Propozycje tras zgłaszać należy do końca października, głosowanie rozpoczyna się wraz z początkiem listopada i powinna spełniać następujące warunki:Propozycja powinna zawierać:– trasę dłuższą (ok. 500 km);– trasę krótszą (ok. 300 km);– wskazanie bazy noclegowej (wstępnie uzgodnionej z właścicielem obiektu).Start i meta zlokalizowane muszą być w pobliżu miejsca, w którym usytuowana jest baza noclegowa.Organizator zastrzega sobie prawo do wstępnej oceny zgłoszonej propozycji i niedopuszczenia jej do głosowania ze względów organizacyjnych.W przypadku, gdy w jedna ze zgłoszonych propozycji zdobędzie bezwzględną większość głosów, zawarte w niej trasy zostają wybrane oficjalnymi trasami Maratonu. W przeciwnym wypadku odbywa się druga tura z udziałem dwóch propozycji z największą liczbą głosów. W przypadku każdego remisu wygrywa propozycja, której miejsce startu znajduje się dalej w linii prostej od miejsca startu poprzedniej edycji Maratonu.Wybrane trasy po uzgodnieniu z Forumowiczami mogą ulec drobnym modyfikacjom, mającym na celu poprawę organizacji i bezpieczeństwa Maratonu.
To, co napisał Olo, brzmi rozsądnie.
Druga jest taka, że w głosowaniu rok temu wygrała trasa, której nie uda się zrealizować ze względu na niepoważne podejście właściciela bazy w Radawie. Znaleziona awaryjnie baza rezerwowa wymagała zmiany zwycięskiej trasy i też nie okazała się być idealna jeśli chodzi o kwestie organizacyjne i komunikacyjne. Czasy są nieprzewidywalne, więc jest to dla nas szczególnie ważne.
Co do komunikacji, to akurat Przeworsk był znacznie lepszy niż Radawa poprzez bliskość autostrady oraz pociągu.
Daliśmy radę w Ujsołach damy radę w Przeworsku Zgłaszaj, zgłaszaj.
Nie wiem, czy będę miał głos, ale jak tegoroczna trasa wygra to jadę
Jesienny grawelowy maraton na Mazurach pokazał, że jest duży potencjał w tych okolicach, jest wiele pięknych regionów, których jeszcze nie odwiedziliśmy
A może by tak ... powiew świeżości. Skoro mogą byś dwie trasy: "500" i "300", to może, idąc za modą i popularnością, dodać, jako trasę stowarzyszoną, trzecią trasę - trasę gravelową?
A może by tak ... powiew świeżości. Skoro mogą byś dwie trasy: "500" i "300", to może, idąc za modą i popularnością, dodać, jako trasę stowarzyszoną, trzecią trasę - trasę gravelową?Wspomniane Mazury akurat miałyby potencjał.
Tylko że w MP najbardziej przyciągające jest wybieranie trasy i fakt zmiany trasy co roku. Jak dojdzie trasa szutrowa, to to jest dodatkowy problem przy wyborze bazy. Nie wszędzie i nie z każdego miejsca w Polsce taką trasę da się sensownie wytyczyć.