Autor Wątek: Giant ToughRoad SLR 1 vs. Trek 920 - co wybrać ??  (Przeczytany 10376 razy)

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 9119
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Podsumowując, w oparciu o moje doznania z intensywnego dosyć i różnorodnego ujeżdżaniu maszyny, zdecydowanie ją polecam.
Ja ujeżdżam niezbyt intensywnie (więcej jeżdżę na trekkingu), ale też bardzo go lubię i polecam.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4768
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Cieńszych nie. Jeżdżę na 2.0 i 2.1 semislick. Jednym z jego atutów dla mnie to właśnie dobre właściwości na asfalcie, wobec np Ogra , przy zachowaniu bardzo dużej dzielności w terenie. Jego geometria jest odczuwalnie bardziej agresywna, szybka, niż Surly, który przy nim jest niczym komfortowa kanapa.
Jeżeli jednak chcesz go kupić jako gravela, to kup gravela. Toughroad nim nie jest. W porównaniu do Cannondale Topstone to przesuwa się bardziej w stronę Ogra niż rasowego gravela. Oczywiście pytanie jakie odczucia na cieńszych oponach. Ja nie zszedłem w nim poniżej 2.0
« Ostatnia zmiana: 22 Wrz 2021, 16:59 Sedymen »

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Kobieta magdad

  • Wiadomości: 1343
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.08.2006
    • http://www.bajkers.com
Co do sztycy, bo widzę, że jest karbonowa. Chyba warto uważać z wieszaniem torby podsiodłowej. Znajomy jechał w tym roku PGR, a póżniej Wschód 1400, 150km przed metą złamała mu się sztyca karbonowa (brak jakieś taśmy+ deszcz+ piach + torba podsiodłowa):

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Zwiększenie szerokości opon nie powoduje automatycznie spowolnienia roweru. Są opony do fatbike, które mają bardzo niskie opory toczenia. Kto wie, czy gdyby nie jeździć na podobnym ciśnieniu nie mogłyby konkurować z gorszymi oponami szosowymi

https://www.bicyclerollingresistance.com/fat-bike-reviews
https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews

Mam dwa rowery z oponami o niemal tej samej szerokości (zdaje się 2,15" i 2,2"). Jeden płynie po asfalcie prawie jak szosowy, a na drugim czuję się jakbym jeździł w smole.

Warto też uwzględnić, że zmiana opon na inny rozmiar może spowodować, że rower będzie się zupełnie inaczej prowadził. Myślę, że bezpieczniej zostać przy tym co przewidział producent.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4768
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
@magdab. Jeździłem z dużą podsiodłówką na tej sztycy, m.in rok temu na "Wyprawce w terminie Zlotu". Wytrzymała Chociaż osobiście, jak Borafu, nie miałbym nic przeciwko, żeby była zwykła, okrągła, a nie taka łamerykańska.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Torba podsiodłowa może mieć działanie ochronne względem sztycy, bo uniemożliwia pchanie lub ciągnięcia roweru chwytając za nią

Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2355
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odkopuje temat. W okolicy jest do nabycia ToughRoad SLR 1 - rocznik 21. Trochę kusi  ;)
Czy ktoś może napisać o największych wadach tego sprzętu ? 
dzięki,.

Piszecie o drobiazgach, a przecież jedna jedyna rzecz skreśla go definitywnie - wygląd.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1887
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Piszecie o drobiazgach, a przecież jedna jedyna rzecz skreśla go definitywnie - wygląd.

Co prawda to prawda... trzeba się przy nim sporo namachać, by zaczął wyglądać akceptowalnie... ale dzięki swojej brzydocie jest tani, więc coś za coś ;)

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 779
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Zwiększenie szerokości opon nie powoduje automatycznie spowolnienia roweru.

Wiadomo, co to by było w F1, gdyby to tylko od szerokości zależało  :P

Jednak chodziło mi o odczucie lekkości/ociężałości - i tu chyba waga opon i kół ma coś do powiedzenia, chociaż nie tylko pewnie  ;)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Na ociężałość ma wpływ rodzaj bieżnika, elastyczność ścianek i ciśnienie. Waga opony/kół ma mniejszy wpływ. Elastyczność ścianek jest trochę powiązana z wagą, ale nie całkiem

Posiadam opony Schwalbe Almotiom 29" 2,15" i rower mimo znacznej szerokości sam chce jechać. Można mieć prawie wszystko: lekkość jazdy, tłumienie drgań i przyzwoita odporność na przebicie (wkładka antyprzebiciowa działa dobrze tylko po środku :p). Nie chciałbym tylko na nich jeździć po błotnistych górach w deszczu.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 779
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Na ociężałość ma wpływ rodzaj bieżnika, elastyczność ścianek i ciśnienie. Waga opony/kół ma mniejszy wpływ. Elastyczność ścianek jest trochę powiązana z wagą, ale nie całkiem

I o takie właśnie porównanie pytałem. Węższe opony 37-40mm semi-slick, więcej atmosfer i test na asfalcie. Przyznam się że mam trekkinga w takiej konfiguracji - i jest żwawy niesamowicie, nie chcę zamienić siekierki na kijek  ;)

Offline Mężczyzna misiek

  • Wiadomości: 272
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 04.11.2018
...
Posiadam opony Schwalbe Almotiom 29" 2,15" i rower mimo znacznej szerokości sam chce jechać...

Nie ma się co dziwić przy tej oponie. Klocki w środkowej części są duże i całość wygląda prawie jak slick. Przy wyższym ciśnieniu opór powinien być faktycznie niewielki.

Cytuj
Nie chciałbym tylko na nich jeździć po błotnistych górach w deszczu.

Dobra na asfalt ale już niekoniecznie na błoto, piach itp. luźne nawierzchnie. Niestety coś za coś  :)

Sam jeżdżę na 2" Continental RaceKing ale zastanawiam się nad powrotem do węższych, które są bardziej uniwersalne. Poradzą sobie zarówno na asfaltach, szutrach, jak i w terenie. Wcześniej miałem 42mm semisliki i na nich śmigało się całkiem fajnie.   
« Ostatnia zmiana: 23 Wrz 2021, 08:05 misiek »
Pozdrawiam,
Krzysiek

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4768
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
2" to najbardziej uniwersalny rozmiar, jak dla mnie tutaj ile osób tyle głosów będzie.  Natomiast faktem jest, że charakter bieżnika na pierwszorzędne znaczenie. Trzeba dobierać  go pod preferowane zastosowania i pogodzić się, że nie ma jednej opony na wszystkie drogi i bezdroża.
Wracając do pytania Remika, to dlaczego chcesz zmienić trekinga, kupić Toughroada i założyć mu wąskiie opony, jak w trekingu?

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 9119
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odkopuje temat. W okolicy jest do nabycia ToughRoad SLR 1 - rocznik 21. Trochę kusi  ;)
Czy ktoś może napisać o największych wadach tego sprzętu ? 
dzięki,.

Piszecie o drobiazgach, a przecież jedna jedyna rzecz skreśla go definitywnie - wygląd.
To zależy od egzemplarza.
Np mój jest ładny  :P

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 779
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Wracając do pytania Remika, to dlaczego chcesz zmienić trekinga, kupić Toughroada i założyć mu wąskiie opony, jak w trekingu?

W sumie nie jestem pewien czy zamienię, ale taka była opcja. To byłby mój czwarty rower i nie wiem czy tego chcę  :P  W Toughroadzie w okresie jesienno-zimowym byłyby najszersze opony - typowy "all rounder" łącznie z ciężkim terenem. W okresie letnim i na wyprawy bardziej "asfaltowe" - zejście do 45 mm z niskimi oporami byłoby racjonalne. (na ciężki teren mam wtedy hardtaila) .

Pewne jest jedno -  jak zwykle nie wiem czego chcę  ;D

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum