Autor Wątek: Modernizacja Marin Four Corners  (Przeczytany 4232 razy)

Offline Mężczyzna piotr82

  • Wiadomości: 17
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 31.01.2015
Modernizacja Marin Four Corners
« 6 Gru 2020, 16:50 »
Witam,

W styczniu kupiłem Marina 4C.

Do dzisiaj najechałem nim 3 tys km i w sumie jest to najfajniejszy rower jaki miałem do tej pory.
W dniu zakupu zmieniłem korbę z 50/39/30 na 2rz --> 48/34.

Z moich obserwacji i kierunków w jakich jeżdżę to:
1. chciałbym przejść raczej na napęd 1x
2. nie podoba mi się słaby naciąg sory z tyłu chciałbym to na coś wymienić...
3. chciałbym jeszcze bardziej uprościć konstrukcję tego "wozu drabiniastego"
4. chciałbym zmienić trochę pozycję w dolnym chwycie...

Od paru dni przeglądam (w tym marin 105 z tego forum) internety i tak sobie myślę:
albo:
iść po całości sram apex 1 - 1x11 za około 1600 PLN

albo:
ad. 1 korba 1x 40z shimano grx (wg mnie lepsze łożyska supportu ma shimano od sram) 450 PLN
ad. 2 Shimano Deore 10rz na tył, M6000, miałem w innym rowerze, bardzo sobie chwalę... 180 PLN
ad. 3 Gevenalle shifters 160$ + przesyłka (ewntualnie wyfrezyje sobie sam soc podobnego)
https://www.gevenalle.com/shifters/
to daje z łańcuchem i kasetą około 1500 PLN (i mega prostotę i niezawodność)

ad. 4 ritchey beacon - to w obydwu wersjach - około 190 PLN

Ma coś z tego sens?


Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 453
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
Odp: Modernizacja Marin Four Corners
« 6 Gru 2020, 17:19 »
Przerzutki Shimano mają regulowaną siłę naciągu wózka - po jego wyjęciu możesz wsadzić sprężynę napinającą w jedną z dwóch dziurek - jedna z nich zapewni mocniejszy naciąg.

Te Gevenalle utrudniają układanie się palców przy jeździe na hoodach - będziesz szukał symetrycznego ułożenia względem drugiej klamki i będzie cię to wnerwiało, zapewniam. Utrudnia to też hamowanie z tej pozycji - w niektórych ułożeniach manetki trzeba lawirować palcami aby dobrze nacisnąć na klamkę.

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 534
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
Odp: Modernizacja Marin Four Corners
« 6 Gru 2020, 17:32 »
1x11 to dość słaby pomysł . Marin to ciężki prostacki rower. Są tego plusy i minusy . Może warto sprzedać dołożyć i kupić coś innego?
Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 534
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
Odp: Modernizacja Marin Four Corners
« 6 Gru 2020, 19:16 »
Ad4 pozycję w dolnym chwycie poprawia ritchey np Beacon. Z własnych obserwacji i odczuć nie warto poszerzać. Lepiej zostać przy 44cm
Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Offline Mężczyzna piotr82

  • Wiadomości: 17
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 31.01.2015
Odp: Modernizacja Marin Four Corners
« 6 Gru 2020, 21:52 »
dzięki za odpowiedzi.
Jak dla mnie to ten Marin jest ciężki jak go się waży albo jak go muszę przenieść. W trakcie jazdy wcale tej masy nie odczuwam.
Co do napędu 1x10 lub 1x11 to nie będzie to problemem - województwo łódzkie, płasko i jest to mój rower do lasu, po okolicy, jedzę około 3 godzin max/jedna trasa.
Na dalsze wyjazdy mam coś innego i tam właśnie trafiła by Sora z Marina...
I chyba zdecyduję się na Apexa w wersji 1x11...

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9026
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Modernizacja Marin Four Corners
« 6 Gru 2020, 23:10 »
Moim zdaniem napęd 1x11 jest bez sensu, chyba, że nigdy nie planujesz jazdy z bagażem. Moim zdaniem lepiej byłoby mieć 1x12 lub 2x10. Wielkiej przewagi 1x12 nad 2x10 też nie widzę - mam oba zestawy.

Manetki typu bar-end są już od dawna dostępne w wersji pod 12 rzędów - nawet mam i planuję kiedyś użyć ;) W rowerze z wysoko ustawioną kierownicą bar-endy sprawdzają się bardzo fajnie. Nie stoi jednak nic na przeszkodzie, żeby taką manetkę mieć na dźwigni hamulcowej.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1941
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Odp: Modernizacja Marin Four Corners
« 7 Gru 2020, 06:24 »
Przerzutki Shimano mają regulowaną siłę naciągu wózka - po jego wyjęciu możesz wsadzić sprężynę napinającą w jedną z dwóch dziurek - jedna z nich zapewni mocniejszy naciąg.

Ale to pewne info?
Mam Sorę i pasowałoby mi zwiększyć naciągu napinacza.
Jak odpiąć napinacz od pantografu?
Jest to możliwe w każdej grupie przerzutek?

Offline Mężczyzna piotr82

  • Wiadomości: 17
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 31.01.2015
Odp: Modernizacja Marin Four Corners
« 7 Gru 2020, 12:01 »
Jeśli byłby jakiś tutorial zmiany naciągu to jestem bardzo zainteresowany. cała zmianę zakończyłbym na zmianie blatu w korbie z 48z na 46z, kierownicy ritchey beacon, fajnej owijce i zwiększeniu naciągu Sory.
Z tym zwiększeniem naciągu może da się wymienić samą sprężynę z czegoś z mocniejszym naciągiem?

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 566
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Odp: Modernizacja Marin Four Corners
« 7 Gru 2020, 12:51 »
Możesz jeszcze ew. zamienić tylną przerzutkę sory na którąś z 9rz mtb np. alivio albo deore.

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 534
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
Odp: Modernizacja Marin Four Corners
« 7 Gru 2020, 17:52 »
Możesz jeszcze ew. zamienić tylną przerzutkę sory na którąś z 9rz mtb np. alivio albo deore.
Dobry pomysł. Mój pierwszy upgrade Marina polegał właśnie na wymianie napędu i przerzutek z Fuji touring. Ja w Marinie zainstalowałem korbę deore wraz z tylną przerzutka. Przednią alivio a nabywca Fuji touring dostał sore.
Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 453
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
Odp: Modernizacja Marin Four Corners
« 7 Gru 2020, 20:47 »
W przerzutkach Shimano są trzy metody na odkręcenie wózka z czego dwie najbardziej popularne:

1. Odkręcenie śruby umieszczonej w samym wózku (ta duża srebrna na górze):



2. Odkręcenie maleńkiej śrubki trzymającej szpilkę ramienia wózka. ta śrubka będzie gdzieś na boku kolumny w której jest sprężyna wózka (mała czarna kropka tu na zdjęciu) - trzeba to robić ostrożnie, bo bardzo łatwo zaokrąglić łeb - ta śrubka jest delikatna i często, z racji jej umiejscowienia, skorodowana:




Po wyjęciu wózka (uwaga na naciągniętą sprężynę, która może wystrzelić) na górze ukażą się dwa otwory w które może wejść specjalnie zagięty koniec sprężyny :




Wsadzamy zagięty koniec w odpowiednią dziurkę, naciągamy i składamy wszystko do kupy (ostatnia czynność mocno wnerwiająca, bo montaż odbywa się pod mocno naprężoną sprężyną).


Przy okazji przed ponownym założeniem wózka można tam wszystko powymywać i dać nowego wodoodpornego  smaru tam, gdzie trzeba.


Rozkręciłem w zyciu dziesiątki przerzutek na części pierwsze, więc potwierdzam tą metodę.


« Ostatnia zmiana: 7 Gru 2020, 20:53 Siara_iwj »

Online Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2160
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Modernizacja Marin Four Corners
« 7 Gru 2020, 21:00 »
I szczerze trzeba sobie powiedzieć, że nic to nie daje. łańcuch nadal stuka o ramę. Ze wszystkich szosowych przerzutek w historii Shimano tylko Ultegra RD-RX800 była wolna od tej przypadłości.

Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 453
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
Odp: Modernizacja Marin Four Corners
« 7 Gru 2020, 21:19 »
Z góry łańcuch zawsze będzie stukał o ramę na mniejszych koronkach, bo jedyny naciąg jaki ma to ten między korbą a kasetą, a najmniejszej koronki najczęściej używa się do dokręcania na zjazdach, kiedy to nacisk na korbę nie jest jednostajny i łańcuch często traci naprężenie - ale od tego są ochronne naklejki/rękawki na widełkę. U dołu przy krótkim wózku możliwe że też obije pomimo zmiany naciągu, ale Marin 4 Corners ma co najmniej średni wózek w swojej Sorze (albo nawet długi), który z racji prowadzenia łańcucha dalej od dolnej strony widełek może już zaowocować rzadszym obijaniem łańcucha o ich dół

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum