Autor Wątek: Mechanizm korbowy - różne ilości zębatek  (Przeczytany 3215 razy)

Offline Mężczyzna mitch

  • Wiadomości: 40
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 13.07.2017
Mam takie aptekarskie pytanie  :):

Jaki wypływ na jazdę  będzie miał mechanizm korbowy  48-36-26 w porównaniu z 48-38-28. Czy na którymś trzeba będzie więcej się nakręcić, żeby jechać?

Offline Mężczyzna KMarcel

  • Wiadomości: 188
  • Miasto: Olsztyn
  • Na forum od: 13.06.2012
Przy młynku 26 będziesz miał bardziej miękkie przełożenie niż przy 28, ale różnica będzie "aptekarska". Reszta zależy od subiektywnych odczuć, kasety i rzeczywistego zakresu przełożeń z jakiego korzystasz (np. może będziesz więcej jeździł z blatu, bo przy przejściu na średnią tarczę akurat te 2 zęby zrobią różnicę).
Finalnie: maksymalna prędkość się nie zmieni, najlżejsze przełożenie będzie minimalnie lżejsze.

Offline Mężczyzna mitch

  • Wiadomości: 40
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 13.07.2017
Nie wiem co to znaczy "z blatu"  :icon_redface: , ale zauważyłem, że jeżdżę praktycznie cały czas na średniej tarczy, a z tyłu biegi od 3 do 6 (mam 8 rzędów). Z tego co piszesz to raczej nie odczuję różnicy (rower crossowy - miasto i drogi utwardzone).

Offline Mężczyzna cyniczny

  • Wiadomości: 525
  • Miasto: Piaseczno
  • Na forum od: 26.11.2012
    • Wycieczki rowerowe bliższe i dalsze
Blat to popularna nazwa największej zębatki przedniej.
Czasem w rowerach szosowych nazywana też patelnią:-)

Offline Mężczyzna mitch

  • Wiadomości: 40
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 13.07.2017
(np. może będziesz więcej jeździł z blatu, bo przy przejściu na średnią tarczę akurat te 2 zęby zrobią różnicę).
To ważna informacja. Rozumiem, że 36 może okazać się "za mało" wobec 38 i trzeba będzie więcej kręcić.
A z blatu to jadę tylko na zjeździe jak uciekam przed autobusem:)

Offline Mężczyzna KMarcel

  • Wiadomości: 188
  • Miasto: Olsztyn
  • Na forum od: 13.06.2012
Może nie tyle więcej kręcić, co wcześniej troszkę będziesz zmieniał biegi w górę a jak zabraknie Ci średniej tarczy przerzucisz na 48. Po to są 3 tarcze, żeby z nich korzystać. Porównaj sobie procentową zmianę przełożenia przy zmianie z 38 na 36 dla najmniejszej koronki z tyłu na jakiej realnie jeździsz  i wyjdzie Ci procentowa zmiana prędkości przy tej samej kadencji (prędkości pedałowania)
Dopiero zmiana blatu na mniejszy spowoduje, że "się więcej nakręcisz" i to tylko w sytuacjach, gdy będziesz jechał najmniejszą koronką z tył i zacznie Ci brakować kolejnego przełożenia.

Offline Mężczyzna mitch

  • Wiadomości: 40
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 13.07.2017
W tej chwili mam w 48-38-28 i wydaje się ok, ale z tego co piszesz to jednak apteka. Przy mojej codziennej jeździe do pracy i dużej ilości świateł duży blat "nie istnieje", a przy odczuwalnej chondromalacji, wysoka kadencja to mam na drugie  :icon_smile:

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum