Autor Wątek: Przejście z 3x8 na 1x11  (Przeczytany 17052 razy)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 6998
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Przejście z 3x8 na 1x11
« 14 Sie 2020, 12:44 »
a nie łapiesz jej przypadkiem na ostatni zwój gwintu na nakrętce kasety? ;)

My home is where my bike is.

Offline Kobieta suchyy

  • trolololo
  • Wiadomości: 1473
  • Miasto: Amsterdam
  • Na forum od: 24.07.2006
    • www
Odp: Przejście z 3x8 na 1x11
« 14 Sie 2020, 12:45 »
To jeszcze raz podsumowując, mam teraz napęd 3x8 Deore, MTB. Z tyłu mam piastę Shimano LX chyba.

Mógłbym kupić to:
https://www.bike24.com/p2342754.html?menu=1000,2,16
+
https://www.bike24.com/p2257260.html?menu=1000,2,84

I miałbym napęd 1x12? Czy o czymś jeszcze zapominam? ;-)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Przejście z 3x8 na 1x11
« 14 Sie 2020, 12:52 »
Aż specjalnie zdemontowałem koło :D Nakrętka może zrobić około 2 - 2,5 obrotu.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Przejście z 3x8 na 1x11
« 14 Sie 2020, 12:54 »
To jeszcze raz podsumowując, mam teraz napęd 3x8 Deore, MTB. Z tyłu mam piastę Shimano LX chyba.

Mógłbym kupić to:
https://www.bike24.com/p2342754.html?menu=1000,2,16
+
https://www.bike24.com/p2257260.html?menu=1000,2,84

I miałbym napęd 1x12? Czy o czymś jeszcze zapominam? ;-)
Nie. Kaseta z zestawu ma małą koronkę 10t, do tego potrzeba nowej piasty. Musisz szukać kasety 11-50t lub 11-52t, Chińczyki takie sprzedają. Te od SRAM też powinny być ok.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14808
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Przejście z 3x8 na 1x11
« 14 Sie 2020, 12:55 »
Bębenek trzeba zmieniać wtedy gdy stosujemy "pełne 12s", czyli takie kasety jak są w grupach 12-rzędowych. Czyli zaczynające się nie od 11T, a od 10T. Taka kaseta wymaga specjalnego bębenka, SRAM ma swoją wersję XD, Shimano swoje Micro Spline. Natomiast są oprócz tego kasety pozagrupowe, też 12rz, ale zaczynające się od 11 - i do nich bębenka nie trzeba zmieniać. Ale warto zdawać sobie sprawę z tego, że ten 1 ząbek różnicy na najtwardszym zakresie robi dużą różnicę, zauważalnie zwiększając zakres kasety; dlatego pełnowartościowym zastępstwem napędu 3x jest dopiero kaseta 10-50.

Ale druga sprawa z której trzeba sobie zdawać sprawę - to są kasety MTB. Sprawdzają się dobrze w jeździe MTB, też przy jeździe w mocno górzystym terenie, gdzie kadencja aż tak ważna nie jest, natomiast ominięcie konieczności zmiany biegu z przodu pod obciążeniem, czy wrzucania większej zębatki z przodu na zjeździe z mocnymi wibracjami - sporo wnosi. Natomiast niekoniecznie się sprawdzą w jeździe z sakwami na szosie, tak jak pisałem warto sobie rozpisać dokładnie biegi. Ale nie patrząc na same różnice w ząbkach na kasecie, a na obliczone przełożenia i to jakie mamy prcentowo między nimi różnice teraz, a jakie będziemy mieli po zmianie. Ja np. w rowerze szosowym ani myślę o przesiadce na napęd 1x, bo straty na polu kadencji byłyby za duże, napęd 2x11 uważam za optimum. Natomiast w MTB z chęcią bym 1x12 założył.

Offline Kobieta suchyy

  • trolololo
  • Wiadomości: 1473
  • Miasto: Amsterdam
  • Na forum od: 24.07.2006
    • www
Odp: Przejście z 3x8 na 1x11
« 14 Sie 2020, 13:00 »
Dzięki za info, dało mi to trochę do myślenia.

Ja jeżdzę raczej powoli i w moim 3x8 prawie zawsze z przodu na środkowej zębatce, więc tak "na oko" wydaje mi się, że dałbym radę żyć z 11 zębami z tyłu.

Za to pozbycie się przerzutki z przodu dałoby mi dużo radości ;-)


Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Przejście z 3x8 na 1x11
« 14 Sie 2020, 13:09 »
Wilk dobrze pisze. 1x12 z zębatką 11t to raczej odpowiednik 2x10. Konieczne jest perfekcyjne dobranie zębatki z przodu. Można od razu kupić ze dwie zębatki za kilka dolarów. Zakres jest moim zdaniem sam w sobie w pełni wystarczający, ale bez rezerwy na błędy.

11-rzędów będzie prawdopodobnie trochę lepszy od napędu 2x8. Do przeżycia. Tylko różnicą między 11 a 12 jest niewielka, więc nie wiem po co.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1215
  • Miasto: Paluch Warszawski
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w .PDF.
Odp: Przejście z 3x8 na 1x11
« 14 Sie 2020, 14:25 »
To jeszcze raz podsumowując, mam teraz napęd 3x8 Deore, MTB. Z tyłu mam piastę Shimano LX chyba.

Mógłbym kupić to:
https://www.bike24.com/p2342754.html?menu=1000,2,16
+
https://www.bike24.com/p2257260.html?menu=1000,2,84

I miałbym napęd 1x12? Czy o czymś jeszcze zapominam? ;-)
Nie. Kaseta z zestawu ma małą koronkę 10t, do tego potrzeba nowej piasty. Musisz szukać kasety 11-50t lub 11-52t, Chińczyki takie sprzedają. Te od SRAM też powinny być ok.

Nie wystarczy zamienić 10t na 11t?

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Przejście z 3x8 na 1x11
« 14 Sie 2020, 21:45 »
Tak, o ile znajdziesz pasującą 11t

A takiej nie znajdziesz
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Miciek

  • dawniej xmk
  • Wiadomości: 1180
  • Miasto: Sierpc
  • Na forum od: 08.05.2009
    • Moje wyprawy
Odp: Przejście z 3x8 na 1x11
« 17 Sie 2020, 22:43 »
Pierwsze zaskoczenie: zrobiłem wycenę i okazało się, że zestaw 1x11 z grupy Shimano M5100 jest tańszy niż napęd 3x8 w klasie Deore. Różnicę robi dwa razy tańsza korba oraz oczywiście brak jednej przerzutki i manetki  :icon_biggrin:
Ad Infinitam Dei Gloriam

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2355
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Odp: Przejście z 3x8 na 1x11
« 17 Sie 2020, 22:52 »
A korbę policzyłeś z zębatką? Bo w jednorzędowych czasem są korby bez zębatki i łożysk, a trzyrzędowe są kompletne.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Przejście z 3x8 na 1x11
« 17 Sie 2020, 23:36 »
Korby nie trzeba zmieniać, wystarczy wymiana zębatki.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1215
  • Miasto: Paluch Warszawski
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w .PDF.
Odp: Przejście z 3x8 na 1x11
« 18 Sie 2020, 07:56 »
35 zł na Aliexpress.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1887
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Przejście z 3x8 na 1x11
« 18 Sie 2020, 09:20 »
25 za zwykłą BCD 104. No chyba, że się zdecyduje na jakieś dziwności, to wtedy 50 ;P

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9235
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Przejście z 3x8 na 1x11
« 18 Sie 2020, 12:34 »
Cena zależy od koloru. Czerwone tańsze niż czarne. Przy okazji przestroga. Czerwony kolor z zębatki i kasety zaczyna delikatnie schodzić pod wpływem dipera.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum