Autor Wątek: Lemondka  (Przeczytany 76231 razy)

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14889
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Lemondka
« 12 Mar 2019, 16:43 »
Super :) Jeździłem wcześniej na alu wygiętej do góry i na pewno do niej nie wrócę. Jedyny teoretyczny minus tego modelu to brak możliwości regulacji długości ale w moim wypadku długość fabryczna jest akurat idealna

No i też nie ma regulacji góra-dół jak mają lepsze lemondki.
A czy będzie wygodna - to już czysto indywidualna sprawa, ale generalnie w ultra widuje się więcej wyższych lemondek, bo bardziej liczy się wygoda niż aerodynamika, bo co nam po aerodynamice jak po paru godzinach zacznie kark boleć. Tak więc wybierając model trzeba mieć na uwadze przede wszystkim własne preferencje.
Kobiety i koty zawsze robią, co chcą, więc mężczyźni i psy niech się z tym pogodzą.
http://wilk.bikestats.pl

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 7065
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Lemondka
« 12 Mar 2019, 21:24 »
/.../ Tak więc wybierając model trzeba mieć na uwadze przede wszystkim własne preferencje.

Z początkiem tych się nie ma /piszę o sobie/ - se filuję na różne, odpowiedzi nie znam. By nie zmarnować hajsu, na wejście myślałem wziąć coś z Deca; tam jednak właściwie nic.

Na oko jotka Dedy za coś 4 jawki mi podeszła, w sklepach filuję, czytam - użytkownik se jechał, poduszka mu siup odpadła, gleba; tym bardziej no namów się obawiam.


Możliwość regulacji ważna jest chyba zarówno po wysokości, jak i szerokości /rozstaw poduszek/.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Konrad Adkonis

  • Wiadomości: 64
  • Miasto: Słupsk
  • Na forum od: 25.04.2018
Odp: Lemondka
« 19 Mar 2019, 15:56 »
Ktoś testował takie coś?

https://allegro.pl/oferta/lemondka-karbonowa-7853058161

Rozglądam się od dłuższego czasu za czymś ciekawym, ale albo są to klocki zajmujące prawie całą kierownicę, albo kosztują powyżej 400 zł.

W tej linkowanej za minus uważam to, że nie jest podniesiona w żaden sposób, a taką bym raczej preferował. Może jednak ktoś ma jakieś "patenty"?

Ja takiej używam, dwa sezony i mam mocno mieszane uczucia, do tego stopnia, że rozglądam się za czymś innym. Na pewno jest to kwestia osobistych preferencji. Dla mnie minusem jest to, że nie jest podgięta do góry, co przy dłuższej jeździe męczy nadgarstki nienaturalnie wygięte w dół.
Drugim poważnym minusem jest jej montaż. Montowałem ją na dwóch kierownicach i zawsze był problem z rozsunięciem, w jednym i drugim przypadku mam ją przy samym mostku, ponieważ inaczej nie można jej dokręcić na tyle mocno aby była stabilna.


Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1622
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Lemondka
« 19 Mar 2019, 16:37 »
/.../ Tak więc wybierając model trzeba mieć na uwadze przede wszystkim własne preferencje.

Z początkiem tych się nie ma /piszę o sobie/ - se filuję na różne, odpowiedzi nie znam. By nie zmarnować hajsu, na wejście myślałem wziąć coś z Deca; tam jednak właściwie nic.

Na oko jotka Dedy za coś 4 jawki mi podeszła, w sklepach filuję, czytam - użytkownik se jechał, poduszka mu siup odpadła, gleba; tym bardziej no namów się obawiam.


Możliwość regulacji ważna jest chyba zarówno po wysokości, jak i szerokości /rozstaw poduszek/.
Te wszystkie, a nawet więcej regulacji posiadają modele firmy Profile Design. Położenie poduszek można regulować, na szerokość, wzdłużne, kątowo w płaszczyźnie poziomej. Zazwyczaj w zestawie jest adapter dzięki któremu można poduszki zamontować 10mm wyżej, a opcjonalne podkładki umożliwiają podwyższenie lemondki nawet o 70 mm. Do tego dochodzi dostęp do części zamiennych jak poduszki, rurki itp.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 7065
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Lemondka
« 19 Mar 2019, 18:18 »

Dzięki, 4gotten, b. ważna info /z wskazaniem firmy, tą regulacją/.
W kilku niem. esklepach elmondek tej firmy widziałem wiele.
Tym dokładniej się przyjrzę.

/Z tą poduszką, co, pisałem, odpadła, - pisałem źle; odpadła nie sama poduszka lecz z tą cały wspornik./
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Semper

  • Wiadomości: 285
  • Miasto:
  • Na forum od: 22.05.2018
Odp: Lemondka
« 14 Lip 2019, 21:54 »
Póki co za bardzo jeździć nie mogę, to chociaż pooglądam co mógłbym sobie dokupić, a że już wcześniej zastanawiałem się nad kupnem lemondki, zapytam. Zainteresowała mnie lemondka Tranz-x JD-808. Bardziej potrzebna do zwiększenia komfortu niż do bonusa aero. Czy podparcia można regulować przód/tył? Czy zmieniacie ustawienie siodełka jeżdżąc z lemondką? I ostatnie pytanie - może ktoś się orientuje czy zamontuję ją, mimo posiadania wynalazku Giant Conduct na kierownicy?

Offline Mężczyzna Raphael

  • lubię płynąć pod prąd i jechać pod wiatr...
  • Wiadomości: 279
  • Miasto: Garbatka-Letnisko
  • Na forum od: 07.10.2014
Odp: Lemondka
« 23 Lip 2019, 14:46 »
Póki co za bardzo jeździć nie mogę, to chociaż pooglądam co mógłbym sobie dokupić, a że już wcześniej zastanawiałem się nad kupnem lemondki, zapytam. Zainteresowała mnie lemondka Tranz-x JD-808. Bardziej potrzebna do zwiększenia komfortu niż do bonusa aero. Czy podparcia można regulować przód/tył? Czy zmieniacie ustawienie siodełka jeżdżąc z lemondką? I ostatnie pytanie - może ktoś się orientuje czy zamontuję ją, mimo posiadania wynalazku Giant Conduct na kierownicy?
Podparcia w JD-808 można przesunąć/zamontować w jednej z dwóch pozycji różniących się od siebie o 15 mm. (pod wyściółką z gąbki są dodatkowe otwory na śruby). edit: sprawdziłem po odwróceniu podkładek o 180 stopni dochodzi trzecia pozycja i dodatkowe 15 mm. Czyli mamy do dyspozycji 30 mm w skokach co 15 mm. Można również ustawić kąt podpórek względem siebie w trzech pozycjach. Przy korzystaniu z lemondki okazało się że bardzo wyciąga to moją pozycję na rowerze powodując zsuwanie się z siodełka. Zmieniłem sztycę na profile design z offsetem przesuniętym 38 mm do przodu i dałem triathlonowe siodełko. Po tym zabiegu dla mnie jest idealnie. Siodełko jest wygodne zarówno w klasycznym chwycie jak i przy używaniu lemondki. Co do wynalazku Giant Condukt się nie wypowiem bo nie wiem co to jest. Już wygooglowałem. Lemondkę powinno się zamontować pod warunkiem że kierownica w miejscu w którym można zamontować lemondkę jeszcze się nie zwęża i trzyma stałą średnicę. Nie wiem ile to ustrojstwo ma szerokości. U mnie ramiona lemondki są zamontowane 7 cm od siebie (odległość wewnątrz - między rurkami) Myślę że spokojnie można to rozszerzyć do 9-10 cm. Tak to wygląda u mnie. Widok z góry masz kilkanaście postów wyżej.


Offline Mężczyzna Semper

  • Wiadomości: 285
  • Miasto:
  • Na forum od: 22.05.2018
Odp: Lemondka
« 24 Lip 2019, 17:25 »
Raphael, zamontowałem lemondkę zanim przeczytałem Twój post, ale dzięki za obszerną informację :)
Było trochę rzeźby przez Conducta, ale lemondka jest zamontowana. Nie wygląda to najlepiej, bo ramiona musiałem przykręcać daleko od siebie. Póki mam ten wynalazek nic innego nie wymyślę. Podłokietniki, tak jak wspominałeś, odwróciłem o 180 stopni. Sztywno siedzą i są bliżej siodełka. Plus za mnogość regulacji. Licznik i latarka zmieniły swoje miejsca. Na rower najwcześniej jutro, pewnie będzie jeszcze trochę ustawiania a poniżej zdjęcie jak to wygląda.


Offline Mężczyzna Bubu

  • Wiadomości: 325
  • Miasto: Ziemia Dobrzyńska
  • Na forum od: 06.06.2018
Odp: Lemondka
« 24 Lip 2019, 17:45 »
Ale w takim układzie pozbawiłeś się chyba górnego chwytu na kierownicy. Nie korzystasz z tej możliwości w ogóle, czy plusy posiadania lemodki przesłoniły Ci minusy braku tego chwytu? ;)

Offline Mężczyzna Semper

  • Wiadomości: 285
  • Miasto:
  • Na forum od: 22.05.2018
Odp: Lemondka
« 24 Lip 2019, 18:32 »
Bubu, co do plusów lemondki to się dopiero okaże. W każdym razie liczyłem się z tym, że nie będę mógł korzystać z górnego chwytu. W zasadzie i tak z niego nie korzystam. Bardziej zależało mi na dostępie do górnego chwytu na zgięciu kierownicy. I lemondka w tym przypadku nie przeszkadza. Poza tym jeśli będę jednak chciał ten górny chwyt to wystarczy dać dystanse pod podłokietniki i wtedy jest wsio :-)

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4471
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Odp: Lemondka
« 24 Lip 2019, 18:36 »
Ten chwyt jest najmniej aero. Gdy w nim jedziesz, powinieneś zastanowić się po co w ogóle używasz szosówki  :lol:

Offline Mężczyzna Semper

  • Wiadomości: 285
  • Miasto:
  • Na forum od: 22.05.2018
Odp: Lemondka
« 24 Lip 2019, 18:45 »
Najczęściej korzystam z chwytu na klamkomanetkach. Pewnie z 80% czasu. Poza tym to nie jest szosówka  ;D

Offline Mężczyzna maciek70

  • Wiadomości: 320
  • Miasto: Sosnowiec
  • Na forum od: 18.05.2018
Odp: Lemondka
« 12 Lis 2020, 14:20 »
Odświeżę wątek.
Z jednej strony lemondka się przydaje, z drugiej nie wyobrażam sobie dłuższej jazdy i podjazdów bez możliwości górnego chwytu. I znalazłem taki produkt:
https://profile-design.com/collections/aluminium-aerobars/products/copy-of-sonic-ergo-50a
Czy ktoś używa i może się podzielić wrażeniami?
No i czy ktoś widział inne, podobne rozwiązania, może trochę tańsze?
"Jest tylko cienka czerwona między rozsądkiem a szaleństwem"

Offline Mężczyzna Rado

  • Wiadomości: 1484
  • Miasto: Lublin
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Lemondka
« 12 Lis 2020, 14:34 »
Posiadam dokładnie ten sam model. Plus jest taki, że dzięki takiemu rozwiązaniu masz górny chwyt. Minus, te sprężynki odpowiadające za składanie się podłokietników szybko mi się rozwaliły, no i jak jedziesz po kocich łbach, to się wszystko telepie, ale i tak polecam.

Na podjazdach się męczę, na zjazdach odpoczywam, a na płaskim po prostu pedałuję :)

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14889
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Lemondka
« 15 Lis 2020, 13:18 »
Ten chwyt jest najmniej aero. Gdy w nim jedziesz, powinieneś zastanowić się po co w ogóle używasz szosówki  :lol:

Bo tego chwytu przy mostku nie używa się do jazdy z dużymi prędkościami, a przede wszystkim do jazdy pod górę, zobacz sobie wyścigi zawodowców, mnóstwo zawodników na podjazdach taki chwyt stosuje.
Kobiety i koty zawsze robią, co chcą, więc mężczyźni i psy niech się z tym pogodzą.
http://wilk.bikestats.pl

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum