Autor Wątek: Otwory montażowe w gravelach  (Przeczytany 4733 razy)

Offline Mężczyzna Romal

  • Wiadomości: 390
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 05.06.2006
Otwory montażowe w gravelach
« 6 Lip 2021, 09:50 »
Przez wiele lat rowery były bardzo oszczędnie wyposażane w różne otwory montażowe. Wyższe modele szosówek i górali to już całkowicie goła rama i żeby przykręcić coś więcej niż bidon, trzeba było rzeźbić. Trend ten odwrócił się wraz z pojawieniem się graveli. Teraz tych oczek jest coraz więcej, w coraz bardziej zaskakujących miejscach. Dochodzi już do tego, że zastanawiam się do czego one mają służyć? Wiele rowerów ma np takie oczka:

Do czego to jest? Intuicja podpowiada, że do torebki na ramę. W sumie niegłupi pomysł, ale przekopuję internet i nie mogę znaleźć torebki na śruby. Wszystkie są na paski. Więc może to nie do torebek? Może do czegoś innego? Tylko do czego? Ktoś wie?

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 6998
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 6 Lip 2021, 09:52 »
bidon :)
Ale tak, niektórzy szyjący torby potrafią użyć oczek w ramie do montażu (zamiast pasków). Tylko to jest full custom, bo każda rama ma te oczka w innych miejscach.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna memorek

  • Kapituła MP 2018
  • Wiadomości: 2578
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 12.05.2007

Offline Mężczyzna Romal

  • Wiadomości: 390
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 05.06.2006
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 6 Lip 2021, 10:05 »
bidon
Bidon to chyba nie. Przecież w tej pozycji będzie sam wyjeżdżał z koszyka podczas jazdy.

Apidura ma taką torbę:
O! Czyli jednak są takie!

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3050
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 6 Lip 2021, 10:14 »
W sumie niegłupi pomysł, ale przekopuję internet i nie mogę znaleźć torebki na śruby.
Są, nawet wczoraj w Decathlonie taką widziałem.

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14808
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 6 Lip 2021, 10:23 »
To już od psru lat są takie torby, są i ramy pod pełen trójkąt tak mocowany. Ale czy to tak wiele wnosi? Bardziej to upierdliwe w montażu niż typowa torebka. W przypadku tankbaga może być ten zysk, że nieco mniej lata na boki

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 6998
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 6 Lip 2021, 10:27 »
Bidon to chyba nie. Przecież w tej pozycji będzie sam wyjeżdżał z koszyka podczas jazdy.
To zależy jaki koszyk :)
Ja jeżdżę z koszykami na amortyzatorze i nie wyskakuje na dołach.

Gravel to napędzany marketingiem temat. Dużo dziwnych rozwiązań, z którymi nie do końca wiadomo, jak przejdą próbę czasu.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1887
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 6 Lip 2021, 10:28 »
Intuicja podpowiada, że do torebki na ramę.

https://bikepacking.com/wp-content/uploads/2020/08/andrew-the-maker-top-tube-bag_4.jpg

Rozwiązanie o tyle dobre, iż rzepy fuel tank'a nie kłócą sie z rzepami framebaga...

Gravel to napędzany marketingiem temat. Dużo dziwnych rozwiązań, z którymi nie do końca wiadomo, jak przejdą próbę czasu.

Ale coś się przynajmniej dzieje - nawet jak część rozwiązań przeminie ;)

Offline Mężczyzna Romal

  • Wiadomości: 390
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 05.06.2006
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 6 Lip 2021, 10:32 »
Rozwiązanie o tyle dobre, iż rzepy fuel tank'a nie kłócą sie z rzepami framebaga...

I nie lata to na boki podczas kręcenia kierownicą. W tym własnie widziałem przewagę takiego rozwiązania.
A co miał na myśli Cannondale montując przycisk wspomagania elektrycznego pomiędzy otworami na torebkę a główką ramy?


Offline Mężczyzna Romal

  • Wiadomości: 390
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 05.06.2006
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 6 Lip 2021, 10:38 »
Ja jeżdżę z koszykami na amortyzatorze i nie wyskakuje na dołach.
Ja też tak jeżdżę, ale w tym przypadku grawitacja jest naszym sprzymierzeńcem. W przypadku zamocowania bidonu poziomo niestety nie :(

Offline Mężczyzna Rado

  • Wiadomości: 1484
  • Miasto: Lublin
  • Na forum od: 25.05.2011
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 6 Lip 2021, 10:39 »
To są śruby do fuel tanka, mam takie w ramie gravela Fuji, a to dedykowany "produkt" (oczywiście go nie kupiłem):
https://www.metrobikes.pl/pl/p/Torebka-na-rame-Fuji-Jari-Bento-Box/41626

Na podjazdach się męczę, na zjazdach odpoczywam, a na płaskim po prostu pedałuję :)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 7046
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 6 Lip 2021, 12:19 »
/.../
Gravel to napędzany marketingiem temat. Dużo dziwnych rozwiązań, z którymi nie do końca wiadomo, jak przejdą próbę czasu.

Ostatnio ciut słuchałem założyciela Falkenjagd, Rennstahl, Parapera (w branży od ponad 20 lat) w kontekście tego, co - jego zdaniem - jest, będzie. Kolarki stricte udział w rynku mają mieć ca. 3%, "gravele" iść mają w pod 30.

Jak już wspominałem, od 9 lat jeżdżę "gravelem" - ultegra, baran, opona do 2,2" (czy 2,4"). Model ten robiony jest od coś 25 lat. "Gravele" (opony od 30 - 55 mm) obskakują szutry, commuting, wyrypy, podróże, in., tną dość na szosie itepe. Są supergit, więc - zostaną.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline PABLO

  • Wiadomości: 2806
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 6 Lip 2021, 12:30 »
Jak już wspominałem, od 9 lat jeżdżę "gravelem" - ultegra, baran, opona do 2,2" (czy 2,4"). Model ten robiony jest od coś 25 lat. "Gravele" (opony od 30 - 55 mm) obskakują szutry, commuting, wyrypy, podróże, in., tną dość na szosie itepe. Są supergit, więc - zostaną.

Wszystko cacy, ale w końcu mogliby zaoferować sensowny napęd. Bo ładowanie szosowego (który i tak IMO ma zakresy pod sportowców a nie pod amatorów) napędu (wszelkie GRXy to jeden pies co i szosa) do roweru o tak wszechstronnym zastosowaniu zabija pozostałe zalety.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 7046
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 6 Lip 2021, 12:54 »
Teraz, się wydaje, ludzie rzucili się na 1x.

Ten, co jeżdżę, jest 3x1o (48/36/24, 11-23/12-25).
Póki nie zużyję, mi już leży (turbo b. lubię).


Info: Utrudnienia w dostępności na rowerowym rynku zelżeć mają w 2023. Zamawiający (producenci rowerów) już mają być po zamówieniach na ten rok, co jeszcze za 2 lata. Trend: mniej pod 65oB, więcej w 28".



tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4768
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 7 Lip 2021, 15:39 »
Ja też tak jeżdżę, ale w tym przypadku grawitacja jest naszym sprzymierzeńcem. W przypadku zamocowania bidonu poziomo niestety nie

Bo źle jeździsz gravelem. To szybki rower. Opór powietrza powinien dociskać bidon do dna koszyka :)

Też takie mam w gravelu na górnej ramie. Kiedyś wypróbowałem z bocznym bidonem od Zefala. Test wyszedł bardzo przeciętnie. Bidon nie wypadał wprawdzie, ale trzeba było pilnować się mocno z jego dobrym zamknięciem. Najpierw okazało się, że wiele korków (grzybków) w pozycji leżącej jednak się sączy. Bywało też tak, ze pierwotnie zamknięte szczelne, w czasie jazdy, się rozszczelniały i kapało z grzybka. Myślę, że w efekcie uderzania przelewającej się wewnątrz bidonu cieczy. W efekcie zrezygnowałem z wykorzystywania tych oczek.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1825
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 7 Lip 2021, 15:55 »
Może to taka marketingowa bitwa na oczka montażowe? ;)  Widać, że jest trend wzrostowy ;D

Ostatnio podobają mi się rowery takie bardziej 'saute' więc u mnie trend przeciwny: atrofia wyposażenia doczepianego.
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna Romal

  • Wiadomości: 390
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 05.06.2006
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 7 Lip 2021, 19:06 »
Może to taka marketingowa bitwa na oczka montażowe?   Widać, że jest trend wzrostowy

Ten wyścig wygrywa (chyba) Marin. Kto go pokona i gdzie znajdzie miejsce na następne oczka?


Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 7 Lip 2021, 19:09 »
A na widelcu tylko po jednej dziurze, nawet koszyka nie da się przykręcić.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline jendrzych

  • Pośledni sort.
  • Wiadomości: 739
  • Miasto: Wolsztyn
  • Na forum od: 11.11.2012
    • Hamakadabra!
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 7 Lip 2021, 19:26 »
Większość marinowych oczek służy do montażu toreb.
Ale na widelcu dali ciała...
¯\_(ツ)_/¯

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2020
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 7 Lip 2021, 19:38 »
Oczka, oczka :)
Mam w swoim mnóstwo oczek, a i tak jeden koszyk na bidon musiałem na opaskach przymocować.
Nie mieściła sie butelka pod namiotem mocowanym pod ramą.

Poza tym koszyk mocowany na opasce, bardziej przylega do rury ramy, nie odstaje tak na odsadzeniu oczka.
Wg. mnie opaska to lepsze rozwiązanie.
I nie osłabia ramy ;D
Te oczka w Marinie mogą służyć do odchudzenia (wagi) ramy :)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 7 Lip 2021, 19:42 »
Większość marinowych oczek służy do montażu toreb.
Ale na widelcu dali ciała...
¯\_(ツ)_/¯
Wystarczy kupić nitownicę, nitonakrętki i klej do metalu. Jeśli masz widelec carbonowy, to brak oczek jest już prawdziwą tragedią.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2020
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 7 Lip 2021, 19:46 »
Jeśli masz widelec carbonowy, to brak oczek jest już prawdziwą tragedią.

Przecież mozna zalaminować oczka - nawet łatwiej w karbonie.
Odpowiednio spreparowana nakrętka (z szeroką podstawą) + tkanina szklana (karbonowa) + żywica epoxy.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2355
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 7 Lip 2021, 20:00 »
Właśnie nie można, bo golenie porządnych widelców są z podłużnych włókien i nie można ich przewiercić. Widelce z oryginalnymi oczkami mają inny splot.

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2355
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 7 Lip 2021, 20:04 »
Może to taka marketingowa bitwa na oczka montażowe?   Widać, że jest trend wzrostowy

Ten wyścig wygrywa (chyba) Marin. Kto go pokona i gdzie znajdzie miejsce na następne oczka?



Spójrz tu na tylny trójkąt:
https://7anna.pl/product-pol-12538-Rower-Rondo-2021-Bogan-ST.html

A tu na widelec:
https://konaworld.com/sutra_ultd.cfm

Choroba się rozwija, jak wariant lambda :-)

Offline jendrzych

  • Pośledni sort.
  • Wiadomości: 739
  • Miasto: Wolsztyn
  • Na forum od: 11.11.2012
    • Hamakadabra!
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 7 Lip 2021, 20:18 »
Dlaczego "choroba"?
Przecież nie dotyka to WSZYSTKICH rowerów? A te, które są zaoczkowane służą do konkretnego celu - do turystyki. I taka duża ilość oczek w kontekście przeznaczenia tych maszyn jest mile widziana i użyteczna.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1887
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 7 Lip 2021, 21:23 »
I taka duża ilość oczek w kontekście przeznaczenia tych maszyn jest mile widziana i użyteczna.

Otóż to - jakbym projektował swój rower customowy, to bym co centymetr gdzieś punkty montażowe umieścił - a nuż się przydadzą. Na pewno nie zaszkodzą... Mnie ich nieustannie brakuje, nie ma gdzie piwa przewozić, a w plecaku uwiera.

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14808
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 7 Lip 2021, 21:40 »
Dlaczego "choroba"?
Przecież nie dotyka to WSZYSTKICH rowerów? A te, które są zaoczkowane służą do konkretnego celu - do turystyki. I taka duża ilość oczek w kontekście przeznaczenia tych maszyn jest mile widziana i użyteczna.

Dokładnie, długie lata był wielki problem z rowerami, które miały bardzo mało mocowań, więc teraz to świetna odmiana. A nawet jak ktoś tego nie potrzebuje to wielkiej straty nie ma, chyba że dla purystów stylistycznych  ;)

Offline Mężczyzna Antracyt

  • Wiadomości: 548
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 13.06.2017
    • Poland on bike
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 7 Lip 2021, 23:11 »
Może to taka marketingowa bitwa na oczka montażowe?   Widać, że jest trend wzrostowy

Ten wyścig wygrywa (chyba) Marin. Kto go pokona i gdzie znajdzie miejsce na następne oczka?



Marin ma ten sam problem co mój Kross Esker 6.0 - jeden otwór na karbonowym widelcu. Tego mi najbardziej brakuje.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1887
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 8 Lip 2021, 00:08 »
Dobry wideł musi mieć śruby zarówno pod cage, jak i pod trochę innym kątem na bidon, czyli minimum 5 miejsc montażu.

Taki już styknie

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4768
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 9 Lip 2021, 21:25 »
To w Ogrze mam dobry wideł

Wysłane z mojego SM-G985F przy użyciu Tapatalka


A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1887
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 10 Lip 2021, 01:44 »
To w Ogrze mam dobry wideł

No ja niestety mam tylko cztery śruby w big bro i musiałem się ratować opaską...
Ale my tu o gravelach, a nie wyprawówkach...

Offline Mężczyzna Semper

  • Wiadomości: 274
  • Miasto:
  • Na forum od: 22.05.2018
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 21 Wrz 2021, 19:08 »
Może to taka marketingowa bitwa na oczka montażowe?   Widać, że jest trend wzrostowy

Ten wyścig wygrywa (chyba) Marin. Kto go pokona i gdzie znajdzie miejsce na następne oczka?



Marin ma ten sam problem co mój Kross Esker 6.0 - jeden otwór na karbonowym widelcu. Tego mi najbardziej brakuje.

Od kilku dni mam tego Marina (model niższy, rama taka sama, oprócz malowania) i też nie do końca rozumiem pomysł tylko jednego otworu na widelcu. Co do reszty nie marudzę, bo dotąd miałem niedostatek otworów montażowych.

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1619
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 21 Wrz 2021, 19:37 »
To są raczej otwory montażowe do błotników, niczego więcej. Podobnie jest chyba z tyłu.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna Semper

  • Wiadomości: 274
  • Miasto:
  • Na forum od: 22.05.2018
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 21 Wrz 2021, 20:02 »
Z tyłu jest adapter do montażu błotników, który można odkręcić.

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 779
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 23 Paź 2021, 18:35 »
Nowy aluminiowy gravel Canyona ma otwory do cięższego bagażu . Fajna maszyna - ale czwarty rower .. hmm  ;)
https://www.canyon.com/pl-pl/gravel-bikes/bike-packing/grizl/al/

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1887
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 23 Paź 2021, 18:50 »
Amelinium? Fuuj...

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4768
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 23 Paź 2021, 20:26 »
Super ten rowerek. Aż szkoda, że mam gravela

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna nocnyfilm

  • Wiadomości: 9
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 27.08.2021
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 24 Paź 2021, 17:22 »
Fajny fajny. To ma robić blink blink na ścieżkach;) Czuję w kościach że trzeba zmienić tylne koło na mocniejsze, dać bagażnik i wtedy tyrać. Tylko szkoda...jakoś

Offline Mężczyzna dudi

  • Administrator
  • Wiadomości: 3050
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 11.05.2009
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 25 Paź 2021, 10:22 »
No, czyli już mamy seryjne gravele z amortyzatorem, a bikepacking zaczyna oznaczać bagażnik i sakwy :lol: Jeszcze chwila i zostanie zastosowana rewolucyjna, prosta kierownica...

Offline Mężczyzna szy

  • Wiadomości: 2990
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 29.04.2009
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 25 Paź 2021, 11:44 »
No, czyli już mamy seryjne gravele z amortyzatorem, a bikepacking zaczyna oznaczać bagażnik i sakwy :lol: Jeszcze chwila i zostanie zastosowana rewolucyjna, prosta kierownica...

I jeszcze okazuje się, że brak amortyzatora męczy? Niemożliwe!!!1jed...  8)

"Widelec amortyzowany do jazdy na szutrze

Na nierównym szutrze małe przednie zawieszenie może dać ci dużo więcej. 30 mm skoku wystarczy, aby pochłonąć uderzenia o wysokiej częstotliwości, które męczą cię podczas jazdy. Oszczędź sobie zmęczenia i zachowaj świeżość na dłużej."

Szy.

Najlepsze szlaki rowerowe w Polsce, w Niemczech i w Europie

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 7046
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 25 Paź 2021, 11:45 »
Nie rozumiem dlaczego ten, również db. karbonowe grawele (nie wszystkie), ważą 1o kg (+), tj. więcej od mej alu-nibykolarki z alu-widłem, na oponach 2" z dętkami, 2x36 szprych, 3 rzędy, pod bagażnik tył, lowrider przód.

Gdybym miał teraz kupować, bym chciał min. kilo lżej.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna liftlodz

  • Wiadomości: 204
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 24.12.2020
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 25 Paź 2021, 14:03 »
Ja zamiast amortyzatora mam mostek Redshift, 20 mm ugięcia w zupełności mi wystarcza

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2311
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 25 Paź 2021, 18:44 »
... Jeszcze chwila i zostanie zastosowana rewolucyjna, prosta kierownica...
A potem może koła 26 dla niższych osób albo na kręte, trudne ścieżki górskie. Na pewno coś w tym stylu się wydarzy.

Nie rozumiem dlaczego ten, również db. karbonowe grawele (nie wszystkie), ważą 1o kg (+), tj. więcej od mej alu-nibykolarki z alu-widłem, na oponach 2" z dętkami, 2x36 szprych, 3 rzędy, pod bagażnik tył, lowrider przód...
Bo handlarze zauważyli, że ludzie chcą być ofiarami głupiego marketingu. Nie mają wymagań - łykają wszystko bezrefleksyjnie. No, albo jest jakieś inne wytłumaczenie  ;)

Ja zamiast amortyzatora mam mostek Redshift...
Na podobnych rozwiązaniach sprzed ćwierć wieku, dedykowanych do mtb, nie dało się jeździć. Może to kwestia roweru, tras, albo osobniczych predyspozycji, ale u mnie to nie działało - kierownica sobie, rower sobie, a ja miałem poczucie braku kontroli nad sytuacją.
Wolę miękkie gripy i mniej powietrza w dętkach.

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14808
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 25 Paź 2021, 18:57 »
Nie rozumiem dlaczego ten, również db. karbonowe grawele (nie wszystkie), ważą 1o kg (+), tj. więcej od mej alu-nibykolarki z alu-widłem, na oponach 2" z dętkami, 2x36 szprych, 3 rzędy, pod bagażnik tył, lowrider przód.

Gdybym miał teraz kupować, bym chciał min. kilo lżej.

Już tak nie opowiadaj, że rower na takim oprzęcie jak opisałeś waży znacznie poniżej 10kg. A nawet jeśli waży te 10kg (w co wątpię) to musi być na dobrej klasy komponentach. To by trzeba porównać konkretne komponenty.

Ten model aluminiowy Canyona Grizl jest produktem dość budżetowym, osprzęt i koła nie są z jakiejś wysokiej półki, to jest rozwiązanie dla osób, które nie chcą wydawać 10tys i więcej na wersję karbonową, gdzie są większe wypasy

No, czyli już mamy seryjne gravele z amortyzatorem, a bikepacking zaczyna oznaczać bagażnik i sakwy :lol: Jeszcze chwila i zostanie zastosowana rewolucyjna, prosta kierownica...

Nie ma co płynąć - to jest jeden z wielu graveli. Większość są to klasyczne gravele, na węższych oponach. Tutaj natomiast mamy monstercrossa, czyli już takie pogranicze pomiędzy gravelem i MTB. Przy czym znaleźć typowe MTB o sportowej nucie, ale z mocowaniami pod bagażnik nie jest łatwo, takie mocowania występują niemal wyłącznie w ciężkich krowach pod zastosowania wyprawowe.

Ja zamiast amortyzatora mam mostek Redshift, 20 mm ugięcia w zupełności mi wystarcza
Nie ma co porównywać ugięcia mostka do ugięcia amortyzatora bo to inne systemy walutowe. Taki mostek to tylko mizerna namiastka amortyzatora, traci się sztywność kierownicy, a nie zyskuje w zamian tego co daje dobry amor.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 7046
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 25 Paź 2021, 19:30 »

Wilk: Poniżej 1o kg w L (bez pedziów, bagażników, błotników). Korba XT, mostek, sztyca Ritchey Comp, kiera Syntace - wszystko alu, siodło - Idworx (z jeszcze starszego mtb). Dopuszczony do 13o kg (lub więcej).
Na db. komponentach, cienkich oponach producent schodził pod 9.

Pytałem poważnie - Spece Diverge w karbonie za coś pod 2o kołów ważą ponad 9 / pod 1o. - Nie wiem gdzie korzyść karbonu.

Nowy Scott Addict Gravel 30 w M za 11,5 pln - 9,20. Tu, niestety, wszystkie kable w kierze.


RS: Może być - se patrzę, oczywistego "duuużo lepiej" skoku nie dostrzegam.
Rowerów wbijam wagi, przepaści między db. stalą, karbonem nie stwierdzam.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2311
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 25 Paź 2021, 20:01 »
O ile framesety są wyraźnie lżejsze niż kiedyś, to pozostałe komponenty już nie bardzo. To jest chyba powód utrzymywania się rowerów na podobnym poziomie wagowym od lat.
Nie opłaci się robić lekkich komponentów (skoro cięższe też się sprzedadzą), a to one decydują o ostatecznej wadze roweru.
Pamiętam wagę mojej ulubionej retro tylnej przerzutki mtb - Sachs Plasma z 1998 r. - 199g. Chyba mniej więcej tyle samo co Ultegra sprzed kilku lat.
Z innymi komponentami jest bardzo podobnie. To nie jest kwestia problemów materiałowych i wykonawczych, ale polityki i taktyki. Wbito nam do głów, że jak coś jest lekkie, to musi być absurdalnie drogie.
Wiem, mogę wyglądać na zwolennika globalnych teorii spiskowych, ale trudno  :D



Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14808
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 25 Paź 2021, 20:11 »
Pytałem poważnie - Spece Diverge w karbonie za coś pod 2o kołów ważą ponad 9 / pod 1o. - Nie wiem gdzie korzyść karbonu.
Diverge nie jest jakiś super wylajtowany, to ma wewnętrzny amortyzator, więc musi ważyć trochę więcej, wysokiej klasy gravele za 20tys to ważą w okolicach 8-8,5kg. Waga to nie jest jedyny parametr jakości roweru, za tę cenę dostajesz np. koła stożkowe (które wcale lżejsze od zwyklych nie są), dostajesz elektroniczne przerzutki (które też nie są lżejsze) itd. Dostajesz markowe koła systemowe, nie składane - a takie też są sporo droższe.

Gravel to nie jest rower, gdzie waga jest wszystkim, mają np. hamulce hydrauliczne, mają sztywne osie - a to też często są cięższe rozwiązania od obręczowych hamulców i szybkozamykacza. I takie rozwiązania sporo wnoszą do jakości jazdy rowerem, ale nie jest to waga. Przy porównywalne lub lekko cięższej wadze podnoszą znacznie komfort i efektywność jazdy.

Przesiadłem się ostatnio z fulla 26 z napędem 3x9 i kołami na szybkozamykacze na nowoczesnego MTB z 1x12, sztywnymi osiami, kolami 29 - zdecydowanie lepiej się na tym jeździ w terenie i bynajmniej nie z wagi ta różnica wynika. Bo na wadze przecież tracisz, bo rower na 29 jest zauważalnie cięższy niż na 26- większa rama, większe koła, większe opony, większy amortyzator.

I tak samo chyba ten Twój rower jest na kołach 26, nie możesz tego wagowo zestawiać z rowerami 29. Ale nie waga w przypadku rowerów do jazdy w terenie robi tu różnicę, a rozwiązania które znacznie poprawiają komfort jazdy w terenie.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 7046
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 25 Paź 2021, 21:38 »
Gravel jako gravel w ("rzeczywisty") teren (optymalny) nie jest. Tym w teren wjechać możesz, pojedzie lepiej od kolarki. [Jak kolarką asfaltami, gravelem popylasz szutrami - szutry tniesz.] Gdy jeszcze w lesie nie mieszkałem, kolarkę budowlaną tłukłem. Kilo trochę różnicy między kolarką budowlaną, a nibykolarką zawsze przeważało, by jechać właśnie tą pierwszą. Stąd baczę i na wagę. Oczywiście wiem, iż od Diverga są i lżejsze. Ten jednak, jak czytuję, ma być db. miarą (odniesienia - popularność, oceny).

BTW: Zdrowy znoś!
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14808
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 25 Paź 2021, 22:25 »
Gravel jako gravel w ("rzeczywisty") teren (optymalny) nie jest.
Ale weź pod uwagę, że ten Canyon Grizl to nie jest typowy gravel, tylko coś pomiędzy gravelem a MTB, szczególnie w wersji z tym amortyzatorem 30mm. Opony 50mm w rozmiarze 29 to znacząco podniosą możliwości i komfort w terenie, pozostaje jedynie mniej terenowa kierownica. Singli z kamieniami w górach może tym sprawnie nie lykniesz, ale na wielu rodzajach terenu, np. na piachach będzie sporo lepiej niż na typowym gravelu.

Bardzo ciekaw jestem jak się taki typ roweru sprawuje w terenie, bo mocno się nad czymś takim zastanawiałem, jednak w końcu wybrałem MTB. Ale baranek, choć w trudnym terenie nie pomaga - to też wiele wnosi do roweru, IMO znacznie wygodniejszy dla dłoni od prostej kierownicy

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 7046
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 26 Paź 2021, 09:46 »

Jak piszesz - typowy nie jest.
Pojęcie "gravel" jest tak szerokie (rozmyte), iż "typowego" nie masz (prócz: a/ szersze gumy, b/ suport wyżej).


Diverge nie jest jakiś super wylajtowany, to ma wewnętrzny amortyzator, więc musi ważyć trochę więcej, wysokiej klasy gravele za 20tys to ważą w okolicach 8-8,5kg. /.../

Spec Diverge - 21 tysi, 9,6 kg (13sta min. serialu dok. 'Sprzedaż rowerów po białostocku').


tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 779
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 26 Paź 2021, 11:54 »
Bardzo ciekaw jestem jak się taki typ roweru sprawuje w terenie, bo mocno się nad czymś takim zastanawiałem, jednak w końcu wybrałem MTB. Ale baranek, choć w trudnym terenie nie pomaga - to też wiele wnosi do roweru, IMO znacznie wygodniejszy dla dłoni od prostej kierownicy

Też jestem ciekaw . Wydaje mi się nawet że na nizinach bez problemu "łykam" czymś takim 80 % tras , a na twardych odcinkach i asfalcie jestem znacznie szybszy niż mtb - i to jest dla mnie główna zaleta takiej maszyny, jest po prostu bardzo uniwersalna. Nigdy nie zastąpi szosy czy mtb, ale może pogodzić te dwa światy znakomicie.
 

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14808
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Otwory montażowe w gravelach
« 26 Paź 2021, 12:48 »
Też jestem ciekaw . Wydaje mi się nawet że na nizinach bez problemu "łykam" czymś takim 80 % tras , a na twardych odcinkach i asfalcie jestem znacznie szybszy niż mtb - i to jest dla mnie główna zaleta takiej maszyny, jest po prostu bardzo uniwersalna. Nigdy nie zastąpi szosy czy mtb, ale może pogodzić te dwa światy znakomicie.

Bardzo podobną mam opinię. Jest to rower dość uniwersalny mający połączyć sprawną jazdę na szosie ze sprawną jazdą w terenie. Oczywiście nie ma tu o mowy o osiągach jak rasowe MTB czy rasowa szosa, ale jako właśnie taki rower uniwersalny to całkiem sensowna propozycja. Na szosie myślę, że pojedzie sporo lepiej niż MTB, bo ma lepszą pod szosę geometrię i kierownicę, a i na większej części nizinnych terenów da sobie radę bardzo przyzwoicie. Natomiast ma swoje ograniczenia i już teren typowo górski na takim rowerze to nie będzie specjalna frajda.

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum