Autor Wątek: Przedni amortyzator odmówił posłuszeństwa - co zrobić?  (Przeczytany 1645 razy)

8850

  • Gość
Amortyzator SR Suntour CR-8V rower trekingowy  lewy goleń OK, prawy kręci się w kółko i przeskakuje (słychać głuchy strzał co 1.5 obrotu) kiedy kręci się śrubą w prawo.  Nie da się go ani dokręcić ani poluzować bo wszystko chodzi w kółko i słychać że w środku golenia coś się kręci bez możliwości zatrzymania. Próbowałem ścisnąć amortyzator i dokręcić ale nie dało to rezultatu.

1. Co mogę teraz zrobić?
2. Czy skręcenie lewego golenia zdrowego na maksa a zostawienie uszkodzonego prawego przeżyje kilka tysięcy km? Czy lepiej poluzować wszystko ile się da?

Za 2 dni realizuje wyprawę > 3.000 km dookoła PL, z przodu 2 sakwy, z tyłu 2, problem wynikł teraz bo cały czas testuję zestaw pod obciążeniem i na nim jeżdżę po okolicy.
« Ostatnia zmiana: 24 Cze 2019, 22:32 8850 »

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3201
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Zmierz odległość od sterów do osi koła i sztywniaka montuj... Podstawowy aluminiak 250 złociszy.

@Edit - jak te torby na przód montujesz? potrzeba do nich śrub na widelec?

8850

  • Gość
Nie mam czasu aby kupywać nowy amortyzator rozpinać wyregulowane i sprawdzone bagażniki na przód (obejmy na golenie plus uchwyty L na v-brake) itd. tym bardziej że najprawd. mam zapieczoną śrubę na mostku. Musze doprowadzić to co jest do jakiegoś sensownego stanu teraz.

Czy skręcenie lewego golenia zdrowego na maksa a zostawienie uszkodzonego prawego przeżyje kilka tysięcy km? Czy lepiej poluzować wszystko ile się da?

Offline Mężczyzna zolw

  • Wiadomości: 148
  • Miasto:
  • Na forum od: 05.02.2018
Mam starego (10 letniego) Suntura Nex 4110 w końcu się zatarł i chciałem go serwisować. W dwóch serwisach powiedzieli mi, że tylko wymiana mnie ratuje na nowy w trzecim stwierdzili, że za 150 zł go przeczyszczą choć nawet klucza do niego nie mieli. Zamówiłem klucz i smar z neta dziś. Jak dojdą będę sam go rozbierał.

Jak piszesz, że coś się kręci w kółko to można by domniemywać, że coś się zerwało nieodwracalnie. Ale specjalistą jeszcze nie jestem. Opisz albo wrzuć zdjęcie jak wygląda śruba. Może jest niedokręcona i dlatego całość się kręci bo sprężyna w środku nie jest od góry chyba trzymana. Od góry u mnie są tylko plastikowe korki a od dołu jest śruba z nakrętką którą to śrubę trzeba by przytrzymać czymś żeby nakrętkę dokręcić.

Na YT są filmiki jak samemu rozebrać tani amor. W serwisach podobno serwisują tylko te od ~800 zł w zwyż, wtedy są do takich części. Te tańsze się wymienia na nowe chyba, że trafisz na jakiegoś serwisanta-pracusia.

Offline Mężczyzna zolw

  • Wiadomości: 148
  • Miasto:
  • Na forum od: 05.02.2018
Nie mam czasu aby kupywać nowy amortyzator rozpinać wyregulowane i sprawdzone bagażniki na przód (obejmy na golenie plus uchwyty L na v-brake) itd. tym bardziej że najprawd. mam zapieczoną śrubę na mostku. Musze doprowadzić to co jest do jakiegoś sensownego stanu teraz.
Wymienić na nowy w 2 dni zdążysz. Mi zdjęcie amora zajęło 8 min imbus No 5 i tyle na YT jest filmik też myślałem że mam zapieczoną śrubę a okazało się, że poszło łatwo.

Amor przedni nie działa dobrze z przednim bagażnikiem niejeden Ci to tutaj napisze. Sam się przekonałem o tym kiedyś. Ja serwisuje swój raczej pod osiedlowe krawężniki niż pod sakwy.

8850

  • Gość
Tak korek u góry do regulacji chodzi w prawo i lewo bez żadnej blokady choć z dużym oporem (w przeciwieństwie do drugiego golenia gdzie korek chodzi lekko prawo/lewo) a w środku chorego golenia słychać ze coś kręci się w kółko i korek co ok. 1.5 obrotu kręcony w prawo słychać strzał (przekok) i tak w kółko bez zatrzymywania się. Jutro obejrzę filmiki i spróbuję otworzyć korek od gory i zobaczyć co się obraca w środku. Jeśli udałoby mi się go skręcić na sztywno to jadę tak jak jest.

Amortyzacja nie jest mi wogóle potrzebna, ale nie chcę aby podczas wyprawy rozwalił mi się widelec. Przednie sakwy dość mocno obciązone plus torba na kierownicę.

Mam 2 dni ale jeszcze praca i inne rzeczy do zrobienia przed wyjazdem i nie mam czasu na pełen serwis tego amortyzatora.  NIe sądziłem że poleci w ostatnim momencie przed wyjazdem.
« Ostatnia zmiana: 24 Cze 2019, 23:17 8850 »

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2439
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Akurat wszystko, co jest w środku tego modelu, to w sumie atrapa, więc różnicy w działaniu pewnie nie poczujesz. Uważaj tylko na wszelkie obejmy mocowane na goleniach, bo łatwo przesadzić z zaciskiem i zatrzeć ślizg w tak wiotkim amortyzatorze.

8850

  • Gość
W sumie nie chciałbym aby się rozsypał amortyzator podczas drogi. Jeśli skręcę lewy sprawny goleń na maksa a drugi prawy będzie rozwalony i luźny, to będzie dobrze? Czy raczej oba powinny być luźne w takim przypadku?

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum