Autor Wątek: Turystyk A.D. 2021 - co by tu wybrać?  (Przeczytany 8660 razy)

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
Turystyk A.D. 2021 - co by tu wybrać?
« 21 Lis 2020, 04:41 »
Przeglądam sobie, co jest dostępne w tych dziwacznych czasach z zakresu LHT, Salsa, czy inny Randonneur. Ma być duży i wygodny, no i jeszcze mi się podobać.
Mam dwa stare rowery, z potencjałem na sakwiarski wintydż, ale właśnie niedawno dostałem zachcioła i przemożnej ochoty na coś nowego, bo teraz nowe jest seksi.
Wpadłem do sklepu, potknąłem się niechcący o Treka DS przy wejściu, spojrzałem, a on w jedynie słusznym rozmiarze XL, to mówię: "Biere!"
No i wziął. Opony szerokie jak stodoła, chyba ze 40mm, manetki takie, że trzeba palce łamać pod klamkami i siodło jakby od konia... Ale nic, zrobiłem trzy kilometry do sklepu i z powrotem, trochę twardo i niewygodnie mi było, więc mówię "Turystyka mi trza!"
No więc dlatego, jak w temacie.

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1045
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
To znaczy, że kupiłeś już czy że jeszcze nie kupiłeś i szukasz ? A może kupiłeś jednego i teraz szukasz drugiego ? Jakieś to nie jednoznaczne to co napisałeś.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 8617
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
A już myślałem że tylko ja nie wiem co dokładnie autor chciał wyrazić.

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 491
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
Przeglądam sobie, co jest dostępne w tych dziwacznych czasach z zakresu LHT, Salsa, czy inny Randonneur. Ma być duży i wygodny, no i jeszcze mi się podobać.
Mam dwa stare rowery, z potencjałem na sakwiarski wintydż, ale właśnie niedawno dostałem zachcioła i przemożnej ochoty na coś nowego, bo teraz nowe jest seksi.
Wpadłem do sklepu, potknąłem się niechcący o Treka DS przy wejściu, spojrzałem, a on w jedynie słusznym rozmiarze XL, to mówię: "Biere!"
No i wziął. Opony szerokie jak stodoła, chyba ze 40mm, manetki takie, że trzeba palce łamać pod klamkami i siodło jakby od konia... Ale nic, zrobiłem trzy kilometry do sklepu i z powrotem, trochę twardo i niewygodnie mi było, więc mówię "Turystyka mi trza!"
No więc dlatego, jak w temacie.

Zgadzam się
Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
Zgadzam się
Chociaż jeden... Dzięki. :wink:

Z tym Trekiem było jak pisałem, akurat napatoczyła się sztuka w pustym sklepie. Ale to nie jest sprzęt docelowy, może zostanie, może nie. Przeglądałem wczoraj w sieci oferty producentów, no i jest tyle fajnych sprzętów, że głowa mała. Problem taki, że na dziś wirtualnie. Chciałbym wybrać coś fajnego, ale nie wiem co. Mam nadzieję, że na wiosnę półki uzupełnią.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1841
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Bo to jest takie myślenie:
Idę do sklepu, przymierzam nowy rower, albo mi spasuje, albo nie.

Nowy rower trzeba stuningoawć, dostosowac pod siebie.
Bo z reguły nowy rower(geometria, ergonomia) porównujemy do starego roweru, i stąd ten problem. :D

Offline Mężczyzna Sedymen

  • Wiadomości: 4212
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Opony szerokie jak stodoła, chyba ze 40mm,
Się uśmiałem jak norka  ;D

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna Antracyt

  • Wiadomości: 379
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 13.06.2017
    • Poland on bike

Nowy rower trzeba stuningoawć, dostosowac pod siebie.
Bo z reguły nowy rower(geometria, ergonomia) porównujemy do starego roweru, i stąd ten problem. :D

O tuż to, jak przesiadłem się z trekinga na gravela to trochę zaskoszyła mnie jego nerwowa nadsterowność.
Z kolei sąsiad po pierwszej jeździe próbnej na turystyku stwierdził, że zakręca jak krążownik.

Całe szczęście, że mogłem chwilę pojeździć przed zakupem.

Dobry pod tym względem jest Decathlon, bo czasem uda się wypożyczyć rower do testów.
Zapraszam do mojej e-skarbonki:

Zbieram na WOŚP

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020

To może inaczej. Z grubsza wiem, co chcę i tu taka rozciągnięta, długa Navara byłaby moim wzorcem. https://www.rei.com/product/807245/novara-safari-bike-2014. Nawet nie musiałbym nic zmieniać w osprzęcie. Szkopuł w tym, że od paru lat niedostępna. I właśnie nie widzę specjalnie nic podobnego na dzisiaj.
 
Druga sprawa - następca, czyli Co-op ADV 1.1 https://www.rei.com/product/122462/co-op-cycles-adv-11-bike w odróżnieniu od innych turystyków jest dostępny i to za stosunkowo niewielkie pieniądze. Coś z nim nie tak?

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1533
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Hmm... Marrakesha z flatbarem rozumiem odrzuciłeś?
A jakieś tout terrain?
Tour De fer?
Na Sutrze kiedyś jeździłeś?

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1045
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
Hmm... Marrakesha z flatbarem rozumiem odrzuciłeś? A jakieś tout terrain? Tour De fer? Na Sutrze kiedyś jeździłeś?

Szczerze mówiąc te modele widziałem tylko na obrazkach.
Salsy nie odrzucam, ale flatbar już tak. Będzie albo baranek, albo motylek.
Jazda na Sutrze różni się jakoś od innych?

Ten Unibike raczej nie, zbyt przypomina trekkingową Meridę, która też mi zalega gdzieś w szopie.

Germańskie u mnie odpadają z powodów światopoglądowych :wink: , brytyjskie są dosyć drogie i jeszcze liczone w funtach, gdzie np. ten Tour De Fer kosztuje 1650 funtów, a porównywalny LHT $1350. Nie jest to różnica krytyczna, ale chyba każdy woli wydać mniej, jak więcej.

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 491
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
https://rower.com.pl/fuji-touring-disc-2081193

Miałem bez tarcz , chętnie wróciłbym do tego roweru
Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020

Fuji piękny sprzęt. Nawet oglądałem go latem, ale nie było rozmiarówki.
Jeszcze wracając do Salsy, ma dziwnie wygięty widelec w stosunku do główki. Ciekawe dlaczego i jak się to prowadzi?
https://www.rei.com/product/167220/salsa-marrakesh-sora-bike

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1533
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Noo szeroka baza kół, czyli stabilność - chyba na tym Ci zależy, o ile dobrze zrozumiałem ;P
Taki rower będzie mało narowisty, dzięki czemu w prostym terenie trudniej o wywrotki. Bo w prawdziwym terenie nie zakręcisz na czas...

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
Tak, szukam czegoś z dużym rozstawem osi, tylko w tej Salsie jest to zrealizowane w dosyć dziwaczny sposób.

To ma być rower do łykania długich prostych, na którym wygodnie rozciągnę się ze swoimi 187cm i 95 wagi w slipach, który przyjmie też większy bagaż i nie będzie strzelał fochem i szprychami. Żadnych wyścigów, żadnego terenu, tylko droga - lepsza lub gorsza. Ma się toczyć, jak Rolls-Royce, wygodnie i stabilnie. Czyli wymagania w sumie mam niewielkie.8)


« Ostatnia zmiana: 23 Lis 2020, 01:57 liggy »

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
Ten jest fajny, tylko drogawy...
https://www.stanforthbikes.co.uk/product-page/skyelander-700c-10

No i jeszcze śliczny VSF TX Randonneur
https://www.fahrradmanufaktur.de/en/katalog/tx-randonneur-shimano-105-22-gang-v-brake-872-2021
tylko dlaczego w Polsce takich nie robią?

Przy okazji odkryłem (sam dla siebie) fenomen Surly-ego - cena!!! :icon_smile:

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1533
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Ta cena wynika z jego... 'toporności'. Salsa jest zwykle lepiej wykonana, więc i droższa, a Surly ma się trzymać, gdyż w rurki wlano ołów ;P

A może jakieś rowery od Velo czy Breadwinnera? Będziesz hipsterem

Choć ja mam zawsze ciągoty do Brytolskich konstrukcji i pewnie szukałbym wśród Gienków, Ridgebacków czy innych Oxfordów - pewnie i tak wszystko spawają na Tajwanie

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
Fakt, Brytole robią dobre rowery. I jeszcze dobrą muzykę robią. 

A'propos hipsterki - mało brakło, dosłownie jeden klik, bo miałem już w koszyku, bym stał się posiadaczem takiego wynalazku:
https://www.prioritybicycles.com/products/continuumonyx

Tylko postanowiłem się przespać z tą skrzynią CVT, a na drugi dzień dałem sobie na wstrzymanie i zanabyłem w sklepie Treka. Bo co za dużo, to niezdrowo.
A ten Trek, faktycznie - Made in China. :icon_biggrin:

Offline Dream Maker

  • Wiadomości: 2155
  • Miasto: Ballymahon
  • Na forum od: 11.06.2011
Choć ja mam zawsze ciągoty do Brytolskich konstrukcji i pewnie szukałbym wśród Gienków, Ridgebacków czy innych Oxfordów

Ale wtedy musiałbyś kierownicę przekładać na prawą stronę.
Do you have a dream? I'll make this dream come true. I'm... the Dream Maker

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1533
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Ale wtedy musiałbyś kierownicę przekładać na prawą stronę.

Albo wymienić widelec na lefty  :icon_twisted:

Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 354
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
Może nie kierownicę, ale linki od hamulców to mają odwrócone - przedni pod prawą ręką.


Z brytoli można wspomnieć o Spa Wayfarer (albo Tourer jesli zależy na hamulcach obręczowych) - marka nastawiona na touring o długiej tradycji w tym kierunku.

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
Tej marki też nie znałem, a wydaje się być bardzo ciekawą opcją.

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020

Dalej mnie korci, tylko specjalnie nie ma na co patrzeć...
Na teraz myślę nad Trekiem 520 i Fuji Touring, bo chyba u mnie będą najłatwiej dostępne na wiosnę. Jeden 520 już mi zalega w sklepie za rogiem, tylko mała rama 54. Fuji duuużo tańsze, ale nie wiadomo do końca, jak będzie z dostępnością na wiosnę. Teraz jest parę sztuk, ale tak samo te z mniejszymi rozmiarami.
Gdyby zmieścić się w tych $1300 /E byłoby super, zostanie kasa na nowe sakwy i namiot.
Trek całkiem fajny, tylko ładowność ma lekko-pół-śmieszną - 125 kg brutto. Chyba to trochę bez sensu. Może mu koła zmienić, piasty? Bo rama powinna wyrobić na jakieś 160 kilo. Chyba... :roll:

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1533
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Fuji touring? Tłek? Takie zwyklaki byś chciał?  :icon_confused:

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 1989
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Ten stalowy Trek 520 ma aluminiowy widelec i tu bym szukał przyczyn 125kg

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
Fuji touring? Tłek? Takie zwyklaki byś chciał? :?
No chyba tak... A co masz na myśli, jeśli chodzi o jakieś bardziej "niezwykłe"?


Ten stalowy Trek 520 ma aluminiowy widelec i tu bym szukał przyczyn 125kg
Trochę dziwne, bo Trek fabrycznie daje na przód potężny bagażnik, w domyśle przeznaczony na dosyć sporą ilość ekwipunku. No i w nowej wersji 520 Grando tak samo jest widelec alu, a wygląda na to, że i tam gros bagażu idzie na przód.

https://trek.scene7.com/is/image/TrekBicycleProducts/520Allroad_21_33474_A_Accessory1?$responsive-pjpg$&cache=on,on&wid=1920&hei=1440


Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 1989
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Przedni widelec jest obciążany przez tylny bagażnik i cielsko rowerzysty, a nie przedni bagażnik.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1533
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
A co masz na myśli, jeśli chodzi o jakieś bardziej "niezwykłe"?

Hmm.. stronniczo mogę zaproponować np. https://www.brothercycles.com/shop/bikes/kepler-disc-complete/  8)

Kiedyś mi chodziło po głowie Penhale Gypsy
Teraz brałbym Allcity Monsoon - jest pikny  :icon_redface:

Podstawa to nie wyglądać na rowerze jak swój własny somsiad. A Fuji są u nas popularne dość.

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020

To mnie akurat nie rusza, mogę wyglądać jak własna babcia...
Fuji japońskie, solidne i jest po prostu ładne. Poza tym podobno w Polsce skręcane. No i cenowo nie do pobicia.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1533
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Fuji japońskie, solidne i jest po prostu ładne.

Japońskie? W XIX wieku chyba  :lol:

Solidne? Miałm Threada i raczej słabo się trzymał... zwłaszcza ichniejsze komponenty marki 'oval'

Ładne? Odkąd zaczęli zakrzywiać rurki tylnego trójkąta, to już brzydkie. Wcześniej było po postu nudne.

A babcie jeźdzą na vintage'owych rowerach, więc tym bardziej musisz się postarać, by Cię z hipsterem nie pomylili, ani z niemieckim emerytem.
« Ostatnia zmiana: 5 Gru 2020, 22:31 qbotcenko »

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 1989
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Większość Fuji jest Made in Poland, solidna amerykańska firma. Niestety - zaliczyła plajtę tuż przed koroną. I już powoli robi się tajwańska, więc chyba coraz mniej "cenowo nie do pobicia" będzie.

Offline Mężczyzna Piotr St

  • Wszystko jest tymczasowe
  • Wiadomości: 349
  • Miasto: Nowa Sól
  • Na forum od: 30.06.2016
Ja mam Fuji touring  z 2016 roku najechane na nim jakies 20 tkm i powiem tak . Za te pieniądze to moze byc  , ale jeszcze raz bym juz go  nie kupił .Wady według mnie to

- tragiczny lakier ( rysuje sie od patrzenia)
- kiepskie koła ( pękające szprychy i obręcze )
- barendy  ( niewygodne to )
- mimo wszystko agresywna pozycja jak na rower turystyczny , z dolnego chwytu prawie nie korzystam ( mimo zmiany mostka)
- hamulce na suchym i na lekko  ok , ale w deszczu po górach i z sakwami mozna sie czasem zdziwic  ;D
- opony szerokosc  max 700x38 C a realnie z zapasem na bicie i błoto  35 C

zalety  ?

- tani
- prosty
- ładny ;D ( choc wiadomo  , ze to zalezy od gustu )
- trwały ( oprócz wyzej wymienionych kół i lakieru )
« Ostatnia zmiana: 7 Gru 2020, 18:59 Piotr St »
kolarz wybitny

Offline Mężczyzna Piotr1975

  • Wiadomości: 491
  • Miasto: Bruksela
  • Na forum od: 08.11.2017
A ja bym kupił , tylko nie wersję podstawową a disc. Wchodzą szersze opony, napęd 3x10 .
Ze starą wersją rozstałem się z powodu ograniczenia szerokości opon. Co do pękających szprych. Pękły mi trzykrotnie w tylnym kole . Za naprawę w sklepie zapłaciłem za pierwszym i drugim razem zapłaciłem po 10 € , za trzecim razem wybrałem serwis na mojej ulicy. Dość drogi, skasowali mnie na 25€ . Po tej wymianie przejechałem jeszcze 6 tys km i rower sprzedałem
Nieskończenie mądry jest nasz Stwórca Pan
Swoje dzieło dał obejrzeć również mnie

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 6487
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
/.../ napęd 3x10 .

Dziś na blogu rowerowym velotraum /velotraum.de/ przeczytałem: "Gorzko smakuje również zapowiadany koniec 3x10". Się nie ucieszyłem - użytkuję, cenię, lubię. Nadziewam się, czas jeszcze pociągnie.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 1989
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Co znaczy koniec u Shimano? Wciąż można kupić fabrycznie nowe manetki szosowe (czasowe) na 9b, piasty XT pod tarcze na 6 otworów (chyba jakoś tak sprzed ćwierć wieku), a nawet torowe piasty na wysokim kołnierzu, które są nadal w magazynie Shimano, choć przerwano ich produkcję formalnie ze 30 lat temu. I tych przykładów jest masa.
W jednym z rowerów mam nawet jeszcze korbę microdrive (bo można ja zestopniować 20-29-42) i choć kupiona była pod 3x7, jeździła z 8, 9 a nawet 10b i wciąż są do niej koronki.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 6487
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Ich liebe Dich!

(Może zapowiadany "koniec" kontekstu zakupów producentów rowerów bezpośrednio z Shi /z upustem/?)
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 1989
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Danke schoen :-) Coś jest z tymi rabatami i ogólnie częściami OEM. Piasta Deore 525 kupiona w sklepie zdycha po kilkunastu tysiącach km, zajechany bębenek i wżery na konusach, choćbyś nie wiem jak o nia dbał. A ta sama piasta kupiona razem z rowerem (Kona Sutra) po 24 000 km jest jak nowa, śladów pittingu na konusach nie ma. Właśnie miałem ją na stole w zeszłym tygodniu, bo popękała już obręcz. Albo Tiagry w nowych Specach jak śmigają, a grupa Tiagra ze sklepu łąpie luzy błyskawicznie i po kilkunastu tysiącach jest szrotem nie do ustawienia.


Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
Czyli z tego wniosek, że teraz nie kupuje się części, tylko nowy rower?

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 1989
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Nie - z tego wniosek, że producenci OEM dostają części wg specyfikacji, a na rynek (polski?) idzie cała reszta. Teza bardziej pod dyskusję, za mało części zużywam, by wysnuć wiarygodne wnioski.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 8617
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Nie - z tego wniosek, że producenci OEM dostają części wg specyfikacji, a na rynek (polski?) idzie cała reszta. Teza bardziej pod dyskusję, za mało części zużywam, by wysnuć wiarygodne wnioski.
Całkiem możliwe.
Przed wojną u nas wymyślono sobie że skoro jesteśmy słabsi to musimy mieć broń najwyższej jakości. Skutek był taki że płaciliśmy więcej, bo karabin musiał spełniać bardziej rygorystyczne wymagania, a producenci odrzucone przez nas egzemplarze normalnie sprzedawali gdzie indziej, gdzie stawiano normalne wymagania. Tu może być podobnie, tylko poziom "normalny" trochę niżej.

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
A co o tym?
https://www.rei.com/product/122462/co-op-cycles-adv-11-bike
Specyfikacja niezła, cena też, tylko chyba jakoś mało popularny. Ciekawe dlaczego?

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1533
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Tani, gdyż stal no-nameowa no i przestarzałe komponenty ździebko... Ale jeśli byś tanio wyrwał, to całkiem spoko, rozbuduje się ;)

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
No ciekawe, bo REI robi też Salsę i tam specyfikacja miejscami jest trochę słabsza, cena i waga wyższa, a jednak sprzęt bardziej popularny.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1533
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Salsa jest sprzedawana jako 'Surly Premium', więc i cena musi być wyższa ;P Ale chyba wszyscy klepią to z jakiejś taniej stali...

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 8701
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Poza kierownica Salsą Woodchipper miałem też pudło po rowerze tego producenta (chyba, że pokręcił z Genesis, ale raczej nie). "Made in Taiwan".
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
Genesis to sprzęt brytolski, a Salsa stanozjednoczoński.

Zresztą, Taiwan to i tak nieźle, bo Treki na ten przykład mają dumne naklejki "Made in China".

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
Czytam właśnie, że Surly kombinuje coś ze swoim sprzętem, podobno geometria Disc Trucker została zmieniona. Jak to się może przedkładać na zachowanie w praktyce?
Oczywiście cena też skoczyła na $1749. Czyli taniej już było.

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
To inne pytanie - czy widelec od Surly DT
https://surlybikes.com/parts/disc_trucker_thru_axle_fork
będzie pasował do innych ram, np. Trek 520, albo szosowych sprzed 30 lat? I na co trzeba uważać, oprócz średnicy rury?

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 1989
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Szosowe sprzed 30 lat będą mieć rurę 1 cal, więc nie będzie pasować. Wszystko >= 1  1/8 cala spasujesz odpowiednimi sterami

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1533
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
A jak ogarniesz hamulce w starej ramie? Spawarka w dłoń i do dzieła? ;P

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 1989
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
A co za problem mieć tarcze z przodu i szczęki z tyłu? Jakiś czas temu nawet markowe górale miały przez chwilę taki układ.

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
Szosowe sprzed 30 lat będą mieć rurę 1 cal, więc nie będzie pasować. Wszystko >= 1  1/8 cala spasujesz odpowiednimi sterami
I właśnie tego nie wiedziałem. Dzięki.

Hamulce to nie problem. Jak wideł ma dziurę u góry, to zawsze coś się spasuje. Nie mówiąc o mocowaniach na tarczę. :icon_smile:

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 1989
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Sprawdż wysokość tego widelca - żadnego hamulca szczękowego nie spasujesz, bo one mają bardzo krótki zasięg. Tylko i wyłacznie tarcze. Poza tym (z powodu właśnie tej wysokości) rama zostanie uniesiona i zepsujesz sobie geometrię. Możesz ratować sie widelcem 26cali do koła 28 cali z oponką szosową, ale to wszystko trzeba przymierzyć. Poza tym wytrzymałość starych ram szosowych w zastosowaniach nieco cięższych znacznie odbiega od powszechnych wyobrażeń, kilkanaście lat temu wiele markowych ram używałem w ostrym kole i wszystkie (oprócz Miyata Criterium) popękały po kilku(nastu) tysiącach.

Offline Mężczyzna Włod

  • Wiadomości: 690
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.04.2011
Surly w lht wsadził sztywna oś na przód. Zastanawiam się czemu Orle czy ecr nadal na szpilkach QR? Toż to modele terenowe i tam dodatkowa sztywność jest mile widziana. Np Bombtrack  już to wprowadzil

Offline Mężczyzna Sedymen

  • Wiadomości: 4212
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Ten amor w 700c łyka jedynie 47mm. Słabo

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1533
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
Dzięki, przejrzałem to. Sporo ciekawych sprzętów, niestety część dawno nie produkowana. Ale zawsze można podpatrzeć to i owo.
« Ostatnia zmiana: 29 Gru 2020, 23:26 liggy »

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1045
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Pierwszy rower w Decatlonie, który mi się podoba: sztywne osie, hamulce hydrauliczne tarczowe, napęd 1x11, bagażnik, mocowania na widelcu, prądnica Shimano XT,
https://www.decathlon.pl/p/rower-podro-ny-riverside-touring-520/_/R-p-312723?fbclid=IwAR0Tqwd4_ZZ73ZIv5kRipTG2oTwCGzxxiIrXD794Q4DtR_cFBWScLFzRXvM

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1533
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Wygląd odrzuca, no i komponenty prosto z Aliexpressu  :lol:
Jedyne ciekawe bebechy to XT w tej klasie macrocash'ów...

Offline Mężczyzna Felek

  • Wiadomości: 587
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.11.2017
Pierwszy rower w Decatlonie, który mi się podoba: sztywne osie, hamulce hydrauliczne tarczowe, napęd 1x11, bagażnik, mocowania na widelcu, prądnica Shimano XT,
https://www.decathlon.pl/p/rower-podro-ny-riverside-touring-520/_/R-p-312723?fbclid=IwAR0Tqwd4_ZZ73ZIv5kRipTG2oTwCGzxxiIrXD794Q4DtR_cFBWScLFzRXvM

W tej cenie, dla kogoś kto zaczyna przygodę w turystyce rowerowej to fajny sprzęt, sam bym się zastanowił jako rower do miasta, pracy na cały sezon, gdyby nie to, że już coś złożyłem rok temu i musi się zwrócić:)
« Ostatnia zmiana: 5 Sty 2021, 13:25 Felek »

Offline Mężczyzna szy

  • Wiadomości: 2654
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 29.04.2009
W tej cenie, dla kogoś kto zaczyna przygodę w turystyce rowerowe to fajne sprzęt, sam bym się zastanowił jako rower do miasta, pracy na cały sezon, gdyby nie to, że już coś złożyłem rok temu i musi się zwrócić:)

Też tak sądzę - dla mnie też wygląda całkiem zachęcająco na pierwszy rower turystyczny. Nie przypada mi do gustu ta ogromna osłona szprych na tylnym kole - niepotrzebnie dodaje rowerowi ogromnej ciężkości i jakby zaburza równowagę wizualną przód-tył.

Nie znam trendów na rynku, ale zaskakująco dla mnie wygląda też mocowanie bagażnika - rozłożenie na kilka punktów oparcia to pewnie dobry pomysł, ale przecież te siły będą działały w innym kierunku niż oś otworów. Czy to nie jest zbyt odważny eksperyment?

W dodatku trudno będzie o łatwy montaż klasycznego bagażnika - otwór jest zasłonięty od góry fragmentem trójkąta.



Fota jest w nowym formacie webp, nie klasycznym jpgu, więc forum jej nie skaluje poprawnie - otwórzcie w nowym oknie tutaj.

Szy.

rowerowy blog podróżniczy, ostatnio m.in.:
Karyntia, Szwajcaria, Żelazny Szlak Rowerowy, Kanał Elbląski i Rudawy

Offline Mężczyzna Felek

  • Wiadomości: 587
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.11.2017
Osłonę można wywalić, moim zdaniem jest szkaradna. Co do otworu na bagażnik, to tam go chyba nawet nie ma, od biedy można zamontować do oczka gdzie obecnie jest zamontowany błotnik.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 8701
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Z tą osłoną wygląda jak rower elektryczny.

Bagażnik może być problematyczny, bo rurki wyglądają na bardzo grube i nie wiem, czy typowe haki sakw będą pasowały.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 354
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
Bardziej martwi mnie ta rama, bo chyba nie da się zamontować tradycyjnej korby gdyby ktoś chciał - wcięcie na tylnej widełce jest akurat na rozmiar 1x. Jeśli kolumna suportu jest na BSA może będzie się to dało ominąć dłuższą osią suportu.
Rama jednak zdaje się umożliwiać zamontowanie tradycyjnego bagażnika - otwory do których przykręcone są druty od błotników mogą chyba służyć do tego celu, bo skośne tylne widełki mają otwory do poziomych prętów.

Fajny rower, zaskakująco wysokiej jakości dynamo, na zdjęciach wygląda ładnie, jako mieszczuch, rower na zakupy, do pracy i na wyjazdy na tydzień, dwa w sam raz. Sam bym nie kupił, bo swoje rowery wolę składać od zera.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 8617
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Ciekawe jakie ramiona ma korba w realu, bo opis mówi tylko o 170mm.

Offline Mężczyzna Włod

  • Wiadomości: 690
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.04.2011
Ciekawe kiedy się pojawia bo mam kilka sklepów w mieście.

Może za Odrą odnajdziesz swoje przeznaczenie https://www.poison-bikes.de/
« Ostatnia zmiana: 6 Sty 2021, 21:39 Włod »

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
Ciekawe kiedy się pojawia bo mam kilka sklepów w mieście.
Szczęśliwcze...
Bo ja najbliższy Decathlon mam jakieś 3504,8 km od domu. :wink:

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1533
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Bo ja najbliższy Decathlon mam jakieś 3504,8 km od domu. :wink:

Nic tylko się cieszyć, z tak daleka badziewie do Ciebie szybko nie zawita ;)

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
Prawda.
Chociaż to badziewie nie jest aż takie złe. :wink:

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1045
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Nie jest to super cool gravel czy endurance do wyścigu BBT. To jest kompletny rower za mniej niż 3000zł, który ma wszystko to co potrzeba i nie ma potem rzeźbienia jak podłączyć bagażnik, bo nie ma otworów czy jak podłączyć błotniki bo prześwit jest za mały. W tej cenie pierwszy raz spotykam sztywne osie, hydrauliczne hamulce, bagażnik, błotniki, prądnice Shimano XT itd. Jak kupuje się modne Salsy, Surly itp to w tej cenie to może można kupić ramę lub jej fragment. Nie wszyscy są w stanie władować w rower 10tys.

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 771
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
I mocny jest: do 170 kg, co nie jest częste nawet w stalówkach. I gwarancja dożywotnia.

Offline Mężczyzna Sedymen

  • Wiadomości: 4212
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
I mocny jest: do 170 kg,
Chyba się pomylili.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna Dziadek

  • Wiadomości: 771
  • Miasto: Szczytno, Pionki
  • Na forum od: 05.01.2017
Niemcy się nie mylą 8)
GEBRAUCHSEINSCHRÄNKUNG
Gesamtgewicht (Fahrrad + Fahrer + Gepäck): max. 170 kg

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1533
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
W tej cenie pierwszy raz spotykam sztywne osie, hydrauliczne hamulce, bagażnik, błotniki, prądnice Shimano XT itd.

Problem w tym, iż prócz tej piasty XT, tam nie ma stricte wyprawowych bebechów - co prawda nie mam doświadczeń z microshift'em, ale z czegoś musi wynikać ta niższa cena napędu...
No i hamulce tektro? Do czego one służą? Do smarowania tarcz olejem mineralnym? Do turystyka to się mechaniczne wsadza, BB7 są za półdarmo, a skoro już się lubią z TRP to mogli dać dwutłokowe Spyke.

Jedynie te montaże na widelcu uważam za plus - gdyby kogoś naszło rozbudowywać taki frameset ufając, że się nie rozkraczy...

@Włod ten poison taki fajny dość... tani, ale dość wyględny
« Ostatnia zmiana: 7 Sty 2021, 20:20 qbotcenko »

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 8701
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Napęd 1x11 też jest trochę bez sensu w takim rowerze.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020

Napęd trochę przedobrzyli, ale może dałoby się wstawić 2x.
W każdym razie cena jest dobra i warto by spróbować, czy ta nośność jest rzeczywista. :icon_smile:

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 1989
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Duża nośność oznacza także, że rama będzie twarda i tępa.

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 238
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020
W końcu to alu i trudno oczekiwać czegoś innego.

W opisie ramy stoi: "Ma ona na koncie ponad 500 000 km jazd testowych na wszystkich kontynentach i w każdych warunkach pogodowych."
Pogoda ok, ale te kontynenty - Australia, Antarktyda też? Przypuszczam, że wątpię... A jeśli się mija się tu z prawdą, to gdzie jeszcze?

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum