Autor Wątek: Giant ToughRoad SLR 1 vs. Trek 920 - co wybrać ??  (Przeczytany 10374 razy)

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Cześć!

byłbym bardzo wdzięczny gdybyście mogli mi pomóc, ewentualnie doradzić coś mądrego w kwestii wyboru nowego roweru... Ubzdurałem sobie, że chcę mieć nowy sprzęt wg. bardzo konkretnych wytycznych... a mianowicie:

- rower o wygodnej komfortowej geometrii, skrojonej pod długie dystanse i wyprawy z sakwami lub bikepackingowe. Z drugiej strony nie chce typowego trekkinga ale coś co jak nie będzie obładowane sprzętem wyprawowym będzie dawać frajdę z szybszej jazdy po asfalcie / szutrach / leśnych ścieżkach...,
- obowiązkowo rower przystosowany do montażu bagażnika (przedni bagażnik opcjonalnie), mile widziane punkty montażowe w ramie na dodatkowe bidony, ew. błotniki,
- widelec sztywny, najlepiej karbonowy,
- rama wykonana z aluminium (stali i karbonu nie chcę),
- hamulce hydrauliczne,
- napęd: najlepiej 2x10, 2x11 (1x odpada, 3x wolałbym uniknąć), przy czym ze swojego doświadczenia wiem że najlepsza dla mnie korba byłaby 44x28 (chyba nie ma takiej...) lub 42/28, ewentualnie 46x30,
- koła 29 cali z możliwością założenia opon do 2 cali,
- i najważniejsze OBOWIĄZKOWO PŁASKA KIEROWNICA !!
- budżet powiedzmy ok 7.000 maks. No i dobrze by było żeby rower dało się przymierzyć przed zakupem...

A więc analizując to co oferują producenci wg powyższych kryteriów, wyszło mi że roweru spełniającego 100% tych wymagań nie ma. A w zasadzie to zbliżonych do tego rowerów jest tyle co kot napłakał... Wychodzą mi jedynie 2 opcje:

1. Giant ToughRoad SLR 1 - w zasadzie rower całkiem niezły ale ma parę kwestii które skutecznie mnie od niego odpychają a mianowicie:
- sztyca D-Fuse - może to rzeczywiście lepiej tłumi drgania niż sztyca okrągła, ale jakakolwiek wymiana to jestem skazany na produkt Gianta bo chyba nikt inny tego patentu nie stosuje... Co więcej w tym modelu sztyca jest karbonowa - pytanie jak z montażem do takiej sztycy toreb bikepackingowych ???
- patent z linkami wpuszczonymi do tej dziwnej osłony - wygląda to słabo i wizualnie mnie nie zachęca,
- brak sztywnych osi - to dla mnie największa wada tego roweru - przy sprzęcie do turystyki z sakwami za ponad 5 koła jednak warto by było mieć sztywne osie. Tym bardziej że tego już nie przeskoczę.
- dziwna korba od FSA - stopniowanie 44/32 jest dla mnie nie do zaakceptowania także na dzień dobry korba byłaby do wymiany. Pytanie jak z tylnią przerzutką i kasetą przy wymianie korby więc już robią się dodatkowe koszta...

2. No więc zostaje jeszcze opcja 2 a mianowicie Trek 920 a w zasadzie to zbudowanie własnego roweru na ramie Treka 920 (można kupić samą ramę z widelcem). Tutaj wszystko wydaje się idealne bo rama jest bardzo ładna i wydaje się solidna, przygotowana pod długie wypady z sakwami, z mnóstwem punktów montażowych i sztywnymi osiami przód/tył. Wady widzę tylko trzy:
- widelec aluminiowy (może przy 2-calowych kapciach nie będzie to zbyt sztywne, jak coś teoretycznie zawsze można ten wideł wymienić na karbon...)
- cena... i tu wydaje mi się może być ciężko... sama rama po rabatach kosztuje 3.500,00 zł. Szczegółowego budżetu jeszcze nie robiłem ale biorąc pod uwagę składanie roweru (sam nie będę tego robił bo się aż tak nie znam) to doliczając jakieś sensowne hamulce + napęd (powiedzmy na grupie Shimano SLX) + koła + cała reszta czyli kiera, mostek, pedały, linki, pnacerze, sztyca, robocizna, etc. to jakoś wątpię że uda mi się zamknąć w zakładanym budżecie...
- geometria - pytanie zasadnicze czy jest sens rower stworzony z myślą o kierownicy typu baranek ubierać w płaską kierę i jak taki manewr wpłynie na geometrię takiego roweru... tego nie wiem...

Doradzicie coś mądrego, w którą stronę iść ?? Czy warto bawić się w Treka czy może przełknąć wady Gianta i jego wybrać?? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie!

Offline Mężczyzna LXVII

  • Wiadomości: 196
  • Miasto: Rybakowo/Gorzów Wlkp.
  • Na forum od: 01.07.2015
....może jednak 1x12? O urodzie się nie wypowiadam.

https://www.marinbikes.com/bikes/2021-dsx-2

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 9119
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Z moich niewielkich (2500km) doświadczeń z SLR-1.
- sztyca D-Fuse - może to rzeczywiście lepiej tłumi drgania niż sztyca okrągła, ale jakakolwiek wymiana to jestem skazany na produkt Gianta bo chyba nikt inny tego patentu nie stosuje... Co więcej w tym modelu sztyca jest karbonowa - pytanie jak z montażem do takiej sztycy toreb bikepackingowych ???
To jest dla mnie jedyny większy znak zapytania. Przyjąłem że lepiej po niej nie szorować. Przyszło mi o tyle łatwiej żę ja jednak jestem sakwiarzem. Z tym że moje obiekcje byly raczej tego gatunku że jak się uszkodzi w trasie to zanim załatwię nową urlop mi się skończy
- patent z linkami wpuszczonymi do tej dziwnej osłony - wygląda to słabo i wizualnie mnie nie zachęca
O gustach się nie wypowiadam. Mnie odpowiada że po gębie mniej błotem daje.
- brak sztywnych osi - to dla mnie największa wada tego roweru - przy sprzęcie do turystyki z sakwami za ponad 5 koła jednak warto by było mieć sztywne osie. Tym bardziej że tego już nie przeskoczę.
Jakbym nie wiedział że to problem to bym nie zgadł. Jeździ mi się bardzo fajnie, problemów które zostałyby rozwiązane przez sztywne osie nie doświadczam, do historii "już niedługo nie będzie można kupić..." podchodzę ze spokojem. Innych rzeczy też miało się nie dać kupić a ciągle się daje.
Cytuj
- geometria - pytanie zasadnicze czy jest sens rower stworzony z myślą o kierownicy typu baranek ubierać w płaską kierę i jak taki manewr wpłynie na geometrię takiego roweru..
Skąd ta myśl że rower był stworzony pod baranka. OIDP  to najpierw był SLR-1 z prostą kierownicą, a dopiero w kolejnym sezonie wersja z barankiem.

Offline Mężczyzna tezsas

  • Wiadomości: 32
  • Miasto: WWL
  • Na forum od: 19.03.2018

Cytuj
- geometria - pytanie zasadnicze czy jest sens rower stworzony z myślą o kierownicy typu baranek ubierać w płaską kierę i jak taki manewr wpłynie na geometrię takiego roweru..
Skąd ta myśl że rower był stworzony pod baranka. OIDP  to najpierw był SLR-1 z prostą kierownicą, a dopiero w kolejnym sezonie wersja z barankiem.
[/quote]

Tu raczej chodziło o Treka 920.

Offline Mężczyzna Gio

  • [Gio], nie [Dżio]
  • Wiadomości: 38
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.05.2019
W kwestii sztycy D-Fuse.
- Mam ją m. in. w szosówce, która jeździ z torbami bikepackingowymi. Nie ma z tego tytułu żadnuch problemów. Może jest trochę poprzycierana, ale to poza efektem wizualnym (i to słabo zauważalnym) na nic nie wpływa.
- Natomiast problem z wymianą rzeczywiście jest i to nie tylko w trasie. W drugim rowerze (właśnie Toughroadzie) rozwaliłem nieco jarzmo i na dostępność nowej sztycy czekam od maja :o. Według aktualnego info ma być dostępna w lutym 2021. Tzn. są dostępne wersje droższa (SuperLite) lub z offsetem 0, ale tej podstawowej nie ma. Mowa tu o sztycach karbonowych. Była też wersja D-fuse aluminiowa, ale jej już w ogóle nie ma w produkcji.
« Ostatnia zmiana: 17 Lis 2020, 20:38 Gio »
           

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
....może jednak 1x12? O urodzie się nie wypowiadam.

https://www.marinbikes.com/bikes/2021-dsx-2


napęd 1x w moim przypadku zdecydowanie odpada. Mam już to przetestowane i twardo będę się trzymał 2x ewentualnie w ostateczności 3x :)
« Ostatnia zmiana: 17 Lis 2020, 15:36 Harpoon_44 »

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
W kwestii stycy D-Fuse.
- Mam ją m. in. w szosówce, która jeździ z torbami bikepackingowymi. Nie ma z tego tytułu żadnuch problemów. Może jest trochę poprzycierana, ale to poza efektem wizualnym (i to słabo zauważalnym) na nic nie wpływa.
- Natomiast problem z wymianą rzeczywiście jest i to nie tylko w trasie. W drugim rowerze (właśnie Toughroadzie) rozwaliłem nieco jarzmo i na dostępność nowej sztycy czekam od maja :o. Według aktualnego info ma być dostępna w lutym 2021. Tzn. są dostępne wersje droższa (SuperLite) lub z offsetem 0, ale tej podstawowej nie ma. Mowa tu o sztycach karbonowych. Była też wersja D-fuse aluminiowa, ale jej już w ogóle nie ma w produkcji.

no właśnie szukając więcej info w necie o tym rowerze trafiłem na takie opinie że ta sztyca to towar deficytowy :) właśnie szkoda że zrezygnowali ze sztycy aluminiowej, wcześniej wiem że takowa istniała. Do tej pory jeździłem tylko na sztycach aluminiowych i to po solidnych wertepach i na całe szczęści moje 4 litery nigdy nie protestowały :)


Cytuj
- geometria - pytanie zasadnicze czy jest sens rower stworzony z myślą o kierownicy typu baranek ubierać w płaską kierę i jak taki manewr wpłynie na geometrię takiego roweru..
Skąd ta myśl że rower był stworzony pod baranka. OIDP  to najpierw był SLR-1 z prostą kierownicą, a dopiero w kolejnym sezonie wersja z barankiem.

Tu raczej chodziło o Treka 920.
[/quote]

dokładnie tak. Niestety nie mam wystarczającej wiedzy na temat wpływu takiej czy innej kiery na charakterystyki roweru natomiast na jakimś zagranicznym forum ktoś już się nad taką modyfikacją Treka zastanawiał i ogólnie rzec ujmując odradzano mu to właśnie ze względu na geometrię...

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Z moich niewielkich (2500km) doświadczeń z SLR-1.
- sztyca D-Fuse - może to rzeczywiście lepiej tłumi drgania niż sztyca okrągła, ale jakakolwiek wymiana to jestem skazany na produkt Gianta bo chyba nikt inny tego patentu nie stosuje... Co więcej w tym modelu sztyca jest karbonowa - pytanie jak z montażem do takiej sztycy toreb bikepackingowych ???
To jest dla mnie jedyny większy znak zapytania. Przyjąłem że lepiej po niej nie szorować. Przyszło mi o tyle łatwiej żę ja jednak jestem sakwiarzem. Z tym że moje obiekcje byly raczej tego gatunku że jak się uszkodzi w trasie to zanim załatwię nową urlop mi się skończy
- patent z linkami wpuszczonymi do tej dziwnej osłony - wygląda to słabo i wizualnie mnie nie zachęca
O gustach się nie wypowiadam. Mnie odpowiada że po gębie mniej błotem daje.
- brak sztywnych osi - to dla mnie największa wada tego roweru - przy sprzęcie do turystyki z sakwami za ponad 5 koła jednak warto by było mieć sztywne osie. Tym bardziej że tego już nie przeskoczę.
Jakbym nie wiedział że to problem to bym nie zgadł. Jeździ mi się bardzo fajnie, problemów które zostałyby rozwiązane przez sztywne osie nie doświadczam, do historii "już niedługo nie będzie można kupić..." podchodzę ze spokojem. Innych rzeczy też miało się nie dać kupić a ciągle się daje.
Cytuj
- geometria - pytanie zasadnicze czy jest sens rower stworzony z myślą o kierownicy typu baranek ubierać w płaską kierę i jak taki manewr wpłynie na geometrię takiego roweru..
Skąd ta myśl że rower był stworzony pod baranka. OIDP  to najpierw był SLR-1 z prostą kierownicą, a dopiero w kolejnym sezonie wersja z barankiem.

dzięki za obszerne info. Być może rzeczywiście sztywna oś wcale nie jest mi tak bardzo potrzebna, zastanowię się jeszcze nad tym. A co do osłony to cóż... jak będzie trzeba to uznam że mi się podoba :D tym bardziej jak mówisz że jednak coś daje :)

Offline Mężczyzna liggy

  • Wiadomości: 336
  • Miasto:
  • Na forum od: 12.10.2020

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4768
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Treka nie znam. Toughroada SLR1 mam i intensywnie używam zarówno w formie bikepackingu jak i sakwiarstwa lub na lekko. To bardzo uniwersalny rower i jestem pewien, ze się nim nie rozczarujesz. Maksymalne możesz tam włożyć opony 2.35 (takie przymierzyłem i weszły, chociaż było już ciasno) zatem myślę, ze praktycznie to tak do 2.2. Ja mam 2.0 i 2.1. Ogromną zaletą roweru jest jego niska masa mimo zdolności do wypełniania funkcji wielbłąda.
- sztyca D-Fuse - może to rzeczywiście lepiej tłumi drgania niż sztyca okrągła, ale jakakolwiek wymiana to jestem skazany na produkt Gianta bo chyba nikt inny tego patentu nie stosuje... Co więcej w tym modelu sztyca jest karbonowa - pytanie jak z montażem do takiej sztycy toreb bikepackingowych
Tak, rzeczywiście tłumi drgania, do tego stopnia, ze jest to fizycznie odczuwalne. Montaż akcesorii bikepackingowych nie stanowi problemu. Wielokrotnie jeździłem z dużą torbą podsiodłową Blackbourna. Żadnych negatywnych konsekwencji nie było. Nie wiem jak z dostępnością nowych sztyc ale na OLX wielokrotnie aukcje tych sztycy widziałem. Co do skazania na produkt Gianta to oczywiście fakt, ale chyba nie taki diabeł straszny. Sztyca rzeczywiście działa. Wzmiankowane wcześniej uszkodzenie jażma nie jest rzeczą odosobnioną. Jażmo trzeba solidnie i z uwagą dokręcać. Inaczej dochodzić może do uszkodzenia żłobkowania w jego obrębie.
- patent z linkami wpuszczonymi do tej dziwnej osłony - wygląda to słabo i wizualnie mnie nie zachęca,
Jeżeli rewolucyjny system GiantDefender  ;D  Ci się nie podoba to możesz śmiało te plastiki odkręcić. One nie są konieczne do jeżdżenia i prowadzenia linek.
brak sztywnych osi - to dla mnie największa wada tego roweru - przy sprzęcie do turystyki z sakwami za ponad 5 koła jednak warto by było mieć sztywne osie. Tym bardziej że tego już nie przeskoczę.
Brak sztywnych osi również uważam za wadę. Mam inny rower na sztywnych osiach i zauważam różnicę... w momencie demontażu i montażu koła. W jeździe nie dane mi było poczuć różnic. Pewnie to wynika ze zbyt mało ofensywnego wykorzystania roweru. Ja kupiłem sobie do wszystkich rowerów z QR takie osie zakręcane zamiast zaciskowych i jestem z nich zadowolony. Zatem ich brak w mojej ocenie nie wpływa na użytkowanie roweru, ale też uważam, ze w rowerze za pond 5k to słabo, ze producent nie dał bajeru z nowego standardu.

Kilka zdjęć z tegorocznych wędrówek Gienka

Na lekko


W bikepackingu


Małe sakwy Crosso


Duże sakwy Vaude
« Ostatnia zmiana: 18 Lis 2020, 10:09 Sedymen »

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2020
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009

Zastanawiam się, gdzie się podziewają kable (od przerzutek i hamulców - 4 szt.) pod kierownicą, jak się zawiesi taki tobół.
Ja mam problem z podwieszeniem torby na kierownicę.

Wydłużacie kable, czy jakoś specjalnie sa prowadzone?
(pytanie do bikepackingowców)

W tej chwili mam baranka, tutaj kable idą pod owijką i na krótko wchodzą na ramę, jest prościej.
Ale będę zmieniał w drugim rowerze kierę na prostą, i myślę jak to będzie z kablami.
« Ostatnia zmiana: 18 Lis 2020, 21:36 sinuche »

Offline Mężczyzna misiek

  • Wiadomości: 272
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 04.11.2018
...
Doradzicie coś mądrego, w którą stronę iść ?? Czy warto bawić się w Treka czy może przełknąć wady Gianta i jego wybrać?? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie!
Skoro SLR1 ma wady to może warto rozważyć Giant Roam ? Wymieniasz widelec na tańszy alu lub coś węglowego + szersze opony i w zasadzie spełnia pozostałe kryteria. Osobiście mam Roam 1 z 2017, założyłem opony 2", widelec Mosso i jest całkiem nieźle. Osłona linek jest 2-częściowa: jedna pod ramą musi być bo trzyma linki ale drugą część (te "skrzydełka") można zdemontować. Poza tym w ramie od dołu dostępny jest punkt z gwintem i wystarczy wywiercić otwór w osłonie aby móc dołożyć dodatkowy koszyk. Z czasem zawsze można wymienić coś z osprzętu i podpasować pod siebie bo w fabrycznych rowerach nie zawsze wszystko pasuje w 100%.
Pozdrawiam,
Krzysiek

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Tak, rzeczywiście tłumi drgania, do tego stopnia, ze jest to fizycznie odczuwalne. Montaż akcesorii bikepackingowych nie stanowi problemu.

dzięki wielkie za info! w tej sztycy najbardziej właśnie obawiałem się tego że przy obciążeniu torbą bikepackingową może to nie być zbyt bezpieczne rozwiązanie. Ale jak mówisz że nic się nie dzieje to ok. (może moje obawy to kwestia tego że w moim pierwszym rowerze który używałem "regularnie" strzeliła mi pod tyłkiem sztyca i to aluminiowa!. Stąd też moje obawy :)

Jeżeli rewolucyjny system GiantDefender  ;D  Ci się nie podoba to możesz śmiało te plastiki odkręcić. One nie są konieczne do jeżdżenia i prowadzenia linek.

Im dłużej patrzę na ten rower tym mniej mi się to nie podoba :) bardziej sugerowałem się stroną praktyczną - mając obecnie linki wpuszczone w ramę - całość ogólnie bardziej estetycznie się prezentuje a i czyszczenie też jest wygodniejsze. Z serwisem też problemów w sumie nie ma. Natomiast to jest pierdoła - na pewno system Giant Defender nie zadecyduje o wyborze lub nie tego modelu :) a patrząc na Twoje fotki sprzęt prezentuje się kozacko :)

Brak sztywnych osi również uważam za wadę. Mam inny rower na sztywnych osiach i zauważam różnicę... w momencie demontażu i montażu koła. W jeździe nie dane mi było poczuć różnic. Pewnie to wynika ze zbyt mało ofensywnego wykorzystania roweru. Ja kupiłem sobie do wszystkich rowerów z QR takie osie zakręcane zamiast zaciskowych i jestem z nich zadowolony.

no właśnie to w zasadzie tak podsumowując jest chyba największą wadą tego modelu. Przy demontażu koła sztywna ośka robi robotę. A te osie zakręcane które kupiłeś to ten system od DT Swiss?? dobrze kojarzę?? I widzę u Ciebie na zdjęciach że wymieniłeś korbę. Ja teraz jeżdżę na FSA którą miałem fabrycznie założoną i jestem z niej szczerze bardzo średnio zadowolony. A w tym Giancie fabrycznie też dają FSA do tego z dość dziwnym stopniowaniem. Dla mnie optymalna byłaby korba 44/28 aczkolwiek takowa nie istnieje... A ty jakie masz tam blaty po zmianie?

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Wydłużacie kable, czy jakoś specjalnie sa prowadzone?
(pytanie do bikepackingowców)

gdzieś widziałem filmik na YT jak gość radził żeby wydłużać kable pod torbę bikepackingową na płaską kierę

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Skoro SLR1 ma wady to może warto rozważyć Giant Roam ?

Roam odpada, jeśli Giant to biorę pod uwagę tylko ToughRoada na sztywnym widelcu. Wiem że każdy rower ma wady i dealny sprzęt nie istnieje ale jak widać po opiniach kolegów to co mi wydaje się na pierwszy rzut oka wadą, wcale tą wadą być nie musi :) Co do Roama to nie wiem jak z dostępnością rocznika 2020 bo na 2021 zmienili kompletnie ramę.

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Niby jaką ?

A no taką że nie ma najmniejszego problemu z ustawieniem koła względem zacisku hamulca tak żeby wszystko ładnie chodziło bez ocierania. Wkładam koło, zakręcam i wiem że jest ok. Jeździłem wcześniej na QR i często musiałem wkładać koło po kilka razy żeby ustawić tak jak było wcześniej.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4768
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Dla mnie optymalna byłaby korba 44/28 aczkolwiek takowa nie istnieje... A ty jakie masz tam blaty po zmianie?
Tak. Fabryczne stopniowanie mi nie odpowiadało. Założyłem obecnie Shimano SLX 38/26, które tez nie istnieje, ale wywaliłem oryginalną tarczę 28 i zastąpiłem 26. Korba chodzi bardzo dobrze. Pogorszenie kultury pracy jest na granicy zauważalności. Zmieniłem też tylny napęd i dałem kasetę 11x 42-11. Efektem jest uzyskanie rozpiętości identycznej jak w systemie 3x10 w Ogrze. Kosztem nieco długie skoki w tylnym napędzie. Ogólnie jednak układ ten spisuje się dobrze i jestem z niego zadowolony.
A te osie zakręcane które kupiłeś to ten system od DT Swiss??
tak to te osie.

Niby jaką ?

A no taką że nie ma najmniejszego problemu z ustawieniem koła względem zacisku hamulca tak żeby wszystko ładnie chodziło bez ocierania. Wkładam koło, zakręcam i wiem że jest ok. Jeździłem wcześniej na QR i często musiałem wkładać koło po kilka razy żeby ustawić tak jak było wcześniej.
Co do zasady to tak jest. Jednak ktoś kiedyś doradził aby w QR po włożeniu koła zacisnąć hamulec i osie zakręcać, zaciskać, dopiero wówczas, na stale zaciśniętym hamulcu. Teraz tak robię. Wkładam, zaciskam, trzymam i zakręcam oś. Rzeczywiście sporadycznie coś jest nie tak.

Zastanawiam się, gdzie się podziewają kable (od przerzutek i hamulców - 4 szt.) pod kierownicą, jak się zawiesi taki tobół.
Ja mam problem z podwieszeniem torby na kierownicę.
To jest mały woreczek ze Spider1 od Naturhika. Jak jedzie z przodu Sierra2 od FN (ostatnie zdjęcie) plus mata, plus podkład, plus klapki to wtedy dopiero jest kawał wora. Kable chowają się w przestrzeń między worem a ramą. Pancerze się przecież wyginają a ich długość się od tego nie zmienia. Żadnych zabiegów specjalnych nie robiłem w tym kierunku.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 9119
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
no właśnie to w zasadzie tak podsumowując jest chyba największą wadą tego modelu. Przy demontażu koła sztywna ośka robi robotę.
Ale konkretnie to jaką "robotę robi"?
Bo ja dośćczęsto tego swojego Toughroada wrzucam do auta.
Żeby to zrobić muszę zdjąć przednie koło, czyli jeden taki wyjazd to 2 cykle zdejmij/załóż.
No i nie wiem co byłoby lepiej gdybym miał sztywną oś?
Oczywiście poza tym że musiałbym użyć klucza zamiast ręki (o ile to nazwiemy "lepiej")

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Sztywna oś nie musi być zamykana kluczem.

Może trochę popsuję zabawę:
Jak to tak? Rower z prostą kierownicą, a bez amortyzatora? :O
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 9119
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010

No i nie wiem co byłoby lepiej gdybym miał sztywną oś?


Lepiej dla Twoich wrogów, bo szlag by Cię przy tym trafił.
A konkretnie? Bo ja ciągle w emocjach niewiedzy.
Aha, jeśli chodzi o ocieranie tarczy to... nie ociera. Może zacznie, ale na razie nie.

@worek - właśnie o to mi chodziło. Prosta i bez.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4768
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
A konkretnie? Bo ja ciągle w emocjach niewiedzy.
QR jest "jednoruchowy" sztywna wymaga trafienia w gwint i wkręcania. Czasowo zajmuje to więcej czasu.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna Gio

  • [Gio], nie [Dżio]
  • Wiadomości: 38
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.05.2019
właśnie o to mi chodziło. Prosta i bez.

Dokładnie :). Ja jeszcze zanim w ogóle się dowiedziałem o istnieniu Toughroada i będąc zadowolonym posiadaczem wyprawowego MTB 26, to doszedłem do wniosku, że jak kiedyś będę musiał kupić nowy rower do turystyki, to kupuję 29-era i wymieniam widelec na sztywny. Więc Giant po prostu przeczytał moje (i widzę, że nie tylko moje) myśli i postanowił zaoszczędzić nam wszystkim zabawy z wymienianiem widelca.
« Ostatnia zmiana: 19 Lis 2020, 17:03 Gio »
           

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Dziękuję Wam wszystkim za informacje i opinie. Skutecznie przekonaliście mnie do ToughRoada! :) Trek też nie jest złą opcją ale składanie go będzie o wiele kosztowniejszą zabawą...

Natomiast pojawił się inny problem - obdzwoniłem sklepy w swoich okolicach + Giant Polska i okazuje się że ToughRoad będzie dostępny w okolicach kwietnia przyszłego roku... co gorsza o ile zdecyduję się już go zamówić... Problem polega na tym że jestem na granicy rozmiarów i nie wiem co brać. Mój wzrost to 178cm przy przekroku 83 cm. Zgodnie z tabelą Gianta teoretycznie powinienem pasować do "M". Porównując inne wymiary i zestawiając to z rowerem na którym jeżdżę obecnie też mi nic nie wychodzi bo część pasuje pod "M", część pod "L".

Dlatego też jeśli mógłbym prosić osoby które mają ten model o info przy jakim wzroście na jakiej ramie jeździcie - będzie mi to mega pomocne. Z góry dzięki :)

Offline Mężczyzna Gio

  • [Gio], nie [Dżio]
  • Wiadomości: 38
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.05.2019
Ja przy 177 cm wzrostu jeżdżę M-ką.
Generalnie, jak jesteś na granicy rozmiarów, lepiej jest brać mniejszy.
           

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 9119
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
178/82cm - mam M i wydaje mi się że to już max dla mnie.
L bym zdecydowanie nie chciał.

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14808
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Generalnie, jak jesteś na granicy rozmiarów, lepiej jest brać mniejszy.

Dokładnie, mniejszą ramę da się powiększyć mostkiem czy sztycą, a z za dużą już się nic nie zrobi.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Warto zwrócić uwagę, że te rowery długie nie są. Mam rower w pośrednim rozmiarze i jest uśredniając 3 cm dłuższy.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Ok, raz jeszcze wielkie dzięki za info i rozwianie wątpliwości! Pomierzyłem raz jeszcze dokładnie swój obecny sprzęt i długość górnej rury zdecydowanie sugeruje M a nie lubię być zbyt rozciągnięty na rowerze. W takim razie nie pozostaje nic innego jak zamawiać i uzbroić się w dużo cierpliwości :) pewnie w kwietniu jak już się doczekam, pochwalę się fotką nowego rumaka :) raz jeszcze dzięki za pomoc!

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4768
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
182cm i L
Jak chcesz to przyjedź, przejedziesz się i oceniasz. Obok Borafu ma M więc porównasz.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Dream Maker

  • Wiadomości: 2379
  • Miasto: Baile Uí Mhatháin
  • Na forum od: 11.06.2011
mniejszą ramę da się powiększyć mostkiem czy sztycą, a z za dużą już się nic nie zrobi.

v

Ze zbyt małą ramą nic nie zrobisz, zbyt długą możesz natomiast skrócic mostkiem w kierunku geometrii progresywnej.
Do you have a dream? I'll make this dream come true. I'm... the Dream Maker

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Sugerując się wyłącznie długością górnej rury zdecydowanie wybrałbym rozmiar L. Nie wiem tylko jak z przekrokiem, to zależy od długości nóg. Moim zdaniem M ma dosyć krótką rurę podsiodłową, która gorzej wygląda.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14808
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Zdecydowanie wybrałbym L do turystyki.
Ze zbyt małą ramą nic nie zrobisz, zbyt długą możesz natomiast skrócic mostkiem w kierunku geometrii progresywnej.
Dłuższa rama jest i praktyczna i wygodna zarazem.

Bajki opowiadasz, poczytaj trochę w temacie, później wstawiaj takie teksty. Każdy kto się zna trochę na ustawianiu pozycji doradzi mniejszą, a nie większą ramę w razie wątpliwości - taka jest ogólna zasada. Rama to nie tylko mostek, też kwestia ustawienia pod kolana. Na za dużej ramie będzie się człowiek przesuwać do przodu i pod tym względem będzie mocno upośledzona, do tego do np. bikepackingu zostanie mało miejsca, bo sztyca będzie nisko. A z za małą nie ma takiego problemu, wielu zawodowców używa mniejszych ram ze względu na aerodynamikę i mniejszy rozmiar nie upośledza im parametrów jezdnych.

Oczywiście to jest teoria, najlepiej jest jednak usiąść na rowerze i sprawdzić

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Czasy się zmieniły, ja bym wybrał nieco za dużą, a nie za małą. Krótszy mostek jest lepszy do wieszania toreb, w terenie lepiej też mieć nerwowy niż zamulony rower. Obciążony rower już sam w sobie jest mułowaty, nie warto jeszcze wydłużać mostka. Zwiększenie bazy kół też ma swoje zalety. Większa rama oznacza więcej miejsca na torby.

Minus bardzo długiej ramy i bardzo krótkiego mostka (niedociążony przód) jest odrywanie się przedniego koła na podjazdach.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Jeszcze jest kwestia błotników, przy krótkiej ramie łatwiej zahaczać butami. Dłuższa rama daje też więcej miejsca na butelkę od spodu ukośnej rury.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14808
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Wiem.
Ale to dotyczy głównie szos i ustawiania pod SPD.
Na turystycznych platformach, fitting ma mniejsze znaczenie ( albo nawet żadne ).
Na granicy - do turystyki - tylko większy rozmiar ma uzasadnienie ( bo nie ocierasz butem o przednią oponę, masz więcej opcji zmiany geometrii niż tylko wydłużenie mostka, masz więcej opcji dopasowania toreb itd. )
Jeśli przekrok w L jest z lekkim zapasem ( 2-3 cm wystarczy ) - bierz L !

Nie, to jest ogólne prawidło, ocieranie mocno przesuniętym do przodu butem o oponę to nie jest kryterium wyboru rozmiaru ramy. Jeśli ocierasz w prawidłowym rozmiarze - to z powodu złego ustawienia stopy na platformach, bo prawidłowe nie różni się od ustawienia z SPD, tyle że w SPD się nie przesuwa. W takiej sytuacji po prostu trzeba popracować nad prawidłowym ustawieniem stopy, bo mamy złe przyzwyczajenia. A ponadto wiele osób w turystyce również używa pedałów zatrzaskowych, więc problemu nie ma.

Krótszy mostek jest lepszy do wieszania toreb

Ja mam dokładnie odwrotne spostrzeżenia, to przy długim mostku jest wygodniej, bo torba wchodzi wygodnie pod kierownicę. Poza tym to są sprawy drugorzędne - nie można wybierać rozmiaru ramy na podstawie przestrzeni ładunkowej pod torby. Ramę wybiera się pod parametry osoby, która ma na nim jeździć - wzrost, przekrok i stopień giętkości. A większy rozmiar to także główka ramy wyższa aż o 2cm

w terenie lepiej też mieć nerwowy niż zamulony rower. Obciążony rower już sam w sobie jest mułowaty, nie warto jeszcze wydłużać mostka.
To ma znaczenie jedynie w trudnym, technicznym terenie, a to nie jest rower do takiej jazdy, zresztą autor wątku pisze o szutrach, ścieżkach leśnych itd. A tam właśnie dłuższy mostek jest zaletą, nie wadą.
Zwiększenie bazy kół też ma swoje zalety.
Akurat w przypadku Toughroada to rozmiar L ma mniejszą bazę kół niż rozmiar M, bo przez podniesienie przodu ma większy kąt widelca i sumarycznie jest krótszy.

Offline Mężczyzna MARECKI

  • Wiadomości: 569
  • Miasto: Elbląg, Polska
  • Na forum od: 28.01.2016
    • Rowerowa strona Mareckiego
Skracanie mostka ma swoje granice, bo może zrobić się bardzo nerwowo. Na awatarze siedzę na rowerze bez mostka - bezcenne wrażenia, chociaż to oczywiście już ekstremalny przykład :-)

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4768
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
To napiszę cos konstruktywnego dla autora. Mam niemal tą samą długość nogi, jeżdżę na ramie L i jest bardzo ok.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline crust

  • Wiadomości: 247
  • Miasto:
  • Na forum od: 21.08.2013
Harpoon_44, tak z czystej ciekawości, na jakim rowerze i w jakim rozmiarze do tej pory jeździłeś?

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Panowie ale mi klina wbiliście teraz :D ale to dobrze bo gorąca głowa nie sprzyja dobrym zakupom, lepiej się 10 razy zastanowić i wybrać dobrze niż iść na żywioł :)

Harpoon_44, tak z czystej ciekawości, na jakim rowerze i w jakim rozmiarze do tej pory jeździłeś?

no właśnie sprawa wygląda tak: do tej pory "poważniej" jeździłem na dwóch rowerach tj. rekreacyjnym góralu Giant Terrago 3 Disc na kołach 26 cala (rozmiar M) a obecnie na gravelu Cannondale Topstone na kołach 29 cala (też rozmiar M). Porównując wymiary tych rowerów i zestawiając do ToughRoada wychodzi mi tak:

- efektywna długość górnej rury czyli odległość mierzona od sztycy do mostka to w przypadku Giant Terrago 3 Disc było 56 cm. W przypadku Cannondale ta odległość wynosi 56,2 cm. Giant dla ToughRoada, dla rozmiaru M! podaje długość aż 59,5 cm! Mostek w Giancie Terrago miałem 100mm, w Cannondale skróciłem na 80mm bo jadąc na łapach byłem bardzo wyciągnięty, aczkolwiek jeżdżę na sztycy z offsetem 2cm.

- długość rury podsiodłowej: w Giant Terrago było to 19 cali czyli 48,2 cm (wg producenta - nie jestem w stanie już tego zweryfikować). W Cannondale Topstone jest to dokładnie 50,5 cm. A więc ten parametr jest bliżej rozmiaru L dla ToughRoada. Aczkolwiek zmierzyłem odległość siodełka od środka suportu wzdłuż sztycy i rury podsiodłowej co dało odległość 71cm. Teraz biorąc rozmiar M ToughRoada i podawaną długość rury podsiodłowej 46cm to oznacza żeby siodełko ustawić na tej samej wysokości, na której mam obecnie sztyca będzie musiała być wysunięta na 25 cm. Sprawdziłem długość sztycy D-Fuse w katalogu Giant i najprawdopodobniej ma ona długość 35cm i może być bezpiecznie wysunięta chyba maks na 32-31 cm tak patrząc na "oko". Czyli mam bezpieczny zapas.

- Stack: tu mogę się odnieść jedynie do Cannondale Topstone gdzie stack ma 58cm. Jeżdżę na mostku ze wzniosem 17 stopni + kierownica też nie jest prosta tylko z lekkim wzniosem. Giant podaje dla ToughRoada rozmiar M stack wynoszący 60,2 cm.

- Przekrok: tu też tylko mogę się odnieść do Cannondale Topstone gdzie przekrok wynosi 78,4cm. dla ToughRoada dla rozmiaru M Giant podaje przekrok 75,4cm natomiast dla rozmiaru L jest to 79,5 cm. Mój przekrok wynosi 83 cm.

Reasumując. Wybierając wcześniejsze modele też byłem na granicy rozmiarów, zawsze wybierałem mniejszą ramę i do tej pory na tym się nie zawiodłem (nie lubię być rozciągnięty na rowerze). Zmierzę jeszcze dzisiaj swoją długość ramion bo być może mam krótkie ręce.

Poza tym to są sprawy drugorzędne - nie można wybierać rozmiaru ramy na podstawie przestrzeni ładunkowej pod torby. Ramę wybiera się pod parametry osoby, która ma na nim jeździć - wzrost, przekrok i stopień giętkości.

Zdecydowanie się z tym zgadzam! Akcesoria rowerowe zawsze się da dopasować jak nie tak to inaczej. Wybierać rozmiar będę jedynie pod kątem geometrii i mojej wygody na rowerze.

182cm i L
Jak chcesz to przyjedź, przejedziesz się i oceniasz. Obok Borafu ma M więc porównasz.

Jeżeli jest taka opcja to będę mega wdzięczny i chyba tak zrobię! Ten model i tak będzie dostępny najwcześniej w kwietniu więc jeszcze się wstrzymam z zakupem. Napiszę na priv, żeby się zgadać :)

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Sugerując się wyłącznie długością górnej rury zdecydowanie wybrałbym rozmiar L. Nie wiem tylko jak z przekrokiem, to zależy od długości nóg. Moim zdaniem M ma dosyć krótką rurę podsiodłową, która gorzej wygląda.

Powyżej w poście porównałem parametry mojego obecnego roweru do ToughRoada. I właśnie sugerując się długością górnej rury wychodzi zdecydowanie "M". Stack również wskazuje "M". Natomiast długość rury podsiodłowej oraz przekrok pasują i do "M" i do "L". Przynajmniej tak mi się wydaje... :)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Jeszcze uwzględnij długość mostka i pamiętaj, że szeroka kierownica potrafi efektywnie "wydłużyć" rower.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 4563
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Jak się zmieszczą opony opisane jako 29x1.75, to istnieje. A z biedą, ale się mieszczą.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 9119
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Natomiast długość rury podsiodłowej oraz przekrok pasują i do "M" i do "L".
Przy takim kącie górnej rury to przekrok wyklucza rozmiar L tylko dla krasnoludków.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4768
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Stack: tu mogę się odnieść jedynie do Cannondale Topstone gdzie stack ma 58cm. Jeżdżę na mostku ze wzniosem 17 stopni + kierownica też nie jest prosta tylko z lekkim wzniosem. Giant podaje dla ToughRoada rozmiar M stack wynoszący 60,2 cm.
Widać wiele wspólnego mamy :)
Również używam Cannondale Topstone. I on również jest w rozmiarze L.
Wydaje się naturalne, ze w szybkim gravelu jakim jest Topstone zarówno stack jak i reach będą mniejsze niż w adventurebike, jakim jest Toughroad. Już kiedys pisałem jak śmieszy mnie sprzedawanie Toughroada jako gravela po założeniu do niego baranka (oczywiście szanuję, jak ktoś lubi jeździć na baranku i rower taki kupuje; mnie śmieszy marketing producenta; próba prostego wykorzystania mody). Zauważ jednak, ze w przypadku Topstona efektywna odległość w wymiarze "stack" jest znacznie dłuższa, bo wyrzuca cię do przodu baranek.
Porównując pozycję pomiędzy tymi rowerami nie mam wątpliwości, że geometria i pozycja na Topstonie jest zdecydowanie bardziej "sportowa".

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Jeszcze uwzględnij długość mostka i pamiętaj, że szeroka kierownica potrafi efektywnie "wydłużyć" rower.

Uwzględniam aczkolwiek mostek zakładam jako element do ewentualnej wymiany. Tym bardziej że mostek o przykładowej długości 100mm i kącie 0 stopni to nie to samo co 100mm przy kącie np. 17 stopni... Na pewno nie chciałbym mieć mostek dłuższy niż 120mm i krótszy niż 80mm. Więc tutaj też rozmiar "M" ToughRoada wydaje się być właściwy (mostek 100mm, szer. kierownicy 640mm). W Giant Terrago 3 Disc miałem kierownicę 630mm i była ona dla mnie idealna. Jeśli brałbym "L" ToughRoada to nie dość że mostek mam 110mm czyli jeszcze bardziej kierownica mi się oddala to ma ona w tym rozmiarze aż 690mm a mi wystarczy 630mm...

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
obecnie na gravelu Cannondale Topstone na kołach 29 cala (też rozmiar M)
Na pewno istnieje taki rower ?



Na kołach 700c miało być :)

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Natomiast długość rury podsiodłowej oraz przekrok pasują i do "M" i do "L".
Przy takim kącie górnej rury to przekrok wyklucza rozmiar L tylko dla krasnoludków.

W punkt. Dlatego przy wyborze odnoszę się w zasadzie tylko do efektywnej długości górnej rury oraz czy długość rury podsiodłowej pozwoli mi wysunąć bezpiecznie sztycę do wymaganej wysokości siodła. Pierwsze zdecydowanie sugeruje "M" a drugie daje mi zapas na poziomie ok 10cm.

Offline crust

  • Wiadomości: 247
  • Miasto:
  • Na forum od: 21.08.2013
Czyli temat sprowadza się do sztycy, krótszy mostek to akceptowalny koszt, D-Fuse 395 mm to 800 zł.;)


Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Widać wiele wspólnego mamy :)
Również używam Cannondale Topstone. I on również jest w rozmiarze L.

Na to wychodzi :D a widzisz kupując Topstona miałem to szczęście że mogłem przymierzyć się i do "M" i do "L" i L-ka była dla mnie zdecydowanie za duża. Na M-ce (po korekcji mostka i kiery) jeździ mi się bardzo wygodnie.

Zauważ jednak, ze w przypadku Topstona efektywna odległość w wymiarze "stack" jest znacznie dłuższa, bo wyrzuca cię do przodu baranek.

Wiem i biorę to pod uwagę. Jadąc na Topstone najczęściej moje ręce lądują naturalnie w połowie długości pomiędzy normalnym chwytem kierownicy a klamkomanetkami. (przy mostku 80mm!). Czyli mając tutaj efektywną długość 56,2 cm oraz dodając powiedzmy te 3-4cm odległości baranka wychodzi 59-60 cm. A ToughRoad rozmiar "M" mamy efektywną długość 59,5cm... czyli teoretycznie powinno być idealnie.

Porównując pozycję pomiędzy tymi rowerami nie mam wątpliwości, że geometria i pozycja na Topstonie jest zdecydowanie bardziej "sportowa".

Dokładnie tak dlatego chcę zmienić rower. Po prostu trochę przestrzeliłem bo Cannondale to mega maszyna ale do właśnie takiej jazdy powiedziałbym "z pazurem". Do bikepackingu też jest rewelacyjny. Ale do sakw to już za bardzo się nie nadaje... Jechałem nim w tym roku R10 z sakwami (mocno dociążony tył, na przodzie tylko torba pod kierę i na niej statyw do aparatu bo w widelcu brak punktów montażowych) i z takim zestawem bujanie ramy na boki było takie jakbym płynął promem żeglugi gdańskiej :D no i co wielu z Was pewnie uzna za herezję nie pasuje mi baranek... Dla mnie osobiście prosta kiera + rogi jest zdecydowanie praktyczniejszym i wygodnym rozwiązaniem. A szukam sprzętu, który będzie wygodny i stabilny z sakwami a zarazem jak wyskakuję na rower po pracy i jadę na lekko to żeby pozwalał trochę szybciej pośmigać niekoniecznie po asfalcie "wokół komina". Mam nadzieję że ToughRoad to właśnie będzie taki sprzęt :)

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
W tym momencie bujasz po całości.
Gdybyś kupił ten rower w rozmiarze L ( znam go świetnie ), nie musiałbyś niczego korygować.

Nie bujam tylko stwierdzam swoje odczucia z przymiarki do L-ki. Zresztą nie tylko swoje bo to samo stwierdzili goście w sklepie. L-ka była dla mnie za duża. Poza tym tak jak pisałem mam ostatecznie M-kę i nawet w niej skróciłem mostek ze 100mm na 80mm i dopiero po tej zmianie czuję się na tej maszynie idealnie dopasowany.

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
Twoja sylwetka po tych zabiegach chyba nie jest prawidłowa, ale nie mam kompetencji by to oceniać. Nie bolą Cię plecy na dłuższych dystansach ?

Co do sylwetki to nie mam pojęcia czy jest prawidłowa czy też nie, zupełnie nie mam wiedzy na ten temat. Natomiast tak jak jest, jest dla mnie wygodnie, nic mnie nie boli a regularnie robię trasy 80-120km, na razie najwięcej na raz wykręciłem 220km i nie bolało mnie nic. Jedynie w pierwotnej wersji czyli tak jak kupiłem rower z dłuższym mostkiem i mniejszym wzniosem, drętwiały mi ręce już przy trasach +20km.

Offline Mężczyzna Harpoon_44

  • Wiadomości: 22
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 24.06.2019
No to o czym rozmawiamy ?
M będzie mniej ryzykownym wyborem ( jeśli nie możesz przetestować obu rozmiarów ).
Może warto zamówić oba rozmiary - a wybrać ten bardziej odpowiedni ? ( sklep wiosną sprzeda każdą ilość - kolor 2021 jest ładny, a rower bardzo poszukiwany ).

Też tak myślę że M będzie bezpieczniejszy. Wogóle ciekawa jest kwestia z tymi zamówieniami bo już próbowałem tej ścieżki w sklepie żeby zamówili taki i taki, ale póki co mi się to nie udało tam gdzie pytałem, bo u mnie sklepy w regionie już pozamawiały wybrane modele z tego rocznika i oczekują na dostawy a że góry mam pod nosem to wszystkie sklepy tutaj zamawiają głównie górale... ToughRoada nikt nie zamówił... Natomiast ciekawe info dostałem od sklepu firmowego Giant w Krakowie do którego dzwoniłem a mianowicie problem z dostawami komponentów od Shimano podobno jest taki że nawet jak sklep zamówił kilka rozmiarów jednego modelu to Giant może przysłać tylko 1 rower... w ciekawych czasach żyjemy :)

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 779
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Odkopuje temat. W okolicy jest do nabycia ToughRoad SLR 1 - rocznik 21. Trochę kusi  ;)
Czy ktoś może napisać o największych wadach tego sprzętu ?  Szukam czegoś z płaską kierownicą na sztywnym widelcu  z prześwitem minimum 45. Byłem zdecydowany na Marina DSX , jednak on ma być dostępny najszybciej na wiosnę 22 .. Alternatywą jest właśnie ToughRoad ..

dzięki,.



Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 9119
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Mam SLR1, ale co by tu napisać o wadach...
O, mam!
Wkurza mnie sztyca. Nie to że źle działa czy coś, tylko mam za uszami taką myśl że jakby w drodze coś się z nią stało to nie kupię na wymianę w najbliższym rowerowym, nawet dobrze wyposażonym.
Ale potem myślę "ile razy w życiu widziałeś uszkodzenie sztycy?"  ;)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
O co chodzi że sztycą? Nie mogę się doszukać co w niej wyjątkowego.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1101
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
nie jest okrągła

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 779
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Sztyca i brak sztywnych osi, to wiadomo , linki na zewnątrz - nie wiem czy wada , nie za lekki
- na więcej nie mam pomysłu ..

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
nie jest okrągła
Tak przypuszczałem, ale dowodów nie znalazłem. To znaczy, że nie da się ustawić krzywo siodła? :O Byłyby to bez sensu, bo siodło powinno być zawsze lekko skrzywione względem roweru.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4768
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Mam i ja Toughroada. Użytkuję go bardzo intensywnie. Stał się moim podstawowym rowerem, najczęściej wykorzystywanym zarówno w jeżdzie rekreacyjnej jak i na wyprawach/wycieczkach rowerowych.
Jestem z niego bardzo zadowolony. Jest genialny i zdecydowanie go polecam. W mojej stajni plasuję go miedzy gravelem a pancernikiem typu Surly Ogre.
Co do sztycy, to ja kupiłem drugą :) i leży sobie w pudełku. Na wszelki wypadek, bo akurat była na OLX. Chociaż internety milczą o awariach tych sztyc. Mam za to przekonanie, że ta sztyca rzeczywiście w pewnym stopniu pracuje i nie jest jedynie chwytem marketingowym.

Podsumowując, w oparciu o moje doznania z intensywnego dosyć i różnorodnego ujeżdżaniu maszyny, zdecydowanie ją polecam.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 779
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Sedymen - zakładałeś do niego jakieś lekkie i trochę węższe opony (40-45), czy na asfalcie to się dobrze toczy , czy jednak odczucie ociężałego przeważa ?..

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 9119
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Podsumowując, w oparciu o moje doznania z intensywnego dosyć i różnorodnego ujeżdżaniu maszyny, zdecydowanie ją polecam.
Ja ujeżdżam niezbyt intensywnie (więcej jeżdżę na trekkingu), ale też bardzo go lubię i polecam.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4768
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
Cieńszych nie. Jeżdżę na 2.0 i 2.1 semislick. Jednym z jego atutów dla mnie to właśnie dobre właściwości na asfalcie, wobec np Ogra , przy zachowaniu bardzo dużej dzielności w terenie. Jego geometria jest odczuwalnie bardziej agresywna, szybka, niż Surly, który przy nim jest niczym komfortowa kanapa.
Jeżeli jednak chcesz go kupić jako gravela, to kup gravela. Toughroad nim nie jest. W porównaniu do Cannondale Topstone to przesuwa się bardziej w stronę Ogra niż rasowego gravela. Oczywiście pytanie jakie odczucia na cieńszych oponach. Ja nie zszedłem w nim poniżej 2.0
« Ostatnia zmiana: 22 Wrz 2021, 16:59 Sedymen »

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Kobieta magdad

  • Wiadomości: 1343
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.08.2006
    • http://www.bajkers.com
Co do sztycy, bo widzę, że jest karbonowa. Chyba warto uważać z wieszaniem torby podsiodłowej. Znajomy jechał w tym roku PGR, a póżniej Wschód 1400, 150km przed metą złamała mu się sztyca karbonowa (brak jakieś taśmy+ deszcz+ piach + torba podsiodłowa):

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Zwiększenie szerokości opon nie powoduje automatycznie spowolnienia roweru. Są opony do fatbike, które mają bardzo niskie opory toczenia. Kto wie, czy gdyby nie jeździć na podobnym ciśnieniu nie mogłyby konkurować z gorszymi oponami szosowymi

https://www.bicyclerollingresistance.com/fat-bike-reviews
https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews

Mam dwa rowery z oponami o niemal tej samej szerokości (zdaje się 2,15" i 2,2"). Jeden płynie po asfalcie prawie jak szosowy, a na drugim czuję się jakbym jeździł w smole.

Warto też uwzględnić, że zmiana opon na inny rozmiar może spowodować, że rower będzie się zupełnie inaczej prowadził. Myślę, że bezpieczniej zostać przy tym co przewidział producent.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4768
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
@magdab. Jeździłem z dużą podsiodłówką na tej sztycy, m.in rok temu na "Wyprawce w terminie Zlotu". Wytrzymała Chociaż osobiście, jak Borafu, nie miałbym nic przeciwko, żeby była zwykła, okrągła, a nie taka łamerykańska.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Torba podsiodłowa może mieć działanie ochronne względem sztycy, bo uniemożliwia pchanie lub ciągnięcia roweru chwytając za nią

Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2355
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odkopuje temat. W okolicy jest do nabycia ToughRoad SLR 1 - rocznik 21. Trochę kusi  ;)
Czy ktoś może napisać o największych wadach tego sprzętu ? 
dzięki,.

Piszecie o drobiazgach, a przecież jedna jedyna rzecz skreśla go definitywnie - wygląd.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1887
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Piszecie o drobiazgach, a przecież jedna jedyna rzecz skreśla go definitywnie - wygląd.

Co prawda to prawda... trzeba się przy nim sporo namachać, by zaczął wyglądać akceptowalnie... ale dzięki swojej brzydocie jest tani, więc coś za coś ;)

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 779
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Zwiększenie szerokości opon nie powoduje automatycznie spowolnienia roweru.

Wiadomo, co to by było w F1, gdyby to tylko od szerokości zależało  :P

Jednak chodziło mi o odczucie lekkości/ociężałości - i tu chyba waga opon i kół ma coś do powiedzenia, chociaż nie tylko pewnie  ;)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Na ociężałość ma wpływ rodzaj bieżnika, elastyczność ścianek i ciśnienie. Waga opony/kół ma mniejszy wpływ. Elastyczność ścianek jest trochę powiązana z wagą, ale nie całkiem

Posiadam opony Schwalbe Almotiom 29" 2,15" i rower mimo znacznej szerokości sam chce jechać. Można mieć prawie wszystko: lekkość jazdy, tłumienie drgań i przyzwoita odporność na przebicie (wkładka antyprzebiciowa działa dobrze tylko po środku :p). Nie chciałbym tylko na nich jeździć po błotnistych górach w deszczu.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 779
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Na ociężałość ma wpływ rodzaj bieżnika, elastyczność ścianek i ciśnienie. Waga opony/kół ma mniejszy wpływ. Elastyczność ścianek jest trochę powiązana z wagą, ale nie całkiem

I o takie właśnie porównanie pytałem. Węższe opony 37-40mm semi-slick, więcej atmosfer i test na asfalcie. Przyznam się że mam trekkinga w takiej konfiguracji - i jest żwawy niesamowicie, nie chcę zamienić siekierki na kijek  ;)

Offline Mężczyzna misiek

  • Wiadomości: 272
  • Miasto: Rzeszów
  • Na forum od: 04.11.2018
...
Posiadam opony Schwalbe Almotiom 29" 2,15" i rower mimo znacznej szerokości sam chce jechać...

Nie ma się co dziwić przy tej oponie. Klocki w środkowej części są duże i całość wygląda prawie jak slick. Przy wyższym ciśnieniu opór powinien być faktycznie niewielki.

Cytuj
Nie chciałbym tylko na nich jeździć po błotnistych górach w deszczu.

Dobra na asfalt ale już niekoniecznie na błoto, piach itp. luźne nawierzchnie. Niestety coś za coś  :)

Sam jeżdżę na 2" Continental RaceKing ale zastanawiam się nad powrotem do węższych, które są bardziej uniwersalne. Poradzą sobie zarówno na asfaltach, szutrach, jak i w terenie. Wcześniej miałem 42mm semisliki i na nich śmigało się całkiem fajnie.   
« Ostatnia zmiana: 23 Wrz 2021, 08:05 misiek »
Pozdrawiam,
Krzysiek

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4768
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017
2" to najbardziej uniwersalny rozmiar, jak dla mnie tutaj ile osób tyle głosów będzie.  Natomiast faktem jest, że charakter bieżnika na pierwszorzędne znaczenie. Trzeba dobierać  go pod preferowane zastosowania i pogodzić się, że nie ma jednej opony na wszystkie drogi i bezdroża.
Wracając do pytania Remika, to dlaczego chcesz zmienić trekinga, kupić Toughroada i założyć mu wąskiie opony, jak w trekingu?

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 9119
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odkopuje temat. W okolicy jest do nabycia ToughRoad SLR 1 - rocznik 21. Trochę kusi  ;)
Czy ktoś może napisać o największych wadach tego sprzętu ? 
dzięki,.

Piszecie o drobiazgach, a przecież jedna jedyna rzecz skreśla go definitywnie - wygląd.
To zależy od egzemplarza.
Np mój jest ładny  :P

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 779
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Wracając do pytania Remika, to dlaczego chcesz zmienić trekinga, kupić Toughroada i założyć mu wąskiie opony, jak w trekingu?

W sumie nie jestem pewien czy zamienię, ale taka była opcja. To byłby mój czwarty rower i nie wiem czy tego chcę  :P  W Toughroadzie w okresie jesienno-zimowym byłyby najszersze opony - typowy "all rounder" łącznie z ciężkim terenem. W okresie letnim i na wyprawy bardziej "asfaltowe" - zejście do 45 mm z niskimi oporami byłoby racjonalne. (na ciężki teren mam wtedy hardtaila) .

Pewne jest jedno -  jak zwykle nie wiem czego chcę  ;D

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2355
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
W tych wspomnianych Schwalbe nie tyle bieżnik jest problemem, co mieszanka gumowa. Niestety jak dotąd nie słyszałem o gumie przyczepnej i bardzo trwałej jednocześnie.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
W tych wspomnianych Schwalbe nie tyle bieżnik jest problemem, co mieszanka gumowa. Niestety jak dotąd nie słyszałem o gumie przyczepnej i bardzo trwałej jednocześnie.
Te opony zbyt twarde chyba nie są. Almotiom zdają się być nieco bardziej terenowym odpowiednikiem Schwalbe Supreme, które mają niższą żywność od zwykłych Marathonów.

Nigdy poza śniegiem nie odczułem poważniejszych problemów z przyczepnością. Zdarzyło mi się za to jeździć po górach w takich warunkach, że byłem zadowolony, że ich w tym momencie nie używam

W sumie nie jestem pewien czy zamienię, ale taka była opcja. To byłby mój czwarty rower i nie wiem czy tego chcę    W Toughroadzie w okresie jesienno-zimowym byłyby najszersze opony - typowy "all rounder" łącznie z ciężkim terenem. W okresie letnim i na wyprawy bardziej "asfaltowe" - zejście do 45 mm z niskimi oporami byłoby racjonalne. (na ciężki teren mam wtedy hardtaila) .

Moim zdaniem nie jest to słuszny pomysł. Węższe opony nie są szybsze, raczej jest nawet odwrotnie. W dodatku węższa powinna mieć wyższe ciśnienie, co znowu pogarsza tłumienie drgań.

https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/schwalbe-marathon-32-37-40-47

Jak dla mnie ideałem uniwersalnej jest Almotion 2,15" (i podobne opony - nie jest to pewnie jedyny słuszny model). Gdyby istniała wersja 2,4" to pewnie bym spróbował, się 2,15" to maksymalna dostępna szerokość. Jest szybka, amortyzuje, nie topi się ze względu na szerokość. Brak bieżnika dodatkowo powoduje, że rower nie zbiera tyle błota.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Semper

  • Wiadomości: 274
  • Miasto:
  • Na forum od: 22.05.2018
Co do sztycy, to ja kupiłem drugą :) i leży sobie w pudełku. Na wszelki wypadek, bo akurat była na OLX. Chociaż internety milczą o awariach tych sztyc. Mam za to przekonanie, że ta sztyca rzeczywiście w pewnym stopniu pracuje i nie jest jedynie chwytem marketingowym.

Miałem tą sztycę w Anyroadzie, razem ze sprężynowym Brooksem działała świetnie.

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14808
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Zwiększenie szerokości opon nie powoduje automatycznie spowolnienia roweru. Są opony do fatbike, które mają bardzo niskie opory toczenia. Kto wie, czy gdyby nie jeździć na podobnym ciśnieniu nie mogłyby konkurować z gorszymi oponami szosowymi

https://www.bicyclerollingresistance.com/fat-bike-reviews
https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviewsducent.

Tyle, że to są testy stacjonarne robionie na bębnie i ich wiarygodność jest ograniczona. Klockowane Nobby Nic to mają niewiele gorsze wyniki oporów niż ciężkie opony szosowe z wkładkami. Tyle, że w realnym świecie już troszkę inaczej to wygląda, 30km/h na NN to jakby odrzutowiec startował, nie ma mowy by solidnie klockowana opona MTB mogła być porównywalna z ciężkimi oponami szosowymi.

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 4563
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
Ja tam się z nimi nie zgadzałem :)
Jak jeszcze nie mieli modelu subskrypcyjnego z treściami na paywallem, to można było wyczytać, że RaceKing Protection 2.2 ma przy 3.1 bara takie same opory toczenia, jak zaffiro slick 25 przy prawie 7 barach, a mając obie te opony (zaffiro miałem 28 mm) to mi wychodziło, że bzdury czuję w czasie jazdy, to już bardziej wiarygodne było odczucie, że między zaffiro a voyager hyper 38 mm. Za to w obrębie klasy opon są jakby bardziej wiarygodni.

Przymierzyłem się emki toughroada, było w sam raz. Ale ten rower powinien mieć laczki w okolicach 2,0". Ze względów estetycznych.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 6998
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Zależy jakie potrzeby.

Na przodzie w moim bardziej szosowym rowerze, od zeszłej zimy, mam klockowate Schwalbe G-One Ultrabite 2.0. Toczą się bardzo przyzwoicie, a komfort jazdy "po wszystkim" jest zdecydowanie większy. Średnią prędkość rzedu 1-3km/h wolniej, tyle mogę mieć gdzieś.
Niestety, na tyle nie starczyło miejsca w widełkach, 2.0 jednak za bardzo przyciera, jak się dorzuci sakwy.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna remik

  • Wiadomości: 779
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.01.2017
    • Rowerowe Pobiedziska
Jak jeszcze nie mieli modelu subskrypcyjnego z treściami na paywallem, to można było wyczytać, że RaceKing Protection 2.2 ma przy 3.1 bara takie same opory toczenia, jak zaffiro slick 25 przy prawie 7 barach, a mając obie te opony (zaffiro miałem 28 mm) to mi wychodziło, że bzdury czuję w czasie jazdy, to już bardziej wiarygodne było odczucie, że między zaffiro a voyager hyper 38 mm.

Straszne bzdury i w złym kierunku poszedł ten wątek. A ci masochiści w TdF cały czas jeżdżą na 25/28 mm zamiast ładować 2 cale  ;D ;D  Bo to się tak samo toczy  :P

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2355
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Ale ma inne opory powietrza, a opory toczenia przy prędkościach wyścigowych są znikome. Co nie zmienia faktu, że te testy na bębnie są g... warte, więc w motoryzacji nie robi się ich od lat.

Offline Mężczyzna Król Julian

  • Wiadomości: 4768
  • Miasto: Madagaskar
  • Na forum od: 14.02.2017



... ten rower powinien mieć laczki w okolicach 2,0". Ze względów estetycznych.

Mądrze gada.

Z opon uniwersalnych to ja gustuję w Maxxis CrossMark 2.1. Bardzo zacna oponka.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum