Autor Wątek: Szosa.  (Przeczytany 10174 razy)

Offline maku

  • Wiadomości: 66
  • Miasto:
  • Na forum od: 08.06.2013
Odp: Szosa.
« 6 Maj 2020, 17:37 »
Wilku, sorry ale teraz robisz klasycznego sprawmana, bo o szytkach tu absolutnie nikt nie pisał.

Rozkminy o zaletach szytek i braku wręcz możliwości jazdy bez sztywnych osi można spokojnie odłożyć na półkę "dla koneserów". Tu pełna zgoda.
Ale to nie oznacza, że kupowanie roweru, który od crossa różni się głównie barankiem (gdy już tego crossa mamy) jest jakoś szczególnie sensowne. Ogólnie, kupowanie szosy gdy obok stoi wygodny rower turystyczny i nie interesuje nas choćby trening... może się skończyć tak, że ta szosa wiele km robić nie będzie.

Online Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 12710
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Szosa.
« 6 Maj 2020, 18:02 »
Ale to nie oznacza, że kupowanie roweru, który od crossa różni się głównie barankiem (gdy już tego crossa mamy) jest jakoś szczególnie sensowne. Ogólnie, kupowanie szosy gdy obok stoi wygodny rower turystyczny i nie interesuje nas choćby trening... może się skończyć tak, że ta szosa wiele km robić nie będzie.

Ale wcale nie jest tak, że Triban to cross z barankiem. Cross to jest pojęcie bardzo szerokie i też są w tej grupie kolubryny z bardzo wygodną geometrią i wagą powyżej 15kg. I w zestawieniu z takim rowerem przeskok już będzie zauważalny. Wszystko zależy od potrzeb kupującego. Klasyczna szosa to rower mocno wyspecjalizowany, a tego nie każdy potrzebuje. A z tego co pisze autor wątku to właśni wynika, że szuka raczej czegoś w takim typie, nie mocno sportowego, a przede wszystkim wygodnego.

Offline maku

  • Wiadomości: 66
  • Miasto:
  • Na forum od: 08.06.2013
Odp: Szosa.
« 6 Maj 2020, 18:08 »
Cross niewątpliwie jest rowerem przede wszystkim wygodnym i raczej nie mocno sportowym.

Offline Mężczyzna rmk

  • Wiadomości: 510
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 12.01.2013
Odp: Szosa.
« 6 Maj 2020, 18:34 »
Na razie jestem w ogóle bez roweru, cross rozłożony na części pierwsze, rama w malowaniu. Jak go poskładam to z ciekawości zważę i zobaczę ile kg to ma.
 

Offline Mężczyzna MaciekK

  • Wiadomości: 328
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 14.07.2017
Odp: Szosa.
« 7 Maj 2020, 00:36 »
Ten Triban, to naprawdę dobry rower i żeby go przeskoczyć nie wystarczy dołożyć 2k i kupić Canondale czy Treka, ba! może się okazać, że w tej cenie (triban + 2k) rowery renomowanych producentów jak Spec będą np. na Clarisie ;) Kult wagi roweru też jest zdecydowanie przesadzony. W teście który przytoczył Wilk brakło mi zamontowania najtańszej lemondki na Tribanie ;) jestem przekonany, że nie było by takiej przepaści o ile była by w ogóle. Mój Roubaix wraz z zamontowaną na stałe lemondką waży około 9.8 kg (baardzo słaby przelicznik cena/kg). Nie odczuwam zupełnie różnicy pomiędzy zachowaniem roweru uzbrojonego do ultra a golasa na lekko. Z tego powodu przestałem demontować przystawkę czasową gdy jej nie potrzebuję. Za te dodatkowe dwa tysiaki lepiej dokupić do Tribana dobre aluminiowe koła na dobrych gumach, np. niedrogie solidne Mavic Aksium a przy odrobinie fantazji np. Campy Zondy kótre są technologicznie na poziomie kół karbonowych za 5-7k a są lekkie i praktycznie niezniszczalne. Ale nie ma co myśleć o usprawnieniach zanim się nie pojeździ.
W erze wszechobecnej pracy przy biurku, większość z populacji dawno nie przypomina altletycznych, gibkich sportowców z TV :) i odpowiednie do własnych możliwości dobranie pozycji na rowerze może poprawić osiągi wielokrotnie lepiej niż droższy rower ;) Jeżeli budżet jest ważny, to trzeba wziąć pod uwagę, że jeżeli okaże się, że plecki czy kolana bolą, to dobry bike fitting nie jest tani i swoje kosztuje (~500 zł + wymiana kompenentów do 500 zł).

Offline Mężczyzna lordChaos

  • Wiadomości: 252
  • Miasto: skierniewice
  • Na forum od: 10.12.2017
Odp: Szosa.
« 7 Maj 2020, 16:58 »
Zondy są ok, to są bardzo fajne kółka ;)


ale wracając, to ja bardziej bym się bał, że w przypadku zakupu tribana, to cross okaże się rowerem, który nie będzie jeździł...


Ale ja akurat, w tym budżecie, przy takich wymaganiach, szukałbym ramy jak wspominaliśmy wyżej bardziej endurance, gdzie wsadzi się też większe oponki często... Prześwit w tribanie na moje oko jak to widziałem jest wyolbrzymiony... ale ogółem, to kup rower taki, który Ci się najbardziej podoba...


Z ciekawostek, właśnie wróciłem z roweru ze znajomym, koleś chce zaczynać jeździć ultra, bo wiek, czasy już nie pozwalają latać za lokalną koniną... No i w zeszłym roku kupił sobie ramkę za dużą (Wax :) ) , ale latał na tym i świetnie mu to pasowało (geometria endurance), ale w tym roku znalazł coś na swój wzrost i mu przełożyli, sprzedał tamtą, kupił tą, koniec końców cud miód malina... No i mi dzisiaj mówi, że tragedia jest jeździ 3 miesiąc i nie może sie dopasować, ledwo siedzi na tym 3h... Mostki, cuda etc zmieniał... Morał z tego, że czasami nie warto kombinować, bo się przekombinuje  :lol:

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum