Autor Wątek: Rama pod opony 2,4" - 2,5"  (Przeczytany 2596 razy)

Offline Mężczyzna MARECKI

  • Wiadomości: 522
  • Miasto: Elbląg, Polska
  • Na forum od: 28.01.2016
    • Rowerowa strona Mareckiego


A to ciekawe bo myslałem , ze jest dokładnie odwrotnie . Mam rower na oponach 27.5 x 3.0 i zawsze jak jezdziłem po sypkim np piachu  czy sniegu to upuszczałem powietrza .Wydawało mi sie ze na niskim cisnieniu jest troche lepiej . Zresztą podobną technike stosuje sie chyba w  autach terenowych , te lepsze mają nawet system regulacji cisnienia kontrolowany z kabiny .Ale moge sie mylic ...



Producenci opon też tak sądzą, co widać na ich bocznych ściankach   :wink:

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 8706
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Chodziło o samą szerokość Lepsza opona 7 cm z wysokim ciśnieniem niż 3 cm z niskim.

Podobne rozwiązanie mam w "gravelu". Opony mają 52 mm szerokości, ale są bardzo szybkie - prawie jak szosówka. Bez problemu mogę przejechać dłuższy dystans, a jak trzeba to w terenie też sobie dobrze poradzi (zwłaszcza po spuszczeniu powietrza).
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 13528
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 20:35 »
Czepiasz się mostka? Kierownica jest na wysokości siodełka. Jaki widzisz w tym problem? Ma być niżej? Ile? 1 cm? A może 10 cm? A może 30 cm? Wilku bredzisz. Tak składamy rowery aby jeżdziło na nam się na nich komfortowo. Te ustawienia także były efektem wielu ustawień i prób. Skoro twierdzisz, że moje ustawienia są błędne to widocznie moje ciało jest błednie skonstruowane.

Nie pisałem nic o Twoim ciele, tylko o oczywistości - rower z krótkim i niższym mostkiem będzie zwrotniejszy. Zobacz sobie jak się konstruuje współczesne rowery MTB na 29 calach, mostki się często montuje po 70-80cm, pod taką jego długość są projektowane ramy, by dać im zwrotność; długie mostki to jest domena szosy, gdzie jest istotniejsza stabilność. Jak masz ramę z takim mostkiem - to znaczy, że rama nie jest dobrze dobrana pod Twoje parametry, takie mostki się daje, jak trzeba "wyrównać" ramę pod pasażera, ale ceną jest utrata czegoś, w tym przypadku ograniczenie zwrotności. I MTB 29er z krótkim mostkiem będzie dużo zwrotniejszy od roweru na 26 calach z tak długim mostkiem jak u Ciebie. I nie masz kierownicy na wysokości siodełka - bo to jest full i jak na niego się usiądzie to siodło opada o parę cm.

I jeśli dałeś do swojego MTB na 29 calach tego typu mostek - to nie dziwne, że odniosłeś wrażenie że jest mało zwrotny :P Podobnie myśląc, że nabijając 5 barów w opony MTB uzyskasz dobrą trakcję roweru w terenie. To jest nic innego jak rozpaczliwa prób uchronienia roweru przed kapciami z powodu przeładowania. Niestety teren i tak obładowany rower jak na zdjęciu - to się wyklucza, takim rowerem mozna jeździć po szutrowych drogach, ale cokolwiek technicznego to jest mordęga. Do tego takie obładowanie roweru jak na Twoim zdjęciu - to de facto utrata zalet płynących z tylnej amortyzacji.

Niby masz te doświadczenia z iluś lat jeżdżenia - a nie wiesz oczywistości.

A jeśli już się czepiamy to wytłumacz mi dlaczego w twojej szosówce górny chwyt jest także na wysokości siodełka? Przecież w takim chwycie nie ma aerodynamiki a przecież na szosówce jeżdzimy właśnie po to by mieć najbardziej opływową sylwetkę.

Żyjesz kategoriami sprzed 15 lat. A tymczasem obecnie jest mnóstwo szosówek o geometrii Endurace, które charakteryzują się właśnie wygodną sylwetką i dłuższą główką ramy podnoszącą przód do góry. Taka geometria jest bardzo popularna wśród uczestników ultramaratonów i moja szosówka właśnie do tej grupy się zalicza. Aerodynamika to ma znaczenie jak się ścigasz na krótkim dystansie i jesteś bardzo giętki. Natomiast na długim liczy się przede wszystkim wygoda. Nic nam z aerodynamiki, jak nas po 2h zaczną boleć plecy.

"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2053
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 21:15 »
Długość i wznios mostka, to w tym rowerze z fotki mają chyba mniejsze znaczenie niż np. kąt główki/wysokość widelca. Wydaje mi się, że te łagodne kąty (rury podsiodłowej także) raczej nie wróżą jakiejś szaleńczej zwrotności.
Nowoczesny rower XC 27,5 prawdopodobnie będzie bardziej zwrotny, ale tu pewnie nie tylko o to chodzi.
Koło 26 w ramie ze stromymi kątami jest świetne np. na jakieś kręte, kamieniste ścieżki, na techniczne podjazdy. Łatwo się też taki rower nosi, transportuje publicznymi środkami transportu, ma dobre proporcje dla niskiego rowerzysty itp.
Ciekawy jestem jakie zalety ma w dojeździe nad bagno.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 8706
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 21:17 »
Ciekawy jestem jakie zalety ma w dojeździe nad bagno.
Jak przypadkiem w nim zostanie to go nie żal.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2053
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 21:21 »
No nie wiem... Ja po moje Cannony bym nurkował/osuszał bagno/brał lekcje u Yody. Nie zostawiłbym.

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 9583
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 22:01 »
mostki się często montuje po 70-80cm
To przecież byłoby dłuższe niż lemondka. Chyba mylisz centymetry z milimetrami, ale wiele facetów tak ma, gdy mówi o rozmiarze  ;D
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 13528
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 22:16 »
mostki się często montuje po 70-80cm
To przecież byłoby dłuższe niż lemondka. Chyba mylisz centymetry z milimetrami, ale wiele facetów tak ma, gdy mówi o rozmiarze  ;D

Trafiło się ślepej kurze ziarno - to i jaka jest radocha  :lol:
"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 8706
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 22:29 »
No nie wiem... Ja po moje Cannony bym nurkował/osuszał bagno/brał lekcje u Yody. Nie zostawiłbym.
ale zabytki to szanujemy

Wracając trochę do tematu..
W tereny jakie wjeżdżam fat-bike byłby idealny ale najgorsze, że wcześniej będę musiał pokonywać długie odcinki asfaltowe i będę na nim także dżwigał bagaż.
Fatbike wcale nie musi być strasznie wolny. Tu możesz sobie porównać opory toczenia:

https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews\
https://www.bicyclerollingresistance.com/fat-bike-reviews

Jak widać opona fatbike może być szybsza do niektórych opon MTB.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1731
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 12 Gru 2020, 00:06 »
Chyba większość ram mtb nazywanych 27,5 przyjmie koła 26 z oponami 2,5", choćby decathlonowy rockrider żeby daleko nie szukać.
Koła 26 z oponami 2,5" mają tą samą średnicę co 27,5 z oponami 2,0. Z szerokością problemu raczej nie będzie.
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum