Autor Wątek: Klamkomanetki Sensah Empire 11 - przypadkowa rewolucja ;]  (Przeczytany 8769 razy)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9110
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Przeglądając AliExpress natrafiłem na taką grupę osprzętu. Same klamkomanetki da się kupić już za 60 - 70 dolarów



Podobno stworzone przez byłych pracowników SRAM. Środek zgapiony, ale biegi zmienia się podobnie jak w Shimano. W teorii kompatybilne tylko samo ze sobą - w teorii bez sensu.

Okazje się, że w praktyce ruchu przerzutki jest identyczny jak w SRAM 10s lub Dyna Sys. W efekcie można zbudować rower z klamkomanetkaki szosowymi Sensah 11s i kasetą MTB Shimano.

Przerzutkę zdaje się można używać zamiennie ze SRAM, ale to muszę jeszcze zweryfikować.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2178
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 03.11.2010
To są klamki pod hydraulikę?

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9110
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Nie chwalą się, więc pewnie można bezpiecznie założyć, że są na linkę (edycja: sprzedają też w zestawie z hamulcami obręczowymi na linkę). Hamulce linkowo-hydrauliczne są tak dobre i tanie, że nie ma to znaczenie. Jedynie wagowo linka przegrywa.
« Ostatnia zmiana: 1 Gru 2019, 18:27 worek_foliowy »
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1799
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Cena klamek, jak za jedną Clarisa ;P
Ciekawe, czy jest to coś warte - bo gdyby rzeczywiście kompatybilnie działało z obecnymi przerzuwaczami... Te ichniejsze wyglądają jakoś tak "zabawkowo"  :-\

Offline Mężczyzna Sedymen

  • Wiadomości: 4625
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Od czasu jak kupiłem gravela i zerkam na ceny osprzętu szosowego (na baranka) to niezmiennie pozostaję w szoku ile to kosztuje w porównaniu z MTB.

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9110
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Pewnie kupię takie w przyszłości - właściwie brak jakiejkolwiek rozsądnej cenowo alternatywy poza używaniem manetki mtb - więc będę szukał wiarygodnych informacji co do kompatybilności.

Dla  mnie te klamkomanetki są interesujące z tego względu, że mając ramę MTB bez kombinacji nie wsadzę piasty szosowej (jest zbyt wąska) żeby mieć bębenek pod kasetę szosową 11s. Klamkomanetki szosowe 11s w praktyce ponoć przyzwoicie działają z kasetą mtb 11s, ale z tabelek wynika, że jednak jest to rozwiązanie na granicy poprawnego działania.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9110
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Od czasu jak kupiłem gravela i zerkam na ceny osprzętu szosowego (na baranka) to niezmiennie pozostaję w szoku ile to kosztuje w porównaniu z MTB.
W ostatnich latach wszystko co szosowe mimo wszystko mocno potaniało. Można dostać świetne hamulce linkowo-hydrauliczne w niskiej cenie, za $10 dolarów można dostać klony klamek hamulcowych TRP i klamki z ciastem v-brake (na te jeszcze kilka lat temu trzeba było polować, bo były całkiem niedostępne). Za około 250 zł są też do kupienia klamkomanetki Microshift 11s. Przy 11 rzędach można kupić korbę 1-rz (na Aliexpress są bardzo tanie i z zębatkami jakie tylko się wymarzy), co rozwiązuje odwieczny problem zbyt ciężkich przełożeń Jeśli się chce, można złożyć fajny sprzęt w niskiej cenie.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14533
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Od czasu jak kupiłem gravela i zerkam na ceny osprzętu szosowego (na baranka) to niezmiennie pozostaję w szoku ile to kosztuje w porównaniu z MTB.

Gdzie masz taką różnicę? Jedynie na klamkomaentkach, bo te szosowe po prostu mają bardziej skomplikowaną konstrukcję niż MTB, też trochę droższe są korby, bo sporo więcej zębów mają. Reszta osprzętu ma zbliżone ceny, szosowe odpowiedniki grup MTB mają podobne ceny.

I tak jak Worek pisze tak z 10 lat temu to różnica była dużo większa, a i dostępność sporo słabsza. A teraz to już dużo lepiej wygląda.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9110
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Jeszcze jedna ciekawostka. Zestaw klamkomanetki i przerzutka Campagnolo 11 rzędowe powinny poprawnie działać z kasetą MTB Shimano 11s.

..i jeszcze jedna. Klamkomanetki Campagnolo można używać z przerzutką szosową Shimano 11 s i kasetą Shimano do (kaseta najlepiej do maksimum 10 rz). Jest to alternatywa do mocowania Hubbub lub utraty jednego biegu.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 566
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Czy ta rzeźba jest jeszcze potrzebna skoro w najtańszym 10rz shimano grx 400 mamy już korbę 46/30 z kasetą 11/36, do gravela potrzeba jeszcze lżejszych przełożeń?

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15297
  • Miasto: Świnoujście - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Ktoś poratuje mnie klamkomanetką 3 biegową na 9 rz., bo chyba to też taki ewenement na rynku.

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 566
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9110
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Czy ta rzeźba jest jeszcze potrzebna skoro w najtańszym 10rz shimano grx 400 mamy już korbę 46/30 z kasetą 11/36, do gravela potrzeba jeszcze lżejszych przełożeń?
Jeśli nie chcę się mieć przedniej przerzutki, to sensownym rozwiązaniem jest kaseta 11-42t lub jeszcze szersza.

Czy korba 46/30 i kaseta 11-36t to zbyt twarde przełożenie..? Ja w swój rower przerabiam na 1x9, będzie kaseta 12-36t i korba 28t :D W pseudogeavelu mam korbę 36/24 i przy gładkich oponach jest w sam raz. Te grupy GRX mało wnoszą, bo kto chciał ten dawno przerabiał korbę z 3-rz na 2-rz.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna altharr

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 566
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 03.09.2013
Jak ma być prosto i tanio to do zwykłego turlania się proponuję jednak singlespeed, w nim też masz trzy biegi, krecisz na siedząco, krecisz na stojąco, lub  pchasz;) Napęd 1x9 28t i 12-36 ma takie dziury w stopniowaniu że szkoda nawet o tym pisać. Nie przypadkiem napędy 9rz miały opcje 3x9, a dużo rzadziej 2x9. Nawet w napędach 1x10rz jest z tym słabo. Było na ten temat tyle napisane, że nie ma sensu ponawiać. Dla mnie sensowne stopniowanie i zakres przełożeń w opcji 1x mam dopiero w napędach 12rz gdzie kaseta zaczyna się od 10rz, nawet napędy 1x11 to był zawsze duży kompromis. Pisanie, że fabryczne korby tzw subcompact nic nie wnoszą bo ludzie sami je lepili z różnych części też jest zabawne;)
« Ostatnia zmiana: 21 Gru 2019, 10:34 altharr »

Offline Mężczyzna zwierzak

  • Wiadomości: 111
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 03.12.2019
Mam u siebie tiagre i jestem zadowolony z przełożeń, chociaż jeszcze nie musiałem zrzucać na mniejszy blat. Podjazd na most bez problemu idzie na 46 i połowa tylnej kasety. Myślę, że kadencja wtedy spadnie do 70. Chociaż też nie udało mi się wbić nigdy ostatniego przełożenia na kasecie. Czy asfalt czy park/szuter nie miałem potrzeby jazdy na małym blacie. Myślę, że toboły w następnym roku na wycieczkach wymuszą na mnie zrzutkę na przednią 30, lecz tego się nie obawiam. 

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum