Autor Wątek: Surly Disc Trucker projekt  (Przeczytany 1539 razy)

Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 24
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019
Surly Disc Trucker projekt
« 13 Sty 2019, 15:34 »
Cześć,
forum obserwuję od wielu lat, obecnie witam się i proszę o pomoc.

Rozstając się z moim wysłużonym ponad dwudziestoletnim trekkingiem, na którym przebyłem wiele europejskich tras z sakwami, rozpocząłem projekt budowy następcy.

Rower ma być wytrzymały, wszechstronny, nadający się pod sakwy i gotowy na różne kierunki podróży. Z uwagi na pewien tradycjonalizm co do geometrii ramy oraz rekomendacje w sieci, postawiłem na ramę Surly Disc Trucker (geometria zbliżona do mojego poprzedniego roweru, ale eliminująca kilka braków). Ramę już zamówiłem, gdyż chyba udało się trafić niższą cenę. Rama będzie u mnie w ciągu 2-3 tygodni.

Koła też już raczej wybrane i niedługo będą składane. Hamulce planuję mechaniczne TRP.

Pierwotnie chciałem kierownicę typu baranek, ale niekoniecznie napęd szosowy. Dotychczas miałem napęd 3x8, więc tradycjonalizm podpowiada by zostać przy konfiguracji 3xXX. Zacząłem przeglądać grupy Shimano i rozważać Deore T6000 vs XT T8000.

Proszę o pomoc w wyborze:
  • napędu - czy warto dokładać do T8000? A może jeszcze inna grupa?
  • kierownicy - prosta / butterfly
  • a może są rozwiązania z barankiem, klamkomantekami i w miarę odpowiadającymi przełożeniami do 3xXX - odpowiednie do toruingu?
  • sterów
  • mostka - raczej regulowanego
  • tarcz/klocków hamulcowych

Poniżej przedstawiam wstępny projekt na papierze - może zasugerujecie inne, sprawdzone rozwiązania. Będę wdzięczny za konstruktywne słowo i potwierdzenie kompatybilności poszczególnych komponentów.

RAMA   Surly DT 28"   
KOŁA:      
  • obręcze DT SWISS 545D 700C DISC 36H
  • piasta przód NOVATEC NT-D041SB   
  • piasta tył NOVATEC NT-D142SBT   
  • szprychy DT CHAMPION + mosięzne nyple
  • oponySchwalbe Marathon Plus 28x1.5
  • dętki   Continental AV
  • taśma na obręcz   np. Schwalbe PVC?
NAPĘD:      
  • korba   FC-T8000 48/36/26T 175mm
  • suport BB-MT800   
  • kaseta Shimano CS-M771 11-36
  • przerzutka tył RD-T8000   
  • przerzutka przednia FD-T8000
  • łańcuch HG-95 10 speed   
  • pedały - albo posiadane SPD albo zmiana na nowe
  • manetki biegów   SL-T8000   
  • Linki Shimano?
HAMULCE:      
  • TRP Spyke
  • tarcze TRP 160mm i klocki - w zestawie -> tu: czy wymienić na inne tarcze/klocki?
  • Linki i pancerze Jagwire CG X SL
  • Shimano BLR3000 Avid SD7
KIEROWNICA
  • proszę o sugestię - prosta / butterfly? Jaka firma/model?
  • owijka, 'gąbka', chwyty?
  • mostek (regulowany) nieregulowany - jaki?(firma, typ, bo parametry ustalę po przymiarce) 
  • stery - crank creek 40 ec34 lub RITCHEY Logic comp 1 1/8 A-Head ?

« Ostatnia zmiana: 13 Sty 2019, 21:24 mru »

Offline Mężczyzna Sedymen

  • Wiadomości: 2208
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Surly Disc Trucker projekt
« 13 Sty 2019, 16:04 »
Zajrzyj do mojego wątku z ubiegłego roku kiedy składałem Surly Ogre. Może tam znajdziesz jakieś inspiracje i wskazówki, bo wiele tematów było dyskutowanych.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie! - L. Staff

Offline Mężczyzna furman

  • https://picasaweb.google.com/fuurman
  • Wiadomości: 1725
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 02.09.2010
    • http://www.rowerowanie.pl
Odp: Surly Disc Trucker projekt
« 13 Sty 2019, 16:24 »
Brrrr..jak widzę nazwę Novatec to mnie dreszcze przechodzą :)
Mostki regulowane też nie wzbudzają mojego zaufania. Te tanie są strasznie ciężkie i momentalnie łapią luzy. Te lepsze dosyć drogie. No i z regyły jest tak, że nawet gdy mostek jest regulowany to pozostaje w jednym nastawie przez wiele lat..czyli ta cała regulacja w zasadzie niespotrzebna jest.
Rowery i kobiety to moje podniety
Podjazdy i dziewczyny to moje dyscypliny

https://picasaweb.google.com/fuurman

Offline średni

  • Wiadomości: 1249
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
Odp: Surly Disc Trucker projekt
« 13 Sty 2019, 17:54 »
Może faktycznie rozważ DT Swiss 350 lub 370 ewentualnie budżetowo to tylko Novatec,stery zostałbym przy Cane Creek te co podlinkowałeś lub te też będą pasować i będzie trochę taniej:

Cane Creek stery 10 EC34 1 1/8"
"Góry Uczą Pokory"


Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 215
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Surly Disc Trucker projekt
« 13 Sty 2019, 19:00 »
To ja się mogę wypowiedzieć odnośnie grupy T6000 - w stosunku do MTB'owego odpowiednika zostaje się pozbawionym sprzęgła, naciąg sprężyny taki sobie, a mimo częstych regulacji czasami i tak potrafi przy obciążeniu z trzaskiem zmienić bieg.
Jeśli chcesz zostać przy shitmano, radziłbym dorzycić te 20 złociszy więcej i mieć deorkę M6000.

Choć zaletą grupy trekkingowej jest niewątpliwie precyzyjna manetka, z 'ekranem' pokazujacym wszytkie wartości ;P Niby pierdoła, a jakoś mnie cieszy  :P

Druga rzecz, co mi się rzuciła w oczy - czemu chcesz montować takie klamki hamulcowe? Po taniości brałbym Avid'y FR-5 albo po burżujsku, bez większych różnic w działaniu SD-7

Offline Mężczyzna blondas

  • Wiadomości: 532
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 22.10.2011
Odp: Surly Disc Trucker projekt
« 13 Sty 2019, 19:39 »
Druga rzecz, co mi się rzuciła w oczy - czemu chcesz montować takie klamki hamulcowe? Po taniości brałbym Avid'y FR-5 albo po burżujsku, bez większych różnic w działaniu SD-7
Kwestia uciągu linki pewnie  ;)
To są klamki do hamulca szosowego.
Inna sprawa, że lepiej użyć odpowiednika MTB skoro kierownica prosta. Większa siła itd.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 215
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Surly Disc Trucker projekt
« 13 Sty 2019, 20:06 »
Kwestia uciągu linki pewnie  ;)
To są klamki do hamulca szosowego.
Inna sprawa, że lepiej użyć odpowiednika MTB skoro kierownica prosta. Większa siła itd.

Wybrany przez autora TRP Spyke to zacisk MTB'owy, samemu go stosuję z SD-7 i ma standardowy uciąg linki - noo, może o milimetr krótszy od BB7 ;P

Offline Mężczyzna blondas

  • Wiadomości: 532
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 22.10.2011
Odp: Surly Disc Trucker projekt
« 13 Sty 2019, 20:49 »
Kwestia uciągu linki pewnie  ;)
To są klamki do hamulca szosowego.
Inna sprawa, że lepiej użyć odpowiednika MTB skoro kierownica prosta. Większa siła itd.

Wybrany przez autora TRP Spyke to zacisk MTB'owy, samemu go stosuję z SD-7 i ma standardowy uciąg linki - noo, może o milimetr krótszy od BB7 ;P
Rzeczywiście. Gapa jestem  ;)

Offline Mężczyzna Qba

  • Wiadomości: 153
  • Miasto: Hajnówka
  • Na forum od: 04.02.2014
Odp: Surly Disc Trucker projekt
« 13 Sty 2019, 21:41 »
W kwestii zacisków polecam Avidy BB7. Korzystałem z wersji MTN i Road, obie świetnie się sprawdzały. Teraz przesiadłem się na Spyre (szosowy odpowiednik Spyke), na oryginalnych klockach hamują gorzej od BB7.

Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 24
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019
Odp: Surly Disc Trucker projekt
« 13 Sty 2019, 21:48 »
Sedymen Twój wątek wcześniej przeglądałem, ale część pytań pozostało bez odpowiedzi. Po Twojej zachęcie wrócę i przejrzę wątek jeszcze dokładniej ;-).

furman koła w sumie wybrałem, ale dzięki za doświadczenie. DT Swiss rozważałem, ale wybrałem wariant budżetowy - Novatec. Mostek - też czuję, że po jednokrotnym ustawieniu, więcej z tej opcji się nie skorzystam, więc zmienię na nieregulowany. Parametry dobiorę jak będę ogarniał ostateczną pozycję. Niemniej, nadal temat otwarty - firma tudzież model mostka...

średni koła - idę w bardziej budżetowe, więc Novatec. Stery zostawię Crank Creek

qbotcenko Dzięki, zaktualizowałem klamki na SD7. Pierwotnie myślałem o zaciskach TRP Spyre-C, później zmieniłem na Spyke a zapomniałem dostosować klamki. Wpisałem Avidy. Thx.

Napęd - T6000, nie upieram się przy "T", może być "M". W pierwszej kolejności chciałem ogarnąć czy "T", czy raczej 6000 czy 8000, lub mieszanka "T" z "M"? W drugiej, które komponenty wybrać, aby były ok do touringu i kompatybilne ze sobą.

Alternatywnie rozważałem wcześniej: FC-MT6010, łańcuch CN-HG95, przerzutka tylna RD-T6000, przednia FD-4703, kaseta CS-HG50 (11-36), suport BB-MT800.

Także nie usztywniam się która grupa, czy przerzutka ze sprzęgłem czy bez, dlatego chętnie zapoznam się z Waszymi doświadczeniami, sugestiami.

Qba nie mam żadnego doświadczenia z hamulcami tarczowymi w rowerze, ale decyduję się na mechaniki, najpierw myślałem o Spyre-C, ale obecnie Spyke. Ewentualnie zastanawiałem się nad skorzystaniem z tarczy Shimano a może wymiana klocków na inne - metaliczne? (tego obszaru jeszcze nie znam ;-)).

Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 24
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019
Odp: Surly Disc Trucker projekt
« 13 Sty 2019, 21:58 »
Kwestia uciągu linki pewnie  ;)
To są klamki do hamulca szosowego.
Inna sprawa, że lepiej użyć odpowiednika MTB skoro kierownica prosta. Większa siła itd.

Wybrany przez autora TRP Spyke to zacisk MTB'owy, samemu go stosuję z SD-7 i ma standardowy uciąg linki - noo, może o milimetr krótszy od BB7 ;P

Z jakimi tarczami i klockami stosujesz Spyke? Coś polecasz, odradzasz?

Offline średni

  • Wiadomości: 1249
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
Odp: Surly Disc Trucker projekt
« 9 Lut 2019, 17:43 »
Możesz śmiało na tym jeździć sam używam z Ali i niema żadnych problemów z tarczami i z klockami za 2$ za kompl.na koło.

https://tiny.pl/tmf73


"Góry Uczą Pokory"


Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 6727
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Surly Disc Trucker projekt
« 9 Lut 2019, 20:55 »
Kierownicę powinieneś dopasować do ramy. Możesz sobie różne rzeczy nawymyślać, ale rama ma długość jaką ma i wprowadza ograniczenia.

Gięte kierownice są fajne. W jedenym z rowerów mam taką


Przejechałem na niej tylko kilka kilometrów (rower kupiony jako rezerwa na czarną godzinę :D), ale jak na "prostą kierownicę" była całkiem wygodna.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna kinioo

  • Wiadomości: 84
  • Miasto: Stevenage
  • Na forum od: 28.08.2018
Odp: Surly Disc Trucker projekt
« 18 Mar 2019, 09:50 »
Hej,

Trafny wybor...

Tu jest moj:

https://www.podrozerowerowe.info/index.php?topic=21132.msg410185#msg410185

Ogolnie skaldalem z tego co mi pozostalo - czyli osprzet glownie z MTB.

Co do kierownicy to nim kupilem i zlozylem Surly kupilem Genesis z kierownica baranek (rower kupiny zzamiarem wyjazdu Porto - Fatima - Lizbona)...

Powiem szczerze, ze nie moglem tego ogarnac - nie mowie, ze baranke jest zly, jednak jak dla mnie po latach glownie jezdzenia MTB z mega szeroka kierownica, nie potrafilem sie przestawic - prowadzenie wydawalo mi sie malo stabilne.

Wsadzielm zatem do Surlyego szeroka kierownice, ktora mi zostala z ktoregos roweru MTB.

Pozostawilem jeszcze sztyce widelca niedocieta, bo waham sie z jego wysokoscia (mysle, ze kilka wyjazdow wiecej i sie zdecydueje).

Jednego co mi brakowalo w mojej prostej, szerokiej kierownicy to 'rogi' - chcialem kupic te regonowmiczne Ergon, ale nie zdazylem zamowic przed wyjazdem.

(choc powiem, ze na dluzsza jazde za szeroka kierownica tez meczy - chyba gdzies cos czytalem, ze jakos najlepiej to miec ja tak szeroka jak ma sie szerokie ramiana/barki)

Obecnie w planie mam wymiane kol na jakies konkretne (chyba tym razem nowki) - przed wyjazdem zalozylem komplet uzywek Hope (piasty i obrecze)...jednak tylna obrecz nadaje sie do wymiany oraz piasta do serwisu - mozliwe ze zostawie piasty a dokupie tylko jakies nowe obrecze.

Ja u siebie mam hamulce hydrauliczne -tak wiem ze niby w wyprawowce jak cos to latwiej naprawic linki itp - ale ponownie wraca nawyk z MTB i jednak skutecznosc takich wlasnie hamulcow.

Powodzenia.
Sorki za brak polskich znakow...

Offline Mężczyzna mru

  • Wiadomości: 24
  • Miasto:
  • Na forum od: 13.01.2019
Odp: Surly Disc Trucker projekt
« 18 Mar 2019, 11:12 »
Fajne masz rowerki.
Składanie mojego prawie na ukończeniu. Zdecydowałem się na baranka.
Może niebawem zaprezentuję.

Tagi:
 




Organizujemy







Partnerzy

Patronat






Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum