ewentualnie pomóc coś mogłoby też wymiana haka na dłuższy o 5 mm ?
Otwory montażowe umiejscowione słabiutko :(, bagażnik właśnie miał byc z Bentleya ;).
Pozdr.

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum