Autor Wątek: Stery ahead - problem z kasowaniem luzów  (Przeczytany 19806 razy)

Offline pajak

  • Wiadomości: 1846
  • Miasto: Gdynia
  • Na forum od: 22.06.2010
Jak buja na rurze sterowej.. to może główka jest już po prostu rozklepana? Standardowa metoda na blachę z puszki (po Pepsi :) )?
Trole są samotnikami i unikają słońca.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7350
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Niezbyt prędko, ale wymieniłem dolne łożysko, mogę z powrotem włożyć uszczelkę i skasować luz. Stare łożysko dalej kręci się nienagannie, ale jak widać, musiało się zużyć i "sprasować" o te dziesiąte milimetra.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3201
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Kolejne odgrzebanie trupa ;P
Monotwałem sobie dziś chiński karbon (już drugi z kolei, pierwszy poszedł na reklamację), i po skręceniu wszystkiego mam milimetrowy luz między dolną miską sterów, a koroną widelca.

Luz nie w znaczeniu przestrzeni i niedokręconego kapsla, gdyż te są skręcone mocno, a przesuwaniu się widelca przy zaciśniętym hamulcu przód<->tył

O, to miejsce chodzi:

Stery są w miarę niezużyte i zachlapane smarem ile się da. Bieżnia tak samo.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7350
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
odwrotnie założyłeś któryś z elementów?

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3201
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
odwrotnie założyłeś któryś z elementów?

Niet - stery nie wypadły, więc jedynie bieżnię musiałem przekładać od spodu...

Offline Mężczyzna zwierzak

  • Wiadomości: 111
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 03.12.2019
W tym chińskim karbonie nie masz czasem połzintegrowanego widelca? w którym już nie daje się bieżni ? U mnie w Fuji jest tak, że od razu zakładasz łożysko(maszynowe) dolne i na górę już komplet. Jeżeli masz luz to najprawdopodobniej musisz mieć coś nie halo z luzem. Dobrze dokręciłeś ekspander ?

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3201
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Ekspander w sumie dokręca się do pewnęgo momentu (trudno ocenić siłę, nie mam dynamometru,, pewnie coś koło 6-7nm), a później chyba obraca się wewnątrz rury.
Karbon to nie cały komplet, a jedynie widelec, który upycham do aluminiowego mtb ;P

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 7478
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Taką małą dywersję zapodam skoro karbonowe widelce i stery na tapecie. Dzisiaj zauważyłem, ze stery w karbonowym widelcu rama aluminiowa tak sobie lekko popiskują przy szybkich, krótkich ruchach kierownicą. Odgłos taki "gumowy". Czy warto rozbierać je i ewentualnie smarować, czy liczyć, ze samo przejdzie?

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7350
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
foto dolnej połówki przy poluzowanej gwiazdce?

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna zwierzak

  • Wiadomości: 111
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 03.12.2019
Jeżeli ma sie full carbon to ma sie i rure sterowa karbonową. Jeżeli ma sie biede edyszyn to tak rura sterowa jest aluminiowa a widelec jest tylko karbonowy. Jak cały full to mamy ekspander, jak jest alu to nabijana jest gwiazdka. Jak ekspander się dokręci w rurze to nie ma prawa się obracać. Ekspander przy dokręceniu rozpręża się i ma siedzieć nieruchomo w środku.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3201
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Jak cały full to mamy ekspander, jak jest alu to nabijana jest gwiazdka. Jak ekspander się dokręci w rurze to nie ma prawa się obracać. Ekspander przy dokręceniu rozpręża się i ma siedzieć nieruchomo w środku.

Dlategoż piszę, że dokręcam ekspander, a ten w pewnym momencie miast się rozszerzać, to zaczyna  się obracać wewnątrz rury. Ale czy to jest problem? Trzyma na tyle solidnie, by koło podczas jazdy nie przekręcało się względem kierownicy.
Tym co budzi niepokój, są właśnie lekkie i słyszalne przesunięcia widelca pod główką ramy.

BTW. Biedachinowidelce chyba wszystkie są całe z karbonu - bo osobiście nawet preferowałbym aluminiową sterówkę, ze względów bezpieczeństwa ;P

Offline Mężczyzna zwierzak

  • Wiadomości: 111
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 03.12.2019
Po przebojach z moim karbonowym tez bym wolał aluminiową ure sterową.  Może masz dolne łożysko złych wymiarów ? Hmm taka dziwna sytuacja...

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3201
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Może masz dolne łożysko złych wymiarów ? Hmm taka dziwna sytuacja...

Do tej pory, ze starym widłem jakoś działało - rura siedziała sztywno, nawet podczas hamowania  ::)

Offline Rafał

  • dawniej unh
  • Wiadomości: 502
  • Miasto: Nowy Tomyśl
  • Na forum od: 01.02.2010
Czy wymiana sterów łączy się z wymianą misek ?? Czy w prostej meridzie crossway v20 z 2009 roku będą stery 1  1/8 cala ??
Zapytany o ideę, odpowiadam - oto ona:
Myśl o niczym, w zamyśleniu przedłużona.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7350
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
to zależy. Mając kulki w środku - trzeba zmienić miski (bieżnia to ich powierzchnia). Mając "maszyny" można wymienić na komplet takich samych. Jest kilka modeli przy tym samym rozmiarze główki ramy (kąt bieżni głównie). Póki nie rozbierzesz to się nie dowiesz.

My home is where my bike is.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum