Proszę.
Dzięki. Nota bene Koleje Dolnośląskie mają jeździć do Zakopanego trasą z Głogowa przez Wrocław. Niestety nie widziałem tabeli, więc nie wiem, czy sezonowo (jak do Świnoujścia), czy przez cały rok. Zakopane w sumie cieszy się powodzeniem cały rok, ale czy mają tabor, bo to uziemi jeden zestaw na stałe, o ile nie podwójny.
IC ma wystawić 12-13 par pociągów do Zakopanego, w tym 2 EIC (drogie) i 1 EIP (bardzo drogi). Interesujące, że aż 4 z Gdyni, w tym jeden najszybszą możliwą trasą. Łódź ma mieć aż 4 bezpośrednie pociągi do Zakopanego, ale to efekt remontów i możliwości dojazdu do Łodzi w rozsądnym czasie. Podobnie zyska Poznań. Ja akurat się cieszę z szybkiej komunikacji do Zakopanego, bo stamtąd blisko w ciekawe grupy górskie. Już w ostatnich latach z tego korzystałem, nawet tej zimy. Wtedy miałem 2 przesiadki, ale wszystko zagrało, zaczekał na mnie w Krakowie kilkanaście minut pociąg TLK Małopolska...

A taki widok z pociągu na zjeździe z Przełęczy Sieniawskiej do Nowego Targu

Teraz będzie jazda bez przesiadek, jak w Europie
