Autor Wątek: Bdb. przódlampka  (Przeczytany 16527 razy)

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9115
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Bdb. przódlampka
« 4 Paź 2019, 13:30 »

Proszę o wskazanie bdb. przódlampki (jednak nie Lupine) nie pod dynamo, jaka bdb. trzymie i świeci, nie oślepia, mocowana być może na kierę i hełm.

Rozglądając się, zoczyłem Knog PWR Road, jednak i na światłach zupełnie się nie znam, więc nie wiem, czy jest git. Chętnie coś sprawdzonego podczas maratonów, nawierzchnię drogi oświetlającego bdb., panzerną, nie na 4xAA. 

Dziękuję.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1859
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Bdb. przódlampka
« 4 Paź 2019, 14:06 »
Jakim budżetem dysponujesz?
Ogólnie lampek z "odcięciem" zasilanych akumulatorem jest niewiele. Opcje z montażem na hełm mają zastosowanie w MTB, a tam nikogo raczej "odcięcie" snopu światła nie interesuje.
W miarę aktualny przegląd dostępnych modeli "StVZO-zugelassen" publikował niedawno sklep bike-components https://www.bike-components.de/de/zubehoer/beleuchtung/fahrradlampen-vergleich/
Osobiście skusiłbym się chyba na Lupine  :icon_redface:
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna maper

  • Wiadomości: 1694
  • Miasto: Straszyn
  • Na forum od: 15.02.2016
Odp: Bdb. przódlampka
« 4 Paź 2019, 15:58 »
Mam chyba już z dwa lata i jestem zadowolony z Mactronica Noise xtr 03. Zasilany wymiennym akumulatorem Li-ion 18650. Nie wyjmując akumulatora lampkę można ładować przez USB. Sprawia wrażenie trwałej i dobrze wykonanej.
Jednak ten model chyba nie jest już produkowany. Następcą jest Noise xtr 04. Wygląda podobnie, tylko moc światła trochę większa.

https://mactronic.pl/pl/lampa-rowerowa-przednia-noise-xtr-04-854-lm

Offline Mężczyzna Gerwazy

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 397
  • Miasto: Polska
  • Na forum od: 13.10.2016
Odp: Bdb. przódlampka
« 4 Paź 2019, 16:00 »

Proszę o wskazanie bdb. przódlampki (jednak nie Lupine) nie pod dynamo, jaka bdb. trzymie i świeci, nie oślepia, mocowana być może na kierę i hełm...

Zależy do czego ma Ci służyć (no i budżet też jest ważny)...zobacz (tzn. polecam)
Cateye Volt800 lub Volt1700 (obie są po prostu genialne).
Świetny światłem jest też Hope Vision R4 (ale tutaj masz zewnętrzny akumlator)...w tym przypadku dodatkowo możesz (raczej to z gatunku "have to") kupić Hope District+ (tylne światło) i masz światła jak w dobrym motocyklu  ;)

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10370
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Bdb. przódlampka
« 4 Paź 2019, 16:28 »
Właśnie zauważyłem, że pojawiła się ciekawa wersja Convoya, która ma możliwość ładowania przez USB. Po założeniu kolimatora owalnego latarka niemal idealna ;) (o ile się da, jeszcze nie zweryfikowałem)



https://www.banggood.com/Convoy-S9-2-580Lumens-4Modes-USB-Rechargeable-EDC-LED-Flashlight-18650-p-1234987.html?ID=512357&cur_warehouse=CN

Ma nawet fajne tryby świecenia: 3%, 30% i 100% (czyli 580 lumenów).
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3262
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Bdb. przódlampka
« 4 Paź 2019, 18:36 »
Ale po co komu ładowanie przez USB, gdy można sobie zmienić ogniwo w kilka sekund?
Nie ogarniam tego trendu, a to samo mam w czołówce fenix'a, gdzie pchali microUSB, a od dwóch lat nawet tej zaślepki nie odsłoniłem, gdyż w zapasie siedzą pełne 18650.

A co do convoy'ów na kierownicy, to mam odwieczny problem z uchwytami latarkowymi - jak nie wielkie kobyły, to tandetne, obracające się na rurce sylikony

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10370
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Bdb. przódlampka
« 4 Paź 2019, 18:54 »
Ma to ten sens, że nie trzeba wyciągać ładowarki żeby doładować ogniwo. Zasilanie i kabel USB zawsze są gdzieś pod ręką.

Używam mocowania tego typu i sobie chwalę.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5419
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: Bdb. przódlampka
« 4 Paź 2019, 22:11 »
A co do convoy'ów na kierownicy, to mam odwieczny problem z uchwytami latarkowymi - jak nie wielkie kobyły, to tandetne, obracające się na rurce sylikony

No to polecę ci rozwiązanie:
1) Uchwyt do gopro stabilny, jakikolwiek, jaki ci się podoba (są takie na garmina od razu zintegrowane, ja taki mam). Są takie na kierownicę też.
2) To cudo poniżej:

3) Najważniejsze - trytytka!
4) Kawałek dętki szosowej.

Kawałek dętki zakładasz na latarkę w miejscu gdzie będzie przylegała do uchwytu. W uchwycie robisz dziurki tak aby mocno i skutecznie objąć latarkę. Zaciskasz, przycinasz i jest. Dołączoną do ucwytu gumkę też zakładasz, a nóż widelec się przyda po drodze.

Nie telepie, nie buja bardzo skuteczne mocowanie do convoya s2/s2+

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3262
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Bdb. przódlampka
« 4 Paź 2019, 23:21 »
@worek - mam to badziewie - na pierwszej dziurze latarka wraz z uchwytem się obraca, zwykle do przodu... A na barana toto nawet nie pasuje po średnicy ;P

@zly-szelag - tą dętkę lepiej okleić po obwodzie, by zwiększyć średnicę, czy dla zwiększenia tarcia gumy?

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10370
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Bdb. przódlampka
« 4 Paź 2019, 23:23 »
W ogóle nie mam problemów z przekręcaniem się mocowania ::) Na kierownice jej raczej nie zakładam, bo to jest miejsce na torbę.

Warto też brać pod uwagę, że mocowania nawet jeśli są do siebie bardzo podobne, to jednak często się nieco różnią.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5419
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 09:23 »
@zly-szelag - tą dętkę lepiej okleić po obwodzie, by zwiększyć średnicę, czy dla zwiększenia tarcia gumy?

Bez dętki też działa, ale się przeciera i rysuje. Z dętką się nie przeciera i mocowanie wydaje się wieczne. Po wielu tysiącach jak rozpinałem żadnych przetarć. Bez trytytki nie działa, lampka telepie się w uchwycie na wybojach i światło wkurza.

Offline Mężczyzna maciek70

  • Wiadomości: 596
  • Miasto: Milowice
  • Na forum od: 18.05.2018
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 09:39 »
Mam chyba już z dwa lata i jestem zadowolony z Mactronica Noise xtr 03. Zasilany wymiennym akumulatorem Li-ion 18650. Nie wyjmując akumulatora lampkę można ładować przez USB. Sprawia wrażenie trwałej i dobrze wykonanej.
Jednak ten model chyba nie jest już produkowany. Następcą jest Noise xtr 04. Wygląda podobnie, tylko moc światła trochę większa.

https://mactronic.pl/pl/lampa-rowerowa-przednia-noise-xtr-04-854-lm

Używam w szosówce, również na ultra. Świetna lampka. Xtr04 jest mocniejszy ale krócej świeci, w związku z tym kupiłem wersję 03 na wyprzedaży na zapas :) Wady:
- nie ma odcięcia,
- jak podłączysz do ładowarki to się wyłącza, więc nie ma możliwości doładowania w nocy z powerbanka.

Ktoś kiedyś wspominał na forum o spanninga axendo 60 usb - ma odcięcie, ładowana przez USB, świeci w trakcie ładowania i nie rujnuje budżetu. Nie testowałem, myślę nad zakupem, recenzje w sieci bardzo pochlebne. Z punktu widzenia autora wątku chyba trudno zamocować do kasku, ale jaki sens ma odcięcie przy lampce na kasku?

@worek - mam to badziewie - na pierwszej dziurze latarka wraz z uchwytem się obraca, zwykle do przodu... A na barana toto nawet nie pasuje po średnicy ;P

@zly-szelag - tą dętkę lepiej okleić po obwodzie, by zwiększyć średnicę, czy dla zwiększenia tarcia gumy?

Przypomnienie patentu z forum: owinąć kierownicę czy do czego kto tam montuje, taśmą izolacyjną tekstylną. Sprawdzone, lampka nawet nie drgnie.
"Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem a szaleństwem"

Offline Mężczyzna maper

  • Wiadomości: 1694
  • Miasto: Straszyn
  • Na forum od: 15.02.2016
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 09:55 »
Wady:
...
- jak podłączysz do ładowarki to się wyłącza, więc nie ma możliwości doładowania w nocy z powerbanka.

Tak, w takiej sytuacji sensownie jest mieć ze sobą zapasowy akumulator, którego wymiana w lampce jest bardzo prosta i trwa kilka sekund.

Offline Mężczyzna WujTom

  • Administrator
  • Wiadomości: 2346
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 17.10.2016
    • Wuj Tom w podróży
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 10:22 »
Dość długo używałem Axa Greenline 50, do puki nie przeszedłem na dynamo. Teraz widzę jest jakaś nowsza wersja ale wygląda bardzo podobnie do tej którą używałem.
Miała odcięcie górne i doświetlenie boków.
Wolność kocham i rozumiem
Wolności oddać nie umiem ...


Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5419
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 10:41 »
@zly-szelag - tą dętkę lepiej okleić po obwodzie, by zwiększyć średnicę, czy dla zwiększenia tarcia gumy?

Bez dętki też działa, ale się przeciera i rysuje. Z dętką się nie przeciera i mocowanie wydaje się wieczne. Po wielu tysiącach jak rozpinałem żadnych przetarć. Bez trytytki nie działa, lampka telepie się w uchwycie na wybojach i światło wkurza.

Wygląda to tak:



A na rowerze tak:





Uchwytów do gopro jest masa.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9115
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 11:06 »
B. dziękuję za pomoc.

Zależnie od stopnia zaśnie-/oblodzenia nawierzchni, do ro. jadę 1 z 2 rowerów (kolce / nie). Silny snop światła z kiery, by db. widzieć nawierzchnię, z kasku, by z wyprzedzeniem móc wiedzieć, co obok (zwierz drogę przecinający), dalej (nierówny lód). Wszystko, by zimą odległość pokonywać sprawniej, szybciej, bez strat własnych.

Propozycje posprawdzałem, na tę chwilę stanęło na cateye gvolt70

https://www.cateye.com/intl/products/headlights/HL-EL551G-RC/

Cena, parametry, waga -sądzę - dość grają, ten beam wydaje się być git. Wskaźnik stopnia zużycia prądu tak słaby, jak w mej starej lezyne xl. Ufam, mocowanie na tyle jest trwałe, iż w sytuacji wywrotki roweru z tego lampka nie wystrzeli.

4gotten:
Hajsu zupełnie nie mam, odcięcie, by nie oślepiać, z możliwości mocowania na kask -widzę- muszę zrezygnować. Tę zajawkę w BC widziałem, ta właśnie mi przypomniała, zaraz ciemno będzie. Na Lupine czaję się już z 2, 3 lata, z tego nic.

maper: polukałem filmiki - oświetla kółkiem, wolę kwadracik; rozciągniętym kółkiem oświetla mi lezyne - mi nie pasuje; rozwalone B&M robiło kwadracikiem, zawsze po kwadracik sięgałem (lezyne lata przeleżała).

Gerwazy: dzięki Twemu, konesera przedmiotów przynajmniej db., poleceniu lukłem na cateya, przez Volty przez Cię wskazane dotarłem do tej 3ciej. Moc tej podawana jest w luxach, ma niemiecki, drogowy dopust; jeśli, sądzisz, wybór paść winien jednak na Volt800, napisz (prądu nie rozbieram).

worek_f.: o convoyach, bocialarkach ogólnie słyszałem, mają być git, 'kieś kolimatory. Właśnie coś takiego myślałem na kierę, kask - nie wiem jednak konkretnie, pewnie który model.

George: info dot. beamu, mocowania na kasku (bez odcięcia) jw.

WujTom: Axa kojarzy mi się niefajnie, nie dla mnie. 
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Kobieta magda

  • Wiadomości: 3370
  • Miasto: Tröjmiasto
  • Na forum od: 19.12.2011
    • Przejażdżkowe zapiski
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 11:12 »
Rozważ jeszcze zdublowanie lampki czołówką - wtedy lampka świeci na drogę, a dzięki czołówce możesz się rozglądać i nadal być widzianym przez auta jadące z przeciwka.


Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1859
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 11:32 »
B. dziękuję za pomoc.

Zależnie od stopnia zaśnie-/oblodzenia nawierzchni, do ro. jadę 1 z 2 rowerów (kolce / nie). Silny snop światła z kiery, by db. widzieć nawierzchnię, z kasku, by z wyprzedzeniem móc wiedzieć, co obok (zwierz drogę przecinający), dalej (nierówny lód). Wszystko, by zimą odległość pokonywać sprawniej, szybciej, bez strat własnych.

Propozycje posprawdzałem, na tę chwilę stanęło na cateye gvolt70

https://www.cateye.com/intl/products/headlights/HL-EL551G-RC/

Cena, parametry, waga -sądzę - dość grają, ten beam wydaje się być git. Wskaźnik stopnia zużycia prądu tak słaby, jak w mej starej lezyne xl. Ufam, mocowanie na tyle jest trwałe, iż w sytuacji wywrotki roweru z tego lampka nie wystrzeli.

...

Wydaje się bardzo rozsądną propozycją. Kiedyś rozważałem zakup schodzącego modelu Volt 800, który świeci całkiem dobrze i jest montowany tradycyjnie. Można było dokupić do niego zapasowy akumulator przedłużając tym samym czas użytkowania.
 
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna maper

  • Wiadomości: 1694
  • Miasto: Straszyn
  • Na forum od: 15.02.2016
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 17:21 »
Rozważ jeszcze zdublowanie lampki czołówką - wtedy lampka świeci na drogę, a dzięki czołówce możesz się rozglądać i nadal być widzianym przez auta jadące z przeciwka.

Jako również kierowca, do czołówek na rowerze podchodzę bardzo sceptycznie. Dezorientuje mnie to wysoko umieszczone światło i początkowo nie jestem w stanie określić, co to za obiekt i jak daleko się znajduje. Myślę, że w interesie samych rowerzystów jest, by nie zaskakiwać innych użytkowników drogi.

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5419
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 17:25 »
B. dziękuję za pomoc.

Zależnie od stopnia zaśnie-/oblodzenia nawierzchni, do ro. jadę 1 z 2 rowerów (kolce / nie). Silny snop światła z kiery, by db. widzieć nawierzchnię, z kasku, by z wyprzedzeniem móc wiedzieć, co obok (zwierz drogę przecinający), dalej (nierówny lód). Wszystko, by zimą odległość pokonywać sprawniej, szybciej, bez strat własnych.

Propozycje posprawdzałem, na tę chwilę stanęło na cateye gvolt70

https://www.cateye.com/intl/products/headlights/HL-EL551G-RC/

Cena, parametry, waga -sądzę - dość grają, ten beam wydaje się być git. Wskaźnik stopnia zużycia prądu tak słaby, jak w mej starej lezyne xl. Ufam, mocowanie na tyle jest trwałe, iż w sytuacji wywrotki roweru z tego lampka nie wystrzeli.

4gotten:
Hajsu zupełnie nie mam, odcięcie, by nie oślepiać, z możliwości mocowania na kask -widzę- muszę zrezygnować. Tę zajawkę w BC widziałem, ta właśnie mi przypomniała, zaraz ciemno będzie. Na Lupine czaję się już z 2, 3 lata, z tego nic.

maper: polukałem filmiki - oświetla kółkiem, wolę kwadracik; rozciągniętym kółkiem oświetla mi lezyne - mi nie pasuje; rozwalone B&M robiło kwadracikiem, zawsze po kwadracik sięgałem (lezyne lata przeleżała).

Gerwazy: dzięki Twemu, konesera przedmiotów przynajmniej db., poleceniu lukłem na cateya, przez Volty przez Cię wskazane dotarłem do tej 3ciej. Moc tej podawana jest w luxach, ma niemiecki, drogowy dopust; jeśli, sądzisz, wybór paść winien jednak na Volt800, napisz (prądu nie rozbieram).

worek_f.: o convoyach, bocialarkach ogólnie słyszałem, mają być git, 'kieś kolimatory. Właśnie coś takiego myślałem na kierę, kask - nie wiem jednak konkretnie, pewnie który model.

George: info dot. beamu, mocowania na kasku (bez odcięcia) jw.

WujTom: Axa kojarzy mi się niefajnie, nie dla mnie.

Ja używam convoyiów i jestem bardzo zadowolony. Mała zgrabna. Trzeba tylko pokombinować z mocowaniem. Modele S2/S2+. Diód mam kilka. Najlepiej daje chyba "XP-L bin W2S2". Wszędzie dawałem sterownik 3.5 HE wersja 2,8A dostępny u światełkowców. Jest to sterownik którym możesz dokładnie zaprogramować sobie jakimi trybami, miganiami, jasnościami może świecić latarka. Instrukcja obsługi działa dokładnie tak jak opisano w instrukcji. Ma taką zaletę, że jak skończy ci się prąd, to na ile jeszcze jest ogniwa to będzie świecić zmniejszając po kolei tryby aż do zniszczenia ogniwa. Ty decydujesz czy świecić i zniszczyć ogniwo czy zatrzymać się na przystanku i czekać na świt. Jedno raz tak zajechałem. Używam trybów 4/6/8 na przód. Tryb 4 do jazdy, tryb 6 na zjazdy tryb 8 do wypalania trawy na poboczu.

Do szybkich nocnych zjazdów na szosie S2 z reflektorem SMO(gładkim, skupia dokładnie wiązkę światła). Taka opcja jest najsensowniejsza. Obecnie mam reflektor OP(taki bardziej rozpraszający) w mojej S2 muszę go wymienić, mam też inną S2 z właśnie gładkim reflektorem, ale gorszą diodą. Kilka ultramaratonów szosowych na tych lampkach przejechałem, nie narzekałem na brak światła.

Do jazdy po lesie używam S2+ z reflektorem OP. Świeci doskonale i jazda jest bardzo komfortowa.
Na początku sam lutowałem te latarki. Ostatnią zamówiłem u Darka70 ze światełek. Szczerze to chyba wychodzi tak samo jak kupić części samemu, a że lutowaniem zajmowałem się zawsze tylko hobbystycznie to dałem tym razem to specjalistom. Kosztuje to 145zł, 20zł akumulator i przesyłka. Mogę Ci podać maila jak chcesz go dopytać. Dobrze jeszcze mieć ładowarkę do ogniw. Ja mam wszystko na ogniwa(powerbank też) więc ładuje kilka ogniw i w drogę.

Na tył mam convoya S2+ z jakimś szeroko rozpraszającym kolimatorem i dyfuzorem. Do tego zmodyfikowany sterownik 3.5HE żeby nie dawał więcej niż 1A i dioda czerwona. Ma to 3W w trybie przeciwmgielnym. Chwalą mnie, że w grupie nie oślepiam, a z daleka bardzo dobrze widać. S2+ jest z krótkim body i aku 18350 (taka krótsza wersja). Też polecam na tył. Jak ma świecić, wszystko kwestia zaprogramowania. Zimą bez ładowania tylna lampka chodzi miesiąc.

Na zdjęciu S2 z reflektorem OP w akcji. Podniosłem trochę rower dlatego snop światła poszedł w napis. Normalnie w tym trybie dawałby 100-200m do przodu.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9115
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 17:58 »
magda, maper: czy czołówka, czy lampka na kasku doświecanie tylko w lesie (zakaz wjazdu autom); ew. stanie na czołówce (jakąś mam).

4gotten: mam nadzieję użytkować kilka lat (rozpoznam, czy dokupić mogę dodatkowy aku. na zapas).

zły-sz.: jasno, szeroko bierze lecz: ja takich rzeczy nie rozumiem.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20585
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 18:46 »
Ja używam convoyiów i jestem bardzo zadowolony. Mała zgrabna. Trzeba tylko pokombinować z mocowaniem. Modele S2/S2+. Diód mam kilka. Najlepiej daje chyba "XP-L bin W2S2". Wszędzie dawałem sterownik 3.5 HE wersja 2,8A dostępny u światełkowców. Jest to sterownik którym możesz dokładnie zaprogramować sobie jakimi trybami, miganiami, jasnościami może świecić latarka.

Tylko zauważ, że Łatoś szuka lampki nie oślepiającej, więc z odcięciem strumienia światła. A convoye to są mocne i przyzwoite lampki, wiele osób na ultra ich używa, do tego bardzo tanie (najtańsze na rynku jeśli chodzi o ilość lumenów za złotówkę)  - ale są to klasyczne latarki świecące na wprost, a co za tym idzie bez odcięcia i mogące oślepiać.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10370
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 19:05 »
Odcięcie to nie jest jednoznacznie pozytywna cecha. Z punktu widzenia egoistycznego użytkownika to wręcz same wady :P Zdecydowanie nie chciałbym takiej używać do jazdy w terenie - może być dobra do omijania dziur, ale można za to zawisnąć na gałęzi 8) Zakładam, że łatoś wie na co się decyduje.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5419
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 19:12 »
Ja używam convoyiów i jestem bardzo zadowolony. Mała zgrabna. Trzeba tylko pokombinować z mocowaniem. Modele S2/S2+. Diód mam kilka. Najlepiej daje chyba "XP-L bin W2S2". Wszędzie dawałem sterownik 3.5 HE wersja 2,8A dostępny u światełkowców. Jest to sterownik którym możesz dokładnie zaprogramować sobie jakimi trybami, miganiami, jasnościami może świecić latarka.

Tylko zauważ, że Łatoś szuka lampki nie oślepiającej, więc z odcięciem strumienia światła. A convoye to są mocne i przyzwoite lampki, wiele osób na ultra ich używa, do tego bardzo tanie (najtańsze na rynku jeśli chodzi o ilość lumenów za złotówkę)  - ale są to klasyczne latarki świecące na wprost, a co za tym idzie bez odcięcia i mogące oślepiać.

Convoy świeci takim kółkiem. W różnych optykach, różnym, ale co do zasady kółkiem. W optykach  gładkich jest ono bardzo wyraźne. Kant tego kółka, to właśnie twoje "odcięcie". Należy ustawić latarkę tak, aby nie oślepiało innych użytkowników dróg. Ustawiasz to tak, żeby na asfalcie widać jajo światła. W zależności od optyki to jajo będzie dawało dalej, albo bliżej, będzie szersze i krótsze albo węższe i dłuższe. Testowałem to stawiając rower obok auta z włączonymi światłami. Nawet w wysokim trybie oślepia dużo mniej niż standardowe światła mijania samochodu. To jest trochę mit z tym odcięciem, oczywiście dopóki używasz tego z głową, bo ja sam obserwuje gagatków, co kupią sobie 2000 lumenów wywalą ludziom prosto wo oczy i jeżdżą tak po mieście.

Offline Mężczyzna hansglopke

  • Wiadomości: 2643
  • Miasto: Zduńska Wola
  • Na forum od: 22.02.2013
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 19:16 »

Jako również kierowca, do czołówek na rowerze podchodzę bardzo sceptycznie. Dezorientuje mnie to wysoko umieszczone światło i początkowo nie jestem w stanie określić, co to za obiekt i jak daleko się znajduje. Myślę, że w interesie samych rowerzystów jest, by nie zaskakiwać innych użytkowników drogi.

Jak kierowca widzi "dziwoląga" to automatycznie idzie noga z gazu.  Omija,  wyprzedza,  większym łukiem.
"Rower do ultra musi być przede wszystkim wygodny. Reszta jest mniej ważna."  - Turysta

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20585
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 19:29 »
Odcięcie to nie jest jednoznacznie pozytywna cecha. Z punktu widzenia egoistycznego użytkownika to wręcz same wady :P

Wiem o tym, sam używam lampek bez odcięcia, bo nie uważam, żeby było to realnym problemem dla kierowców. Ale Łatoś prosił o lampki z odcięciem, a Convoye choć to fajne lampki takowymi nie są.

Convoy świeci takim kółkiem. W różnych optykach, różnym, ale co do zasady kółkiem. W optykach  gładkich jest ono bardzo wyraźne. Kant tego kółka, to właśnie twoje "odcięcie".

No nie no, Convoye nie mają odcięcia, świecą na wprost. W Niemczech, gdzie ta norma dotycząca odcięcia obowiązuje nie wolno używać takich lampek.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 3262
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 19:54 »
No nie no, Convoye nie mają odcięcia, świecą na wprost. W Niemczech, gdzie ta norma dotycząca odcięcia obowiązuje nie wolno używać takich lampek.

Do convoya wystarczy wsadzić kolimator i już mamy światło skierowane tylko w jednej płaszczyźnie. Nawet Utorcha' za 40 zeta z banggood'a da się tak przerobić ;P

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20585
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 20:19 »
Do convoya wystarczy wsadzić kolimator i już mamy światło skierowane tylko w jednej płaszczyźnie. Nawet Utorcha' za 40 zeta z banggood'a da się tak przerobić ;P

Nie wiem czy tak wystarczy i czy taka lampka będzie spełniać niemiecką normę, to by trzeba sprawdzić.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10370
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 20:37 »
Patrząc na lampkę Cateye też bym się zastanawiał, czy Convoy z kolimatorem owalnym wiele się różni.


Tutaj tak samo dioda jest ustawiona poziomo. Gdyby się uprzeć latarka mogłaby mieć nawet lepsze odcięcie - wystarczy górną część szkiełka zakleić taśmą izolacyjną.. Utrata strumienia światła pomijalna, bo i tak służy do doświetlania nieba.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9115
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 20:46 »
/.../ ale można za to zawisnąć na gałęzi 8) Zakładam, że łatoś wie na co się decyduje.

O ile jest przestrogą (nie groźbą karalną z przyśpiewki), śnieżna zima wymusza zmianę trasy przebiegu zwyczajowego dojazdu/powrotu - wówczas duktem, trybą już nie komunikuję (odp. sprzętu nie mam). 
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5419
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 22:37 »
Odcięcie to nie jest jednoznacznie pozytywna cecha. Z punktu widzenia egoistycznego użytkownika to wręcz same wady :P

Wiem o tym, sam używam lampek bez odcięcia, bo nie uważam, żeby było to realnym problemem dla kierowców. Ale Łatoś prosił o lampki z odcięciem, a Convoye choć to fajne lampki takowymi nie są.

Convoy świeci takim kółkiem. W różnych optykach, różnym, ale co do zasady kółkiem. W optykach  gładkich jest ono bardzo wyraźne. Kant tego kółka, to właśnie twoje "odcięcie".

No nie no, Convoye nie mają odcięcia, świecą na wprost. W Niemczech, gdzie ta norma dotycząca odcięcia obowiązuje nie wolno używać takich lampek.

U Ciebie wszystko zero jedynkowe. Jeśli nie ma odcięcia grubości cięcia żyletki to nie ma.

Poniższe zdjęcie pokazuje jak świeci convoy z reflektorem SMO czy OP. W przypadku gładkiego brzytwa to nie jest, ale żadna lampka rowerowa bez klosza wielkości garnka nie zaświeci tak daleko z tak dokładnym "odcięciem". Nie jest to klasyczne odcięcie ze świateł mijania, ale nie oślepia jeśli się nie wyceluje tym jasnym gdzie indziej niż na drogę. Kolimatory rozmazują tą linię mocnego i słabego światła i nie da się lampki ustawić, żeby świeciła daleko i nie oślepiała, ale świecą szerzej. W lampkach gdzie jest pełne odcięcie dioda świeci na dół, a pod nią znajduje się lustro. Nie świecą one niestety daleko. Widziałem jakieś fotki niemieckich światełek za grube ojro które niby to potrafią. Być może, micro technologia lusterek poszła krok dalej niż chińska. Są jeszcze kolimatory z pseudo odcięciem, ja tam jakiejś brzytwy w nich nie widzę jest to raczej chwyt sprzedażowy niż odcięcie.

Convoy jest po prostu sensownym kompromisem.



Offline Wilk

  • Wiadomości: 20585
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Bdb. przódlampka
« 5 Paź 2019, 22:58 »
W lampkach gdzie jest pełne odcięcie dioda świeci na dół, a pod nią znajduje się lustro. Nie świecą one niestety daleko.

To wcale nie jest tak, jechałem NC 4000 z Edeluxem na dynamo, który ma odcięcie i świecił wystarczająco daleko, dalej na rowerze to do niczego nie potrzeba, zjazdy się pokonywało na pełnym komforcie. W lampce typu Convoy mnóstwo lumenów się marnuje, ma dużą siłę świecenia, ale dobrze skonstruowana lampka rowerowa z zaledwie połową tych lumenów (jak właśnie Edelux) całkiem porównywalnie wypada.

Convoy to nie jest lampka produkowana jako oświetlenie rowerowe i nie jest pod tym kątem projektowana. To jest lampka zaprojektowana jako latarka, więc na rowerze ma swoje minusy, nie ma co z niej siódmego cudu świata robić. Jak wspomniałem jeśli patrzeć na stosunek ceny do jasności światła - to najlepsze rozwiązanie na rynku, sam zresztą też tej klasy produktu używam. Ale nie za bardzo widzę sens polecania tego komuś szukającemu klasycznej lampki z odcięciem, bo pod tym kątem są lepsze rozwiązania i były tu już linkowane. Siła światła Convoya rzędu 800-900 lumenów na szosie wcale nie jest niezbędna, ja takie światło używam tylko na zjazdach, albo przy wyjątkowo fatalnej pogodzie, a mam też tryb aż 1600 lumenów, którego nie używam już w ogóle, bo taka siła światła nie jest potrzebna, a ciągnie masę prądu. Do zwykłej jazdy po szosie spokojnie starczy 300 lumenów, poza tym tu nie jest mowa o całonocnych trasach, tylko odcinkach dom - praca.

A i na ultra jakby ktoś miał kasę to wysokiej klasy lampka jak Lupinie pewnie jest wydajniejsza od Convoya, bo inaczej liczymy te lumeny. Dzięki lepszej, typowo rowerowej konstrukcji i soczewce optymalizującej rozkład światła pod jazdę na rowerze mamy ten sam komfort jazdy przy wykorzystaniu mniejszej liczby lumenów, więc i na dłużej baterii starczy. Wśród zawodników na zachodnich ultra używających lampek klasy Convoya nie ma wielu, tam dominują lampki typowo rowerowe. Bo tam gdzie kasa nie stanowi problemu są lepsze rozwiązania, w Polsce króluje takie rozwiązanie bo cenowo jest nie do przebicia.

Offline Kobieta magda

  • Wiadomości: 3370
  • Miasto: Tröjmiasto
  • Na forum od: 19.12.2011
    • Przejażdżkowe zapiski
Odp: Bdb. przódlampka
« 6 Paź 2019, 11:56 »
maper, z doświetlaniem czołówką raczej myślałam właśnie o lesie, tak jak łatoś. Rzeczywiście nietypowe oświetlenie dezorientuje. Ostatnio jechał z naprzeciwka rowerzysta z dwiema lampkami - jedna o świetle stałym, druga była obok i migała - obie mocno oślepiające... Nic nie widziałam, nie wiedziałam czy to jeden rower, dwa, czy co to było...


Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10370
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Bdb. przódlampka
« 6 Paź 2019, 12:43 »
Nie wydaje mi się żeby Convoy marnował aż tyle światła. Wrażenie konieczności używania dużej mocy może wynikać z tego, że jeśli nie ma w nim kolimatora owalnego, to światło jest centralnie mocno skupione. Skutek jest taki, że w kierunku jazdy jest go dużo, ale po bokach już brakuje. W dodatku oczy przyzwyczajają się do najjaśniejszego punktu i efektywnie widać mniej. Jeśli zwiększy się móc, to więcej jest światła i po bokach, i w kosmosie.

200 - 300 lumenów w latarce z kolimatorem owalnym spokojnie wystarcza. Większa moc może się wiązać z samooślepianiem. Posiadam lampkę 1600 LM taka ilość światła nie wydaje mi się być realnie użyteczna (może w trudnym terenie..?)

Zaletą latarek jest nie sama cena i móc, bo jednorazowo dołożyć 200 zł za coś co byłoby realnie lepsze nie byłoby problemem. Gorzej, że każda lampka ma mocowania we własnym standardzie, a zasilanie jest przeważnie niewymienne. Wygodnie mieć jedną parę księgi lampek do wszystkich rowów, bo łatwiej zapanować nad stanem naładowania.

Do jazdy po mieście nie trzeba bardzo długiego czasu działania, a podczas jazdy po ścieżkach rowerowych oślepianie może być realnym problemem, więc priorytety mogą być inne.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna lesiak82

  • Wiadomości: 172
  • Miasto: Grodzisk maz
  • Na forum od: 08.12.2017
    • FB
Odp: Bdb. przódlampka
« 6 Paź 2019, 14:17 »


Ja od jakiegoś czasu używam GACIRON V9D-1800



Kupiłem w sumie z myślą o maratonach , duża
pojemność akumulatora , silne światło , dobrze oświetla las w całkowitych ciemnościach
możliwość używania jako power banka i dołączony przełącznik trybów święcenia , nie trzeba
odrywać rąk od kierownicy i szukać przełącznika ,
wcześniej używałem convoyów ale
na maratonie przy 2 nocach słabo , ciągle trzeba było wymieniać i pamiętać o ogniwach .
dokupiłem do niej mocowanie .




SZOSA to euforia , ale MTB to wolność !

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20585
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Bdb. przódlampka
« 6 Paź 2019, 14:27 »
No właśnie, na ultra takie lampki na 1 ogniwo są trochę upierdliwe, bo trzeba je zmieniać, przynajmniej raz na noc, a często bywa, że wysiądzie to w najmniej pożądanym momencie, np. na RTP padło mi na rozrytej drodze za przełęczą Knurowską w mocno lejącym deszczu, a zapasowe ogniwo miałem gdzieś na samym dnie sakwy, bo liczyłem, że pociągnie całą noc, ale temperatura była za niska i szybciej zeszło ;)

Lampki ładowane z powerbanka to fajne rozwiązanie na ultra, ale by to miało sens to raczej musi być większa bateria niż w Convoyach, bo w tym linkowanej na zdjęciu Convoyu z gniazdem USB prąd ładowania raczej jest za mały by uzupełnić to co schodzi na bieżąco i nawet z ładowaniem to na mocniejszym trybie może nie wytrzymać. A latarkę z większym aku po prostu ładujemy w dzień i cała nockę wytrzyma, a powerbanka i tak się wozi do innych urządzeń.

Offline Mężczyzna lesiak82

  • Wiadomości: 172
  • Miasto: Grodzisk maz
  • Na forum od: 08.12.2017
    • FB
Odp: Bdb. przódlampka
« 6 Paź 2019, 14:38 »
W tej lampce jest możliwość poboru prądu (czyli może być power bankiem) jak i można ją ładować z power banka. Pojemność to 6700mah więc przyzwoita . Mocowanie jest super, bo szybko można ją demontować i schować do torby , kieszonki i naładować , długo szukałem odpowiedniej lampki i ta wydaję mi się odpowiednia , i nie kosztuje dużo ,
Convoy to dobra lampka , ale nie na ultra , tak mi się wydaję , zawsze padała w najmniej odpowiednim czasie
SZOSA to euforia , ale MTB to wolność !

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10370
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Bdb. przódlampka
« 6 Paź 2019, 14:54 »
Convoy z portem USB ładowany jest prądem 1A. Do uzyskania 250 lumenów potrzeba około 600 mA, więc teoretycznie powinno dać się jechać i ładować. Inna sprawa, czy coś się nie urwie, albo nie zniszczy podczas deszczu.

http://budgetlightforum.com/node/59888

Do jazdy po mieście dobrze mieć lampkę, która jest mała, bez zewnętrznego zasilania i nie oślepia (w swoich rowerach mam mocowania na goleniach lub koronie widelca, co samo w sobie minimalizuje oślepianie).

Na ultramarine oślepianie ma mniejsze znaczenie, zewnętrzne zasilanie nie przeszkadza. Chyba najważniejsza cecha to długi czas działania (tzn. najlepiej taki który wystarczy na całość trasy).

Na wyprawę wymagania byłyby jeszcze inne. Np. fajnie jeśli lampka może służyć za czołówkę
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna marcin_g

  • Wiadomości: 803
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 04.06.2018
Odp: Bdb. przódlampka
« 6 Paź 2019, 15:02 »
edit: nevermind, nie przewinąłem odpowiednio daleko :)

Kawałek dętki zakładasz na latarkę w miejscu gdzie będzie przylegała do uchwytu. W uchwycie robisz dziurki tak aby mocno i skutecznie objąć latarkę. Zaciskasz, przycinasz i jest. Dołączoną do ucwytu gumkę też zakładasz, a nóż widelec się przyda po drodze.

Wrzuć fotkę swojej kontrukcji, please - bo z opisu nie bardzo łapię jak z tą trytyką - a mam taki uchwyt i ten sam problem, że oryginalna guma nawet z podkładką nie trzyma wystarczająco stabilnie...
« Ostatnia zmiana: 6 Paź 2019, 15:08 marcin_g »

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20585
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Bdb. przódlampka
« 6 Paź 2019, 19:06 »
Convoy z portem USB ładowany jest prądem 1A. Do uzyskania 250 lumenów potrzeba około 600 mA, więc teoretycznie powinno dać się jechać i ładować. Inna sprawa, czy coś się nie urwie, albo nie zniszczy podczas deszczu.

Ale Convoy bez modyfikacji to ma tryby chyba 5%-40%-100%. Czyli ten tryb środkowy to jest więcej niż 250 lumenów i szybciej schodzi prąd. Prąd 1A to trochę mało, bo realnie zawsze w lampkę wchodzi mniej. Inna sprawa, że ładowanie z kabla na trasie może być problematyczne, zawsze się coś ruszyć może i złapać niekontakt.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10370
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Bdb. przódlampka
« 6 Paź 2019, 20:47 »
"Convoy" w zasadzie oznacza wyłącznie obudowę. Niby te same modele nie tylko różnią się diodami i sterownikami, ale mają nawet równe włączniki. Convoy S9 z Banggood ma akurat tryby 3, 30, 100 przy maksymalnej mocy 580 lumenów - czyli teoretycznie można świecić i ładować.

Tylko lepiej chyba pozostać przy teoretycznej możliwości. Moim zdaniem jest to proszenie się o awarię. Jeśli nawet nic się nie urwie, to trudno liczyć, że na 100% prąd nie skończy akurat w trakcie deszczu ;)

Port USB za to jest super rozwiązaniem do jazdy miejskiej lub na wyprawy, bo nie trzeba mieć specjalnej ładowarki do ogniw. Ogniw niestety nie sprzedają w kioskach i nikt napotkany po drodze nie będzie w stanie ich naładować.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5419
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: Bdb. przódlampka
« 6 Paź 2019, 21:04 »
Port USB za to jest super rozwiązaniem do jazdy miejskiej lub na wyprawy, bo nie trzeba mieć specjalnej ładowarki do ogniw. Ogniw niestety nie sprzedają w kioskach i nikt napotkany po drodze nie będzie w stanie ich naładować.

Polecę wygodną  ładowarkę do ogniw. Kiedyś same wnętrzności tego cuda (to białe coś) woziłem skitrane w rurce lemondki, ale zacząłem się bać deszczu i przestałem. Kosztuje grosze. Oczywiście z powodzeniem robi za powerbank.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10370
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Bdb. przódlampka
« 6 Paź 2019, 21:53 »
Mam taką


Mimo wszystko uważam dodanie portu USB za rewolucyjną zmianę, bo jest o jedną rzecz mniej, która trzeba pamiętać zapakować.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20585
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Bdb. przódlampka
« 6 Paź 2019, 22:10 »
"Convoy" w zasadzie oznacza wyłącznie obudowę. Niby te same modele nie tylko różnią się diodami i sterownikami, ale mają nawet równe włączniki. Convoy S9 z Banggood ma akurat tryby 3, 30, 100 przy maksymalnej mocy 580 lumenów - czyli teoretycznie można świecić i ładować.
Na polskim rynku zdecydowanie dominują inne modele Convoyów z maksem koło 800-900 lumenów i one właśnie mają często tryby 5-40-100, co jest średnim układem na rower.

Port USB za to jest super rozwiązaniem do jazdy miejskiej lub na wyprawy, bo nie trzeba mieć specjalnej ładowarki do ogniw. Ogniw niestety nie sprzedają w kioskach i nikt napotkany po drodze nie będzie w stanie ich naładować.

Czy ja wiem? Do jazdy miejskiej to w ogóle to nie jest potrzebne, bo ogniwa rzadko trzeba ładować i wystarczy do tego z powodzeniem ładowarka stacjonarna. A na wyprawie ładowanie z powerbanka - to też nie bardzo, bo jedno takie ładowanie ogniwa to zje ponad 1/3 powerbanka 10tys, a on służy głównie do ładowania telefonu czy Garmina, zresztą na wyprawach mało kto nocami jeździ wiele. Niemniej taka możliwość na pewno jest plusem, Bardziej to ma sens rzeczywiście na wyścigach, ale to raczej do lampek z większą baterią niż Convoye,do czegoś takiego jak Lesiak wrzucał.

Offline Mężczyzna maciek70

  • Wiadomości: 596
  • Miasto: Milowice
  • Na forum od: 18.05.2018
Odp: Bdb. przódlampka
« 7 Paź 2019, 08:14 »

...

Czy ja wiem? Do jazdy miejskiej to w ogóle to nie jest potrzebne, bo ogniwa rzadko trzeba ładować i wystarczy do tego z powodzeniem ładowarka stacjonarna. A na wyprawie ładowanie z powerbanka - to też nie bardzo, bo jedno takie ładowanie ogniwa to zje ponad 1/3 powerbanka 10tys, a on służy głównie do ładowania telefonu czy Garmina, zresztą na wyprawach mało kto nocami jeździ wiele. Niemniej taka możliwość na pewno jest plusem, Bardziej to ma sens rzeczywiście na wyścigach, ale to raczej do lampek z większą baterią niż Convoye,do czegoś takiego jak Lesiak wrzucał.

Same parametry: pojemność baterii i moc światła nie są wyznacznikiem użyteczności na długim wyścigu. Ta lampka, w porównaniu np. z XTR03 wypada po prostu słabo pod kątem wydajności. Wydajność dla mnie to liczba lumenów * czas świecenia / pojemności baterii.
Np.
Gaciron pojemność aku 6700 mAh tryb 200 LM czas świecenia 9:35h ~0,28 LM/mA
XTR03 pojemność 3400 mAh tryb 270LM czas świecenia 8:30h ~0,67 LM/mA

Oczywiście można podobne wyliczenia zrobić dla innych lampek. Porównuję z XTR bo używam i o dziwo czasy pracy deklarowane przez producenta pokrywają się z rzeczywistością.
Wg mnie takie porównanie wydajności pozwala lepiej wybrać lampkę na wyścig, gdzie ważne jest ile prądu trzeba ze sobą mieć w postaci zmagazynowanej i ile czasu zajmuje doładowanie. Nie jest sztuką wrzucić ogromny akumulator.
"Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem a szaleństwem"

Offline Mężczyzna 365

  • Wiadomości: 675
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 27.02.2018
Odp: Bdb. przódlampka
« 7 Paź 2019, 08:49 »

Proszę o wskazanie bdb. przódlampki (jednak nie Lupine) nie pod dynamo, jaka bdb. trzymie i świeci, nie oślepia, mocowana być może na kierę i hełm.

Rozglądając się, zoczyłem Knog PWR Road, jednak i na światłach zupełnie się nie znam, więc nie wiem, czy jest git. Chętnie coś sprawdzonego podczas maratonów, nawierzchnię drogi oświetlającego bdb., panzerną, nie na 4xAA. 

Dziękuję.

https://allegro.pl/oferta/lampka-przod-prox-draco-i-x-power-led-usb-7858424065
Zgodnie z wymaganiami autora:
- nie pod dynamo
- świeci mocno
- pojemny akumulator
- nie oślepia
- mocowana na kierę i kask
W lesie używam 30% i na drogach szutrowych wystarczy, ciekawy rozkłada światła - taki sobie romb na drodze.
Na minus
- gumka mocująca nie wytrzymała zbyt długo ale od czego są trytytki. ;D
- 4* AA to może nie jest ale 4*18650.
Paweł.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9115
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bdb. przódlampka
« 7 Paź 2019, 09:22 »

Merci. :)

Teraz szukam czegoś lżejszego (nie 4 x ogniowo).
Gdyby tak do lasu, te rzeczy, już by ew. podeszło.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna LXVII

  • Wiadomości: 248
  • Miasto: Ostrów Wlkp.
  • Na forum od: 01.07.2015
Odp: Bdb. przódlampka
« 7 Paź 2019, 11:27 »
łatoś,

jak coś lżejszego to może?

https://kolba.pl/product/23692,latarka-diodowa-fenix-bc25r-rowerowa

Też szukałem mniejszego kalibru na dojazdy do pracy przez lasy i normalne asfalty( mam dużą BM bm ixon iq premium). Używam teraz. Mi wystarcza, ma bardzo ładne odcięcie - nie oślepia.


Offline Wilk

  • Wiadomości: 20585
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Bdb. przódlampka
« 7 Paź 2019, 12:25 »
Same parametry: pojemność baterii i moc światła nie są wyznacznikiem użyteczności na długim wyścigu. Ta lampka, w porównaniu np. z XTR03 wypada po prostu słabo pod kątem wydajności. Wydajność dla mnie to liczba lumenów * czas świecenia / pojemności baterii.
Np.
Gaciron pojemność aku 6700 mAh tryb 200 LM czas świecenia 9:35h ~0,28 LM/mA
XTR03 pojemność 3400 mAh tryb 270LM czas świecenia 8:30h ~0,67 LM/mA

To jest racja, tylko takie rozbieżności w czasie pracy karzą stawić pytanie czy to są prawidłowe dane. Bo rzeczywiście 9:35h przy 200 lumenach na 6700mAh to słaby wynik. Takie parametry miały lampki sprzed 5 lat. Więc albo w tym Gacironie są przestarzałe diody i sterowniki, albo jest pomyłka w czasach pracy i ilości lumenów dla poszczególnych trybów, bo rzeczywiście na podwójnym akumulatorze ma czasy pracy takie jak dobrej klasy lampka na 1 ogniwie.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9115
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bdb. przódlampka
« 7 Paź 2019, 12:29 »
Dziękuję - dla celu komunikacji dom/ro. (jak w mym przypadku) ta może być, sądzę, git; wydaje się też być bardziej panzer od tamtej cateye. Z 8 lat temu b. zachwalaną latarkę Fenixa na 1xAA w niemieckim esklepie kupiłem nie wiedząc, chińska jest. Super jest, działa potąd.

Tryb bym wolał 4oo lm, jednak skoro Ci git, mi git -dla tego zastosowania- też będzie.

(Tej waga chyba też jest git dość?)

B. dziękuję. :)

tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna lesiak82

  • Wiadomości: 172
  • Miasto: Grodzisk maz
  • Na forum od: 08.12.2017
    • FB
Odp: Bdb. przódlampka
« 7 Paź 2019, 17:39 »

Same parametry: pojemność baterii i moc światła nie są wyznacznikiem użyteczności na długim wyścigu. Ta lampka, w porównaniu np. z XTR03 wypada po prostu słabo pod kątem wydajności. Wydajność dla mnie to liczba lumenów * czas świecenia / pojemności baterii.
Np.
Gaciron pojemność aku 6700 mAh tryb 200 LM czas świecenia 9:35h ~0,28 LM/mA
 ....

Wartości, które pokazujesz są do wersji 1600lm i ona posiada ogniwo 5000mAh ,



natomiast to jest wersja 1800lm


 i takie
dane pokazuje producent jak na foto , nie udało mi się jeszcze rozładować do końca lampki , więc ile pociągnie realnie nie wiem , ale zrobię kiedyś test i napisze tutaj , może komuś się przyda .
SZOSA to euforia , ale MTB to wolność !

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20585
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Bdb. przódlampka
« 7 Paź 2019, 19:35 »
No właśnie tak podejrzewałem.
Starsza wersja widać jest jeszcze na starszych, bardziej prądożernych diodach, ale nowa to już zużycie prądu jak w nowoczesnych lampkach. Tylko jak dla mnie nie najoptymalniej dobrane tryby, za duzy przeskok między 200 i 500 lumenów, tak 300-350 byłoby optymalnie.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9115
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bdb. przódlampka
« 8 Paź 2019, 06:07 »

LXVII: (o tym zapomniałem) Lampka oświetla jajem, czy wieżą?
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna LXVII

  • Wiadomości: 248
  • Miasto: Ostrów Wlkp.
  • Na forum od: 01.07.2015
Odp: Bdb. przódlampka
« 8 Paź 2019, 06:34 »
Lampka ma jedną wadę w ruchu miejskim -  z boku nie widać, że świeci.

Tu można trochę się przyjrzeć kształtom:

https://www.knivesandtools.com/en/ct/fenix-bc25r-expert-review.htm


Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9115
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bdb. przódlampka
« 8 Paź 2019, 08:24 »

Dziękuję.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9115
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bdb. przódlampka
« 16 Paź 2019, 11:01 »

Z konieczności rower w odstawce (awaria prawej ręki), pilić sprawa nie pili.

Na myśl mi przyszło, na kierach rzeczy często wożę - cateye dołem świecący przecież mi nijak.
Pozostaje więc przy propozycji LXVII - po raz pierwszy, drugi.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9115
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bdb. przódlampka
« 22 Lis 2019, 22:03 »

Sigma Aura 80 USB - po raz 1wszy, 2gi, 3ci.
Przybicie.

https://sigma-lighting.com/en/frontlights/aura-80-usb

W tej cenie lamnie bom-ba.


Dziękuję za pomoc. :)
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna paweł.70

  • Marin
  • Wiadomości: 3388
  • Miasto: Ciepłe Łóżeczko
  • Na forum od: 28.11.2011
Odp: Bdb. przódlampka
« 23 Lis 2019, 11:27 »
Łatoś zrobiłeś już test lampki. Jak wrażenia?
Nie mogę na stronie znaleźć ceny.
Pozdrawiam

Dom jest tam, gdzie rozkładamy obóz
Liczy się podróż, a nie cel.

Offline Mężczyzna maciek70

  • Wiadomości: 596
  • Miasto: Milowice
  • Na forum od: 18.05.2018
Odp: Bdb. przódlampka
« 23 Lis 2019, 11:55 »
Na szybko tu znalazłem najtaniej


https://www.rowertour.com/p/172320/sigma-aura-80-lampka-przednia-led-usb?gclid=CjwKCAiAzuPuBRAIEiwAkkmOSAOiFolffXjo84GTWWFXvEdO78Svopjxf1-NpIxCOfhHCLeiNiDC7BoCwAQQAvD_BwE

Ktoś wie z jakiej pojemności aku te parametry? Dla mnie to waźne w kontekście doładowywania z powerbanka.
"Jest tylko cienka czerwona linia między rozsądkiem a szaleństwem"

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9115
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bdb. przódlampka
« 23 Lis 2019, 17:12 »
Łatoś /.../

Git drogę oświetla (nie oślepia!), git trzyma. Zarówno na szosie, jak i szutrze (dla mnie) wystarcza najniższy tryb - 20 LUX. Uchwyt mocowania na stałe połączony z lampką - dla mnie git. Ew. wymóg zgrania obwodu kiery z obejmy (np. pasek gumy) - na wybojach konieczność korekty. Wskaźniki zużycia, trybu b. czytelne, przycisk chodzi git. Bokami z lampki bije strużka światła - na początku ciut dziwnie, z czasem - git. Gniazdo USB jest mniejsze od odp. androida (bym wolał takie samo) - dodatkowy kabel; za to minus.

W sbike nabyłem w cenie 163,90 + koszty przesyłki.

/.../
Ktoś wie z jakiej pojemności aku te parametry? Dla mnie to waźne w kontekście doładowywania z powerbanka.

Nie wiem (choć luknąłem tu i tam).
Piszą, ładowanie podczas użytkowania ma być możliwe.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna paweł.70

  • Marin
  • Wiadomości: 3388
  • Miasto: Ciepłe Łóżeczko
  • Na forum od: 28.11.2011
Odp: Bdb. przódlampka
« 23 Lis 2019, 18:16 »
Dzięki Łatoś.

Może w tym roku Mikołaj przyniesie oświetlenie ;)
Pozdrawiam

Dom jest tam, gdzie rozkładamy obóz
Liczy się podróż, a nie cel.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20585
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Bdb. przódlampka
« 23 Lis 2019, 18:53 »
Bardzo fajna lampka, tylko szkoda, że Sigm podaje siłę światła w luksach, bo to ciężko porównywać z innymi lampkami. Akumulator myślę, że ma ok. 4000-5000 mAh, bo tyle mają zbliżonych gabarytów lampki i na to też z grubsza czas świecenia wskazuje.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9115
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bdb. przódlampka
« 23 Lis 2019, 19:34 »

Luks luks jest, Wilk (i Edelux jest w luksach).

Jest luks, ściemy nie ma: 1 lx = 1 lm / m2. 
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20585
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Bdb. przódlampka
« 23 Lis 2019, 21:52 »
Lumen dużo więcej mówi, bo to pokazuje ile rzeczywiście tego światła wychodzi z lampki. A luksami można manipulować, wszystko zależy od wiązki światła. Lampka z bardzo wąskim strumieniem światła będzie miała dużo więcej luksów niż lampka z większą ilością lumenów, ale szerszym promieniem.

Tak więc porównanie dwóch lampek z luksami jest obarczone dużym błędem, porównanie lampek z lumenami dużo więcej powie.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10370
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Bdb. przódlampka
« 23 Lis 2019, 21:53 »
Na nocną jazdę tylko z laserem.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9115
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bdb. przódlampka
« 24 Lis 2019, 10:51 »
Lumen /.../

Se wychodzi, to jedno.
Lampkę użytkujesz, by ta wiązką światła oświetlała powierzchnię, po jakiej za chwilę jechać będziesz. Lx informacją jest o świetle na powierzchni drogi, lm - kawałek za szkiełkiem lampki.

Stopień oświetlania powierzchni w m2 o kształcie określonym informacją jest b. ważną.
Uwzględniać należy oba parametry.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5419
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: Bdb. przódlampka
« 24 Lis 2019, 11:55 »
Lumen dużo więcej mówi, bo to pokazuje ile rzeczywiście tego światła wychodzi z lampki. A luksami można manipulować, wszystko zależy od wiązki światła. Lampka z bardzo wąskim strumieniem światła będzie miała dużo więcej luksów niż lampka z większą ilością lumenów, ale szerszym promieniem.

Tak więc porównanie dwóch lampek z luksami jest obarczone dużym błędem, porównanie lampek z lumenami dużo więcej powie.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Luks_(fotometria)

porównajmy
s2/s2+
1000lm
szkiełko tam gdzie widzialne ma r=9mm czyli powierzchnię pi*0.009m^2 czyli 0.00025434m2

1000lm/0.00025434m2 =~ 4 000 000 lx

A ta ile ma> 80 lx?

Oczywiście wchodzą normy, pomiary metry, powierzchnie, ale na pierwsze przeliczenie wychodzą totalne głupoty. Chyba że coś źle liczę.


Ale lampka fajna. Na jakim trybie "da się jechać" średnio szybko szosoą w ciemności?

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20585
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Bdb. przódlampka
« 24 Lis 2019, 13:16 »
porównajmy
s2/s2+
1000lm
szkiełko tam gdzie widzialne ma r=9mm czyli powierzchnię pi*0.009m^2 czyli 0.00025434m2

1000lm/0.00025434m2 =~ 4 000 000 lx
Powierzchnia którą bierzesz pod uwage przy liczeniu luksów - to powierzchnia drogi na którą świecisz, a nie powierzchnia szkiełka lampki :lol:

Ale samodzielnie to zupełnie nie do obliczenia, tez nie wiadomo dla którego miejsca te luksy podają, czy dla całości promienia świecącego lampki czy np. jedynie dla najjaśniejszego m2. Dlatego dla celów porównawczych różnych modeli lampek nic te luksy nie powiedzą, dlatego luksów to używa jedynie kilku producentów, przede wszystkim niemieckich.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10370
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Odp: Bdb. przódlampka
« 24 Lis 2019, 13:38 »
Luks mówi tylko o maksymalnej jasności punktu na drodze, pomija przy tym zupełnie jego rozmiar. Producenci lubią to używać, bo uniemożliwia to porównanie, a tego nie chcą kiedy rzeczywista móc jest niezbyt imponująca.

Jest to wartość zupełnie niemiarodajna, bo preferuje oświetlenie z wyraźnym spotem - na środku jasno, a po bokach mało. Ja osobiście w ogóle nie lubię lampek o nierównomiernym rozkładzie.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20585
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Bdb. przódlampka
« 24 Lis 2019, 14:22 »
Luks mówi tylko o maksymalnej jasności punktu na drodze, pomija przy tym zupełnie jego rozmiar. Producenci lubią to używać, bo uniemożliwia to porównanie, a tego nie chcą kiedy rzeczywista móc jest niezbyt imponująca.
Dokładnie o to własnie chodzi, parametrów bardzo silnych lampek nigdy się w luksach nie podaje, bo lumeny są wystarczająco imponujące i producent nie musi stosować takiej "kosmetyki". A wynik w luksach można nieźle podkręcić przez odpowiedni rozkład światła.


Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7356
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Bdb. przódlampka
« 24 Lis 2019, 15:19 »
Tzn w niemieckich lampkach stvzo ma to jakiś sens, bo rozkład światła jest z grubsza ten sam, określony przepisami. Porównywanie lampki stvzo z latarką sensu nie ma.

My home is where my bike is.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 20585
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Odp: Bdb. przódlampka
« 24 Lis 2019, 15:47 »
No i pewnie dlatego właściwie tylko parę firm niemieckich to stosuje. Ale ta najbardziej prestiżowa niemiecka firma w tym sektorze, robiąca bardzo mocne rowerowe lampki, czyli Lupine podaje wartości w lumenach, mimo że wiele ich lampek spełnia te normę.

Offline Mężczyzna zly-sze

  • Wiadomości: 5419
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 19.09.2019
Odp: Bdb. przódlampka
« 24 Lis 2019, 17:27 »
Patrząc też na stronę producenta gdzie prezentuje świecenie lampki, świeci ona na kwadrat 3x9m(tak na oko, bo pas drogi ma szerokość 3m) 27*80=540lm.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9115
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bdb. przódlampka
« 25 Lis 2019, 20:57 »

Sprostowanie:

Gniazdo USB tej lampki jednak jest kompatybilne z odp. smartfonów.
Wcześniej musiałem usiłować wprowadzić końcówkę uszkodzoną lub coś (stąd ma krytyczna uwaga bez pokrycia).

Za wprowadzenie w błąd przepraszam.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10858
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Bdb. przódlampka
« 1 Gru 2019, 11:56 »
Sigma Aura 80 USB - po raz 1wszy, 2gi, 3ci.
Przybicie.

https://sigma-lighting.com/en/frontlights/aura-80-usb

W tej cenie lamnie bom-ba.
Nie ma problemu z wypadaniem z uchwytu?
W mojej Sigma Lightster (na 4xAA) szybko wyłamał się ząb zabezpieczający w uchwycie i lampka luzacko opuszczała kierownicę kiedy chciała. Nowy uchwyt nie pomógł na długo i dopiero umocowanie lampki do uchwytu trytytką ukróciło jej wędrówki.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7356
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Bdb. przódlampka
« 1 Gru 2019, 13:25 »
Bo w lightsterze po prostu nie używa się możliwości odpinania uchwytu, tylko odczepia się całość.
Codziennie go odpinam i przypinam, od paru lat działa :)

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10858
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Bdb. przódlampka
« 1 Gru 2019, 16:52 »
Bo w lightsterze po prostu nie używa się możliwości odpinania uchwytu, tylko odczepia się całość.
Codziennie go odpinam i przypinam, od paru lat działa :)
Mądrala!
Teraz to ja też wiem, ale kiedy ją kupiłem to nie było takie oczywiste, póki nie zobaczyłem jak ląduje na torach, przez które właśnie przejeżdżałem.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9115
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bdb. przódlampka
« 1 Gru 2019, 16:54 »
Nie ma problemu z wypadaniem z uchwytu?
W mojej Sigma Lightster (na 4xAA) /.../

Lamnie super jest nadal.
Kierę w miejscu mocowania opasałem tesą z tkaniny - ustawienie lampka trzyma.
Uchwytu tam (zdaniem mym) nie ma - 1 cała rzecz.
Ząbek db., pewnie (póki co) osadza się w otworze paska.
J.w. również dzięki małej wadze - 12o (czy coś) gram wszystkiego. Na 4xAA bumm'a miałem - ten był kloc, takich już nie chcę.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10858
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: Bdb. przódlampka
« 1 Gru 2019, 18:27 »
Dziękuję za wyjaśnienia. Zamówiłem.

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 9115
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: Bdb. przódlampka
« 1 Gru 2019, 18:35 »

Teraz tylko chwal, bądź nie wiń.
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna paweł.70

  • Marin
  • Wiadomości: 3388
  • Miasto: Ciepłe Łóżeczko
  • Na forum od: 28.11.2011
Odp: Bdb. przódlampka
« 13 Gru 2019, 17:30 »
Po dzisiejszej wieczornej przejażdżce przetestowałem lampkę.
Uchwyt trzyma, jechałem asfaltem, jak również po wyboistym terenie. Jest git. ;)
Oświetlenie przy 80 lux (maks. tryb) dla moich potrzeb w zupełności wystarcza. Jest git. ;)
Jedyne co zwróciło moją uwagę (producent podaje przy maks trybie 4h czasu pracy baterii, na lampce jest wskaźnik zużycia baterii, 4 kreski), przy maks. trybie świecenia po 1.30h jazdy wskaźnik pokazywał już dwie kreski, czyli wychodzi,że okres świecenia w tym trybie trwa 3h.
Na razie tyle.

Dom jest tam, gdzie rozkładamy obóz
Liczy się podróż, a nie cel.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum