Autor Wątek: Spartakus  (Przeczytany 2065 razy)

Opis: ni to pszelaj, ni to trekking

Offline Mężczyzna Młody

  • Wiadomości: 785
  • Miasto: Gabryelin
  • Na forum od: 23.12.2014
Spartakus
« 6 Lis 2015, 14:52 »
Wszędzie się chwalę, to i tu wrzucę  :lol:

Rower niedawno ulepszony poprzez wymianę taniego amortyzatora na sztywny widelec, opon na szersze a kierownicy na baranka (baranki są najlepsze ;)





Specyfikacja:
    Rama Spartacus Aluminium Lite 17"
    Widelec Amortyzator SR Suntour NEX sztywny aluminiowy
    Kierownica UNO aluminiowa 31,8+rogi+lemondka baranek 420mm+lemondka
    Mostek 100mm 70mm
    Siodło DDK z wycięciem anatomicznym
    Manetki Shimano ACERA
    Przerzutka przednia Shimano ALIVIO
    Przerzutka tylna Shimano ALIVIO
    Hamulce Aluminiowy v-break SACCON
    Dźwignie hamulca Shimano ACERA tekto rl520
    Kaseta Shimano HG41 11-32 8rz Shimano HG51 11-30 8rz
    Łańcuch Shimano KMC
    Korba Shimano FCM 311 48/38/28T
    Suport NECO na łożyskach
    Obręcze przód:Spartacus Rigida ZAC; tył Spartacus
    Piasty przód: jakieś shimano deore; tył jakieś shimano
    Opony cst cross-traweler 700X38 schwalbe hurricane 29x2.0
   


zapewne wielu interesują manetki, więc zaspokajam ciekawość:



Jak się jeździ?
 -zajebiście

Jak się zmienia biegi?
 -gorzej niż szosowe klamkomanetki, ale idzie się przyzwyczaić (no i jest taniej)   

korzystając z okazji:
Znacie jakieś błotniki które mi wejdą w ramę? (najlepiej pełne, ale to nie wymóg)
Pytanie do majsterkowiczów; czy dało by się z klamkomanetki np. shimano claris i klamki tektro rl520 skręcić jedną klamkomanetkę pod vbrake?
« Ostatnia zmiana: 6 Lis 2015, 15:06 Młody »

Offline Mężczyzna gagarin

  • Wiadomości: 1011
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 10.12.2010
Odp: Spartakus
« 6 Lis 2015, 16:48 »
Przedziwna konstrukcja :) To jest do jazdy w terenie, po szosie czy jak? Twentyniner z barankiem, lemondką i bagażnikiem. All in one.
Jeżdżę aby jeść.


Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10905
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Spartakus
« 6 Lis 2015, 17:04 »
Jak na niego patrzę to od razu mam "nie Spartakus tylko Nosorożec!"

Offline Mężczyzna Księgowy

  • .::Kolarska Patologia::.
  • Wiadomości: 4046
  • Miasto: Warszawa/Jabłonna
  • Na forum od: 30.12.2010
Odp: Spartakus
« 6 Lis 2015, 20:40 »
Zalatuje Dziczą:) Ale pomysł z klamko-manetkami na lemondce - kozak:)
Jadę tam gdzie znika horyzont.
MP 2014 - 500km 25h28`|MP 2015 - 300km 20h30`|MP 2017 - 300km 21h01`|MP 2018 (DNF)- 519km 27h30``|BBT 550km (DNF) | POM500 46h33`|PGR 550km - 80h04`

RDK

  • Gość
Odp: Spartakus
« 6 Lis 2015, 21:01 »
Jak na niego patrzę to od razu mam "nie Spartakus tylko Nosorożec!"

Mi bardziej tak

Offline Mężczyzna Młody

  • Wiadomości: 785
  • Miasto: Gabryelin
  • Na forum od: 23.12.2014
Odp: Spartakus
« 10 Lis 2015, 11:21 »
Przedziwna konstrukcja :) To jest do jazdy w terenie, po szosie czy jak? Twentyniner z barankiem, lemondką i bagażnikiem. All in one.


W zamyśle miał być uniwersalny i wygodny rower trekkingowy,
stąd szerokie opony z bieżnikiem semislick (ja osobiście nie widzę większej różnicy między moimi tłentinajnerami a np. maratonami 28" o tej samej szerokości; rozważałem marathony dureme, nawet zamówiłem w okazyjnej ;) cenie <120zł za oponę ale okazało się że nie mieli na stanie :( )
oraz kierownica baranek (jak wiadomo najwygodniejsza kierownica na asfalt oraz w miarę łatwy teren) poprzednio jeździłem w konfiguracji kierownica mtb+rogi+ lemodka więc przełożyłem (potem się przekonałem że jak się na kamykach/korzeniach skatuję nadgarstki to bardzo przyjemnie się potem położyć na asfalcie)
bagażnik w trekkingu chyba wiadomo
manetki na lemondce są wynikiem niewielkich funduszy, w bliżej nieokreślonej przyszłości prawdopodobnie wrzucę np. tarczę i wstawię normalne klamkomanetki

ponawiam:
Cytuj
Znacie jakieś błotniki które mi wejdą w ramę? (najlepiej pełne, ale to nie wymóg)
Pytanie do majsterkowiczów; czy dało by się z klamkomanetki np. shimano claris i klamki tektro rl520 skręcić jedną klamkomanetkę pod vbrake?

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7375
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Spartakus
« 10 Lis 2015, 11:44 »
Pytanie do majsterkowiczów; czy dało by się z klamkomanetki np. shimano claris i klamki tektro rl520 skręcić jedną klamkomanetkę pod vbrake?
Nie. Uznaj, że klamkomanetki shimano są nierozbieralne. Tzn rozbieralne są, ale nieskładalne.
Czysto teoretycznie można by kombinować w campie (bo tam klamka hamulca nie ma żadnego elementu wspólnego ze zmianą biegu), ale to by wymagało nabicia tulei mocowania linki w innym miejscu (by zwiększyć dźwignię). Średnio wykonalne w domowych warunkach.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Młody

  • Wiadomości: 785
  • Miasto: Gabryelin
  • Na forum od: 23.12.2014
Odp: Spartakus
« 10 Lis 2015, 12:19 »
w sumie nie muszą być shimano, mogą być dowolne kompatybilne (albo i nie w ostateczności mogę podmienić przerzutki na inne)

poza tym wciąż mam nadzieję że jakiś producent zczaji niszę na rynku i wypuści odpowiednie klamki (manetki szosowe na prostą kierownicę powstały, jak upowszechniła się moda na "fitnessy")

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7375
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Spartakus
« 10 Lis 2015, 12:29 »
jak ktoś potrzebuje mocnych hamulców, to kupuje bb7 w wersji road i nie ma żadnych cyrków.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Młody

  • Wiadomości: 785
  • Miasto: Gabryelin
  • Na forum od: 23.12.2014
Odp: Spartakus
« 10 Lis 2015, 12:34 »
i pewnie tak zrobię jak nie wyjdzie z przerabianiem klamek, tylko musiałbym wymienić widelec, obręcze i pewnie jeszcze kilka części... a to już jakieś koszta są

ps. do klamkomanetek szosowych pasują wszystkie tarcze? (ew. da się je jakoś sensownie przerobić) czy podobnie jak ze szczękowymi są dwa standardy naciągu linki?

Offline Mężczyzna karolg

  • Wiadomości: 45
  • Miasto: Wawa
  • Na forum od: 23.01.2013
Odp: Spartakus
« 10 Lis 2015, 13:06 »
Cześć!

Długo jestem na forum ale dopiero Twój rower skłonił mnie do napisania posta :) Także na początek - dzińdybry.

Podoba mi się Twój nosoro... Spartakus głównie dlatego, że sam kombinuję nad nowym, uniwersalnym sprzętem. Hmm.. turystycznym. Aktualnie kombinuję nad geometrią ramy i zastanawia mnie Twoja podmiana prostej kierownicy na barana. Z pewnością wydłużyło Ci to pozycję - nie jest za daleko?

Offline Mężczyzna Młody

  • Wiadomości: 785
  • Miasto: Gabryelin
  • Na forum od: 23.12.2014
Odp: Spartakus
« 10 Lis 2015, 13:12 »
nie narzekam, mostek skróciłem o 30mm a zastosowane klamki są w miarę krótkie + kierownica jest w miarę wysoko (zawszę mogę jeszcze zmienić mostek z - na +)

póki co jest dużo wygodniej, choć tak naprawdę żeby się o tym przekonać trzeba zrobić trasę 3-cyfrową

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7375
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Spartakus
« 10 Lis 2015, 19:09 »
ps. do klamkomanetek szosowych pasują wszystkie tarcze? (ew. da się je jakoś sensownie przerobić) czy podobnie jak ze szczękowymi są dwa standardy naciągu linki?
tarcze tak, zaciski nie. Jest wersja road i wersja mtb. Wersja road nie jest obecnie dostępna w polsce, najtaniej ebay i tajwan.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10374
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Spartakus
« 10 Lis 2015, 19:36 »
Z mojego Fuji się śmiano,  a tu kolejna dziwniejsza konstrukcja ;)
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum