Autor Wątek: Centurion Backfire 100  (Przeczytany 9356 razy)

worms

  • Gość
Centurion Backfire 100
« 3 Maj 2007, 17:35 »
Witam wszystkich serdecznie.
Nie chciałbym nikogo urazić, jednak jestem nowy na tym forum i dopiero zaczynam lizać temat rowerów.
W każdym razie po rowerze Wigry 3 i więcej jak czternastu latach zdecydowałem się na zakup roweru, oczywiście we wszystkim pomagał mi mój kolega, za co serdecznie mu dziękuję.

Plan był taki, by kupić rower do 2000, możliwie jak najlepszy. Nastawiliśmy się na rower: GT Avalanche 2.0 07 -1999zł
ROZMIARY XS, S, M, L, XL
KOLORY Matte Red, Matte White, Storm Gray
RAMA aluminiowa 6061 z nową hydroformowaną dolną rurą, zintegrowane stery, Triple Triangle, wymienny hak przerzutki
AMORTYZATOR Rock Shox Dart 2, skok 100 mm
KORBA Truvativ ISO FLO
PRZERZUTKI (przód/tył/manetki) Shimano M-330 / Deore LX / 8 biegowy ST-EF50 fire shifters
OBRĘCZE/OPONY Alloy ATB podwójna œcianka / Kenda Nevegal 26x2.1
HAMULCE/KLAMKI Tektro linear pull / ST-EF50

Jednak problemem było znalezienie go w Warszawie od reki w danym rozmiarze, a że należę do ludzi niecierpliwych to rower musiał być kupiony tego samego dnia. Po zwiedzeniu kilku sklepów i przebraniu rowerów GT, zainteresowałem się jeszcze tym modelem: GT Avalanche 3.0 07-1499zł, nawet go przetestowaliśmy.
ROZMIARY XS, S, M, L, XL
KOLORY Matte Black, Matte Blue
RAMA aluminiowa 6061 z formowaną pod ciœnieniem dolną rurą, zintegrowane stery, Triple Triangle, wymienny hak przerzutki
AMORTYZATOR SR Suntour XCM, skok 100 mm
KORBA Suntour XCC-202
PRZERZUTKI (przód/ty³/manetki) Shimano M-330 / Alivio / 8 biegowy ST-EF50 fire shifters
OBRĘCZE/OPONY Alloy ATB podwójna œcianka / Kenda Nevegal 26x2.1
HAMULCE/KLAMKI Tektro linear pull / ST-EF50

Wybór jednak padł na całkowicie inną markę, z powodu czasu który nam się kończył, a do sklepu z GT byśmy nie zdążyli wrócić.

Oczywiście zostaliśmy też skuszeni pewnego rodzaju indywidualna promocja.
Zakupiłem rower: Centurion Backfire 100 – 1539zł
rama MTB Basic, AL 7005
widelec SR Suntour SF6-XCT, 80 mm, MLO
przerzutka tylna Shimano Alivio
przerzutka przednia SR Suntour FD7-XCM202
dźwignie zmiany biegów przednich Shimano EZ-Fire 3- / 8-fach
dźwignie zmiany biegów tylnych Shimano EZ-Fire 3- / 8-fach
hamulec tylny Tektro MT-14
hamulec przedni Tektro MT-14
dźwignie hamulców Shimano EZ-Fire
środek suportu Shimano LP-28
mechanizm korbowy Shimano M341, 42/32/22 Z.
kaseta Shimano HG40-8 11-32 Z.
łańcuch Shimano HG40
piasta tylna Joytech AL QR / Shimano RM30-8
piasta przednia Joytech AL QR / Shimano RM30-8
obrecz tylna Alex Adventurer
obręcz przednia Alex Adventurer
szprychy Edelstahl 2.0, czarny
opony Cheng Shin C-1309, 26x1.95, Reflex
mostek kierownicy Procraft AL 17°
stery TH No.10
kierownica Procraft Flat / Barends
siodło Centurion Sport
sztyca podsiodłowa Procraft AL-602, Ø31.6 mm
rozmiary 37, 41, 46, 51, 56 cm
waga 13.5 kg (bez pedałów)

Teraz mam pytanie czy dobrze zrobiłem, nie jestem wyczynowcem, ale myślę że sport na pewno bardzo mi się spodoba? Trochę żałuje, że zamiast opuszczać cenę nie poszedłem o 500zł w górę.
Sam rowerek Backfire 100, bardzo mi się podoba, jednak jest za wcześnie by coś więcej o nim napisać, po za tym żaden ze mnie fachowiec.
Pozdrawiam.

Minęło kilka dni od zakupu i troszkę kilometrów przejechałem, dokładnie 4~5 dni i 250km, jutro się wybieram na przegląd, mam nadzieję że po dokładnym sprawdzeniu i przeregulowaniu pokocham go bardziej.
Głównie poruszałem się nieprzetartymi szlakami w lesie, wzdłuż linii kolejowych i miasto
 Co mnie w nim denerwuje i z chęcią bym wymienił to:
-hamulce: trzeba naprawdę mocno nacisnąć by zblokować koło
-amortyzator: przy blokadzie skoku ma luz około 3mm i strasznie przy tym bije, hałasuje
-przerzutki : za mała ilość biegów
Pewnie z tymi wymianami będzie coś jeszcze trzeba wymienić, kaseta, piasta itp.
Łańcuch mi często strzela bez zmiany biegów, ale nie wiem czego jest to wina.

Panowie co byście wymienili w tym rowerze i na co, z jakimi kosztami trzeba się liczyć?
Jestem amatorem w tej tematyce i z góry przepraszam.

Offline Mężczyzna mordimer

  • Wiadomości: 426
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 15.06.2006
    • http://www.wyprawy.yoyo.pl
Centurion Backfire 100
« 5 Maj 2007, 10:51 »
Po pierwsze nie ma za co przepraszać, po to jest forum, żeby pytać :D
Mnie się wydaje, że w rowerze najważniejsza jest rama, masz ALU 7005 i dobrze ;]
reszte zawsze można wymienić. Klocki hamulcowe mogą być miękkie co przekłada się na dość wolne hamowanie, ale oszczędzasz w ten sposób obręcze. Albo są zbyt słabo dociśnięte linką. Na amorach to się nie znam, pewnie trzeba by go rozkręcić i sprawdzić co bije... a co do biegów: ile ich jest? nie mam pojęcia czy można zwiększyć ilość zębatek, jeśli jest ich za mało. Jeśli rama na to pozwala to może się da.
Widzisz też nie jestem fachowcem, o sporo rzeczy sam muszę pytać

worms

  • Gość
Centurion Backfire 100
« 8 Maj 2007, 14:12 »
Dzięki za opowiedz.
Mam pewien problem, ponieważ nigdzie nie mogę odszukać informacji co ile w tym rowerze waży?
Jest mi to potrzebne ponieważ chciałem poddać rower w niedługim czasie tuningowi i trochę go ulepszyć i odchudzić. Jeżeli nie znam wagi wszystkich podzespołów to nie wiem jak mam się do tego zabrać, zależy mi też na tym by zrobić to możliwie najmniejszym  kosztem i nie kupić dziadostwa.


Rozmiary: 37, 41,(46), 51, 56 cm                          
Rama: MTB Basic, AL 7005
Widelec: SR Suntour SF6-XCT, 80 mm, blokada
Tłumik: -
Stery: TH No.10 Aheadset
Mostek: Procraft AL 17° Ahead
Kierownica: Procraft Flat, z rogami
Sztyca: Procraft AL-602, Ø31.6 mm
Piasty P/T: Joytech AL QR / Shimano RM30-8
Obręcze: Alexrims(Alex) Adventurer-------------------------- 545 g
Opony: Cheng Shin C-1309, 26x1.95, Reflex   
Manetki: Shimano EZ-Fire 3, Shimano EF-50
Przerzutka przód: SR Suntour FD7-XCM202
Przerzutka tył: Shimano ALIVIO RD-M410 ------------------- 310g
Kaseta: Shimano HG40 11-32t, 8-speed
Dźwignie hamulca: Shimano EZ-Fire
Hamulce: Tektro MT-14 V-breake
Korby: Shimano M341, 42/32/22 Z.
Środek suportu: Shimano LP-28
Pedały: - VP-992A
Łańcuch: Shimano HG40, 8 przełożeń
Siodełko: Centurion Sport
Sztyca: Procraft AL-602
Waga bez pedałów: 13.5 kg

Przeraża mnie fakt iż nigdy nikt takich informacji w sieci nie zamieścił, nie ma żadnego punktu odniesienia.
Czy można takie pomiary zlecić serwisowi?

Offline bighunter

  • Wiadomości: 269
  • Miasto: Suwałki
  • Na forum od: 14.06.2006
Centurion Backfire 100
« 8 Maj 2007, 18:45 »
http://light-bike.com/ tutaj mozesz sprobowac ale watpie ze akurat te czesci znajdziesz :)

dlaczego nikt nie podaje ile wazy np sztyca Procraft Al-602? bo normalni biali ludzie tego nie waza. A jesli juz ktos chce miec lutra light bike i zmienia jakas czesc wydajac setki zlotych bo jest ona lzejsza o 10gram to z pewnoscia nie kupi zadnej z czesci ktora jest w tym rowerze.
podsumowujac sa swiry ktorzy waza kazda srubke, ale podaja dane czesci kosztujace 4x tyle co te ktore wymieniles :wink:
P.S jakbys z tym przyszedl do serwisu to mogli by sie troche chlopaki usmiac bo nie wiem czy maja taka usluge w cenniku :D

worms

  • Gość
Centurion Backfire 100
« 8 Maj 2007, 20:02 »
Jak tuningować.

Jestem zły na maxa, pośpieszyłem się, a teraz nie potrafię stwierdzić na czym mógłbym najwięcej stracić i wkładając mało kasy odchudzić rower.
Czytając bikeBoard z kwietnia 07, wkręciłem się w artykuł jak tuningować rower.
W poradniku można wyczytać, zanim zacznie się tuningować rower trzeba go doprowadzić do perfekcyjnego działania, możemy powiedzieć, że to ma za sobą, przegląd gwarancyjny został już przeprowadzony i raczej nic lepiej nie zacznie działać, ewentualnie będzie się zużywać, co pogorszy efektywność roweru.
Cały tuning należy zaczynać od elementów które naszym zdanie działają najgorzej i tak właśnie do tego zamierzam się zabrać.
Rowery typu XC należy zacząć modyfikować od przykręcenia pedałów SPD, a w kolejnym etapie powinniśmy ograniczać wagę naszego cacka i nie musi to być wcale kosztowne.
Jeżeli taki element jak rama, jest odpowiedni pod względem geometrii i wagi , to najłatwiej jest stracić wagę na kołach i widelcu.
Na samych dętkach i oponach można stracić 1Kg, a koszt nie będzie większy od 200~300zł. Dodatkowo chciałbym wymienić: amorek, przerzutki, hamulce i inne graty które będę zmuszony wymienić, by dopasować wszystko do siebie.
Wcześniej chciałbym to wszystko wyliczyć, by zobaczyć ile to w efekcie końcowym wyjdzie i w czym wybierać. Może się też okazać że mimo iż całą modernizację będę przeprowadzał jesienią i będzie teoretycznie tańsza, to lepiej będzie teraz sprzedać rower i kupić coś innego, czego naprawde nie chciałbym robić wolałbym zmodyfikować.
Co o tym sądzicie?

Pozdrawiam

Offline Mężczyzna arkadoo

  • Wiadomości: 2761
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 22.11.2006
    • http://www.rower.fan.pl
Centurion Backfire 100
« 8 Maj 2007, 20:38 »
Szczerze mówiąc to raczej cały osprzęt jest kalsy średniej-niższej. Moim zdaniem takiego roweru nei opłaca sie tuningować, bo musiałbyś wymienić prawie wszystko. Na razie ciesz się jazdą, a jak zajedziesz ten rower (co nie będzie wyczynem jak sporo na nim pojeździsz) to kupisz inny. Lepiej kup sobie SPD, a zoszczędzone na tuningu  pieniądze wydaj na wcyieczki rowerowe  :)
Watch out where the huskies go,
And don't you eat that yellow snow

Offline bighunter

  • Wiadomości: 269
  • Miasto: Suwałki
  • Na forum od: 14.06.2006
Centurion Backfire 100
« 8 Maj 2007, 22:08 »
arkadoo dobrze gada!

worms

  • Gość
Centurion Backfire 100
« 8 Maj 2007, 22:54 »
Jak zjadę rower, masz na myśli osprzęt, to już go nie sprzedam za takie pieniądze jak w tej chwili.
Więc jedynym rozwiązaniem jest pozbycie go się teraz i dołożenie kasy do nowego, mniej stracę prawdopodobnie, mniej będę musiał dołożyć do nowego.
Co byście wymienili w tym rowerze i na co? Ewentualnie jaki rower byście kupili.
Myślałem nad zakupem amortyzatora Marzocchi MX Pro, bądź RockShox TORA 302 U-TURN 2006, do tego przerzutki XT i wymianą hamulców na avid 7.

Nie wiem czemu nie przychodzą mi powiadomienia na email o odpowiedziach, szkoda.
Pozdro

Offline remig

  • Wiadomości: 63
  • Miasto: Świętochłowice
  • Na forum od: 03.06.2006
Centurion Backfire 100
« 8 Maj 2007, 23:03 »
Cytat: "worms"
Nie wiem czemu nie przychodzą mi powiadomienia na email o odpowiedziach, szkoda.

Sprawdź teraz, czy doszło. Mam nadzieje, że tak :D

worms

  • Gość
Centurion Backfire 100
« 8 Maj 2007, 23:06 »
Dzięki już działa.
Pozdro

Offline Mężczyzna arkadoo

  • Wiadomości: 2761
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 22.11.2006
    • http://www.rower.fan.pl
Centurion Backfire 100
« 8 Maj 2007, 23:21 »
Jeżeli chcesz robić przesiadkę z Acera/Alivio na XT i jakieś wypasione amortyzatory to lepiej już sprzedaj ten rower i kup nowy. Najlepiej to poczytaj jakieś fora ,gdzie więcej osób jeździ na górskich rowerach.
Watch out where the huskies go,
And don't you eat that yellow snow

worms

  • Gość
Centurion Backfire 100
« 9 Maj 2007, 09:22 »
Nic innego nie robię od kiedy kupiłem rower, przeglądam fora i próbuję się czegoś nauczyć.
Komfortowo poczułbym się gdybym znał jakiegoś ludzia który by mi w tym pomógł(nauczył) i był w pobliżu.
Tak sobie to kalkuluję i wcale tak źle nie wychodzi, biorąc pod uwagę fakt zajeżdżenia większości podzespołów które będą do wymiany.
Gdybym sprzedał rower w tej chwili to max za niego wezmę z 1450zł(sam rower), na co i tak nie liczę, przeglądam sieć i do 3000 nic na XT i Rock Shox nie ma. Z moich obliczeń wynika że jesienią jak ceny polecą o 50% to z XT i amorkiem lepszym od tego zmieszczę się w 1000zł. Więc tak naprawdę za cenę 2600zł kupie rowerek na dobrym osprzęcie.

Offline Mężczyzna mordimer

  • Wiadomości: 426
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 15.06.2006
    • http://www.wyprawy.yoyo.pl
Centurion Backfire 100
« 9 Maj 2007, 11:21 »
nigdy bym nie kalkulowal ile moge wydac na rower, zeby potem na nim duzo nie stracic przy sprzedazy
u siebie wymieniam przerzutki jak pojawia sie luzy, lancuch, zebatki, gdy sie stepia, no moze w koncu kupie nowe opony, bo stare sa zbyt oporne na drodze (z reszta uzywane do jazdy off-road niz street), ale wymieniac wszystko od razu po to zeby rower stracil 2kg?
bighunter dobrze pisze, ze arkadoo dobrze gada :D

Offline Maciek

  • Wiadomości: 119
  • Miasto: WM / WB
  • Na forum od: 08.08.2006
Centurion Backfire 100
« 9 Maj 2007, 11:35 »
Wg mnie nie potrzebnie wogole kupowales ten rower :)
Widac ze praktycznie nic z osprzetu Cie w nim nie zadowala.
Na czesci raczej go sie nie oplaca sprzedawac - z tego co widzialem to wiekszosc czesci jest pokroju Alivio. Co do ramy to niestety nic o niej nie wiem.

Wg mnie masz 2 opcje:

- Eksploatowac go tak jak kupiles, ew. wymieniac czesci jak cos sie sypnie. Nie wiem jak jezdzisz ale jezeli nie bardzo wyczynowo to ze 2 sezony powinienes pojezdzic spokojnie (ok 4-5 tys. km.), oczywiscie zalezy to od bardzo wielu czynnikow.
Wtedy wezmiesz moze za niego z polowe i gdy bedziesz mial kaske kupisz sobie od razu cos przyzwoitego na XT.

- Mozesz sprobowac go sprzedac jako praktycznie nowego, mysle ze ok 1200-1300 jest do wziecia jak sie klient trafi, tyle ze do w miare przyzwoitego sprzetu musialbys drugie tyle dolozyc.

Aha co do cen na jesieni ta watpie zeby spadly az o 50%... chociaz pewnie wiele zalezy od popytu i marki.
Pozdrawiam,

Maciek

worms

  • Gość
Centurion Backfire 100
« 9 Maj 2007, 11:55 »
To co sugerujecie, jest jak najbardziej prawidłowym rozwiązaniem.
Nie mówię, że tak właśnie nie postąpię, wszystko zależy od tego czy wytrzymam.
Kasa jak najbardziej na podmiankę osprzętu by się znalazła, ale póki działa jako tako oryginalny to czekam aż to co mnie interesuje potanieje.
W ciągu 4 dni i 350km zdążyły mi się naderwać linki od przerzutek i hamulców, przerzutka rozregulować z 3 razy i dodatkowo wykrzywić mocowanie tylnej przerzutki.
Rower już taki nowy nie jest, w dodatku po zamontowaniu SPD zaliczyłem kilka gleb z czego jedna zostawiła ślady na kierownicy i rogach.
Sprzedawał go nie będę, jest to trochę problematyczne, a to co wymienię w przyszłości mi wystarczy.

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum