Autor Wątek: [Technika] Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 266221 razy)

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1852
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Bardziej, że rurki mogą  się  różnić grubością, bądź miejscem łączenia do węzła supportu.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5406
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Rama może  jest ok. Zdarza się, że rurki tylnego trójkąta  są asymetryczne. Wtedy lepiej sugerować się tym czy środek bieżnika pokrywa się  np e śrubą do montażu  błotnika.
Znaczy się że rama prosta tylko jej tylny trójkąt krzywy?

Potwierdzam tak bywa, nie jest krzywy, tylko asymetryczny, tzn. rurki po jednej stronie są wygięte w inny kształt niż rurki po drugiej.

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1570
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.
Tu chyba nie chodzi o asymetryczne rurki.
https://ibb.co/gMjyw9G5
https://ibb.co/HT8NhK96

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2962
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Tu chodzi o asynetryczny tylny trójkąt (nie rurki).
To jest ważne i w parametrach ramy jest podawane, dlatego że do niego nie pasuja standardowe koła (które są asymetryczne, mają ofset).

Z reguły, tylny trójkąt jest symetryczny w stosunku do osi roweru (głównego trójkąta - podsiodłowa, śkośna rura) - i na to trzeba patrzeć, a z fotki widać że jest przesunięcie kilkumilimetrowe koła.

To można sprawdzić, jadąc "bez trzymanki", jeżeli "ściąga" na którąś stronę, to znaczy że rama(widelce) jest skrzywiona.

W Twoim przypadku (tak na szybko sprawdziłem, Marin nic nie pisze o  asymetrycznym tylnym trójkącie w tym modelu),  najprościej przecentrować koło, tak by bylo w osi roweru, prostowanie ramy to już więcej zabawy i chyba się nie opłaca.




« Ostatnia zmiana: 8 Maj 2025, 21:24 sinuche »

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7356
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Czasem to nie ramę trzeba prostować, a tylko haki. Odsyłam do książki Zinna, tam są obrazki jak się to prostuje przy zwykłych hakach.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1570
  • Miasto: Przy trasie SKM.
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w PDF.
Udało mi się odstawić koło równo, ale w haku jest szpara.

Offline PABLO

  • Wiadomości: 4043
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Kojarzy ktoś, która z końcówek pancerza jest dedykowana do przerzutek przednich Shimano?

Wg dokumentacji Shimano należy użyć tzw. "końcówka pancerza żywiczna".



Standardowe końcówki pancerza Shimano mają IMO zbyt dużą średnicę.
« Ostatnia zmiana: 1 Cze 2025, 09:05 PABLO »

Offline Mężczyzna Bazyl3

  • Wiadomości: 770
  • Miasto: świętokrzyskie
  • Na forum od: 02.09.2015
Próbuję pożenić kupione tu okazyjnie sakwy Vaude z Tubusem w nowo nabytym. Geometria wymusza odsunięcie maksymalnie w tył, bo inaczej będę zdzierał piętki :) Jedyna opcja stabilnego mocowania wymusza zsunięcie uszu dość blisko siebie. Czy może tak być czy też grozi to jakimiś konsekwencjami przy większym obciążeniu?


Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7356
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Konsekwencja będzie taka, że się plecki wygną w banana.
Btw, prawy hak może wisieć za poprzeczką.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Romal

  • Wiadomości: 965
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 05.06.2006
Czy może tak być

Ale czemu tak? Masz jeszcze spory zapas do regulacji. Tak, jak pisze @globalbus: prawy w prawo, za poprzeczkę. Za to lewy w lewo, tak daleko, jak się da. Jeśli obawiasz się, że hak nie będzie miał oporu i będzie się po bagażniku przesuwał, to przykręć cybanta albo jakąś inną obejmę.

Online Mężczyzna podjazdy

  • niech tak się stanie
  • Wiadomości: 5008
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 01.02.2011
Nie mnóż bytów ponad konieczność. Patrząc na zdjęcie: lewy hak na maksa w lewo, prawy tak jak jest. Nic się nie będzie przesuwać, bo prawy hak zablokuje przed przesuwaniem w prawo, zaś dolny hak zablokuje przed przesuwaniem w lewo (patrz żółty okręg).



Jeżeli obijasz piętami, to możesz przecież sakwę nieco przesunąć w prawo na obu górnych hakach, przesuwając też równolegle dolny hak w lewo. Dolny hak musi być wyregulowany na opór, bez milimetra luzu, żeby sakwa nie telepała się. Możesz okleić rurkę bagażnika szarą taśmą w miejscu kontaktu z hakami, żeby zwiększyć tarcie oraz zmniejszyć telepanie się i związany z tym hałas podczas jazdy (tzw. gadająca sakwa, zamiast słuchać śpiewu ptaków słuchasz non-stop napierdalającej sakwy).
"Mogło być gorzej. Twój wróg mógł być twoim przyjacielem." Stanisław Jerzy Lec.

Offline Mężczyzna Bazyl3

  • Wiadomości: 770
  • Miasto: świętokrzyskie
  • Na forum od: 02.09.2015
Dzięki za wszystkie rady :) Dziś będzie dzień szukania optymalnego ustawienia :D Bardziej w prawo nie potrzebuję, sprawdziłem tak jak jest teraz i jest ok.

Offline PABLO

  • Wiadomości: 4043
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Czy przerzutki grupy CUES (przód i tył) są kompatybilne z klamkomanetkami szosowymi innych grup (np. Tiagra, GRX, 105, Ultegra)?

Offline Mężczyzna michal.je

  • Wiadomości: 197
  • Miasto: Białystok
  • Na forum od: 24.10.2024
Czy przerzutki grupy CUES (przód i tył) są kompatybilne z klamkomanetkami szosowymi innych grup (np. Tiagra, GRX, 105, Ultegra)?
Z tego co shimano mówi na swoich szkoleniach to są kompatybilne tak samo jak grupy MTB poprzednich edycji odpowiednio do liczby rzędów (acera, alivio, deore itd). Także powyżej 9 rzędów już z szosą nie są kompatybilne.

Offline Mężczyzna furman

  • Wiadomości: 2280
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 02.09.2010
    • http://www.szybkitowar.pl
" ejaj"  pisze - Nie, przerzutki z grupy Shimano CUES nie są kompatybilne z klamkomanetkami szosowymi z grup takich jak Tiagra, GRX, 105, Ultegra itd.
Powód niekompatybilności:

Shimano CUES korzysta z technologii Linkglide, która ma inną charakterystykę skoku linki niż systemy Road (szosowe) czy nawet MTB (Hyperglide). Oznacza to, że stosunek ruchu linki do przesunięcia wózka przerzutki (ang. actuation ratio) różni się, więc:

    klamkomanetka szosowa pociąga (lub luzuje) linkę w innym zakresie niż oczekuje przerzutka CUES;

    efekt: błędne indeksowanie przełożeń, niedokładna lub niemożliwa zmiana biegów.

Dodatkowo:

    CUES to system oparty na 11-rzędowym skoku linki, nawet jeśli technicznie może obsługiwać np. 9 lub 10 przełożeń – to zupełnie inne ustawienia niż w klasycznych napędach Shimano Road.

    Nawet jeśli liczba rzędów się zgadza, to skoki linki się nie zgadzają.

Wniosek:

Nie łącz przerzutek CUES z klamkomanetkami szosowymi Shimano. Jeśli chcesz korzystać z klamkomanetek (np. Tiagra, 105), musisz używać przerzutek z klasycznych grup szosowych Shimano, ewentualnie z niektórych kompatybilnych grup MTB (ale nie CUES / Linkglide).

Może jakiś spec zweryfikuje czy to prawda :)
Rowery i kobiety to moje podniety
Podjazdy i dziewczyny to moje dyscypliny

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum