Autor Wątek: Bdb. przódlampka  (Przeczytany 12023 razy)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 6768
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 11:06 »
B. dziękuję za pomoc.

Zależnie od stopnia zaśnie-/oblodzenia nawierzchni, do ro. jadę 1 z 2 rowerów (kolce / nie). Silny snop światła z kiery, by db. widzieć nawierzchnię, z kasku, by z wyprzedzeniem móc wiedzieć, co obok (zwierz drogę przecinający), dalej (nierówny lód). Wszystko, by zimą odległość pokonywać sprawniej, szybciej, bez strat własnych.

Propozycje posprawdzałem, na tę chwilę stanęło na cateye gvolt70

https://www.cateye.com/intl/products/headlights/HL-EL551G-RC/

Cena, parametry, waga -sądzę - dość grają, ten beam wydaje się być git. Wskaźnik stopnia zużycia prądu tak słaby, jak w mej starej lezyne xl. Ufam, mocowanie na tyle jest trwałe, iż w sytuacji wywrotki roweru z tego lampka nie wystrzeli.

4gotten:
Hajsu zupełnie nie mam, odcięcie, by nie oślepiać, z możliwości mocowania na kask -widzę- muszę zrezygnować. Tę zajawkę w BC widziałem, ta właśnie mi przypomniała, zaraz ciemno będzie. Na Lupine czaję się już z 2, 3 lata, z tego nic.

maper: polukałem filmiki - oświetla kółkiem, wolę kwadracik; rozciągniętym kółkiem oświetla mi lezyne - mi nie pasuje; rozwalone B&M robiło kwadracikiem, zawsze po kwadracik sięgałem (lezyne lata przeleżała).

Gerwazy: dzięki Twemu, konesera przedmiotów przynajmniej db., poleceniu lukłem na cateya, przez Volty przez Cię wskazane dotarłem do tej 3ciej. Moc tej podawana jest w luxach, ma niemiecki, drogowy dopust; jeśli, sądzisz, wybór paść winien jednak na Volt800, napisz (prądu nie rozbieram).

worek_f.: o convoyach, bocialarkach ogólnie słyszałem, mają być git, 'kieś kolimatory. Właśnie coś takiego myślałem na kierę, kask - nie wiem jednak konkretnie, pewnie który model.

George: info dot. beamu, mocowania na kasku (bez odcięcia) jw.

WujTom: Axa kojarzy mi się niefajnie, nie dla mnie. 
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Kobieta magda

  • Wiadomości: 3047
  • Miasto: Tröjmiasto
  • Na forum od: 19.12.2011
    • Przejażdżkowe zapiski
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 11:12 »
Rozważ jeszcze zdublowanie lampki czołówką - wtedy lampka świeci na drogę, a dzięki czołówce możesz się rozglądać i nadal być widzianym przez auta jadące z przeciwka.


Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1580
  • Miasto: Mons/Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 11:32 »
B. dziękuję za pomoc.

Zależnie od stopnia zaśnie-/oblodzenia nawierzchni, do ro. jadę 1 z 2 rowerów (kolce / nie). Silny snop światła z kiery, by db. widzieć nawierzchnię, z kasku, by z wyprzedzeniem móc wiedzieć, co obok (zwierz drogę przecinający), dalej (nierówny lód). Wszystko, by zimą odległość pokonywać sprawniej, szybciej, bez strat własnych.

Propozycje posprawdzałem, na tę chwilę stanęło na cateye gvolt70

https://www.cateye.com/intl/products/headlights/HL-EL551G-RC/

Cena, parametry, waga -sądzę - dość grają, ten beam wydaje się być git. Wskaźnik stopnia zużycia prądu tak słaby, jak w mej starej lezyne xl. Ufam, mocowanie na tyle jest trwałe, iż w sytuacji wywrotki roweru z tego lampka nie wystrzeli.

...

Wydaje się bardzo rozsądną propozycją. Kiedyś rozważałem zakup schodzącego modelu Volt 800, który świeci całkiem dobrze i jest montowany tradycyjnie. Można było dokupić do niego zapasowy akumulator przedłużając tym samym czas użytkowania.
 
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna maper

  • Wiadomości: 1452
  • Miasto: Straszyn
  • Na forum od: 15.02.2016
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 17:21 »
Rozważ jeszcze zdublowanie lampki czołówką - wtedy lampka świeci na drogę, a dzięki czołówce możesz się rozglądać i nadal być widzianym przez auta jadące z przeciwka.

Jako również kierowca, do czołówek na rowerze podchodzę bardzo sceptycznie. Dezorientuje mnie to wysoko umieszczone światło i początkowo nie jestem w stanie określić, co to za obiekt i jak daleko się znajduje. Myślę, że w interesie samych rowerzystów jest, by nie zaskakiwać innych użytkowników drogi.

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 1569
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 17:25 »
B. dziękuję za pomoc.

Zależnie od stopnia zaśnie-/oblodzenia nawierzchni, do ro. jadę 1 z 2 rowerów (kolce / nie). Silny snop światła z kiery, by db. widzieć nawierzchnię, z kasku, by z wyprzedzeniem móc wiedzieć, co obok (zwierz drogę przecinający), dalej (nierówny lód). Wszystko, by zimą odległość pokonywać sprawniej, szybciej, bez strat własnych.

Propozycje posprawdzałem, na tę chwilę stanęło na cateye gvolt70

https://www.cateye.com/intl/products/headlights/HL-EL551G-RC/

Cena, parametry, waga -sądzę - dość grają, ten beam wydaje się być git. Wskaźnik stopnia zużycia prądu tak słaby, jak w mej starej lezyne xl. Ufam, mocowanie na tyle jest trwałe, iż w sytuacji wywrotki roweru z tego lampka nie wystrzeli.

4gotten:
Hajsu zupełnie nie mam, odcięcie, by nie oślepiać, z możliwości mocowania na kask -widzę- muszę zrezygnować. Tę zajawkę w BC widziałem, ta właśnie mi przypomniała, zaraz ciemno będzie. Na Lupine czaję się już z 2, 3 lata, z tego nic.

maper: polukałem filmiki - oświetla kółkiem, wolę kwadracik; rozciągniętym kółkiem oświetla mi lezyne - mi nie pasuje; rozwalone B&M robiło kwadracikiem, zawsze po kwadracik sięgałem (lezyne lata przeleżała).

Gerwazy: dzięki Twemu, konesera przedmiotów przynajmniej db., poleceniu lukłem na cateya, przez Volty przez Cię wskazane dotarłem do tej 3ciej. Moc tej podawana jest w luxach, ma niemiecki, drogowy dopust; jeśli, sądzisz, wybór paść winien jednak na Volt800, napisz (prądu nie rozbieram).

worek_f.: o convoyach, bocialarkach ogólnie słyszałem, mają być git, 'kieś kolimatory. Właśnie coś takiego myślałem na kierę, kask - nie wiem jednak konkretnie, pewnie który model.

George: info dot. beamu, mocowania na kasku (bez odcięcia) jw.

WujTom: Axa kojarzy mi się niefajnie, nie dla mnie.

Ja używam convoyiów i jestem bardzo zadowolony. Mała zgrabna. Trzeba tylko pokombinować z mocowaniem. Modele S2/S2+. Diód mam kilka. Najlepiej daje chyba "XP-L bin W2S2". Wszędzie dawałem sterownik 3.5 HE wersja 2,8A dostępny u światełkowców. Jest to sterownik którym możesz dokładnie zaprogramować sobie jakimi trybami, miganiami, jasnościami może świecić latarka. Instrukcja obsługi działa dokładnie tak jak opisano w instrukcji. Ma taką zaletę, że jak skończy ci się prąd, to na ile jeszcze jest ogniwa to będzie świecić zmniejszając po kolei tryby aż do zniszczenia ogniwa. Ty decydujesz czy świecić i zniszczyć ogniwo czy zatrzymać się na przystanku i czekać na świt. Jedno raz tak zajechałem. Używam trybów 4/6/8 na przód. Tryb 4 do jazdy, tryb 6 na zjazdy tryb 8 do wypalania trawy na poboczu.

Do szybkich nocnych zjazdów na szosie S2 z reflektorem SMO(gładkim, skupia dokładnie wiązkę światła). Taka opcja jest najsensowniejsza. Obecnie mam reflektor OP(taki bardziej rozpraszający) w mojej S2 muszę go wymienić, mam też inną S2 z właśnie gładkim reflektorem, ale gorszą diodą. Kilka ultramaratonów szosowych na tych lampkach przejechałem, nie narzekałem na brak światła.

Do jazdy po lesie używam S2+ z reflektorem OP. Świeci doskonale i jazda jest bardzo komfortowa.
Na początku sam lutowałem te latarki. Ostatnią zamówiłem u Darka70 ze światełek. Szczerze to chyba wychodzi tak samo jak kupić części samemu, a że lutowaniem zajmowałem się zawsze tylko hobbystycznie to dałem tym razem to specjalistom. Kosztuje to 145zł, 20zł akumulator i przesyłka. Mogę Ci podać maila jak chcesz go dopytać. Dobrze jeszcze mieć ładowarkę do ogniw. Ja mam wszystko na ogniwa(powerbank też) więc ładuje kilka ogniw i w drogę.

Na tył mam convoya S2+ z jakimś szeroko rozpraszającym kolimatorem i dyfuzorem. Do tego zmodyfikowany sterownik 3.5HE żeby nie dawał więcej niż 1A i dioda czerwona. Ma to 3W w trybie przeciwmgielnym. Chwalą mnie, że w grupie nie oślepiam, a z daleka bardzo dobrze widać. S2+ jest z krótkim body i aku 18350 (taka krótsza wersja). Też polecam na tył. Jak ma świecić, wszystko kwestia zaprogramowania. Zimą bez ładowania tylna lampka chodzi miesiąc.

Na zdjęciu S2 z reflektorem OP w akcji. Podniosłem trochę rower dlatego snop światła poszedł w napis. Normalnie w tym trybie dawałby 100-200m do przodu.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 6768
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 17:58 »
magda, maper: czy czołówka, czy lampka na kasku doświecanie tylko w lesie (zakaz wjazdu autom); ew. stanie na czołówce (jakąś mam).

4gotten: mam nadzieję użytkować kilka lat (rozpoznam, czy dokupić mogę dodatkowy aku. na zapas).

zły-sz.: jasno, szeroko bierze lecz: ja takich rzeczy nie rozumiem.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14266
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 18:46 »
Ja używam convoyiów i jestem bardzo zadowolony. Mała zgrabna. Trzeba tylko pokombinować z mocowaniem. Modele S2/S2+. Diód mam kilka. Najlepiej daje chyba "XP-L bin W2S2". Wszędzie dawałem sterownik 3.5 HE wersja 2,8A dostępny u światełkowców. Jest to sterownik którym możesz dokładnie zaprogramować sobie jakimi trybami, miganiami, jasnościami może świecić latarka.

Tylko zauważ, że Łatoś szuka lampki nie oślepiającej, więc z odcięciem strumienia światła. A convoye to są mocne i przyzwoite lampki, wiele osób na ultra ich używa, do tego bardzo tanie (najtańsze na rynku jeśli chodzi o ilość lumenów za złotówkę)  - ale są to klasyczne latarki świecące na wprost, a co za tym idzie bez odcięcia i mogące oślepiać.
"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 19:05 »
Odcięcie to nie jest jednoznacznie pozytywna cecha. Z punktu widzenia egoistycznego użytkownika to wręcz same wady :P Zdecydowanie nie chciałbym takiej używać do jazdy w terenie - może być dobra do omijania dziur, ale można za to zawisnąć na gałęzi 8) Zakładam, że łatoś wie na co się decyduje.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 1569
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 19:12 »
Ja używam convoyiów i jestem bardzo zadowolony. Mała zgrabna. Trzeba tylko pokombinować z mocowaniem. Modele S2/S2+. Diód mam kilka. Najlepiej daje chyba "XP-L bin W2S2". Wszędzie dawałem sterownik 3.5 HE wersja 2,8A dostępny u światełkowców. Jest to sterownik którym możesz dokładnie zaprogramować sobie jakimi trybami, miganiami, jasnościami może świecić latarka.

Tylko zauważ, że Łatoś szuka lampki nie oślepiającej, więc z odcięciem strumienia światła. A convoye to są mocne i przyzwoite lampki, wiele osób na ultra ich używa, do tego bardzo tanie (najtańsze na rynku jeśli chodzi o ilość lumenów za złotówkę)  - ale są to klasyczne latarki świecące na wprost, a co za tym idzie bez odcięcia i mogące oślepiać.

Convoy świeci takim kółkiem. W różnych optykach, różnym, ale co do zasady kółkiem. W optykach  gładkich jest ono bardzo wyraźne. Kant tego kółka, to właśnie twoje "odcięcie". Należy ustawić latarkę tak, aby nie oślepiało innych użytkowników dróg. Ustawiasz to tak, żeby na asfalcie widać jajo światła. W zależności od optyki to jajo będzie dawało dalej, albo bliżej, będzie szersze i krótsze albo węższe i dłuższe. Testowałem to stawiając rower obok auta z włączonymi światłami. Nawet w wysokim trybie oślepia dużo mniej niż standardowe światła mijania samochodu. To jest trochę mit z tym odcięciem, oczywiście dopóki używasz tego z głową, bo ja sam obserwuje gagatków, co kupią sobie 2000 lumenów wywalą ludziom prosto wo oczy i jeżdżą tak po mieście.

Offline Mężczyzna hansglopke

  • Wiadomości: 2623
  • Miasto: Zduńska Wola
  • Na forum od: 22.02.2013
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 19:16 »

Jako również kierowca, do czołówek na rowerze podchodzę bardzo sceptycznie. Dezorientuje mnie to wysoko umieszczone światło i początkowo nie jestem w stanie określić, co to za obiekt i jak daleko się znajduje. Myślę, że w interesie samych rowerzystów jest, by nie zaskakiwać innych użytkowników drogi.

Jak kierowca widzi "dziwoląga" to automatycznie idzie noga z gazu.  Omija,  wyprzedza,  większym łukiem.
"Rower do ultra musi być przede wszystkim wygodny. Reszta jest mniej ważna."  - Turysta

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14266
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 19:29 »
Odcięcie to nie jest jednoznacznie pozytywna cecha. Z punktu widzenia egoistycznego użytkownika to wręcz same wady :P

Wiem o tym, sam używam lampek bez odcięcia, bo nie uważam, żeby było to realnym problemem dla kierowców. Ale Łatoś prosił o lampki z odcięciem, a Convoye choć to fajne lampki takowymi nie są.

Convoy świeci takim kółkiem. W różnych optykach, różnym, ale co do zasady kółkiem. W optykach  gładkich jest ono bardzo wyraźne. Kant tego kółka, to właśnie twoje "odcięcie".

No nie no, Convoye nie mają odcięcia, świecą na wprost. W Niemczech, gdzie ta norma dotycząca odcięcia obowiązuje nie wolno używać takich lampek.
"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1762
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 19:54 »
No nie no, Convoye nie mają odcięcia, świecą na wprost. W Niemczech, gdzie ta norma dotycząca odcięcia obowiązuje nie wolno używać takich lampek.

Do convoya wystarczy wsadzić kolimator i już mamy światło skierowane tylko w jednej płaszczyźnie. Nawet Utorcha' za 40 zeta z banggood'a da się tak przerobić ;P

Offline Wilk

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 14266
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 20:19 »
Do convoya wystarczy wsadzić kolimator i już mamy światło skierowane tylko w jednej płaszczyźnie. Nawet Utorcha' za 40 zeta z banggood'a da się tak przerobić ;P

Nie wiem czy tak wystarczy i czy taka lampka będzie spełniać niemiecką normę, to by trzeba sprawdzić.
"Miałem krewnego, który studiował trygonometrię, aż mu wąsy odpadły, a kiedy już się wszystkiego nauczył, przyszła jakaś Buka i go zjadła. No i leżał potem w brzuchu Buki z całą tą swoją mądrością!"
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 20:37 »
Patrząc na lampkę Cateye też bym się zastanawiał, czy Convoy z kolimatorem owalnym wiele się różni.


Tutaj tak samo dioda jest ustawiona poziomo. Gdyby się uprzeć latarka mogłaby mieć nawet lepsze odcięcie - wystarczy górną część szkiełka zakleić taśmą izolacyjną.. Utrata strumienia światła pomijalna, bo i tak służy do doświetlania nieba.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 6768
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 20:46 »
/.../ ale można za to zawisnąć na gałęzi 8) Zakładam, że łatoś wie na co się decyduje.

O ile jest przestrogą (nie groźbą karalną z przyśpiewki), śnieżna zima wymusza zmianę trasy przebiegu zwyczajowego dojazdu/powrotu - wówczas duktem, trybą już nie komunikuję (odp. sprzętu nie mam). 
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum