Autor Wątek: Surly Ogre projekt  (Przeczytany 15937 razy)

Offline Mężczyzna altharr

  • Wiadomości: 461
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Odp: Surly Ogre projekt
« 3 Kwi 2018, 09:31 »
Cześć, korby z linią łańcucha 51,8 są do napędów boost. Dla rozróżnienia mają w nazwie literkę B2 np.FC-M8000-B2 36/26. Ja mam u siebie Slx 36/26 z kasetą 11 42 i jest bardzo ok. Zmieniłem właśnie z 3x9 40 30 22.

Offline Mężczyzna Sedymen

  • Wiadomości: 1943
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Surly Ogre projekt
« 3 Kwi 2018, 09:36 »
Cześć, korby z linią łańcucha 51,8 są do napędów boost. Dla rozróżnienia mają w nazwie literkę B2 np.FC-M8000-B2 36/26. Ja mam u siebie Slx 36/26 z kasetą 11 42 i jest bardzo ok. Zmieniłem właśnie z 3x9 40 30 22.
Dzięki Althar. Wszystko jasne. Boost to są te nowe standardy wideł o ile kojarzę (142mm chyba). Zatem mnie nie dotyczy korba 48,8 mm. Super wielkie dzięki.
Zmiana identyczna jak u mnie. Zastanawiam się czy brać 11-40 czy 11-42. Jak wchodzą ci biegi. Nie ma tam za dużych skoków w tej kasecie 11-42 utrudniających płynną pracę?

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie! - L. Staff

Offline Mężczyzna altharr

  • Wiadomości: 461
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Odp: Surly Ogre projekt
« 3 Kwi 2018, 10:33 »
Stopniowanie między kasetą 40 a 42 różni się tylko na 4 ostatnich. Nie czuję żadnych trudności w zmianie przełożeń.

11-13-15-17-19-21-24-27-31-35-40
11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-42

U siebie wybrałem manetki i przerzutkę XT m8000 a korbę, przednią przerzutkę i hamulce SLX m7000.
W porównaniu do poprzedniego zestawu XT M770, nowy zestaw działa "twardziej", manetki wymagają odrobinę więcej siły, przerzutka działa bardzo zdecydowanie. Myślę, że będziesz zadowolony.
« Ostatnia zmiana: 3 Kwi 2018, 10:56 altharr »

Offline miki150

  • morsung
  • Wiadomości: 5201
  • Miasto: wejherowo
  • Na forum od: 05.07.2010
Odp: Surly Ogre projekt
« 3 Kwi 2018, 13:29 »
Czytałem o mierzeniu linii łańcucha na kasecie, ale ja nie mam na czym mierzyć.

To powinno zależeć tylko od specyfikacji piasty, a konkretnie od liczby rzędów i szerokości widełek. Może da się gdzieś wyczytać.

Offline Mężczyzna Sedymen

  • Wiadomości: 1943
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Surly Ogre projekt
« 3 Kwi 2018, 14:19 »
Wyczytałem, że dla mnie będzie 48,8. 51,8 jest dla napędów dwunastkowych lub jakoś tak, ale nie dla mnie.

Odwrotu brak. Sprzedałem Toughrouda :( Pierwszy zakup zrobiony Shutter Precision PD-8 6s 36h z bikecomponent.de. nadciąga.

Właściwie to wszystko mam już poukładane. Ostatnie przemyślenia to co wybrać:
1) SRAM grupa GX z gripshitem (bez kasety)

2) MIX Manetki Gripshift GX korba SLX przerzutki SRAM GX lub Shimano XT

3) SHIMANO grupa XT (manetki przerzutki), korba i kaseta SLX,

Wewnątrz tych trzech wyborów koszyki gotowe do odpalenia.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie! - L. Staff

Offline Mężczyzna Sedymen

  • Wiadomości: 1943
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Surly Ogre projekt
« 4 Kwi 2018, 11:42 »
Wydaje się, że temat ogarnięty. Jak nie usłyszę głosów sprzeciwu będzie przegłosowane.
Koła
Przód:
Obręcz DT SWISS 545 DB 36h
Schutter Precision PD-8 36h
Szprychy DT SWISS 2mm
Tył:
Obręcz DT SWISS 545 DB 36h
Novatec D042SB
Szprychy DT SWISS 2mm
Hamulce
Shimano XT BR M8000
Shimano SLX SM-RT66 (160 mm P/T)
Napęd Sram GX
Manetki: Sram GX Gripeshift 11s
Korba: Sram GX 36/24T 2x11
Kaseta: SRAM PG-1130 NX 11-42T 11-sp
Przerzutka P: SRAM GX Type 3 2x11 DirectMount
Przerzutka T: SRAM GX Type 3 2x11
Łańcuch: Sram PC X1
Kierownica wielopozycyjna AMOEBA Borla HB-C322
Bagażniki Tubus
Błotniki SKS

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie! - L. Staff

Offline Mężczyzna jgkmarcin

  • Wiadomości: 817
  • Miasto: Jelenia Góra
  • Na forum od: 01.04.2015
Odp: Surly Ogre projekt
« 4 Kwi 2018, 13:53 »
Wydaje się, że temat ogarnięty. Jak nie usłyszę głosów sprzeciwu będzie przegłosowane.

Kierownica wielopozycyjna AMOEBA Borla HB-C322

Jeżeli zależny ci na tej kierownicy, to mogę Ci sprezentować. Ma przejechane ok 200 km. Zakładałem i ściągałem z roweru ze trzy razy Wystarczy,że zapłacisz za wysyłkę.


"..z tylu różnych dróg przez życie,
Każdy ma prawo wybrać źle..."

Offline Mężczyzna Sedymen

  • Wiadomości: 1943
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Surly Ogre projekt
« 4 Kwi 2018, 14:40 »
Jesteś kochany. Bo wszystkie JelenioGórzaki to fajne chłopaki :)

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie! - L. Staff

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 1418
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Surly Ogre projekt
« 4 Kwi 2018, 15:23 »
... Jak nie usłyszę głosów sprzeciwu...

Ja się nie sprzeciwiam, a wręcz przeciwnie. Podoba mi się to zestawienie. Nie znam tych gripshitów, ale mam nadzieję, że nie będziesz przeklinał chwili, gdy podjąłeś decyzję o ich założeniu.
 :)

Offline Mężczyzna Sedymen

  • Wiadomości: 1943
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Surly Ogre projekt
« 4 Kwi 2018, 20:15 »
Nie znam tych gripshitów, ale mam nadzieję, że nie będziesz przeklinał chwili, gdy podjąłeś decyzję o ich założeniu.
Witaj w klubie. Pożyjemy, zobaczymy.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie! - L. Staff

Offline średni

  • Wiadomości: 1229
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
Odp: Surly Ogre projekt
« 4 Kwi 2018, 20:53 »
Szkoda kasy na hamulce XT i są jakieś problemy z nimi jak poczytasz na innych forach mtb celuj w SLX 7000 ;).Nie wiem czy ta kierownica nie zepsuje wizualnie tego projektu :o.Zawsze można zmienić :lol:
Novatec D042SB pamiętaj że tam chyba bębenek ogarnia 8/9/10 rzędów ;)
Może jednak piasta DT Swiss 350 jeśli ma być na bogato ;D
"Góry Uczą Pokory"


Offline Mężczyzna altharr

  • Wiadomości: 461
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Odp: Surly Ogre projekt
« 4 Kwi 2018, 21:10 »
Kasety MTB 11 wchodzą na bębenek 10 także nie ma problemu. DT swiss 350 można otworzyć bez narzędzi i to jest fajne, ale już do wymiany łożyska po stronie napędu potrzebny jest specjalny klucz.

Offline Mężczyzna Sedymen

  • Wiadomości: 1943
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Surly Ogre projekt
« 4 Kwi 2018, 21:39 »
Szkoda kasy na hamulce XT i są jakieś problemy z nimi jak poczytasz na innych forach mtb celuj w SLX 7000 ;).Nie wiem czy ta kierownica nie zepsuje wizualnie tego projektu :o.Zawsze można zmienić :lol:
Novatec D042SB pamiętaj że tam chyba bębenek ogarnia 8/9/10 rzędów ;)
Może jednak piasta DT Swiss 350 jeśli ma być na bogato ;D
DT SWISS 350 jest bardzo ok ale kosztuje 550 zł. Za dużo. Zresztą całe życie używałem Shimano z konusami. To będą moje pierwsze maszyny i najpierw muszę zobaczyć, czy nie strzeliłem sobie w kolano. Novatec D042SB ma dobre opinie i jest prosty w serwisie (jak masz łożysko(łatwo dostępne) to możesz naprawić w trasie - manuale i opinie z netu).
Hamulce XT BR8000 - przyznaję się, natura ludzka, w tym moja, jest słaba i ułomna - mea culpa. Nie dziwię się, że ludzie kupują SLX technicznie i funkcjonalnie to jest to samo ale... O problemach nie słyszałem. Są bardzo chwalone. Była opinia, że zatrzymałyby ciężarówkę... i ładne :) Podsumowując - tak jestem snobem.
Kierownica Amoeba. Nie patrzyłem pod tym kątem. Składam rower turystyczny. Nie do maratonów ale do sakw i spokojnej, długiej jazdy z nimi. To jest kierownica turystyczna a rower jest do turystyki. Jest wielopozycyjna i wygląda jak taka kierownica. Uważam, że ten typ jest bardzo praktyczny. Czy ładna/brzydka. Nie mam pojęcia. Nawet jak rower będzie brzydki to jaki przystojny biker na nim :)
Czy na bogato. Trochę to kosztuje a Exel jest bezlitosny. Żałuję, ze tak szybko sprzedałem Toughrouda, bo bym go oskubał i dopiero sprzedał. Finansowo byłoby lepiej. Uważam, ze jadę w górnych pułapach sprzętu turystycznego ale poniżej poziomu gdzie płaci się za wylajtowanie sprzętu. Tak przynajmniej celowałem.
« Ostatnia zmiana: 4 Kwi 2018, 21:44 Sedymen »

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie! - L. Staff

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 4701
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Surly Ogre projekt
« 4 Kwi 2018, 21:55 »

Tak spytam: A te łożyska to co ile? się wymienia, by demontaż piasty na odległości 2, 3, 4 tygodni urlopu musieć uwzględniać. Pytam serio.

U mnie, po ok. 18 tysiach, najpierw skończyły się pieski, próżynki. Przy ok. 25 tysiach, zarówno w przypadku ratchetów, jak i próżynek/piesków, łożyska nadal są git all right.


Ps. Wczoraj gdzieś przeczytałem, vsf fahrradmanufaktur na ramy i widła udziela gwarancji 1o lat (przynajmniej linii xt). Cmok-cmok.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 5657
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Surly Ogre projekt
« 4 Kwi 2018, 22:07 »
Tak spytam: A te łożyska to co ile? się wymienia, by demontaż piasty na odległości 2, 3, 4 tygodni urlopu musieć uwzględniać. Pytam serio.
Jak masz farta, to od 30kkm nic w tej (D042SB) nie robiłem. Jak masz pecha, to kilka tysięcy. Zepsute łożysko zwykle powoduje padnięcie uszczelnienia oraz bębenka. Zamiast oryginalnego uszczelnienia sprawdza się dobrze dobrany oring :)

My home is where my bike is.

Tagi:
 




Organizujemy







Partnerzy

Patronat






Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum