Autor Wątek: Giant ToughRoad SLR 1 vs. Trek 920 - co wybrać ??  (Przeczytany 10373 razy)

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2355
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
W tych wspomnianych Schwalbe nie tyle bieżnik jest problemem, co mieszanka gumowa. Niestety jak dotąd nie słyszałem o gumie przyczepnej i bardzo trwałej jednocześnie.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
W tych wspomnianych Schwalbe nie tyle bieżnik jest problemem, co mieszanka gumowa. Niestety jak dotąd nie słyszałem o gumie przyczepnej i bardzo trwałej jednocześnie.
Te opony zbyt twarde chyba nie są. Almotiom zdają się być nieco bardziej terenowym odpowiednikiem Schwalbe Supreme, które mają niższą żywność od zwykłych Marathonów.

Nigdy poza śniegiem nie odczułem poważniejszych problemów z przyczepnością. Zdarzyło mi się za to jeździć po górach w takich warunkach, że byłem zadowolony, że ich w tym momencie nie używam

W sumie nie jestem pewien czy zamienię, ale taka była opcja. To byłby mój czwarty rower i nie wiem czy tego chcę    W Toughroadzie w okresie jesienno-zimowym byłyby najszersze opony - typowy "all rounder" łącznie z ciężkim terenem. W okresie letnim i na wyprawy bardziej "asfaltowe" - zejście do 45 mm z niskimi oporami byłoby racjonalne. (na ciężki teren mam wtedy hardtaila) .

Moim zdaniem nie jest to słuszny pomysł. Węższe opony nie są szybsze, raczej jest nawet odwrotnie. W dodatku węższa powinna mieć wyższe ciśnienie, co znowu pogarsza tłumienie drgań.

https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/schwalbe-marathon-32-37-40-47

Jak dla mnie ideałem uniwersalnej jest Almotion 2,15" (i podobne opony - nie jest to pewnie jedyny słuszny model). Gdyby istniała wersja 2,4" to pewnie bym spróbował, się 2,15" to maksymalna dostępna szerokość. Jest szybka, amortyzuje, nie topi się ze względu na szerokość. Brak bieżnika dodatkowo powoduje, że rower nie zbiera tyle błota.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Semper

  • Wiadomości: 274
  • Miasto:
  • Na forum od: 22.05.2018
Co do sztycy, to ja kupiłem drugą :) i leży sobie w pudełku. Na wszelki wypadek, bo akurat była na OLX. Chociaż internety milczą o awariach tych sztyc. Mam za to przekonanie, że ta sztyca rzeczywiście w pewnym stopniu pracuje i nie jest jedynie chwytem marketingowym.

Miałem tą sztycę w Anyroadzie, razem ze sprężynowym Brooksem działała świetnie.

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14808
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Zwiększenie szerokości opon nie powoduje automatycznie spowolnienia roweru. Są opony do fatbike, które mają bardzo niskie opory toczenia. Kto wie, czy gdyby nie jeździć na podobnym ciśnieniu nie mogłyby konkurować z gorszymi oponami szosowymi

https://www.bicyclerollingresistance.com/fat-bike-reviews
https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviewsducent.

Tyle, że to są testy stacjonarne robionie na bębnie i ich wiarygodność jest ograniczona. Klockowane Nobby Nic to mają niewiele gorsze wyniki oporów niż ciężkie opony szosowe z wkładkami. Tyle, że w realnym świecie już troszkę inaczej to wygląda, 30km/h na NN to jakby odrzutowiec startował, nie ma mowy by solidnie klockowana opona MTB mogła być porównywalna z ciężkimi oponami szosowymi.

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 4563
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Ja tam się z nimi nie zgadzałem :)
Jak jeszcze nie mieli modelu subskrypcyjnego z treściami na paywallem, to można było wyczytać, że RaceKing Protection 2.2 ma przy 3.1 bara takie same opory toczenia, jak zaffiro slick 25 przy prawie 7 barach, a mając obie te opony (zaffiro miałem 28 mm) to mi wychodziło, że bzdury czuję w czasie jazdy, to już bardziej wiarygodne było odczucie, że między zaffiro a voyager hyper 38 mm. Za to w obrębie klasy opon są jakby bardziej wiarygodni.

Przymierzyłem się emki toughroada, było w sam raz. Ale ten rower powinien mieć laczki w okolicach 2,0". Ze względów estetycznych.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 6998
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Zależy jakie potrzeby.

Na przodzie w moim bardziej szosowym rowerze, od zeszłej zimy, mam klockowate Schwalbe G-One Ultrabite 2.0. Toczą się bardzo przyzwoicie, a komfort jazdy "po wszystkim" jest zdecydowanie większy. Średnią prędkość rzedu 1-3km/h wolniej, tyle mogę mieć gdzieś.
Niestety, na tyle nie starczyło miejsca w widełkach, 2.0 jednak za bardzo przyciera, jak się dorzuci sakwy.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 779
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Jak jeszcze nie mieli modelu subskrypcyjnego z treściami na paywallem, to można było wyczytać, że RaceKing Protection 2.2 ma przy 3.1 bara takie same opory toczenia, jak zaffiro slick 25 przy prawie 7 barach, a mając obie te opony (zaffiro miałem 28 mm) to mi wychodziło, że bzdury czuję w czasie jazdy, to już bardziej wiarygodne było odczucie, że między zaffiro a voyager hyper 38 mm.

Straszne bzdury i w złym kierunku poszedł ten wątek. A ci masochiści w TdF cały czas jeżdżą na 25/28 mm zamiast ładować 2 cale  ;D ;D  Bo to się tak samo toczy  :P

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2355
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Ale ma inne opory powietrza, a opory toczenia przy prędkościach wyścigowych są znikome. Co nie zmienia faktu, że te testy na bębnie są g... warte, więc w motoryzacji nie robi się ich od lat.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4768
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017



... ten rower powinien mieć laczki w okolicach 2,0". Ze względów estetycznych.

Mądrze gada.

Z opon uniwersalnych to ja gustuję w Maxxis CrossMark 2.1. Bardzo zacna oponka.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum