Autor Wątek: Rama pod opony 2,4" - 2,5"  (Przeczytany 2579 razy)

Offline Mężczyzna robertrobert1

  • Wiadomości: 701
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.04.2009
Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 10 Gru 2020, 18:13 »
Witam,
poszukuję ramy pod koła 26" aby weszły opony w rozmiarze 2,4 -2,5 ".
Wiem, że iest rama Breezer Thunder ale poszukuję czegoś bardziej budżetowego.
 Nie interesuje mnie gotowy rower bo moje wymagania są specyficzne jak na współczesną modę.
Do owej ramy musi wejść odpowiedni widelec amortyzowany.
Rama powinna mieć pełną ilość mocowań pod hamulec tarczowy, pod błotniki, pod bagażnik, pod bidony.

Zastanawiałem się czy nie kupić ramy fat-bike np

https://allegro.pl/oferta/rama-fat-bike-cr-mo-17-czarny-mat-widelec-9302389901?reco_id=3c4887ab-3b0a-11eb-ac1e-bc97e169c880&sid=0e7a5475e04eefd78184d559df6fb9f87c889ad5ac94196dac75ac99722370c3&bi_s=archiwum_allegro&bi_c=Product&bi_m=reco&

i zastosować szerokie obręcze dh

https://www.rowertour.com/p/67220/dartmoor-raider-v.2-obrecz-fr-dh-26-czarna-anodowana#rozmiar-36h

Co o tym sądzicie?

Przeznaczenie roweru to docieranie w na bagna czyli po bezdrożach ale jednocześnie jazda po asfalcie.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 8701
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Na ramie od fatbike będziesz jeździł jak kaczka.

O ile nie będziesz jeździł po dzikich krajach (nie mam tu na myśli Polski), to lepszym rozwiązaniem będą koła 27,5 plus. Szerokie opony od Vee Tires są w całkiem przystępnych cenach. Ewentualnie koła 29" - sama średnica skutkuje większą powierzchnią styku.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 349
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 10 Gru 2020, 19:56 »
Jesli  nie muszą byc to kola 26 , poszukaj  Marin Pine  Mountain .Ma duża ilosc mocowan , stal , mozna wrzucic amor no i jest w miare tani .  Wejdą opony 27.5 x 3.0 albo koła 29  ( chyba ale nie jestem pewien ) . Moze na olx znajdziesz uzywaną ramę ...
kolarz wybitny

Offline Mężczyzna robertrobert1

  • Wiadomości: 701
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.04.2009
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 10 Gru 2020, 21:09 »
Na ramie od fatbike będziesz jeździł jak kaczka.

Nie bardzo rozumiem. Dosiadałem fat-bika i nie czułem tego zjawiska. Mnie po prostu koła niskociśnieniowe nie odpowiadaja

O ile nie będziesz jeździł po dzikich krajach (nie mam tu na myśli Polski), to lepszym rozwiązaniem będą koła 27,5 plus. Szerokie opony od Vee Tires są w całkiem przystępnych cenach. Ewentualnie koła 29" - sama średnica skutkuje większą powierzchnią styku.

Koła 29" także mnie nie interesują. Koło 26" ma kilka zalet i zależy właśnie mi na nich.

Offline Mężczyzna robertrobert1

  • Wiadomości: 701
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.04.2009
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 10 Gru 2020, 21:12 »
Jesli  nie muszą byc to kola 26 , poszukaj  Marin Pine  Mountain .Ma duża ilosc mocowan , stal , mozna wrzucic amor no i jest w miare tani .  Wejdą opony 27.5 x 3.0 albo koła 29  ( chyba ale nie jestem pewien ) . Moze na olx znajdziesz uzywaną ramę ...
.

 Znam tą ramę. Tak to jest rama pod koła 27,5 + więc koło 26 powinno wejść bez problemu ale także i koło 29 wejdzie. To bardzo fajna rama ale swego czasu były dostępne tylko gotowe rowery z napędem, który mi kompletnie nie odpowiadał.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 8701
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Fatbike ma duży q-factor, czyli w efekcie masz szerzej rozstawione stopy.

Czemu tak bardzo Ci zależy na kołach 26"?
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Włod

  • Wiadomości: 690
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.04.2011
Jesli  nie muszą byc to kola 26 , poszukaj  Marin Pine  Mountain .Ma duża ilosc mocowan , stal , mozna wrzucic amor no i jest w miare tani .  Wejdą opony 27.5 x 3.0 albo koła 29  ( chyba ale nie jestem pewien ) . Moze na olx znajdziesz uzywaną ramę ...
.

 Znam tą ramę. Tak to jest rama pod koła 27,5 + więc koło 26 powinno wejść bez problemu ale także i koło 29 wejdzie. To bardzo fajna rama ale swego czasu były dostępne tylko gotowe rowery z napędem, który mi kompletnie nie odpowiadał.
To powodzenia bo takiego roweru jak szukasz w małych pieniądzach nie ma. Pilne mountain był widziany w rozmiarze drabiniastym na popularnym serwisie ogłoszeniowym za mniej niż 2 tyś zł.

Offline Mężczyzna robertrobert1

  • Wiadomości: 701
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.04.2009
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 10 Gru 2020, 21:35 »
Fatbike ma duży q-factor, czyli w efekcie masz szerzej rozstawione stopy.

Czemu tak bardzo Ci zależy na kołach 26"?

Mam trekkinga na kołach 28, mam  górala na kołach 29, mam górala na kołach 26, mam fulla na kołach 26. Małe koło w ciężkim terenie jest łatwiejsze do napędzenia i jest łatwiejsze podczas manewrowania przy małych prędkościach.
W tereny jakie wjeżdżam fat-bike byłby idealny ale najgorsze, że wcześniej będę musiał pokonywać długie odcinki asfaltowe i będę na nim także dżwigał bagaż. Dlatego też opona 26 pod ciśnieniem 70-75 psi jest idealnym kompromisem. Obecnie jeżdżę na takich oponach ale rama jest zbyt wąska bym mógł włożyć szersze obręcze i rama nie ma mocowań pod hamulce tarczowe.

Offline Mężczyzna robertrobert1

  • Wiadomości: 701
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.04.2009
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 10 Gru 2020, 21:37 »
Jesli  nie muszą byc to kola 26 , poszukaj  Marin Pine  Mountain .Ma duża ilosc mocowan , stal , mozna wrzucic amor no i jest w miare tani .  Wejdą opony 27.5 x 3.0 albo koła 29  ( chyba ale nie jestem pewien ) . Moze na olx znajdziesz uzywaną ramę ...
.

 Znam tą ramę. Tak to jest rama pod koła 27,5 + więc koło 26 powinno wejść bez problemu ale także i koło 29 wejdzie. To bardzo fajna rama ale swego czasu były dostępne tylko gotowe rowery z napędem, który mi kompletnie nie odpowiadał.
To powodzenia bo takiego roweru jak szukasz w małych pieniądzach nie ma. Pilne mountain był widziany w rozmiarze drabiniastym na popularnym serwisie ogłoszeniowym za mniej niż 2 tyś zł.

Obecnie jest na olx ale jest to rozmiar L a ja potrzebuję M i w dodatku jest z napędem 1xX a ja potrzebuję napędu 3x9

Online Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 13519
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 10 Gru 2020, 21:54 »
Fatbike ma sporo szerszy suport, więc jak się nie potrzebuje opon 4 cale to nie ma sensu w to wchodzić.
Małe koło w ciężkim terenie jest łatwiejsze do napędzenia i jest łatwiejsze podczas manewrowania przy małych prędkościach.
To są mocno wątpliwe teorie. Może i minimalnie gorzej się manewruje (bo rower nieco większy), ale i łyka łatwiej przeszkody, wiec sumarycznie jest lepiej. Nie bez powodu 26 poszło do lamusa, mimo, że jest lżejsze.

Obawiam się, że w niskim budżecie czegoś takiego jak szukasz to się nie dostanie, obecnie 26 już prawie nie ma na rynku, a jeśli już to w dość badziewnych rowerach. Ewentualnie można kupować ramę na 29 czy 27,5 i założyć mniejsze koła, ale to średnio bedzie wyglądać.
"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1533
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 10 Gru 2020, 22:31 »
A przypadkiem Inbredy nie przygarniały szerokich laci?

Jakieś zabytkowe Karate Moneky?

Offline Mężczyzna blondas

  • Wiadomości: 567
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 22.10.2011
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 10 Gru 2020, 23:07 »
Koło od fata z oponą 4" jest po obwodzie zbliżone rozmiarem do 29". Wsadzając koło 26" nawet z oponą 2,4 wyraźnie obniżysz suport. Na szosę pewnie bez znaczenia, ale w terenie kiepski pomysł.

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 9560
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 01:08 »
Z oponami 26 cali i 2,4 cala jest ten problem, że nawet jak znajdziesz ramę, która to uciągnie poza oficjalną specyfikacją, to jej konstrukcja będzie nieprzystosowana i linia łańcucha będzie na niektórych przełożeniach ocierać o oponę. Możesz oczywiście użyć dłuższej osi suportu z podkładkami pod wielowypust (ta "oczywistość" też się kurczy wraz ze zwijaniem się rynku), ale wtedy łańcuch na najbardziej potrzebnym przełożeniu (tzw. 1 x 1) będzie pracował na przekosie. Praca na przekosie w błocie spowoduje, że szybko na biegu środkowym w korbie łańcuch zacznie haczyć o zębatki, klinując się (chainsuck). Odskakujący w tym momencie pedał odbije całą siłą w goleń lub kolano, a lewa noga rozpaczliwie zanurkuje, szukając podparcia w czeluściach miąższu pokonywanego tym rowerem torfowiska. Równie oczywistą sprawą jest, że tego podparcia nie znajdzie, a w zasadzie znajdzie zbyt głęboko, aby była jeszcze możliwa korekta pozycji w celu utrzymania równowagi...
« Ostatnia zmiana: 11 Gru 2020, 01:15 podjazdy »
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 8701
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Moim zdaniem niepotrzebnie komplikujesz. Zwrotność roweru zależy nie tylko od rozmiaru kół, się od geometrii i szerokości kierownicy. Różnica potrafi być baardzo duża.

Jeśli weźmiesz 27,5" prawdopodobnie nie odczujesz dramatycznej różnicy względem 26", a unikniesz wielu problemów i oszczędzisz mnóstwo czasu (pieniądze pewnie też).

Zamiast 3x9 sugerowałbym jednak 2x10, 2x11 lub 1x12.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2050
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Moim zdaniem niepotrzebnie komplikujesz...
Koniec świata już blisko.

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 9560
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 01:36 »
Zamiast 3x9 sugerowałbym jednak 2x10, 2x11 lub 1x12.
Błąd. W błocie/bagnie albo 3 x ..., albo 1 x 12.
2 x ... żadnego istotnego zysku w błocie nie daje.
Już wyjaśniam:
3 x ... daje możliwość szybkiej redukcji przełożenia (przedni wózek), kosztem zapaskudzenia łańcucha mazią z opony. Masz tu dwa solidne skoki do dyspozycji.
a 1 x 12 daje czysty łańcuch podczas jazdy w błocie, bo nie ma przedniego wózka zgarniającego maź z opony na łańcuch.
Oba warianty testowane w błocie osobiście  ;D
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Mężczyzna Gerwazy

  • Wiadomości: 348
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 13.10.2016
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 02:48 »
Witam,
poszukuję ramy pod koła 26" aby weszły opony w rozmiarze 2,4 -2,5 ".
....
Dla przykładu Surly Troll - jak pod amortyzator to szukaj używki sprzed 2017r....a co do opon to wejdzie Ci i 3.0 a jak zechcesz spróbować większego rozmiaru koła to 27,5 też bez problemu ogarniesz.

Offline Mężczyzna robertrobert1

  • Wiadomości: 701
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.04.2009
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 08:12 »
Moim zdaniem niepotrzebnie komplikujesz. Zwrotność roweru zależy nie tylko od rozmiaru kół, się od geometrii i szerokości kierownicy. Różnica potrafi być baardzo duża.

Jeśli weźmiesz 27,5" prawdopodobnie nie odczujesz dramatycznej różnicy względem 26", a unikniesz wielu problemów i oszczędzisz mnóstwo czasu (pieniądze pewnie też).

Zamiast 3x9 sugerowałbym jednak 2x10, 2x11 lub 1x12.

Czy potrafisz czytać?  Jeśli tak to przeczytaj jeszcze raz. W moim mtb mam i napęd 3x9 i koła 26/2,4 i to mi odpowiada. Potrzebuję tylko więcej miejsca w tylnym trójkącie i hamulca tarczowego na tylne koło.
Napędu 1x12 kompletnie nie potrzebuję bo o ile zakres będzie zbliżony to nie będę mieć przełożeń pośrednich.

Offline Mężczyzna robertrobert1

  • Wiadomości: 701
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.04.2009
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 08:14 »
Fatbike ma sporo szerszy suport, więc jak się nie potrzebuje opon 4 cale to nie ma sensu w to wchodzić.
Małe koło w ciężkim terenie jest łatwiejsze do napędzenia i jest łatwiejsze podczas manewrowania przy małych prędkościach.
To są mocno wątpliwe teorie. Może i minimalnie gorzej się manewruje (bo rower nieco większy), ale i łyka łatwiej przeszkody, wiec sumarycznie jest lepiej. Nie bez powodu 26 poszło do lamusa, mimo, że jest lżejsze.

Obawiam się, że w niskim budżecie czegoś takiego jak szukasz to się nie dostanie, obecnie 26 już prawie nie ma na rynku, a jeśli już to w dość badziewnych rowerach. Ewentualnie można kupować ramę na 29 czy 27,5 i założyć mniejsze koła, ale to średnio bedzie wyglądać.

wiesz doskonale, że nie jestem nowicjuszem więc moje zapotrzebowanie wypływa z doświadczenia a nie z czystej fanaberii.

Offline Mężczyzna robertrobert1

  • Wiadomości: 701
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.04.2009
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 08:17 »
Witam,
poszukuję ramy pod koła 26" aby weszły opony w rozmiarze 2,4 -2,5 ".
....
Dla przykładu Surly Troll - jak pod amortyzator to szukaj używki sprzed 2017r....a co do opon to wejdzie Ci i 3.0 a jak zechcesz spróbować większego rozmiaru koła to 27,5 też bez problemu ogarniesz.

Cena nowej ramy to około 3000 pln więc pułap do zbicia ceny jest zbyt wysoki.

Offline Mężczyzna robertrobert1

  • Wiadomości: 701
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.04.2009
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 08:23 »
Zamiast 3x9 sugerowałbym jednak 2x10, 2x11 lub 1x12.
Błąd. W błocie/bagnie albo 3 x ..., albo 1 x 12.
2 x ... żadnego istotnego zysku w błocie nie daje.
Już wyjaśniam:
3 x ... daje możliwość szybkiej redukcji przełożenia (przedni wózek), kosztem zapaskudzenia łańcucha mazią z opony. Masz tu dwa solidne skoki do dyspozycji.
a 1 x 12 daje czysty łańcuch podczas jazdy w błocie, bo nie ma przedniego wózka zgarniającego maź z opony na łańcuch.
Oba warianty testowane w błocie osobiście  ;D

Swietna analiza tylko, że mi nie chodzi o jazdę w błocie czy bagnie. Potrzebuję roweru by nad takie bagno dojechać a potem gdy jestem nad bagnem to latam nad nim dronem. Dojazdy do takich miejsc są cięzkie bo mało kogo bagna interesują. Tymczasem z powietrza takie miejsca to bajka.




Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1045
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 12:11 »
A nie można po prostu kupić na OLX czy Allegro starego roweru MTB. Będziesz miał i koła 26 cali i napęd 3x9, a opony przeważnie wchodziły 2,35. Różnica pomiędzy 2,35 i 2,4 jest marginalna. A możliwe, że w wiele starych MTB 2,4 wejdzie przynajmniej z przodu.

Online Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 13519
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 17:12 »
wiesz doskonale, że nie jestem nowicjuszem więc moje zapotrzebowanie wypływa z doświadczenia a nie z czystej fanaberii.

I wiem również dobrze, że jesteś zasklepiony na wszelką wiedzę poza własną, co już w tej dyskusji zaczyna być widać. Swego czasu zasłynąłeś tu udowadnianiem jaki bezsensowny jest bikepacking względem sakw, tylko jakoś świat Cię nie posłuchał i ten system rozwinął się doskonale  ;) I tak samo wymyślasz jakieś dziwne teorie, że większe koła muszą oznaczać dużo mniejszą zwrotność. A to już jest coś pięknego:
W tereny jakie wjeżdżam fat-bike byłby idealny ale najgorsze, że wcześniej będę musiał pokonywać długie odcinki asfaltowe i będę na nim także dżwigał bagaż. Dlatego też opona 26 pod ciśnieniem 70-75 psi jest idealnym kompromisem. Obecnie jeżdżę na takich oponach ale rama jest zbyt wąska bym mógł włożyć szersze obręcze i rama nie ma mocowań pod hamulce tarczowe.

Oponę 26 w rozmiarze 2,4 napompowaną na 70-75psi, czyli 5 atmosfer nazywasz idealnym kompromisem do jazdy terenowej?  :lol: Przecież większość opon o tej szerokości to dopuszczalne maksimum ma w okolicach 4 atmosfer. Opona z takim ciśnieniem to w terenie nie ma racji bytu, używać takiej konfiguracji może tylko człowiek co nie ma pojęcia o jeździe terenowej, przy takim ciśnieniu drastycznie traci się na trakcji. To nawet do szutrowej jazdy jest deczko za dużo, a co dopiero terenowej.

A jak Ci napisał Worek - zwrotność nie tylko od rozmiaru kół zależy. Tu mamy zdjęcie Twojego roweru na kołach 26:


Masz długi mostek i do tego mocno podniesiony do góry - to zwrotność Twojego roweru ogranicza dużo bardziej niż ograniczyłyby koła 29. A najbardziej ogranicza Cię bagaż, z takim zestawem to prawdziwy teren to jest poza Twoim zasięgiem, chyba że terenem nazywasz szutrowe drogi.
"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 9560
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 17:23 »
Swietna analiza tylko, że mi nie chodzi o jazdę w błocie czy bagnie.
Tak napisałeś, "Przeznaczenie roweru to docieranie w na bagna czyli po bezdrożach ale jednocześnie jazda po asfalcie." a w bagna to wyraźnie sugerowało, że w teren bagienny, podmokły, a nie obok. Szukaj sobie dalej.
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Mężczyzna robertrobert1

  • Wiadomości: 701
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.04.2009
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 17:31 »
A nie można po prostu kupić na OLX czy Allegro starego roweru MTB. Będziesz miał i koła 26 cali i napęd 3x9, a opony przeważnie wchodziły 2,35. Różnica pomiędzy 2,35 i 2,4 jest marginalna. A możliwe, że w wiele starych MTB 2,4 wejdzie przynajmniej z przodu.

nie załamuj mnie. Ile razy mam pisać, że mam mtb na kołach 26 ale potrzebuję nie co więcej miejsca bo obecnie 2,4 mają zaledwie po 0,5 cm luzu, nie wchodzi błotnik i nie mam hamulca tarczowego?

Offline Mężczyzna robertrobert1

  • Wiadomości: 701
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.04.2009
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 17:37 »
wiesz doskonale, że nie jestem nowicjuszem więc moje zapotrzebowanie wypływa z doświadczenia a nie z czystej fanaberii.

I wiem również dobrze, że jesteś zasklepiony na wszelką wiedzę poza własną, co już w tej dyskusji zaczyna być widać. Swego czasu zasłynąłeś tu udowadnianiem jaki bezsensowny jest bikepacking względem sakw, tylko jakoś świat Cię nie posłuchał i ten system rozwinął się doskonale  ;) I tak samo wymyślasz jakieś dziwne teorie, że większe koła muszą oznaczać dużo mniejszą zwrotność. A to już jest coś pięknego:
W tereny jakie wjeżdżam fat-bike byłby idealny ale najgorsze, że wcześniej będę musiał pokonywać długie odcinki asfaltowe i będę na nim także dżwigał bagaż. Dlatego też opona 26 pod ciśnieniem 70-75 psi jest idealnym kompromisem. Obecnie jeżdżę na takich oponach ale rama jest zbyt wąska bym mógł włożyć szersze obręcze i rama nie ma mocowań pod hamulce tarczowe.

Oponę 26 w rozmiarze 2,4 napompowaną na 70-75psi, czyli 5 atmosfer nazywasz idealnym kompromisem do jazdy terenowej?  :lol: Przecież większość opon o tej szerokości to dopuszczalne maksimum ma w okolicach 4 atmosfer. Opona z takim ciśnieniem to w terenie nie ma racji bytu, używać takiej konfiguracji może tylko człowiek co nie ma pojęcia o jeździe terenowej, przy takim ciśnieniu drastycznie traci się na trakcji. To nawet do szutrowej jazdy jest deczko za dużo, a co dopiero terenowej.

A jak Ci napisał Worek - zwrotność nie tylko od rozmiaru kół zależy. Tu mamy zdjęcie Twojego roweru na kołach 26:


Masz długi mostek i do tego mocno podniesiony do góry - to zwrotność Twojego roweru ogranicza dużo bardziej niż ograniczyłyby koła 29. A najbardziej ogranicza Cię bagaż, z takim zestawem to prawdziwy teren to jest poza Twoim zasięgiem, chyba że terenem nazywasz szutrowe drogi.

Czepiasz się mostka? Kierownica jest na wysokości siodełka. Jaki widzisz w tym problem? Ma być niżej? Ile? 1 cm? A może 10 cm? A może 30 cm? Wilku bredzisz. Tak składamy rowery aby jeżdziło na nam się na nich komfortowo. Te ustawienia także były efektem wielu ustawień i prób. Skoro twierdzisz, że moje ustawienia są błędne to widocznie moje ciało jest błednie skonstruowane.

A jeśli już się czepiamy to wytłumacz mi dlaczego w twojej szosówce górny chwyt jest także na wysokości siodełka? Przecież w takim chwycie nie ma aerodynamiki a przecież na szosówce jeżdzimy właśnie po to by mieć najbardziej opływową sylwetkę.



Dzięki ci Wilku za wspaniałe podsumowanie moich wypocin. Jak zwykle mogłem liczyć na Ciebie bo ty doskonale wiesz co jest dla mnie dobre, a to co jest dla mnie dobre to jest tylko iluzją.

Zamykam temat bo niczego wartościowego się nie dowiedziałem i na pewno się już nie dowiem./b]
« Ostatnia zmiana: 11 Gru 2020, 17:59 robertrobert1 »

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 349
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 18:12 »
ej no , ja juz chipsy otworzyłem  :D
kolarz wybitny

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 8701
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Szerokie opony i wysokie ciśnienie na sens. Nawet jeśli takie opony nie amortyzują zbyt dobrze, to i tak mniej się zapadają.

Co do napędu 1x12 - nie stopniowanie powinno być raczej nieco lepsze niż w 3x9. Zakres nico gorszy, ale za to zmieniając jedną zębatkę można dobrać ten zakres idealnie.

Rób jak chcesz, przypominam tylko, że to już nie rok 1995 i technika przoszła do przodu ;)
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2050
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 18:48 »
...
Zamykam temat.../b]
Ale watek będzie chyba nadal żył  ;)
Stary mtb nie musi oznaczać rocznika '95 na canti. Z ram 26, które mam, najwięcej miejsca na oponę jest chyba w Cannonie Furio (2007). Nigdy nie miałem opony szerszej niż 2,1, więc trudno mi ocenić przydatność tej ramy do 2,4, ale można pewnie znaleźć gdzieś taką informację.

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 349
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
Szerokie opony i wysokie ciśnienie na sens. Nawet jeśli takie opony nie amortyzują zbyt dobrze, to i tak mniej się zapadają.



A to ciekawe bo myslałem , ze jest dokładnie odwrotnie . Mam rower na oponach 27.5 x 3.0 i zawsze jak jezdziłem po sypkim np piachu  czy sniegu to upuszczałem powietrza .Wydawało mi sie ze na niskim cisnieniu jest troche lepiej . Zresztą podobną technike stosuje sie chyba w  autach terenowych , te lepsze mają nawet system regulacji cisnienia kontrolowany z kabiny .Ale moge sie mylic ...
kolarz wybitny

Offline Mężczyzna MARECKI

  • Wiadomości: 522
  • Miasto: Elbląg, Polska
  • Na forum od: 28.01.2016
    • Rowerowa strona Mareckiego


A to ciekawe bo myslałem , ze jest dokładnie odwrotnie . Mam rower na oponach 27.5 x 3.0 i zawsze jak jezdziłem po sypkim np piachu  czy sniegu to upuszczałem powietrza .Wydawało mi sie ze na niskim cisnieniu jest troche lepiej . Zresztą podobną technike stosuje sie chyba w  autach terenowych , te lepsze mają nawet system regulacji cisnienia kontrolowany z kabiny .Ale moge sie mylic ...



Producenci opon też tak sądzą, co widać na ich bocznych ściankach   :wink:

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 8701
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Chodziło o samą szerokość Lepsza opona 7 cm z wysokim ciśnieniem niż 3 cm z niskim.

Podobne rozwiązanie mam w "gravelu". Opony mają 52 mm szerokości, ale są bardzo szybkie - prawie jak szosówka. Bez problemu mogę przejechać dłuższy dystans, a jak trzeba to w terenie też sobie dobrze poradzi (zwłaszcza po spuszczeniu powietrza).
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Online Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 13519
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 20:35 »
Czepiasz się mostka? Kierownica jest na wysokości siodełka. Jaki widzisz w tym problem? Ma być niżej? Ile? 1 cm? A może 10 cm? A może 30 cm? Wilku bredzisz. Tak składamy rowery aby jeżdziło na nam się na nich komfortowo. Te ustawienia także były efektem wielu ustawień i prób. Skoro twierdzisz, że moje ustawienia są błędne to widocznie moje ciało jest błednie skonstruowane.

Nie pisałem nic o Twoim ciele, tylko o oczywistości - rower z krótkim i niższym mostkiem będzie zwrotniejszy. Zobacz sobie jak się konstruuje współczesne rowery MTB na 29 calach, mostki się często montuje po 70-80cm, pod taką jego długość są projektowane ramy, by dać im zwrotność; długie mostki to jest domena szosy, gdzie jest istotniejsza stabilność. Jak masz ramę z takim mostkiem - to znaczy, że rama nie jest dobrze dobrana pod Twoje parametry, takie mostki się daje, jak trzeba "wyrównać" ramę pod pasażera, ale ceną jest utrata czegoś, w tym przypadku ograniczenie zwrotności. I MTB 29er z krótkim mostkiem będzie dużo zwrotniejszy od roweru na 26 calach z tak długim mostkiem jak u Ciebie. I nie masz kierownicy na wysokości siodełka - bo to jest full i jak na niego się usiądzie to siodło opada o parę cm.

I jeśli dałeś do swojego MTB na 29 calach tego typu mostek - to nie dziwne, że odniosłeś wrażenie że jest mało zwrotny :P Podobnie myśląc, że nabijając 5 barów w opony MTB uzyskasz dobrą trakcję roweru w terenie. To jest nic innego jak rozpaczliwa prób uchronienia roweru przed kapciami z powodu przeładowania. Niestety teren i tak obładowany rower jak na zdjęciu - to się wyklucza, takim rowerem mozna jeździć po szutrowych drogach, ale cokolwiek technicznego to jest mordęga. Do tego takie obładowanie roweru jak na Twoim zdjęciu - to de facto utrata zalet płynących z tylnej amortyzacji.

Niby masz te doświadczenia z iluś lat jeżdżenia - a nie wiesz oczywistości.

A jeśli już się czepiamy to wytłumacz mi dlaczego w twojej szosówce górny chwyt jest także na wysokości siodełka? Przecież w takim chwycie nie ma aerodynamiki a przecież na szosówce jeżdzimy właśnie po to by mieć najbardziej opływową sylwetkę.

Żyjesz kategoriami sprzed 15 lat. A tymczasem obecnie jest mnóstwo szosówek o geometrii Endurace, które charakteryzują się właśnie wygodną sylwetką i dłuższą główką ramy podnoszącą przód do góry. Taka geometria jest bardzo popularna wśród uczestników ultramaratonów i moja szosówka właśnie do tej grupy się zalicza. Aerodynamika to ma znaczenie jak się ścigasz na krótkim dystansie i jesteś bardzo giętki. Natomiast na długim liczy się przede wszystkim wygoda. Nic nam z aerodynamiki, jak nas po 2h zaczną boleć plecy.

"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2050
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 21:15 »
Długość i wznios mostka, to w tym rowerze z fotki mają chyba mniejsze znaczenie niż np. kąt główki/wysokość widelca. Wydaje mi się, że te łagodne kąty (rury podsiodłowej także) raczej nie wróżą jakiejś szaleńczej zwrotności.
Nowoczesny rower XC 27,5 prawdopodobnie będzie bardziej zwrotny, ale tu pewnie nie tylko o to chodzi.
Koło 26 w ramie ze stromymi kątami jest świetne np. na jakieś kręte, kamieniste ścieżki, na techniczne podjazdy. Łatwo się też taki rower nosi, transportuje publicznymi środkami transportu, ma dobre proporcje dla niskiego rowerzysty itp.
Ciekawy jestem jakie zalety ma w dojeździe nad bagno.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 8701
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 21:17 »
Ciekawy jestem jakie zalety ma w dojeździe nad bagno.
Jak przypadkiem w nim zostanie to go nie żal.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna RS

  • Wiadomości: 2050
  • Miasto: Częstochowa
  • Na forum od: 17.11.2016
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 21:21 »
No nie wiem... Ja po moje Cannony bym nurkował/osuszał bagno/brał lekcje u Yody. Nie zostawiłbym.

Offline Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 9560
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 22:01 »
mostki się często montuje po 70-80cm
To przecież byłoby dłuższe niż lemondka. Chyba mylisz centymetry z milimetrami, ale wiele facetów tak ma, gdy mówi o rozmiarze  ;D
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Online Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 13519
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 22:16 »
mostki się często montuje po 70-80cm
To przecież byłoby dłuższe niż lemondka. Chyba mylisz centymetry z milimetrami, ale wiele facetów tak ma, gdy mówi o rozmiarze  ;D

Trafiło się ślepej kurze ziarno - to i jaka jest radocha  :lol:
"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 8701
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 11 Gru 2020, 22:29 »
No nie wiem... Ja po moje Cannony bym nurkował/osuszał bagno/brał lekcje u Yody. Nie zostawiłbym.
ale zabytki to szanujemy

Wracając trochę do tematu..
W tereny jakie wjeżdżam fat-bike byłby idealny ale najgorsze, że wcześniej będę musiał pokonywać długie odcinki asfaltowe i będę na nim także dżwigał bagaż.
Fatbike wcale nie musi być strasznie wolny. Tu możesz sobie porównać opory toczenia:

https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews\
https://www.bicyclerollingresistance.com/fat-bike-reviews

Jak widać opona fatbike może być szybsza do niektórych opon MTB.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1731
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Odp: Rama pod opony 2,4" - 2,5"
« 12 Gru 2020, 00:06 »
Chyba większość ram mtb nazywanych 27,5 przyjmie koła 26 z oponami 2,5", choćby decathlonowy rockrider żeby daleko nie szukać.
Koła 26 z oponami 2,5" mają tą samą średnicę co 27,5 z oponami 2,0. Z szerokością problemu raczej nie będzie.
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum