Autor Wątek: Niezaowodne hamulce hydrauliczne ale nie $hitmano  (Przeczytany 9135 razy)

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4911
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
akurat nieraz sobie przeglądam kolesia i on stylem jazdy do Podjazdy do pięt nie dorasta. Więc może jemu te mechaniki wystarczą.

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1883
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Ja się podłączę pod wątek, tyle że z szosą i manetką Di2. Od nowości, czyli już będzie niedługo 4 lata hamowały na mniej więcej 400k metrów w pionie. Ostatnio często mi się zapowietrzają i nie jest to wina zacisku, bo jeden wymieniłem z innego powodu a jest to samo. I teraz pytanie do znawców - da się to zregenerować? Obstawiam, że dwie gumowe uszczelki załatwią sprawę a alternatywa to zakup nowych manetek.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3233
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
I teraz pytanie do znawców - da się to zregenerować? Obstawiam, że dwie gumowe uszczelki załatwią sprawę a alternatywa to zakup nowych manetek.

Pytanie brzmi - jaki masz plan gdy podczas ostrego zjazdu wyrośnie przed Tobą znak 'ustąp pierwszeństwa", a klamki na Twój uścisk dłoni odpowiedzą bryzgając olejem ^^

Offline Mężczyzna maciek70

  • Wiadomości: 591
  • Miasto: Milowice
  • Na forum od: 18.05.2018
Takie gadanie ...
Pewnie taki sam, jakby w mechanikach urwała się linka.

A w sprawach hamulców to w ogóle nie powinieneś się wypowiadać, bo w innym wątku napisałeś, że w hamowaniu na zjazdach najważniejszy jest tylny hamulec  ;D :P
"Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem a szaleństwem"

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1883
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
I teraz pytanie do znawców - da się to zregenerować? Obstawiam, że dwie gumowe uszczelki załatwią sprawę a alternatywa to zakup nowych manetek.

Pytanie brzmi - jaki masz plan gdy podczas ostrego zjazdu wyrośnie przed Tobą znak 'ustąp pierwszeństwa", a klamki na Twój uścisk dłoni odpowiedzą bryzgając olejem ^^

Wymiany uszczelek/przewodów w systemach hydraulicznych to akurat podstawowa konserwacja zgodna że sztuką. Ja się pytam, czy da się takie zamienniki pozyskać.

Offline PABLO

  • Wiadomości: 4021
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
jaki masz plan gdy podczas ostrego zjazdu wyrośnie przed Tobą znak 'ustąp pierwszeństwa", a klamki na Twój uścisk dłoni odpowiedzą bryzgając olejem

Zdecydowanie częściej mam do czynienia z sytuacją, że mam pierwszeństwo przejazdu, nawiązałem kontakt wzrokowy z kierującym pojazdem samochodowym mającym mi ustąpić pierwszeństwa, a pomimo to koleś zajeżdża mi drogę wymuszając to pierwszeństwo.


Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2828
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Wymiany uszczelek/przewodów w systemach hydraulicznych to akurat podstawowa konserwacja zgodna że sztuką. Ja się pytam, czy da się takie zamienniki pozyskać.

Zacząłbym od skontaktowania się z porządnym serwisem, powinni mieć dostęp do takich części.
Jeśli to nie zadziała, to można szukać uszczelek według wymiarów, ale wtedy nie masz pewności, ze będą w pełni kompatybilne
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3233
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
A w sprawach hamulców to w ogóle nie powinieneś się wypowiadać, bo w innym wątku napisałeś, że w hamowaniu na zjazdach najważniejszy jest tylny hamulec  ;D :P

Większość czasu hamuję tyłem  ::)
Przód to jest fajny w dircie, jak chcesz frontflipa zrobić, ale wyprawówką? Wymagająca sprawa...

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1883
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Zacząłbym od skontaktowania się z porządnym serwisem, powinni mieć dostęp do takich części.
Jeśli to nie zadziała, to można szukać uszczelek według wymiarów, ale wtedy nie masz pewności, ze będą w pełni kompatybilne

A znasz jakiś "porządny serwis"? W Krakowie kogo nie zapytam, to twierdzi, że Shimano nie sprzedaje żadnych elementów przerzutek, klamkomanetek itp. Najlepiej od razu wymienić rower 🤣 nie mam przekonania, że to szczera prawda, bo wszyscy mają full obłożenie i najłatwiej zlać niestandardowe zlecenia.

Offline Mężczyzna maciek70

  • Wiadomości: 591
  • Miasto: Milowice
  • Na forum od: 18.05.2018
A w sprawach hamulców to w ogóle nie powinieneś się wypowiadać, bo w innym wątku napisałeś, że w hamowaniu na zjazdach najważniejszy jest tylny hamulec  ;D :P

Większość czasu hamuję tyłem  ::)
Przód to jest fajny w dircie, jak chcesz frontflipa zrobić, ale wyprawówką? Wymagająca sprawa...

I Ty się dziwisz, że driftujesz na zjazdach? Nie ma znaczenia czy wyprawówka, szosówka, MTB, rower czy samochód albo motocykl. Fizyka jest ta sama. Tył ma słabą przyczepność w trakcie hamowania. Poczytaj o technice hamowania.
Np.
https://www.redbull.com/pl-pl/mtb-downhill-rower-poradnik-jak-hamowac
https://prawie.pro/pub/jak-prawidlowo-i-bezpiecznie-hamowac-na-rowerze-9016/

Zaciągnij ręczny w samochodzie na zjeździe z górki w lekkim zakręcie, zobaczysz co się stanie.
"Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem a szaleństwem"

Offline PABLO

  • Wiadomości: 4021
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
kogo nie zapytam, to twierdzi, że Shimano nie sprzedaje żadnych elementów przerzutek, klamkomanetek itp. Najlepiej od razu wymienić rower 🤣 nie mam przekonania, że to szczera prawda, bo wszyscy mają full obłożenie i najłatwiej zlać niestandardowe zlecenia.

Takie tematy najskuteczniej załatwia się zimową porą.

Ale moi znajomi w serwisie też twierdzą, że normalną drogą takie części są nie do zdobycia.

Inna sprawa, że przy dzisiejszych cenach robocizny, nowe klamki mogą być porównywalne cenowo, a będą nowe.

Wkurzające jest to, że pozwala się firmom wprowadzać na rynek nienaprawialne produkty. Ale o czym tu gadać, skoro pozwala się na zalewanie świata plastikiem i jednorazówkami...

Offline Mężczyzna maciek70

  • Wiadomości: 591
  • Miasto: Milowice
  • Na forum od: 18.05.2018
Zacząłbym od skontaktowania się z porządnym serwisem, powinni mieć dostęp do takich części.
Jeśli to nie zadziała, to można szukać uszczelek według wymiarów, ale wtedy nie masz pewności, ze będą w pełni kompatybilne

A znasz jakiś "porządny serwis"? W Krakowie kogo nie zapytam, to twierdzi, że Shimano nie sprzedaje żadnych elementów przerzutek, klamkomanetek itp. Najlepiej od razu wymienić rower 🤣 nie mam przekonania, że to szczera prawda, bo wszyscy mają full obłożenie i najłatwiej zlać niestandardowe zlecenia.

Aż zadzwoniłem do znajomego serwisu w Tychach, naprawdę w porządku i z dostępem do Shimano (jeżdżę tam z Sosnowca z rowerem).
Powiedzieli, że klamkomanetki wysokich grup są praktycznie nienaprawialne z dwóch powodów:
- wszystko w środku jest nitowane a nie skręcane, czyli rozebranie i złożenie poza fabryką praktycznie niemożliwe
- no i w związku z powyższym Shimano nie dostarcza części zamiennych

 :(
"Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem a szaleństwem"

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 1883
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Powiedzieli, że klamkomanetki wysokich grup są praktycznie nienaprawialne z dwóch powodów:
- wszystko w środku jest nitowane a nie skręcane, czyli rozebranie i złożenie poza fabryką praktycznie niemożliwe
- no i w związku z powyższym Shimano nie dostarcza części zamiennych

 :(

A jednak, jakieś części są dostępne, na moje oko da się zbudować z nich manetką kompletną, więc ta moja uszczelka tam gdzieś jest lub trzeba ją przełożyć ze starej... ergo, musi się dać to poza fabryką poskładać.

https://www.sjscycles.co.uk/gear-spares-shimano-road-shifters/

Wkurzające jest to, że pozwala się firmom wprowadzać na rynek nienaprawialne produkty.

To jest masakra. Wypadałoby działać jak posiadacze starych VW Golf. Jeden jeździ, trzy na podwórku robią za dawców organów  ;D

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 4914
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Większość czasu hamuję tyłem  ::)
Przód to jest fajny w dircie, jak chcesz frontflipa zrobić, ale wyprawówką? Wymagająca sprawa...
Na łagodnych zjazdach wskazane jest hamowanie tyłem, aby równomiernie zużywać klocki. No i jak coś wybiegnie nagle na drogę, to odruchowo zaciskając klamkę fikołka nie zrobisz. Na stromych tył niewiele daje, bo szybko traci przyczepność i wtedy niemal cała moc idzie na przód. Powyżej 30% w terenie to tył służy "jedynie" do korygowania toru jazdy gdy przód straci przyczepność, a traci co pewien czas na kamieniach, korzeniach itp.

Takie tematy najskuteczniej załatwia się zimową porą.
Tylko hamulce mi psują się wyłącznie latem w górach, zimą na płaskim* jeżdżę i hamulcami operuję raczej delikatnie  ;D

*szosa wokół Tatr w mojej klasyfikacji zalicza się do płaskiego
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20482
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Też by trzeba było sprawdzić, czy pod 18o/2oo są dopuszczone (co w karbonach niestandard).

Tarcze 180 ma sens instalowania głównie z przodu, złotym standardem w MTB jest 180 z przodu i 160 z tyłu. A większość amortyzatorów o skoku 100mm i więcej jest dopuszczona właśnie pod tarcze 180mm.

Większość czasu hamuję tyłem  ::)
Przód to jest fajny w dircie, jak chcesz frontflipa zrobić, ale wyprawówką? Wymagająca sprawa...
Nie jest to wymagająca sprawa - tylko kwestia zmiany bardzo złych przyzwyczajeń. A Ty najwyraźniej jesteś z tych co jak inżynier Mamoń - oglądają te filmy, które już widzieli  ;). Zdaj sobie sprawę, że teoriami o hamowaniu głównie tyłem (a już w terenie w szczególności) to tylko pokazujesz brak doświadczenia i wiarę w przesądy, a ludzie co sporo jeżdżą to się tylko na to uśmiechnąć mogą. I podobnie ma się sprawa z Twoim stosunkiem do hydraulki. Miałeś jakiegoś pecha z wadliwym sprzętem, zniechęciłeś się i na podstawie tego przypadku generalizujesz na cały nowoczesny sprzęt do hamowania.

A pamiętasz, jak alfer wymieniał na Carpatii hydraulicznego Hayesa na mechanicznego promaxa/tektro, bo na zjeździe dojechał  z hamowaniem do tłoczka? Ale znam tylko ten przypadek. Znam też ze dwa przypadki, kiedy na wyjazdach zawodziły Shimano MT400, ale to tani model i z ogromną próbą statystyczną.

To już jest błąd zawodnika. To kiedy się kończy klocek nie jest trudno zauważyć - i po dźwięku i po spadku jakości hamowania, on zwyczajnie przegiął z czasem wymiany klocka i dlatego załatwił tłoczek.

Poza tym nikt tu nie twierdzi, że hydraulika jest niezawodna, oczywiście że jak ze wszystkim awarie się mogą zdarzyć. Jak będziesz jechac na koniec świata - to może i jest jakiś sens wchodzenia w takie hamulce. Ale na 99% wypraw jakie się pojawiają na tym forum IMO nie warto oddawać wyraźnych przewag hydrauliki na rzecz większej niezawodności i łatwości naprawy. Tarczowe hamulce linkowe są często bardzo upierdliwe w ustawianiu, wymagają ciągłej regulacji do dobrego działania, sam mam pod tym kątem złe doświadczenia.

Ja się podłączę pod wątek, tyle że z szosą i manetką Di2. Od nowości, czyli już będzie niedługo 4 lata hamowały na mniej więcej 400k metrów w pionie. Ostatnio często mi się zapowietrzają i nie jest to wina zacisku, bo jeden wymieniłem z innego powodu a jest to samo. I teraz pytanie do znawców - da się to zregenerować? Obstawiam, że dwie gumowe uszczelki załatwią sprawę a alternatywa to zakup nowych manetek.

A jakie masz tarcze hamulcowe? Bo swego czasu w szosie bardzo modny był rozmiar 140mm, teraz już się od tego wyraźnie odchodzi, bo te 140mm się nie sprawdziło. Bo poza zapowietrzeniem taki objaw jak to że hamulce na długim zjeździe tracą moc - to jest często efekt przegrzania układu, szczególnie przy cięższym zawodniku. A z mniejszą tarczą układ oczywiście łatwiej przegrzać.

Pytanie brzmi - jaki masz plan gdy podczas ostrego zjazdu wyrośnie przed Tobą znak 'ustąp pierwszeństwa", a klamki na Twój uścisk dłoni odpowiedzą bryzgając olejem ^^

Po to masz 2 hamulce, by mieć rezerwę, dwa naraz nie padną. Poza tym nie wymyślaj niestworzonych rzeczy - tu nie jest mowa żadnym bryzgającym oleju, a o stopniowej utracie siły hamowania.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum
Ta strona używa plików cookies (niezbędne do prawidłowego działania). Możesz je wyłączyć w ustawieniach przeglądarki, ale bez nich forum nie będzie działało prawidłowo. Czy wyrażasz zgodę?