Autor Wątek: Zoom / Xtech HB100 - hamulce hydrauliczne na linkę  (Przeczytany 35057 razy)

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Jak w tytule, kupiłem hamulce renomowanej marki Xtech.. albo Zoom, sam nawet nie wiem Kosztowały tylko $30, a ponoć działają lepiej od wszelkich mechanicznych.



Ktoś wie, czy one są dostosowane do klamek pod v-brake, czy do szosowych?
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1800
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Możliwe, że w miarę wycierania się okładzin będą mutować od v-brake do canti/szosa ;) Albo zapowietrzone będą bardziej szosowe niż v-ki ;)
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna Marek_lbn

  • Wiadomości: 250
  • Miasto: LUBLIN
  • Na forum od: 28.05.2013
To coś typu TRP Hy-Rd.
Według mnie powinny hamować lepiej od mechanicznych.
Giant Defy, Accent Nordkapp.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Pytanie tylko, z którymi klamkami. Na AliExpress sprzedawane były z klamkami o kształcie dosyć zbliżonym do tych Avida.. Z opisów aukcji zupełnie nic nie wynikało.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2170
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
Mnie się wydaje, że to pójdzie ze wszystkim. Chyba pozycją śruby wchodzącej w tłoczek można 'stępić' hamulec, gdyby za szybko blokował przy klamkach canti.
A tak na marginesie - mechaniczne hamulce są liche ze względu na ściśliwość pancerza, Avid sprzedawał kiedyś pełne rurki zamiast pancerzy (litą w przypadku hamulca przedniego), co poprawiało sile i modulację właściwie do poziomu hamulców hydraulicznych.

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 414
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
Dźwignia ma dość duże znaczenie i modulacja śrubką na hamulcu wiele nie da
Rozwiązanie może być proste - avidy lub stare xtr 950/960 z regulacją długości ciągnięcia linki.
I wtedy hamulce (z własnego, wieloletniego) dobrze wyregulowane potrafią spokojnie konkurować ze średnimi hydraulikami.
Worku daj link do aukcji z klamkami - może coś ze zdjęć będzie lepiej widać.

Kiedyś ten stosunek długości dźwigni do ramienia ciagnącego linkę miał nawet jakiś skrót ale za cholerę nie pamiętam jak to zwali :D

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Jednak dźwignie są wizualnie dłuższe niż się pierwotnie zdawało

https://pl.aliexpress.com/i/32997751201.html?spm=a2g17.12057483.0.0.459639245IIsgc

Zdecydowanie się zgadzam, że dopasowanie ramienia hamulca i klamki jest kluczem do satysfakcji.

Co do porównań klamek itp., traktujmy to raczej rozrywkowo - co Chińczyk miał na myśli. Hamulce i tak są już w drodze ;) Regulacja klamek odpada, bo żaden z sześciu różnych kompletów dźwigni nie ma regulacji.. i nie będzie miał, bo mają to być klamki / kosmetyki szosowe.
« Ostatnia zmiana: 2 Paź 2019, 22:24 worek_foliowy »
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1104
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Przecież w opisie aukcji jak wół jest napisane, że to hamulce do MTB, zamienniki V-braków.

"FREESHIP Zoom HB-100 MTB bike Brake HB100 Bicycle Brakes Caliper w rotors Bicycle parts Hydraulic piston two-way w V-brake Lever".

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Teraz widzę, że te klamki opisane są jako v-brake. Tam gdzie kupowałem były opisane jako road caliper mtb. Z Chińczykami nigdy nic nie wiadomo, ich opisy nie są warte czytania. Moim zdaniem takie hamulce w wersji MTB są kompletnie bez sensu, skoro można łatwo kupić w pełni hydrauliczne.


Tutaj ktoś używał z klamkaki o uciągu szosowym i działały dobrze.
https://singletrackworld.com/forum/topic/any-experiences-with-the-zoom-xtech-hb-100-brakes-too-cheap/

Dane są sprzeczne ;)
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Pumpernikiel

  • Wiadomości: 200
  • Miasto: Katowice
  • Na forum od: 01.05.2010
A tak na marginesie - mechaniczne hamulce są liche ze względu na ściśliwość pancerza,

Znalazłem niedrogie pancerze które mają temu zapobiegać:
http://www.marsone-cable.com/cpackage45c1.html?A1=cbox_d

Szanujące się firmy serwują to samo za dużo większą kasę - tu cena wynalazku ok 10zł / metr pancerza. Mam kupiony ale jeszcze nie założony, zobaczę przy następnej wymianie może modulacja mechaników szosowych się poprawi...

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2238
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Według mnie powinny hamować lepiej od mechanicznych.
Wszyscy tak myślą, a czy ktoś potrafi to udowodnić?

Offline Mężczyzna anarchy

  • Wiadomości: 414
  • Miasto: Szczecin
  • Na forum od: 09.09.2015
W przypadku TRP mechaników i hybryd dobry pewny znajomy mówi, że jest wyraźna różnica na plus
Ale to w przypadku TRP

Offline Mężczyzna MCsubi

  • Wiadomości: 2170
  • Miasto: Bezdomny menel rowerowy
  • Na forum od: 13.05.2018
A tak na marginesie - mechaniczne hamulce są liche ze względu na ściśliwość pancerza,

Znalazłem niedrogie pancerze które mają temu zapobiegać:
http://www.marsone-cable.com/cpackage45c1.html?A1=cbox_d

Szanujące się firmy serwują to samo za dużo większą kasę - tu cena wynalazku ok 10zł / metr pancerza. Mam kupiony ale jeszcze nie założony, zobaczę przy następnej wymianie może modulacja mechaników szosowych się poprawi...

Pumperniklu, to nic nie daje -  ja piszę o zwykłych stalowych rurkach: https://sklep.harfa-harryson.com.pl/pancerz-avid-full-metal-jacket,3,540370,862
Po taniości można zapodać z klimatyzatora, układu hamulcowego, kupić na metry w metalowym.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 6948
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Przy przednim hamulcu bb7 nie odczuwam gumowatości klamki, za krótki odcinek by miało to znaczenie. Na tyle to już ewidentne, ale tyłem to ja rzadko hamuję.

bardziej denerwujące są luzy na przedniej klamce, powstałe po 4 latach użytkowania.

My home is where my bike is.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Pierwsza jazda z hamulcami Zoom Xtech HB100 mną. Recenzja bardzo subiektywna, bo sprawdzałem wyłącznie z klamkami Tektro RL340. Z innymi może być lepiej lub gorzej, albo nawet tak samo. Tarcze hamulcowe [jeśli ma to jakieś znaczenie] mam Shimano.

Regulacja: Łatwiej być nie może. Żadnego kręcenia pokrętłami od klocków. Wystarczy zacisnąć klamkę, trochę pokręcić kołem i dokręcić śruby. O ile tarcze są proste, hamulec powinien być prawidłowo ustawiony. Lepsza może być tylko pełna hydraulika.

Modulacja: Brak gumowatości jaką miałem w BB7 Road. Z drugiej strony na rowerze kolegi, tego efekty sobie nie przypominam. Może wina klamek.

Moc: Klamki bardzo szybko, twardo łapią. Wydaje się, że będzie duża siła hamowania, ale jakoś na końcu tej mocy nie ma tak dużo. Zablokowanie koła jest trudniejsze niż mogło by się wydawać w pierwszej chwili. Jest dobrze, trochę się czepiam.

Ocena końcowa: Spodziewałem się więcej mocy, ale w zupełności jej wystarcza. Możliwe, że moje oczekiwania były wygórowane. Działają bardzo przyjemnie. Nie wykluczam, że klocki wymagają dotarcia. Za $30 zdecydowanie bezkonkurencyjne, niczego lepszego nie używałem. Jakość wykonania wzbudza zaufanie, ale trwałości nie sprawdzę, bo chyba za mało jeżdżę :P

Aha. Porównując do hamulców hydraulicznych MTB wrażenia z "końcówki klamki" są odwrotne. Hamulce MTB były zaskakująco twarde na końcu, a hamulce Zoom nie nie robiły się twardsze, tylko jakby siła hamowania już specjalnie nie wzrastała. Bardzo prawdopodobne, że wynika to z konstrukcji klamki.

Aha II. Dalej nie wiem, czy są przeznaczone do klamek szosowych, czy MTB ;)

Współpracują z klockami Shimano

Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 3997
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
myślałem, że zobaczę hamulce a nie klocki/okładziny hamulcowe :'(

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Nie ogarniam tych kuponów na aliexpress, tyle mi ich naliczyło, że zapłaciłem tylko trochę więcej niż przed wyprzedażą.. ale kupiłem dwa komplety :o Jeśli ktoś się zastanawia nad kupnem, to jest świetna okazja. Jak tyko dojdą uzupełnię test o współpracę z klamkomanetkami Shimano.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Znalazłem przypadkiem wersję pod flat mount
https://s.click.aliexpress.com/e/BUHS9jYD5

..a te, które zamówiłem na 11/11.. wciąż nie zostały wysłane ;/ Najpierw napisał, że nie wyśle, bo "no have" i żebym anulował, ale przypadkiem nie wybierał opcji out of stock. Po wydłużeniu czasu na wysyłkę dodał numer przesyłki, ale od tygodnia niezmiennie jest napisane, że paczka jest gotowa do wysyłki. Czekam cierpliwie.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Oczywiście Chińczyk mnie oszukał i nie wysłał :/ Kupiłem jeszcze jedne i drugiemu Chińczykowi też zaczął powoli spadać feedback, mimo pewnych obaw paczka dotarła.

Założyłem już komplet w drugim rowerze. Montaż i regulacja jest błyskawiczna - wystarczy zacisnąć klamkę i przykręcić, potem tylko należy ustawić naciąg linki hamulcowej. Całość spokojnie do ogarnięcia w kilkanaście minut.

W związku z brakiem wolnego czasu i kiepską pogodą raczej prędko nie pojeżdżę. Mogę tylko napisać, że wcześniej z Bb7 Road dźwignia hamulcowa w klamkomanetkach 105 9s była bardzo gumowata, teraz jest wyczuwalne twarde zaciskanie się hamulca. Spodziewam się takiej samej jakości hamowania jak w przypadku pierwszego roweru.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Sedymen

  • Wiadomości: 4538
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
wystarczy zacisnąć klamkę i przykręcić, potem tylko należy ustawić naciąg linki hamulcowej.
Dlaczego zacisnąć klamkę i dopiero przykręcać. Przecież wtedy linka jest wciągnięta i jak puścisz to robi się luz. Nie odwrotnie. Że napinasz linkę w pozycji pasywnej dokręcasz a następnie regulujesz?

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Mam wrażenie, że jeśli się tylko nadciągnie linkę, to przy dokręcaniu zacisku dalej istnieje możliwość przekrzywienia go względem tarczy. Początkowo robiłem inaczej i miałem problem z ocieraniem o przednią tarczę - doszedł też problem braku sztywnej osi i mocowanie błotników na zacisku koła.

Metodę, którą opisałeś stosowało się rzeczywiście przy hamulcach mechanicznych - najpierw dokręcało się klocki, a potem odkręcało się, tak żeby uzyskać odpowiedni luz.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2162
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 03.11.2010
Mam wrażenie, że jeśli się tylko nadciągnie linkę, to przy dokręcaniu zacisku dalej istnieje możliwość przekrzywienia go względem tarczy. Początkowo robiłem inaczej i miałem problem z ocieraniem o przednią tarczę - doszedł też problem braku sztywnej osi i mocowanie błotników na zacisku koła.

Czyli w tym systemie regulacja to raczej ekwilibrystyka, taka jak przy Vkach?

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Regulacja v-brake wymaga zdecydowanie większych umiejętności.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1176
  • Miasto: Paluch Warszawski
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w .PDF.
Oczywiście Chińczyk mnie oszukał i nie wysłał :/

Ali ma najlepszy na świecie system ochrony kupujących.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 6948
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
jeśli wychodzisz z założenia, że ci się nie spieszy, to tak. Bo czekanie 2 miesiące na paczkę, po czym trzeba ją zamówić na nowo, to żaden deal.

My home is where my bike is.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Straconego czasu gdy rower mógł już stać i kurzyć się z nowymi hamulcami nawet najlepsza ochrona na świecie nie odda. No i były tańsze niż poprzednie i następne.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1757
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
Idzie mróz, to je będziesz mógł potestować, gdy błoto stwardnieje  8)
Jakie toto klocki przygarnia? Da się ceramiczne wsadzić?

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Klocki mają taki sam kształt jak te w Deore XT. Nie powinno być problemów z zakupem ceramicznych.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna kolega_na_fullu_;-)

  • ~(FSM)~
  • Wiadomości: 1176
  • Miasto: Paluch Warszawski
  • Na forum od: 23.01.2012
    • Luźny Kanon przetłumaczony na j. Polski w .PDF.
jeśli wychodzisz z założenia, że ci się nie spieszy, to tak. Bo czekanie 2 miesiące na paczkę, po czym trzeba ją zamówić na nowo, to żaden deal.

Po co zamawiać skoro zwracają pieniądze?

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Zazwyczaj kupuje się nie tylko po to żeby zamrozić kapitał ;]
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Sedymen

  • Wiadomości: 4538
  • Miasto: Pabianice
  • Na forum od: 14.02.2017
Masz pecha. Moje właśnie wylądowały w pislamie. Jak się nie sprawdzą to twoja wina :)

A większą mi rozkoszą podróż niż przybycie!

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Zmieniłem dziś korbę w rowerze i była druga okazja do przetestowania jak działają hamulce.. szału nie ma :/

Mam wrażenie, że dźwignie hamulcowe w klamkomanetkach Shimano (stare 3x9) są same w sobie lekko gumowate. Do tego dochodzi ustawienie, przy którym całkowity skok klamki jest skrócony. Poprawa bardzo wyraźna, ale do działania z klamkami Tektro RL340 brakuje bardzo wiele - gorszą modulację i moc hamowania. Ze wspomnianymi klamkami po około 200 km stwierdzam, że wszystko działa perfekcyjnie. Może w drugim coś jeszcze musi się dotrzeć.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Pora na sprostowanie ;] Zdemontowałem klamkomanetki Shimano 105 i wygląda na to, że przyczyną słabej jakości hamowania był pęknięty pancerz.

Niestety nie będę miał możliwości przetestować tego zestawu, bo do klamkomanetek nie wracam.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Trochę przecenieniłem łatwość regulacji. Ustawić bardzo łatwo, ale do poziomu gdy jest "prawie" dobrze.

Ocieranie klocków o tarczę odbierało mi smak życia i coś musiałem z tym zrobić. Tłoczeki od wewnętrznej strony roweru jest mniej ruchliwy, co skutkuje tym, że nie da się całkiem prostu zacisnąć a potem poluzować. Nie wiem czemu dopiero teraz na to wpadłem..

Rozwiązanie genialne w prostocie i pozwalające błyskawicznie ustawić hamulc wręcz idealnie. Wystarcza kawałek plastikowej maty na stół z Biedronki (te takie niby deski do krojenia o grubości około milimetra) i puszka po Redbulu (czy co tam akurat znajdzie się w najbliższym koszu na śmierci). Nacięcia zrobione we wiadomym celu. Należy wepchnąć plastik od zewnętrznej strony, a puszkę od wewnętrznej.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2238
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Jest proste urządzenie w cenie pełnej puszki i do tego nie musisz iść do biedronki po jakieś wynalazki:
https://tiny.pl/7p2rs

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15286
  • Miasto: Świnoujście - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Pora na sprostowanie ;] Zdemontowałem klamkomanetki Shimano 105 i wygląda na to, że przyczyną słabej jakości hamowania był pęknięty pancerz.

Niestety nie będę miał możliwości przetestować tego zestawu, bo do klamkomanetek nie wracam.


Jeszcze masz te klamkomanetki? :D

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Jeszcze masz te klamkomanetki? :D
TAK! ;D Ciągle zapominam. Mam jeszcze poza nimi klamkomanetki Campagnolo 9-rz.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Worek, masz jeszcze te hamulce HB100 od "chińczyka"?
Jakięś opinie po roku eksploatacji?

Szukam teraz zacisków do przedniego kola, myślę nad Avid BB7, ale sie waham (nie mam doświadczenia z tarczami).
Teraz widze na ali, hamulec Przód HB100 + tarcza i adapter = 68zł.
Jeżeli to nie jest g.. , to po co przepłacać.

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 3997
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
ja też długo nie miałem doświadczeń z tarczami i po 2 latach mam takie wnioski.

Mechaniki pełne na razie nie spotkałem takich, które bym nazwał wzbudzające zaufanie.
Semi hydrauliki to mam do czynienia z TRP HY RD i są całkiem niezłe, choć do pełnych hydraulików to jeszcze trochę brakuje im siły i mniejszego skoku.
Pełna hydraulika jak np. shimano GRX to są dopiero hamulce które wg. mnie wzbudzają zaufanie.
Więc na pewno nie szedł bym drogą byle jakich mechaników, jak już to semi  hydraulicznych jak TRP HY/RD lub FORCE i inne które są na rynku i opisuje je Worek-foliowy na forum.  Koszt mniejszy niż  pełna hydraulika, skuteczność lepsza niż mechaniczne zwłaszcza modulacja.
Oczywiście piszę w kontekście klamkomanetek szosowych czyli do baranków.

aha, mam je 2 lata i nie robiłem przy nich nic. (TRP HY/RD)

Offline Mężczyzna poziom

  • Wiadomości: 765
  • Miasto: ELW
  • Na forum od: 11.12.2016
Mam semi hydrauliki od Force. Przejechałem na nich, póki co, jakieś ~2000 km i osobiście sobie chwalę.
Ale ja to chyba generalnie mało wymagający jestem albo nie miałem do czynienia z dobrymi hamulcami tarczowymi (pewnie to drugie). Bo mam pełne hydrauliki (Deore) w MTB i w przęłaju miałem mechaniki, teraz mam semi i nie wiem, nie moge napisać "do pełnych hydraulików to jeszcze trochę brakuje im siły i mniejszego skoku". A może za rzadko hamuję ;)?
Inna sprawa, że jestem w sumie lekki (ok. 69kg) może to tez ma znaczenie?
Na pewno te semi łatwiej ustawić niż mechaniczne i wydaje mi się, że są mniej "zero-jedynkowe". Ale po prawdzie jak się wyczuje heble to każde będą dobre, chyba, że nie da się nimi zahamować...
"Never argue with idiots"

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 3997
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Pamiętaj ,że ja opisuję te co mam czyli TRP HY/RD.
Więc nie ustosunkuję się do tego co Ty piszesz.

Musiałbym się przejechać Twoim rowerem z tymi FORCE.
Ja dużo więcej nie ważę od Ciebie 73 kg.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Te chińskie HB100 to sa semi-hydrauliki, tłok jest hydrauliczny Przunajmniej tak jest w opisie).



Nie wiem jak Avidy BB7, czy też są semi-hydro.

Pełne hydrauliczne odpadają, będę docelowo montował baranek i ne chcę zmieniać klamek.

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1757
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
shimano GRX to są dopiero hamulce które wg. mnie wzbudzają zaufanie

Hydraulika nie jest w stanie wzbudzać zaufania... Moje >40 śladów po szwach się pod tym twierdzeniem podpisuje.

Ja bym szedł w stronę TRP Spyre, przy Twojej wadze, no ewentualnie shimanowski wytwór BR-R317, który też mnie zaskakująco skutecznie zatrzymywał i praktycznie nie wymagał regulacji.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 6948
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Nie wiem jak Avidy BB7, czy też są semi-hydro.
To są najprostsze konstrukcyjnie hamulce mechaniczne. Przy czym w szosie to raczej nie ma zbyt wiele kręcenia z regulacją, to nie jest błotne MTB, gdzie pół klocków poleci w ciągu dnia.

My home is where my bike is.

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 3997
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Hydraulika nie jest w stanie wzbudzać zaufania... Moje >40 śladów po szwach się pod tym twierdzeniem podpisuje.

i nie pisałeś o tym na forum wcześniej w ramach ostrzeżenia? Co się wydarzyło?

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 8912
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Hydraulika nie jest w stanie wzbudzać zaufania...
Też bym chciał w samochodzie mieć hamulce na linkę  :D

Offline Mężczyzna qbotcenko

  • Wiadomości: 1757
  • Miasto: Tomprofa Gbórnicza
  • Na forum od: 17.03.2018
    • http://qbot.pro/
i nie pisałeś o tym na forum wcześniej w ramach ostrzeżenia? Co się wydarzyło?

Pisałem, lecz już jakieś ~2 lata temu, gdyż od ponad dwóch lat w każdym rowerze mam mechaniki...
No i sprawa tyczyła się mtb'owych wersji. Tak w skrócie:
- slx'y obżygały mnie olejem przy klamce
- tektro wylały olej przy tłokach na mrozie
- w avidach zablokowały się klocki pod głupim kątem, zamiast cofnąć i poślizg gotowy...
Że o gumowatości klamek zimą wspominać nie będę, bo to porażka jakaś...

Też bym chciał w samochodzie mieć hamulce na linkę  :D

A sprzęgło masz przenoszone jak, drogą radiową?  :icon_twisted:

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 6948
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
A sprzęgło masz przenoszone jak, drogą radiową?
Sprzęgło też może być hydrauliczne ;)

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Zastanawiam się jak wygląda sprawa tłoków hydraulicznych w różnych temperaturach (pełne hydro i semi).
Czy jak się hamulec rozgrzeje ekstremalnie, to olej sie nie "zagotuje", a na mrozie, w zimie, podobnie, czy coś nie zamarznie.

I inna sprawa, sztywność pancerza, (czytałem wyżej, że najlepiej rurki :)), macie jakieś sprawdzone pancerze do tarczowych?

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 8912
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Też bym chciał w samochodzie mieć hamulce na linkę  :D
A sprzęgło masz przenoszone jak, drogą radiową?  :icon_twisted:
Hydrauliczną  :P
Gdybym jednak miał sprzęgło na linkę to stawiam dolary przeciwko orzechom że hamulce byłyby hydrauliczne, nie sądzisz?
Co istotne, to hamulec jest elementem którego niezawodność jest kluczowa. Jak sprzęgło padnie w drodze to nie dojedziesz. Jak hamulce padną w drodze to możesz nie przeżyć (Ty albo ktoś inny).
Mimo tego jednak w zasadzie wszystkie samochody mają hamulce hydrauliczne.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 6948
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Mimo tego jednak w zasadzie wszystkie samochody mają hamulce hydrauliczne.
Wynika to pewnie jeszcze z kilku zalet hydrauliki, o które ciężko w rowerze. Np. o łatwo realizowalne wspomaganie siły hamowania, korektę siły między przodem, a tyłem itd.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 8912
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Oczywiście, ale ja tylko o tym że "nie może wzbudzać zaufania", a w tym wypadku sprawa jest oczywista - gdyby nie były wystarczająco niezawodne to te pozostałe walory można by sobie wsadzić.

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1800
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Wszystko może się popsuć (nawet w NASA). Więc hamulce też. Ale raczej nie oba na raz. A gdyby mi w górach nawalił hamulec to zdecydowanie wolałbym zostać z jednym sprawnym hamulcem hydraulicznym niż mechanicznym.  ;)
Poza tym wydaje mi się, że rowerowe hamulce hydrauliczne wiek dziecięcy mają już za sobą. Tym bardziej, że wzorowane są na motocyklowych hamulcach, które są na rynku od niemal pół wieku. 
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2238
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Nie mam szczególnych doświadczeń w destrukcji hamulców hydraulicznych - na szczęście moje działają bezawaryjnie od wielu lat. Wydaje mi się jednak, że hamulce mechaniczne zanim padną to wydają jakieś objawy typu blokująca się linka, urywające się druciki, zaś hydrauliki mogą tylko raz zrobić dyskretne "pst", więc które są gorsze/mniej przewidywalne?  ;)

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Mam w dwóch rowerach, jestem zadowolony. Bez wycięcia blaszek z puszki od piwa dobra regulacja jest bardzo trudna. Z blaszkami można ustawić za to szybko i skutecznie. W mechanicznych blaszki nie są potrzebne, ale w sumie regulacja będzie bardziej kłopotliwa.

No i w jednym z rowerów tylny hamulec prawie mi nie działa, póki nie "rozgrzeję". Prawdopodobnie klocki zasyfiły mi się na myjni. Przy BB7 miałem podobne problemy, więc trudno to przypisywać hamulcom.

Ogólnie warto, zwłaszcza, że cena dobra.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Będę pamiętał o blaszkach, piwo już wypiłem. :)
Zamówiłem dzisiaj HB100, 73zł za jeden, z tarczą.

Offline Mężczyzna kawerna

  • Piotr(ek) Hrehorowicz w realu
  • Wiadomości: 1800
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 22.09.2013
Nie mam szczególnych doświadczeń w destrukcji hamulców hydraulicznych - na szczęście moje działają bezawaryjnie od wielu lat. Wydaje mi się jednak, że hamulce mechaniczne zanim padną to wydają jakieś objawy typu blokująca się linka, urywające się druciki, zaś hydrauliki mogą tylko raz zrobić dyskretne "pst", więc które są gorsze/mniej przewidywalne?  ;)
Nie wiem. Urwała mi się kiedyś linka. Bez ostrzeżenia. Wewnątrz klamki. Konkretnie ta końcówka za którą ciągnie klamka rozpadła się na kawałki. Żadnych wcześniejszych objawów nie było. Taka sytuacja .. 😉
... i stałem się social-rowerzystą... Anachronicznie lubię trójrzędowe korby i małe kasety ;)

Offline Mężczyzna m.arek

  • Wiadomości: 2238
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 17.03.2014
Widoczne śpiewasz lub myślisz za głośno ;)

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1104
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Bez wycięcia blaszek z puszki od piwa dobra regulacja jest bardzo trudna. Z blaszkami można ustawić za to szybko i skutecznie.

Takie blaszki do regulacji hamulców tarczowych kupiłem u Chińczyka za circa 2usd z darmową wysyłką.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Chodzi o to?

MTB Bike Disc Brake Pads Adjusting Tool Bicycle Mounting Assistant Brake Pads Spacer Rotor Alignment Tools Bicycle Accessories
https://a.aliexpress.com/_mMTVvkp

Nie wiedziałem, że coś takiego istnieje :O
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Takie blaszki do regulacji hamulców tarczowych kupiłem u Chińczyka za circa 2usd z darmową wysyłką.
2USD to 2 dobre  piwa, a ile blaszek można naciąć. ;D

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Od zdobywania puszek są trawniki.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Zamontowałem i przetestowałem dzisiaj, słynne zaciski HB100. ;)
Działają.
Ale jestem troche niezadowolony.
Współpracują obecnie z klamkomanetkami z uciągiem do szosy (canti), i klamka jest strasznie twarda, potrzeba bardzo dużej siły, by zablokować koło. Tarcze mam tylko na przednim kole, tył jest ( z takimi samymi klamkami) na V-brake'ach. Mimo niedopasowania v-ki działają znacznie lepiej, jest pewna modulacja i klamki są "miękkie".

Może to wina tych klamek canti.
W zasadzie to nie  wiem, jakie mają być klamki do takich semi-hydro zacisków.
Jest jakaś regulacja siły docisku w tych hamulcach?

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Jakich klamek używasz?

Aktualnie w czterech rowerach mam takie klamki - klony TRP - i jestem z nich bardzo zadowolony pod każdym względem.


Wcześniej miałem Tektro

One mają ponoć uciąg nieco zbliżony do klamek v-brake (tzn. nieco krótszy ciąg niż mieć powinny) i z niczym do końca dobrze nie działają.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Aby poprawić modulację i "zmiękczyć" klamkę, musiałem wziąść sprawy w swoje ręce i poprawić Chińczyków.
Oto moja wersja "HB100 Plus" ;)

Zwiększyłem dźwignię naciskającą tłoczek o jakieś 50% za pomocą podkładek i dłuższej śruby.
Konieczne było też odsunięcie mocowania wlotu pancerza (za pomocą nagwintowanelj blaszki Al).
Teraz wszystko działa o wiele lepiej.

Online Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 9039
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Genialne! Jakich używasz klamek?
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
To są stare (ale niezniszczalne) klamkomanetki Shimano SLX.
Uciąg linki był do canti. Dotychczas męczyłem się z nimi z V-brejkami.

Nie chciałem kupować klamek do V, bo trzeba by też wymienić manetki.
Najpierw wydłużyłem tylko ramię, za pomocą podkładek, ale to nic nie dało. Zaprzyjaźniony inżynier mechanik poradził mi, abym linkę ustawił prostopadle do ramienia dźwigni tłoczka. Stąd ta blaszka do odsunięcia wlotu pancerza.

Ten patent powinien zadziałać również z innymi hamulcami tarczowymi mechanicznymi..
« Ostatnia zmiana: 12 Lut 2021, 20:42 sinuche »

Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 458
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
Te podkładkiz klocków od V-ek (bo chyba to tutaj widzę) są miękkie. Uważaj żeby linka nie wyrobiła sobie w nich rowka i nie poluzowała podczas jazdy, bo źle może się to skończyć.

Offline Mężczyzna Marek_lbn

  • Wiadomości: 250
  • Miasto: LUBLIN
  • Na forum od: 28.05.2013
Ciekawe co zmieniłaby taka przeróbka w hamulcach mechanicznych?
Giant Defy, Accent Nordkapp.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Powinen być ten sam efekt, jak w tych semi-hydro.

Wydłuża się ramię dźwigni - zmniejsza się siła potrzebna do zaciśnięcia szczęk, kosztem wydużenia uciągu linki.
W klamkach Canti czy szosowych, uciąg linki jest mały (chyba 2 razy mniejszy niż w V-kach), więc trzeba większej siły użyć na klamkach.

Z klamkami do V, może być tak że po wydłużeniu ramienia na zacisku, hamowanie będzie jeszcze bardziej miękkie, ale przy zbyt dużym wydłużeniu  może zabraknąć klamki by dobrze zacisnąć szczęki hamulca.
Można to regulować, dokładając, lub ujmując podkładki (i przesuwając mocowanie wlotu pancerza, co jest bardziej kłopotliwe)

Offline Mężczyzna Marek_lbn

  • Wiadomości: 250
  • Miasto: LUBLIN
  • Na forum od: 28.05.2013
Mam klamkomanetki szosowe. Spróbuję.
Giant Defy, Accent Nordkapp.

Tagi:
 




Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum