Autor Wątek: Shimano Ultegra shifter investigation and fix - couldn't change gear!  (Przeczytany 904 razy)

Offline PABLO

  • Wiadomości: 4186
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Typowy problem, a w serwisach często jedyne co mają do zaoferowania to kąpiel całości w odtłuszczaczu lub wymiana klamkomanetki. Warto sobie zapisać odnośnik do tego filmiku:

Shimano Ultegra shifter investigation and fix - couldn't change gear!

Offline Mężczyzna michal.je

  • Wiadomości: 218
  • Miasto: Białystok
  • Na forum od: 24.10.2024
Bo samo shimano podaje "wymiana klamkomanetki" w tym wypadku. W Sprincie chłopaki ogarną i pół roku po gwarancji. A mówili że był czas, że gotowe nowe rowery z Ultegrą wracały co trzeci...

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20712
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
No widzisz Pablo po to jest elektornika, żeby takich problemów nie mieć  :lol:
W mechanicznym systemie to nieraz miałem zabawę z zacinającymi sie manetkami, raz nawet udało mi sie dokonać rzadkiej sztuki rozebrania mechanizmu szosowej klamkomanetki do zera, a to już zegarmistrzowska robota. Ale złożenie tego z powrotem do kupy to już wyższa fizyka  :lol:

Offline PABLO

  • Wiadomości: 4186
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
No widzisz Pablo po to jest elektornika, żeby takich problemów nie mieć  :lol:

Wystarczy poczytać o Twoich problemach z elektroniką, aby utwierdzić się w przekonaniu, że wybór opcji mechanicznej jest dobry.


Offline Wilk

  • Wiadomości: 20712
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wystarczy poczytać o Twoich problemach z elektroniką, aby utwierdzić się w przekonaniu, że wybór opcji mechanicznej jest dobry.

Mój problem wynikał z umieszczenia baterii w Canyonie, gdyby był kanonicznie w sztycy to wymiana baterii i kabla to byłoby parę minut roboty.

Jak wspominałem rozmaitych awarii systemu mechanicznego miałem wiele więcej, to elektronika jest znacznie bardziej niezawodna. Tyle, że jak juz coś w niej pada to jest sporo trudniej o naprawę, a porzede wszystkim zidentyfikowanie, który element powoduje problemy.

Offline Mężczyzna michal.je

  • Wiadomości: 218
  • Miasto: Białystok
  • Na forum od: 24.10.2024
Sporu się nie rozstrzygnie, bo trwa między wieloma użytkownikami. Sam ze sobą też się gryzę, co bym wybrał w nowym rowerze, ale jednak skłaniam się ku AXS.

Offline PABLO

  • Wiadomości: 4186
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
A ja się coraz poważniej zastanawiam nad manetkami ciernymi (Friction Shifters). Bez indeksacji.

Wydaje się, że to rozwiązanie, choć może mniej wygodne, może być najpewniejsze.

Lekkie i proste. Pozwala dowolnie mieszać różne grupy - górskie i szosowe. Mało co się w tym może zepsuć na trasie. Wystarczy poważniejsza gleba i klamkomanetka mechaniczna może być do wyrzucenia.

Pozimom komplikacji i delikatności manetek mechanicznych oraz przerzutek elektronciznych w porównaniu z "analogowymi" manetkami ciernymi wydaje się być nieprównywalny.


Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum
Ta strona używa plików cookies (niezbędne do prawidłowego działania). Możesz je wyłączyć w ustawieniach przeglądarki, ale bez nich forum nie będzie działało prawidłowo. Czy wyrażasz zgodę?