Autor Wątek: Tailfin AeroPack Cargo  (Przeczytany 8514 razy)

Offline PABLO

  • Wiadomości: 4037
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Tailfin AeroPack Cargo
« 10 Kwi 2025, 12:15 »
Zgodnie z zapowiedziami dzisiaj jest premiera Tailfin AeroPack Cargo.

Prototypy pojawiały się wcześniej u niektórych zawodnikó na wyścigach, teraz jest dostępny w normalnej sprzedaży.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10369
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Tailfin AeroPack Cargo
« 10 Kwi 2025, 12:25 »
Wygląda bardzo fajnie. Ja tylko miałbym obawy ile czasu wytrzyma elastyczny materiał, z którego wykonane są boczne kieszonki. Tego typu materiały mają niestety tendencję do biodegradacji.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna michal.je

  • Wiadomości: 193
  • Miasto: Białystok
  • Na forum od: 24.10.2024
Odp: Tailfin AeroPack Cargo
« 10 Kwi 2025, 19:47 »
Wszystko tej firmy wygląda świetnie i na zdjęciach i realnie, jednak jakoś nie mogę się wewnętrznie przekonać do tych cen...

Offline Mężczyzna quiros

  • Wiadomości: 95
  • Miasto: Kato
  • Na forum od: 28.01.2022
Odp: Tailfin AeroPack Cargo
« 11 Kwi 2025, 00:37 »
335 eur - lol!

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10369
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Tailfin AeroPack Cargo
« 11 Kwi 2025, 11:54 »
Na stronie wyświetliło mi 1335 zł. Okazuje się jednak, że to cena wersji aluminiowej. Carbon oznacza już 1665 zł.

Gdyby za 1300 zł była wersja carbonowa, to byłyby ok. Ja zbytnio nie widzę aż tak wielkiej przewagi nad torbą podsiodłową. Niby jest lepszy dostęp do rzeczy, ale od tego mam przednią torbę. Pewnie można też u żyć sztycy amortyzowanej o większym skoku.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna michal.je

  • Wiadomości: 193
  • Miasto: Białystok
  • Na forum od: 24.10.2024
Odp: Tailfin AeroPack Cargo
« 11 Kwi 2025, 12:33 »
Na stronie wyświetliło mi 1335 zł. Okazuje się jednak, że to cena wersji aluminiowej. Carbon oznacza już 1665 zł.

Gdyby za 1300 zł była wersja carbonowa, to byłyby ok. Ja zbytnio nie widzę aż tak wielkiej przewagi nad torbą podsiodłową. Niby jest lepszy dostęp do rzeczy, ale od tego mam przednią torbę. Pewnie można też u żyć sztycy amortyzowanej o większym skoku.

Możesz mi wierzyć przewaga nad torbą podsiodłową (choćby najlepszą) w użytkowaniu tego jest dość spora, bo miałem na testach. Ale wydać na to kasy to bym nie wydał. Nie za tyle, co wołają.

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2828
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Odp: Tailfin AeroPack Cargo
« 11 Kwi 2025, 14:40 »
Korzystam z oryginalnej wersji i zdecydowanie warto ja mieć. Jestem an tyle zadowolony z produktów Tailfina, ze stopniowo wymieniam torby Apidury, w miarę tego jak pokazują nowe produkty: wygrywaja przede wszystkim olbrzymim dopracowaniem produktów - po prostu usuwają te drobne, irytujące detale: na przykład ich tank bag nie potrzebuje paska dookoła rury sterowej.
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10369
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Tailfin AeroPack Cargo
« 13 Kwi 2025, 21:27 »
Możesz mi wierzyć przewaga nad torbą podsiodłową (choćby najlepszą) w użytkowaniu tego jest dość spora, bo miałem na testach. Ale wydać na to kasy to bym nie wydał. Nie za tyle, co wołają.
Nie kwestionuje, że jest wygodniejsza od torby podsiodłowej. Ale na torby należy patrzeć jak zestaw. Jeśli inne elementy zestawu dają wygodny dostęp, to wystarczy przerzucić mało używane rzeczy do podsiodłowki.

Ja ostatnio jechałem z podsiodłówką, dwiema sakwami z przodu. Do tego torba na kierownicę (własnej produkcji) z dostępem od góry, tankbag Ortlieba i mała torba na ramę na narzędzia.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20508
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Tailfin AeroPack Cargo
« 15 Kwi 2025, 17:57 »
Gdyby za 1300 zł była wersja carbonowa, to byłyby ok. Ja zbytnio nie widzę aż tak wielkiej przewagi nad torbą podsiodłową. Niby jest lepszy dostęp do rzeczy, ale od tego mam przednią torbę. Pewnie można też u żyć sztycy amortyzowanej o większym skoku.

Mam Tailflina, mam też i różne podsiodłówki. Jechałem ostatnie wyjazdy właśnie z dużym Ortliebem - i pod względem wygody użytkowania to nawet nie ma podejścia do Tailflina. Przy mocno wyładowanej podsiodłówce wyjęcie czegokolwiek powoduje wysypanie się iluś rzeczy, a do tego ciężko to później zapiąć na rowerze, torba wygina się na koło itd. Więc by ją równo wypakować trzeba ją zdjąć i tak upchnąć. I robiąc to wiele razy na trasie nieraz tęskniłem za wygodą Tailflina.

Tailflin jest sporo droższy i też cięższy (wersja zwykła karbonowa koło 800g, a Cargo koło 1000g), ale na tym jego wady się kończą, użytkowo jest to niebo wygodniejsze od każdej podsiodłówki.

Nie kwestionuje, że jest wygodniejsza od torby podsiodłowej. Ale na torby należy patrzeć jak zestaw.
A dlaczego nalezy patrzeć jako zestaw? Mnóstwo osób jeździ z samą podsiodłówką, więc i kwestie zestawu nic ich nie obchodzą.
Ja ostatnio jechałem z podsiodłówką, dwiema sakwami z przodu. Do tego torba na kierownicę (własnej produkcji) z dostępem od góry, tankbag Ortlieba i mała torba na ramę na narzędzia.

Tylko torby na kierownicę mają więcej minusów niż podsiodłowe. Lubią opadać na koło, blokują miejsce na kierownicy, czasem ciężko je pogodzić z okablowaniem itd. Dla mnie torba na kierownicę to ostateczność, to zakładam tylko na wyjazdy typu namiotowego, gdzie potrzeba większej powierzchni ładunkowej.

Offline Mężczyzna pawelpodroznik

  • Wiadomości: 269
  • Miasto: Gajówka, Pogórze Izerskie
  • Na forum od: 18.04.2014
    • http://www.MagiczneIzery.pl
Odp: Tailfin AeroPack Cargo
« 15 Kwi 2025, 21:01 »
Gdy zobaczyłem tego Taifina z AeroPack Cargo od razu pomyślałem, że chcę to mieć!  :lol:

Widzę w tym ogromną wygodę. Mając dużą podsiodłówkę Ortlieba jest tak jak Wilk pisze - czasem opadnie na koło, wyjąć coś, gdy siedzi głęboko, to wypakowanie całości i wypada na ziemię. Można ją mocno upakować i docisnąć.

Dla mnie zaleta podsiodłówki Ortlieba to waga w stosunku do Taifina.
Ortlieb 430g.
Taifin AeroPack Cargo w wersji karbon to 922g.
Mamy różnicę 408g. Niby mało, ale przy bikepackingu liczą się te gramy :)

Niezależnie od ceny - czy warto dla 408g + ew. wkładki do utrzymania porządku 155g. Razem ~570g? Rozterka...

Podoba mi się siateczkowa kieszeń :)
--
Rower to moja wielka pasja :) Wszystkich pasjonatów zapraszam na piękne Pogórze Izerskie. Są tu świetne trasy na każdy rodzaj roweru. Dla rowerzystów zawsze znajdę miejsce na namiot i podpowiem moje ulubione szlaki :)

Offline Mężczyzna michal.je

  • Wiadomości: 193
  • Miasto: Białystok
  • Na forum od: 24.10.2024
Odp: Tailfin AeroPack Cargo
« 16 Kwi 2025, 07:55 »
Przy mocno wyładowanej podsiodłówce wyjęcie czegokolwiek powoduje wysypanie się iluś rzeczy, a do tego ciężko to później zapiąć na rowerze, torba wygina się na koło itd. Więc by ją równo wypakować trzeba ją zdjąć i tak upchnąć. I robiąc to wiele razy na trasie nieraz tęskniłem za wygodą Tailflina.

Dlatego jeśli już mam podsiodłówkę to Topeaka, tam jest taki worek z zaworkiem do spuszczania powietrza, super sprawa, wyjmujesz cały, grzebiesz, wyjmujesz co chcesz, rolujesz, spuszczasz powietrze i wszystko wchodzi idealnie. Sama torba jakaś rewelacyjna nie jest, ale ten worek to jest coś..

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20508
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Tailfin AeroPack Cargo
« 16 Kwi 2025, 09:08 »
Dla mnie zaleta podsiodłówki Ortlieba to waga w stosunku do Taifina.
Ortlieb 430g.
Taifin AeroPack Cargo w wersji karbon to 922g.
Mamy różnicę 408g. Niby mało, ale przy bikepackingu liczą się te gramy :)

Duży Ortlieb katalogowo waży 456g, nie 430g. Natomiast faktycznie moja torba waży 490g, więc można powiedzieć okolice 500g, nie 400g
Niezależnie od ceny - czy warto dla 408g + ew. wkładki do utrzymania porządku 155g. Razem ~570g? Rozterka...

Nie tylko to jest zaletą Tailflina. Jego wielkim plusem jest sztywność całego zestawu, nic się nie buja, nic nie lata, niezależnie od stopnia wyładowania.

Dlatego jeśli już mam podsiodłówkę to Topeaka, tam jest taki worek z zaworkiem do spuszczania powietrza, super sprawa, wyjmujesz cały, grzebiesz, wyjmujesz co chcesz, rolujesz, spuszczasz powietrze i wszystko wchodzi idealnie. Sama torba jakaś rewelacyjna nie jest, ale ten worek to jest coś..

Używałem tego systemu w podsiodłówce od Revelate. Ale worek to dalej nie jest wygoda Tailflina, po prostu nie trzeba całej torby zdejmować z roweru by ją równo wypakować i dobrze skompresować, ale musisz rozpiąć torbę, rozpiąć worek, zapiąć worek, włożyć go do torby i zapiąć torbę. Więc to nie jest ta wygoda dostępu do rzeczy co Taiflin rozpinany na całej szerokości od góry. Do tego w torbie z workiem lubi się to wyginać, też trzeba to odpowiednio pakować by się równo ułożyło, po prostu samo pakowanie jest wygodniejsze niż w klasycznej podsiodłówce. No i taki system podsiodłówek jest cięższy od zwykłego, mój Revelate ważył 600g przy mniejszej pojemności od Ortlieba, Topeak chyba podobnie i jest deczko mniejszy od Ortlieba.
« Ostatnia zmiana: 16 Kwi 2025, 13:12 Wilk »

Offline Mężczyzna michal.je

  • Wiadomości: 193
  • Miasto: Białystok
  • Na forum od: 24.10.2024
Odp: Tailfin AeroPack Cargo
« 16 Kwi 2025, 11:01 »
Używałem tego systemu w podsiodłówce od Revelate. Ale worek to dalej nie jest wygoda Tailflina, po prostu nie trzeba całej torby zdejmować z roweru by ją równo wypakować i dobrze skompresować, ale musisz rozpiąć torbę, rozpiąć worek, zapiąć worek, włożyć go do torby i zapiąć torbę. Więc to jest ta wygoda dostępu do rzeczy co Taiflin rozpinany na całej szerokości od góry. Do tego lubi się to wyginać, też trzeba to odpowiednio pakować by się róno ułożyło, po prostu to pakowanie jest wygodniejsze niż w klasycznej podsiodłówce. No i taki system podsiodłówek jest cięższy od zwykłego, mój Revelate ważył 600g przy mniejszej pojemności od Ortlieba, Topeak chyba podobnie i jest deczko mniejszy od Ortlieba.
Masz racje, Tailflin jest wygodniejszy, praktycznie cały ich sprzęt jest lepiej przemyślany od konkurencji.

Offline Mężczyzna quiros

  • Wiadomości: 95
  • Miasto: Kato
  • Na forum od: 28.01.2022
Odp: Tailfin AeroPack Cargo
« 16 Kwi 2025, 11:45 »
Torba Cargo jest kompatybilna tylko z bagaznikiem Tailifna?  Z tego co widze, to ma mocowania dedykowane wylacznie do ichniejszego produktu...

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20508
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Tailfin AeroPack Cargo
« 16 Kwi 2025, 13:33 »
Torba Cargo jest kompatybilna tylko z bagaznikiem Tailifna?  Z tego co widze, to ma mocowania dedykowane wylacznie do ichniejszego produktu...

Zaleta Tailflina to sztywność, a ta własnie wymaga specjalnego mocowania. A nie jakiegoś uniwersalnego, które będzie kompatybilne z każdym bagażnikiem, bo z reguły coś co jest do wszystkiego jest do niczego. Dlatego Tailflin to jest gotowy system (mocowanie+torba) i właśnie dlatego tak dobrze się sprawdza. Do tego Taiflin to cały system, nie tylko torba Aeropack - można do niego założyć sakwy zarówno malutkie (3l) jak i pełnowymiarowe 20l, też zamontować coś z tyłu torby.

Nawet na długich maratonach ultra, gdzie przecież liczą się głównie osiągi i niska waga zawsze jest mile widziana - z roku na rok widzę coraz więcej użytkowników Tailflina,np. w tym roku na AMR dużo zawodników miało ten system. Bo tak sumarycznie te 300-400g, które Taiflin więcej waży myślę, że odzyskuje się z dużą nawiązką na szybszym i wygodniejszym dostępie do rzeczy.

Oczywiście jest to torba bardzo droga, więc zrozumiałe, że nie każdemu podchodzi. Ale jeśli cena jest dla nas drugorzędna wobec jakości to z pewnością warto ten system rozważyć. A model Cargo usuwa największy minus tej torby, czyli brak dostępu do rzeczy "na szybko", coś takiego jak guma na podsiodłówce. Przydatne bardzo do rzeczy typu butelki z których chcemy się co jakiś czas napić, zakupów czy np. bluzy do której chcemy mieć szybki dostęp. I w przypadku torby Aeropack Cargo jest to dużo lepiej i pewniej zrobione niż guma w podsiodłówce, z której nietrudno o zgubienie rzeczy, szczególnie tych cięższych jak butelka. Do tego w podsiodłówce takie obłożenie torby dodatkowymi rzeczami zwiększa jej latanie czy wyginanie się w dół. A w Taiflinie można bezpiecznie przewozić nawet szklane butelki jak od wina  ;)

« Ostatnia zmiana: 16 Kwi 2025, 13:41 Wilk »

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum